Skip to main content

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
COMPUTER AIDED SCHEDULING and COST PLANNING II-Spring Semester1+223
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelFirst Cycle (Bachelor's Degree)
Course TypeElective
Course CoordinatorProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Name of Lecturer(s)Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Assistant(s)
AimEnsure that students can prepare advanced level time and cost analyses with computer support
Course ContentThis course contains; Introduction to Planning and PrimaveraSoftware,EPS, Creating a Project, Creating the WBS, Creating theActivity Codes, Describing Default Values,Creating Calender, Activity Types, Creating Activity Codes, Relationship Types, Create Relationships, Defining Original Durations,Create Relationships , Defining Calenders, Defining Activity Codes, Creating and Defining User Defined Fiels, Defining, Critical Path Method,Profile, Using Resource Tables, Creating important layouts (Longest Path, Critical Path, 1 Week Lookahead), An Overview before exam,Filters, Group and Sort, Roles, Risks, Global Change,Midterm exam,Resource Types, Creating and Defining Resource Libraries, Creating and Defining Man Hour Resources, Resource Planning,Viewing Resource Layouts, Creating and Defining Currencies, Analyzing Resources, S Curve, Primavera and Excel Integration (Import/Export),Creating Layouts, Defining Baseline, Updating and Comparing a Project Baseline, Store Period Performance,Applying Earned Value Analysis, EVA effect on Schedule,Crashing, revised resource planning and creating revised schedule,Creating a New Schedule (an overview),Completing Schedule (an overview).
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Basic Principles of Planning, Using Primavera Software14, 8, 9A, E
Teaching Methods:14: Self Study Method, 8: Flipped Classroom Learning, 9: Lecture Method
Assessment Methods:A: Traditional Written Exam, E: Homework

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1Introduction to Planning and PrimaveraSoftware
2EPS, Creating a Project, Creating the WBS, Creating theActivity Codes, Describing Default Values
3Creating Calender, Activity Types, Creating Activity Codes, Relationship Types, Create Relationships, Defining Original Durations
4Create Relationships , Defining Calenders, Defining Activity Codes, Creating and Defining User Defined Fiels, Defining, Critical Path Method
5Profile, Using Resource Tables, Creating important layouts (Longest Path, Critical Path, 1 Week Lookahead), An Overview before exam
6Filters, Group and Sort, Roles, Risks, Global Change
7Midterm exam
8Resource Types, Creating and Defining Resource Libraries, Creating and Defining Man Hour Resources, Resource Planning
9Viewing Resource Layouts, Creating and Defining Currencies, Analyzing Resources, S Curve, Primavera and Excel Integration (Import/Export)
10Creating Layouts, Defining Baseline, Updating and Comparing a Project Baseline, Store Period Performance
11Applying Earned Value Analysis, EVA effect on Schedule
12Crashing, revised resource planning and creating revised schedule
13Creating a New Schedule (an overview)
14Completing Schedule (an overview)
Resources
To be distributed by the lecturer
1. Primavera Tutorial Notes

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 60
Rate of Final Exam to Success 40
Total 100
ECTS / Workload Table
ActivitiesNumber ofDuration(Hour)Total Workload(Hour)
Course Hours14342
Guided Problem Solving2510
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report000
Term Project000
Presentation of Project / Seminar155
Quiz000
Midterm Exam155
General Exam11515
Performance Task, Maintenance Plan000
Total Workload(Hour)77
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30)3
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit.

Detail Informations of the Course

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
COMPUTER AIDED SCHEDULING and COST PLANNING II-Spring Semester1+223
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelFirst Cycle (Bachelor's Degree)
Course TypeElective
Course CoordinatorProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Name of Lecturer(s)Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Assistant(s)
AimEnsure that students can prepare advanced level time and cost analyses with computer support
Course ContentThis course contains; Introduction to Planning and PrimaveraSoftware,EPS, Creating a Project, Creating the WBS, Creating theActivity Codes, Describing Default Values,Creating Calender, Activity Types, Creating Activity Codes, Relationship Types, Create Relationships, Defining Original Durations,Create Relationships , Defining Calenders, Defining Activity Codes, Creating and Defining User Defined Fiels, Defining, Critical Path Method,Profile, Using Resource Tables, Creating important layouts (Longest Path, Critical Path, 1 Week Lookahead), An Overview before exam,Filters, Group and Sort, Roles, Risks, Global Change,Midterm exam,Resource Types, Creating and Defining Resource Libraries, Creating and Defining Man Hour Resources, Resource Planning,Viewing Resource Layouts, Creating and Defining Currencies, Analyzing Resources, S Curve, Primavera and Excel Integration (Import/Export),Creating Layouts, Defining Baseline, Updating and Comparing a Project Baseline, Store Period Performance,Applying Earned Value Analysis, EVA effect on Schedule,Crashing, revised resource planning and creating revised schedule,Creating a New Schedule (an overview),Completing Schedule (an overview).
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Basic Principles of Planning, Using Primavera Software14, 8, 9A, E
Teaching Methods:14: Self Study Method, 8: Flipped Classroom Learning, 9: Lecture Method
Assessment Methods:A: Traditional Written Exam, E: Homework

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1Introduction to Planning and PrimaveraSoftware
2EPS, Creating a Project, Creating the WBS, Creating theActivity Codes, Describing Default Values
3Creating Calender, Activity Types, Creating Activity Codes, Relationship Types, Create Relationships, Defining Original Durations
4Create Relationships , Defining Calenders, Defining Activity Codes, Creating and Defining User Defined Fiels, Defining, Critical Path Method
5Profile, Using Resource Tables, Creating important layouts (Longest Path, Critical Path, 1 Week Lookahead), An Overview before exam
6Filters, Group and Sort, Roles, Risks, Global Change
7Midterm exam
8Resource Types, Creating and Defining Resource Libraries, Creating and Defining Man Hour Resources, Resource Planning
9Viewing Resource Layouts, Creating and Defining Currencies, Analyzing Resources, S Curve, Primavera and Excel Integration (Import/Export)
10Creating Layouts, Defining Baseline, Updating and Comparing a Project Baseline, Store Period Performance
11Applying Earned Value Analysis, EVA effect on Schedule
12Crashing, revised resource planning and creating revised schedule
13Creating a New Schedule (an overview)
14Completing Schedule (an overview)
Resources
To be distributed by the lecturer
1. Primavera Tutorial Notes

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 60
Rate of Final Exam to Success 40
Total 100

Numerical Data

Student Success

Ekleme Tarihi: 30/03/2023 - 16:02Son Güncelleme Tarihi: 30/03/2023 - 16:23