Course Detail
Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
PREVENTIVE GUIDANCE and PSYCHOLOGICAL COUNSELING | - | Spring Semester | 2+0 | 2 | 4 |
Course Program |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | First Cycle (Bachelor's Degree) |
Course Type | Elective |
Course Coordinator | Assist.Prof. Yelda YILDIZ ÖNAL |
Name of Lecturer(s) | Lect.Dr. Erdi KULBAŞ |
Assistant(s) | |
Aim | The aim of this course is to provide psychological counselors with theoretical and practical knowledge to evaluate crisis situations they may encounter in the school environment or other counseling processes and to manage them with correct practices. |
Course Content | This course contains; Information about Course Content, Methodology, Resources and Evaluation,Prevention and preventive guidance,History and Theories of Preventive Guidance,Models related to prevention, risks and protective factors,Stress Coping Skills, Social Skills, Communication Skills and Prevention,Problem-Conflict Solving and Decision Making Skills, Self-Worth and Prevention,Suicide and Prevention,Substance Use and Prevention,Preventing reproductive health problems, Eating Disorders and Prevention,Protection from Neglect and Abuse,Preventing Violence and Bullying,Internet Addiction and Prevention,Aggression and Prevention,School dropout and prevention. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Explains the preventive function of guidance and psychological counseling. | 13, 16, 9 | A |
Express the history of preventive guidance. | 16, 9 | A |
Explains preventive guidance theories. | 13, 16, 9 | A |
Gains awareness of prevention programs. | 10, 16, 4, 9 | A, E |
Teaching Methods: | 10: Discussion Method, 13: Case Study Method, 16: Question - Answer Technique, 4: Inquiry-Based Learning, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: | A: Traditional Written Exam, E: Homework |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|---|---|
1 | Information about Course Content, Methodology, Resources and Evaluation | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
2 | Prevention and preventive guidance | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
3 | History and Theories of Preventive Guidance | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
4 | Models related to prevention, risks and protective factors | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
5 | Stress Coping Skills, Social Skills, Communication Skills and Prevention | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
6 | Problem-Conflict Solving and Decision Making Skills, Self-Worth and Prevention | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
7 | Suicide and Prevention | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
8 | Substance Use and Prevention | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
9 | Preventing reproductive health problems, Eating Disorders and Prevention | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
10 | Protection from Neglect and Abuse | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
11 | Preventing Violence and Bullying | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
12 | Internet Addiction and Prevention | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
13 | Aggression and Prevention | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
14 | School dropout and prevention | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
Resources |
1) Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık 2) Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım 3) Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Verbalizes the meanings of terms and concepts that are used in the Psychological Counseling and Guidance field. | X | |||||
2 | Verbalizes the basic concepts, principles, and techniques of theories in the field of Psychological Counseling and Guidance. | X | |||||
3 | Compares different theories in the field of Psychological Counseling and Guidance and lists the strenghts and weaknesses of each theory. | X | |||||
4 | Uses necessary intervention techniques in accordance with the education taken about the possible problems or issues that can be faced when working in the field of Psychological Counseling and Guidance. | X | |||||
5 | When faced with a problem in the profession, he /she analyzes and solves it with scientific methods. | X | |||||
6 | When faced with a problem in the profession, he/she solves it by oneself. | X | |||||
7 | Has the knowledge and skills required by the profession and make necessary interventions by distinguishing his/her own tasks and responsibilities from the ones that are not in the scope of the his/her profession. | X | |||||
8 | Follows the developments about the profession and has the principle of lifelong learning. | X | |||||
9 | Holds consultation with his/her colleagues when needed in the process of resolving a problem about the profession. | X | |||||
10 | When faced with a problem, he/she formulates it in a written form or verbally. | X | |||||
11 | Has a sense of social responsibility and uses his/her field knowledge and skills for the solutions of problems in his/her surroundings. | X | |||||
12 | Knows at least B1 level of English to follow the international scientific developments in Psychological Counseling and Guidance field. | X | |||||
13 | Knows basic consepts in Psychological Counseling and Guidance field. | X | |||||
14 | Applies basic skills in Psychological Counseling and Guidance field. | X | |||||
15 | Uses psychological measurement tools in accordance with their purpose and ethical principles. | X | |||||
16 | Makes scientific research in the field of Psychological Counseling and Guidance by selecting appropriate research methods. | X |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 40 | |
Rate of Final Exam to Success | 60 | |
Total | 100 |
ECTS / Workload Table | ||||||
Activities | Number of | Duration(Hour) | Total Workload(Hour) | |||
Course Hours | 14 | 2 | 28 | |||
Guided Problem Solving | 0 | 0 | 0 | |||
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report | 1 | 10 | 10 | |||
Term Project | 0 | 0 | 0 | |||
Presentation of Project / Seminar | 0 | 0 | 0 | |||
Quiz | 0 | 0 | 0 | |||
Midterm Exam | 6 | 4 | 24 | |||
General Exam | 14 | 4 | 56 | |||
Performance Task, Maintenance Plan | 0 | 0 | 0 | |||
Total Workload(Hour) | 118 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30) | 4 | |||||
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit. |
Detail Informations of the Course
Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
PREVENTIVE GUIDANCE and PSYCHOLOGICAL COUNSELING | - | Spring Semester | 2+0 | 2 | 4 |
Course Program |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | First Cycle (Bachelor's Degree) |
Course Type | Elective |
Course Coordinator | Assist.Prof. Yelda YILDIZ ÖNAL |
Name of Lecturer(s) | Lect.Dr. Erdi KULBAŞ |
Assistant(s) | |
Aim | The aim of this course is to provide psychological counselors with theoretical and practical knowledge to evaluate crisis situations they may encounter in the school environment or other counseling processes and to manage them with correct practices. |
Course Content | This course contains; Information about Course Content, Methodology, Resources and Evaluation,Prevention and preventive guidance,History and Theories of Preventive Guidance,Models related to prevention, risks and protective factors,Stress Coping Skills, Social Skills, Communication Skills and Prevention,Problem-Conflict Solving and Decision Making Skills, Self-Worth and Prevention,Suicide and Prevention,Substance Use and Prevention,Preventing reproductive health problems, Eating Disorders and Prevention,Protection from Neglect and Abuse,Preventing Violence and Bullying,Internet Addiction and Prevention,Aggression and Prevention,School dropout and prevention. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Explains the preventive function of guidance and psychological counseling. | 13, 16, 9 | A |
Express the history of preventive guidance. | 16, 9 | A |
Explains preventive guidance theories. | 13, 16, 9 | A |
Gains awareness of prevention programs. | 10, 16, 4, 9 | A, E |
Teaching Methods: | 10: Discussion Method, 13: Case Study Method, 16: Question - Answer Technique, 4: Inquiry-Based Learning, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: | A: Traditional Written Exam, E: Homework |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|---|---|
1 | Information about Course Content, Methodology, Resources and Evaluation | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
2 | Prevention and preventive guidance | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
3 | History and Theories of Preventive Guidance | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
4 | Models related to prevention, risks and protective factors | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
5 | Stress Coping Skills, Social Skills, Communication Skills and Prevention | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
6 | Problem-Conflict Solving and Decision Making Skills, Self-Worth and Prevention | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
7 | Suicide and Prevention | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
8 | Substance Use and Prevention | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
9 | Preventing reproductive health problems, Eating Disorders and Prevention | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
10 | Protection from Neglect and Abuse | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
11 | Preventing Violence and Bullying | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
12 | Internet Addiction and Prevention | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
13 | Aggression and Prevention | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
14 | School dropout and prevention | Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
Resources |
1) Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı Yayıncılık 2) Topses, G. (2007). Psikolojik Yardım Hizmetleri Kuram ve Uygulamalar- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik- Önleyici Danışma. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım 3) Çakar, F. S. (2018). Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Pegem Yayınları. |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Verbalizes the meanings of terms and concepts that are used in the Psychological Counseling and Guidance field. | X | |||||
2 | Verbalizes the basic concepts, principles, and techniques of theories in the field of Psychological Counseling and Guidance. | X | |||||
3 | Compares different theories in the field of Psychological Counseling and Guidance and lists the strenghts and weaknesses of each theory. | X | |||||
4 | Uses necessary intervention techniques in accordance with the education taken about the possible problems or issues that can be faced when working in the field of Psychological Counseling and Guidance. | X | |||||
5 | When faced with a problem in the profession, he /she analyzes and solves it with scientific methods. | X | |||||
6 | When faced with a problem in the profession, he/she solves it by oneself. | X | |||||
7 | Has the knowledge and skills required by the profession and make necessary interventions by distinguishing his/her own tasks and responsibilities from the ones that are not in the scope of the his/her profession. | X | |||||
8 | Follows the developments about the profession and has the principle of lifelong learning. | X | |||||
9 | Holds consultation with his/her colleagues when needed in the process of resolving a problem about the profession. | X | |||||
10 | When faced with a problem, he/she formulates it in a written form or verbally. | X | |||||
11 | Has a sense of social responsibility and uses his/her field knowledge and skills for the solutions of problems in his/her surroundings. | X | |||||
12 | Knows at least B1 level of English to follow the international scientific developments in Psychological Counseling and Guidance field. | X | |||||
13 | Knows basic consepts in Psychological Counseling and Guidance field. | X | |||||
14 | Applies basic skills in Psychological Counseling and Guidance field. | X | |||||
15 | Uses psychological measurement tools in accordance with their purpose and ethical principles. | X | |||||
16 | Makes scientific research in the field of Psychological Counseling and Guidance by selecting appropriate research methods. | X |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 40 | |
Rate of Final Exam to Success | 60 | |
Total | 100 |