Skip to main content

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
BASIC OTORHINOLARYNGOLOGY-Fall Semester2+024
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelSecond Cycle (Master's Degree)
Course TypeElective
Course CoordinatorProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Name of Lecturer(s)Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Assistant(s)Research Asisstant Yuşa BAŞOĞLU
AimDiscussion of anatomy-physiology and diagnosis and treatment of diseases related to ear, nose and throat.
Course ContentThis course contains; Ear anatomy,Auricula diseases,External ear and middle ear physiology,External ear diseases,Middle ear diseases,Hearing physiology,Hearing loss,Surgical techniques in hearing loss,Oral cavity diseases,Oropharyngeal diseases,Laryngeal diseases,Salivary gland diseases,Nasal and paranasal sinus diseases,Audiology from an Otorhinolaryngology Perspective.
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Analyzes different surgical techniques for hearing loss.10, 13, 16, 19, 37, 4, 9A
Evaluates ear diseases from an audiological perspective.10, 13, 16, 19, 37, 4, 9A
Explains the causes, symptoms and general treatment of upper airway diseases.10, 13, 16, 19, 37, 4, 9A
Learns about symptoms of laryngeal diseases` causes and general treatment10, 13, 16, 19, 37, 4, 9A
Teaching Methods:10: Discussion Method, 13: Case Study Method, 16: Question - Answer Technique, 19: Brainstorming Technique, 37: Computer-Internet Supported Instruction, 4: Inquiry-Based Learning, 9: Lecture Method
Assessment Methods:A: Traditional Written Exam

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1Ear anatomyNo preperation
2Auricula diseasesNo preperation
3External ear and middle ear physiologyNo preperation
4External ear diseasesNo preperation
5Middle ear diseasesNo preperation
6Hearing physiologyNo preperation
7Hearing lossNo preperation
8Surgical techniques in hearing lossNo preperation
9Oral cavity diseasesNo preperation
10Oropharyngeal diseasesNo preperation
11Laryngeal diseasesNo preperation
12Salivary gland diseasesNo preperation
13Nasal and paranasal sinus diseasesNo preperation
14Audiology from an Otorhinolaryngology PerspectiveNo preperation
Resources
Powerpoint presentations and word files Cummings, Otolaryngology Head and Neck Surgery Myers, Operative Otolaryngology
1)Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 72, 2013. 2)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 3)Hearing Aids,Harvey Dillon,2012 Thieme. 4)Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 5)Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman,Informa Health Care,2003 6)The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 7)Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 8)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 50
Rate of Final Exam to Success 50
Total 100
ECTS / Workload Table
ActivitiesNumber ofDuration(Hour)Total Workload(Hour)
Course Hours21428
Guided Problem Solving000
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report21428
Term Project000
Presentation of Project / Seminar21428
Quiz236
Midterm Exam2612
General Exam2612
Performance Task, Maintenance Plan000
Total Workload(Hour)114
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30)4
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit.

Detail Informations of the Course

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
BASIC OTORHINOLARYNGOLOGY-Fall Semester2+024
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelSecond Cycle (Master's Degree)
Course TypeElective
Course CoordinatorProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Name of Lecturer(s)Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Assistant(s)Research Asisstant Yuşa BAŞOĞLU
AimDiscussion of anatomy-physiology and diagnosis and treatment of diseases related to ear, nose and throat.
Course ContentThis course contains; Ear anatomy,Auricula diseases,External ear and middle ear physiology,External ear diseases,Middle ear diseases,Hearing physiology,Hearing loss,Surgical techniques in hearing loss,Oral cavity diseases,Oropharyngeal diseases,Laryngeal diseases,Salivary gland diseases,Nasal and paranasal sinus diseases,Audiology from an Otorhinolaryngology Perspective.
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Analyzes different surgical techniques for hearing loss.10, 13, 16, 19, 37, 4, 9A
Evaluates ear diseases from an audiological perspective.10, 13, 16, 19, 37, 4, 9A
Explains the causes, symptoms and general treatment of upper airway diseases.10, 13, 16, 19, 37, 4, 9A
Learns about symptoms of laryngeal diseases` causes and general treatment10, 13, 16, 19, 37, 4, 9A
Teaching Methods:10: Discussion Method, 13: Case Study Method, 16: Question - Answer Technique, 19: Brainstorming Technique, 37: Computer-Internet Supported Instruction, 4: Inquiry-Based Learning, 9: Lecture Method
Assessment Methods:A: Traditional Written Exam

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1Ear anatomyNo preperation
2Auricula diseasesNo preperation
3External ear and middle ear physiologyNo preperation
4External ear diseasesNo preperation
5Middle ear diseasesNo preperation
6Hearing physiologyNo preperation
7Hearing lossNo preperation
8Surgical techniques in hearing lossNo preperation
9Oral cavity diseasesNo preperation
10Oropharyngeal diseasesNo preperation
11Laryngeal diseasesNo preperation
12Salivary gland diseasesNo preperation
13Nasal and paranasal sinus diseasesNo preperation
14Audiology from an Otorhinolaryngology PerspectiveNo preperation
Resources
Powerpoint presentations and word files Cummings, Otolaryngology Head and Neck Surgery Myers, Operative Otolaryngology
1)Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 72, 2013. 2)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 3)Hearing Aids,Harvey Dillon,2012 Thieme. 4)Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 5)Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman,Informa Health Care,2003 6)The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 7)Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 8)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 50
Rate of Final Exam to Success 50
Total 100

Numerical Data

Student Success

Ekleme Tarihi: 17/12/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 17/12/2023 - 15:58