Skip to main content

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
SEMINAR-Spring Semester0+0-6
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelSecond Cycle (Master's Degree)
Course TypeRequired
Course CoordinatorProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Name of Lecturer(s)Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Assistant(s)
AimDevelop research and effective presentation skills
Course ContentThis course contains; Determination and distribution of research topics for students' master's thesis topics,Semirne Presentations I,Seminar Presentations II,Seminar Presentations III,Seminar Presentations IV,Seminar Presentations V,Seminar Presentations VI,Seminar Presentations VII,Seminar Presentations VIII,Seminar Presentations IX,Seminar Presentations X,Seminar Presentations XI,Seminar Presentations XII,Seminar Presentations XIII.
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Be able to do literature search.10, 18, 23, 9D
Be able to make public speech.10, 18, 23, 9D
Able to discuss about the topic.10, 18, 23, 9D
Able to prepare presentations.10, 18, 23, 9D
Have information about his own topic.10, 18, 23, 9D
Teaching Methods:10: Discussion Method, 18: Micro Teaching Technique, 23: Concept Map Technique, 9: Lecture Method
Assessment Methods:D: Oral Exam

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1Determination and distribution of research topics for students' master's thesis topicsNo preparation
2Semirne Presentations IStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
3Seminar Presentations IIStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
4Seminar Presentations IIIStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
5Seminar Presentations IVStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
6Seminar Presentations VStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.reparation
7Seminar Presentations VIStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
8Seminar Presentations VIIStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
9Seminar Presentations VIIIStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
10Seminar Presentations IXStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
11Seminar Presentations XStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
12Seminar Presentations XIStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
13Seminar Presentations XIIStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
14Seminar Presentations XIIIStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
Resources
Pubmed, Elsevier, Web of Science
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Ugulama ve Kritik Editör: Prof. Dr. Semra Erdoğan,10/2020 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 50
Rate of Final Exam to Success 50
Total 100
ECTS / Workload Table
ActivitiesNumber ofDuration(Hour)Total Workload(Hour)
Course Hours14342
Guided Problem Solving14342
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report4832
Term Project000
Presentation of Project / Seminar13339
Quiz000
Midterm Exam000
General Exam000
Performance Task, Maintenance Plan4624
Total Workload(Hour)179
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(179/30)6
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit.

Detail Informations of the Course

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
SEMINAR-Spring Semester0+0-6
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelSecond Cycle (Master's Degree)
Course TypeRequired
Course CoordinatorProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Name of Lecturer(s)Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Assistant(s)
AimDevelop research and effective presentation skills
Course ContentThis course contains; Determination and distribution of research topics for students' master's thesis topics,Semirne Presentations I,Seminar Presentations II,Seminar Presentations III,Seminar Presentations IV,Seminar Presentations V,Seminar Presentations VI,Seminar Presentations VII,Seminar Presentations VIII,Seminar Presentations IX,Seminar Presentations X,Seminar Presentations XI,Seminar Presentations XII,Seminar Presentations XIII.
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Be able to do literature search.10, 18, 23, 9D
Be able to make public speech.10, 18, 23, 9D
Able to discuss about the topic.10, 18, 23, 9D
Able to prepare presentations.10, 18, 23, 9D
Have information about his own topic.10, 18, 23, 9D
Teaching Methods:10: Discussion Method, 18: Micro Teaching Technique, 23: Concept Map Technique, 9: Lecture Method
Assessment Methods:D: Oral Exam

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1Determination and distribution of research topics for students' master's thesis topicsNo preparation
2Semirne Presentations IStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
3Seminar Presentations IIStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
4Seminar Presentations IIIStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
5Seminar Presentations IVStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
6Seminar Presentations VStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.reparation
7Seminar Presentations VIStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
8Seminar Presentations VIIStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
9Seminar Presentations VIIIStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
10Seminar Presentations IXStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
11Seminar Presentations XStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
12Seminar Presentations XIStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
13Seminar Presentations XIIStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
14Seminar Presentations XIIIStudents should conduct research on seminar topics and prepare them into power point presentations.
Resources
Pubmed, Elsevier, Web of Science
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Ugulama ve Kritik Editör: Prof. Dr. Semra Erdoğan,10/2020 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 50
Rate of Final Exam to Success 50
Total 100

Numerical Data

Student Success

Ekleme Tarihi: 17/12/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 17/12/2023 - 15:58