Skip to main content

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
MARKET DYNAMICS in the HEARING INDUSTRY-Spring Semester2+024
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelSecond Cycle (Master's Degree)
Course TypeElective
Course CoordinatorProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Name of Lecturer(s)
Assistant(s)Lec. Kerem Ersin
AimTo evaluate the hearing loss / auditory implants used in the daily life of hearing loss individuals but health dimension
Course ContentThis course contains; Hearing Loss and Solution History,Using Hearing Aid ratio in the World,Major manufacturers of Hearing Aids in the World,The use of hearing aids in Turkey,Major Hearing Aid Companies in Turkey,Hearing Aid Models of Major Hearing Aids Companies in Turkey,Hearing Aid Models of Major Hearing Aids Companies in Turkey,Hearing Aid Center Opening Conditions in Turkey,Conditions for Opening the Franchise of Major Hearing Aid Companies in Turkey,Assistive Hearing Aids Market,Cochlear Implant Companies and Device Models,Cochlear Implant Operations and Costs,Misconceptions in the Sector,Misconceptions in the Sector.
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Tell the support received from the state of hearing aids.10, 19, 20, 3, 38, 9E
Distinguish the devices of different hearing aid companies.10, 19, 20, 3, 38, 9E
Evaluate their own hearing aid center opening.10, 19, 20, 3, 38, 9E
Evaluate the hearing aid market.10, 19, 20, 3, 38, 9E
List the cost of inventories other than hearing aids such as mold and battery.10, 19, 20, 3, 38, 9E
Teaching Methods:10: Discussion Method, 19: Brainstorming Technique, 20: Reverse Brainstorming Technique, 3: Problem Baded Learning Model, 38: Care Plan, 9: Lecture Method
Assessment Methods:E: Homework

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1Hearing Loss and Solution HistoryPreparing the subject from the proposed sources
2Using Hearing Aid ratio in the WorldPreparing the subject from the proposed sources
3Major manufacturers of Hearing Aids in the WorldPreparing the subject from the proposed sources
4The use of hearing aids in TurkeyPreparing the subject from the proposed sources
5Major Hearing Aid Companies in TurkeyPreparing the subject from the proposed sources
6Hearing Aid Models of Major Hearing Aids Companies in TurkeyPreparing the subject from the proposed sources
7Hearing Aid Models of Major Hearing Aids Companies in TurkeyPreparing the subject from the proposed sources
8Hearing Aid Center Opening Conditions in TurkeyPreparing the subject from the proposed sources
9Conditions for Opening the Franchise of Major Hearing Aid Companies in TurkeyPreparing the subject from the proposed sources
10Assistive Hearing Aids MarketPreparing the subject from the proposed sources
11Cochlear Implant Companies and Device ModelsPreparing the subject from the proposed sources
12Cochlear Implant Operations and CostsPreparing the subject from the proposed sources
13Misconceptions in the SectorPreparing the subject from the proposed sources
14Misconceptions in the SectorPreparing the subject from the proposed sources
Resources
1) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 2) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 3) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 4)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 5)Hearing Aids, Harvey Dillon,2001 6)Hearing Aids (Gerald Popelka)
Lecturer Notes, PowerPoint Presentations

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 50
Rate of Final Exam to Success 50
Total 100
ECTS / Workload Table
ActivitiesNumber ofDuration(Hour)Total Workload(Hour)
Course Hours14228
Guided Problem Solving000
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report14228
Term Project000
Presentation of Project / Seminar14228
Quiz6212
Midterm Exam6212
General Exam6212
Performance Task, Maintenance Plan000
Total Workload(Hour)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit.

Detail Informations of the Course

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
MARKET DYNAMICS in the HEARING INDUSTRY-Spring Semester2+024
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelSecond Cycle (Master's Degree)
Course TypeElective
Course CoordinatorProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Name of Lecturer(s)
Assistant(s)Lec. Kerem Ersin
AimTo evaluate the hearing loss / auditory implants used in the daily life of hearing loss individuals but health dimension
Course ContentThis course contains; Hearing Loss and Solution History,Using Hearing Aid ratio in the World,Major manufacturers of Hearing Aids in the World,The use of hearing aids in Turkey,Major Hearing Aid Companies in Turkey,Hearing Aid Models of Major Hearing Aids Companies in Turkey,Hearing Aid Models of Major Hearing Aids Companies in Turkey,Hearing Aid Center Opening Conditions in Turkey,Conditions for Opening the Franchise of Major Hearing Aid Companies in Turkey,Assistive Hearing Aids Market,Cochlear Implant Companies and Device Models,Cochlear Implant Operations and Costs,Misconceptions in the Sector,Misconceptions in the Sector.
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Tell the support received from the state of hearing aids.10, 19, 20, 3, 38, 9E
Distinguish the devices of different hearing aid companies.10, 19, 20, 3, 38, 9E
Evaluate their own hearing aid center opening.10, 19, 20, 3, 38, 9E
Evaluate the hearing aid market.10, 19, 20, 3, 38, 9E
List the cost of inventories other than hearing aids such as mold and battery.10, 19, 20, 3, 38, 9E
Teaching Methods:10: Discussion Method, 19: Brainstorming Technique, 20: Reverse Brainstorming Technique, 3: Problem Baded Learning Model, 38: Care Plan, 9: Lecture Method
Assessment Methods:E: Homework

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1Hearing Loss and Solution HistoryPreparing the subject from the proposed sources
2Using Hearing Aid ratio in the WorldPreparing the subject from the proposed sources
3Major manufacturers of Hearing Aids in the WorldPreparing the subject from the proposed sources
4The use of hearing aids in TurkeyPreparing the subject from the proposed sources
5Major Hearing Aid Companies in TurkeyPreparing the subject from the proposed sources
6Hearing Aid Models of Major Hearing Aids Companies in TurkeyPreparing the subject from the proposed sources
7Hearing Aid Models of Major Hearing Aids Companies in TurkeyPreparing the subject from the proposed sources
8Hearing Aid Center Opening Conditions in TurkeyPreparing the subject from the proposed sources
9Conditions for Opening the Franchise of Major Hearing Aid Companies in TurkeyPreparing the subject from the proposed sources
10Assistive Hearing Aids MarketPreparing the subject from the proposed sources
11Cochlear Implant Companies and Device ModelsPreparing the subject from the proposed sources
12Cochlear Implant Operations and CostsPreparing the subject from the proposed sources
13Misconceptions in the SectorPreparing the subject from the proposed sources
14Misconceptions in the SectorPreparing the subject from the proposed sources
Resources
1) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 2) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 3) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 4)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 5)Hearing Aids, Harvey Dillon,2001 6)Hearing Aids (Gerald Popelka)
Lecturer Notes, PowerPoint Presentations

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 50
Rate of Final Exam to Success 50
Total 100

Numerical Data

Student Success

Ekleme Tarihi: 17/12/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 17/12/2023 - 15:58