Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME SEKTÖRÜNDE PAZAR DİNAMİKLERİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Kerem Ersin
Dersin Amacıİşitme kayıplı bireylerin günlük hayatta kullandıkları işitme cihazı/işitsel implantlarının sağlık boyutu dışında değerlendirmek
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme Kaybı ve Çözüm Önerileri Tarihçesi,İşitme Cihazının Dünyada Kullanımı,Dünyada İşitme Cihazının Başlıca üreticileri,İşitme Cihazının ülkemizdeki kullanımı,Ülkemizdeki Başlıca İşitme Cihazı Firmaları,Ülkemizdeki Başlıca İşitme Cihazı Firmalarının Cihazları,Ülkemizdeki Başlıca İşitme Cihazı Firmalarının Cihazları ,Ülkemizde Kişiye Özel İşitme Cihazı Merkezi Açma Şartları,Ülkemizdeki Başlıca İşitme Cihazı Firmalarının Bayisini Açma Şartları,Yardımcı İşitme Cihazları Piyasası,Koklear İmplant Firmaları ve Cihaz Modelleri,Koklear İmplant Ameliyatları ve Maliyeti,Sektörde Yanlış Bilinenler ,Sektörde Yanlış Bilinenler ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme cihazı alan kişilerin devletten alacağı desteği anlatabilir.10, 19, 20, 3, 38, 9E
Farklı işitme cihazı firmalarının cihazlarını ayırt edebilir.10, 19, 20, 3, 38, 9E
Kendine ait işitme cihazı merkezi açması için gerekenleri değerlendirebilir.10, 19, 20, 3, 38, 9E
İşitme cihazı piyasasını değerlendirebilir.10, 19, 20, 3, 38, 9E
Kalıp, pil gibi işitme cihazı dışındaki envanterlerin maliyetlerini listeleyebilir.10, 19, 20, 3, 38, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 38: Bakım Planı, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme Kaybı ve Çözüm Önerileri TarihçesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2İşitme Cihazının Dünyada KullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Dünyada İşitme Cihazının Başlıca üreticileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitme Cihazının ülkemizdeki kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Ülkemizdeki Başlıca İşitme Cihazı FirmalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Ülkemizdeki Başlıca İşitme Cihazı Firmalarının CihazlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Ülkemizdeki Başlıca İşitme Cihazı Firmalarının Cihazları Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Ülkemizde Kişiye Özel İşitme Cihazı Merkezi Açma ŞartlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Ülkemizdeki Başlıca İşitme Cihazı Firmalarının Bayisini Açma ŞartlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Yardımcı İşitme Cihazları PiyasasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Koklear İmplant Firmaları ve Cihaz ModelleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Koklear İmplant Ameliyatları ve MaliyetiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Sektörde Yanlış Bilinenler Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Sektörde Yanlış Bilinenler Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 2) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 3) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 4)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 5)Hearing Aids, Harvey Dillon,2001 6)Hearing Aids (Gerald Popelka)
Ders Notları, PowerPoint Sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı6212
Ara Sınav ve Hazırlığı6212
Genel Sınav ve Hazırlığı6212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME SEKTÖRÜNDE PAZAR DİNAMİKLERİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Kerem Ersin
Dersin Amacıİşitme kayıplı bireylerin günlük hayatta kullandıkları işitme cihazı/işitsel implantlarının sağlık boyutu dışında değerlendirmek
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme Kaybı ve Çözüm Önerileri Tarihçesi,İşitme Cihazının Dünyada Kullanımı,Dünyada İşitme Cihazının Başlıca üreticileri,İşitme Cihazının ülkemizdeki kullanımı,Ülkemizdeki Başlıca İşitme Cihazı Firmaları,Ülkemizdeki Başlıca İşitme Cihazı Firmalarının Cihazları,Ülkemizdeki Başlıca İşitme Cihazı Firmalarının Cihazları ,Ülkemizde Kişiye Özel İşitme Cihazı Merkezi Açma Şartları,Ülkemizdeki Başlıca İşitme Cihazı Firmalarının Bayisini Açma Şartları,Yardımcı İşitme Cihazları Piyasası,Koklear İmplant Firmaları ve Cihaz Modelleri,Koklear İmplant Ameliyatları ve Maliyeti,Sektörde Yanlış Bilinenler ,Sektörde Yanlış Bilinenler ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme cihazı alan kişilerin devletten alacağı desteği anlatabilir.10, 19, 20, 3, 38, 9E
Farklı işitme cihazı firmalarının cihazlarını ayırt edebilir.10, 19, 20, 3, 38, 9E
Kendine ait işitme cihazı merkezi açması için gerekenleri değerlendirebilir.10, 19, 20, 3, 38, 9E
İşitme cihazı piyasasını değerlendirebilir.10, 19, 20, 3, 38, 9E
Kalıp, pil gibi işitme cihazı dışındaki envanterlerin maliyetlerini listeleyebilir.10, 19, 20, 3, 38, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 38: Bakım Planı, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme Kaybı ve Çözüm Önerileri TarihçesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2İşitme Cihazının Dünyada KullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Dünyada İşitme Cihazının Başlıca üreticileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitme Cihazının ülkemizdeki kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Ülkemizdeki Başlıca İşitme Cihazı FirmalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Ülkemizdeki Başlıca İşitme Cihazı Firmalarının CihazlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Ülkemizdeki Başlıca İşitme Cihazı Firmalarının Cihazları Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Ülkemizde Kişiye Özel İşitme Cihazı Merkezi Açma ŞartlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Ülkemizdeki Başlıca İşitme Cihazı Firmalarının Bayisini Açma ŞartlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Yardımcı İşitme Cihazları PiyasasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Koklear İmplant Firmaları ve Cihaz ModelleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Koklear İmplant Ameliyatları ve MaliyetiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Sektörde Yanlış Bilinenler Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Sektörde Yanlış Bilinenler Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 2) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 3) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 4)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 5)Hearing Aids, Harvey Dillon,2001 6)Hearing Aids (Gerald Popelka)
Ders Notları, PowerPoint Sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:17Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:18