Skip to main content

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
MEDICAL DEVICES and MEDICAL PRODUCTS-Spring Semester2+024
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelSecond Cycle (Master's Degree)
Course TypeElective
Course CoordinatorProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Name of Lecturer(s)Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Assistant(s)Lec. Kerem Ersin
AimTo evaluate Medical Devices and Medical products that used and can be used in the field of audiology
Course ContentThis course contains; What are Medical Devices?,Medical devices in other sectors,Hearing Aid Parts I,Hearing Aid Parts II,Cochlear Implant Parts I,Cochlear Implant Parts II,Cochlear Implant parts III,Assisstive hearing aids,Equipment that can be used in vestibular rehabilitation I,Equipment that can be used in vestibular rehabilitation II,Pharmacology in Audiology I,Pharmacology in Audiology II,Different technologies that can be used in Audiology,Different technologies that can be used in the field of audiology II.
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Define medical devices used in audiology.10, 16, 9E
Distinguish the differences of different hearing aids.10, 16, 9E
Compares drugs used in hearing and balance diseases10, 16, 9E
Locate the parts of the hearing aids.10, 16, 9E
Teaching Methods:10: Discussion Method, 16: Question - Answer Technique, 9: Lecture Method
Assessment Methods:E: Homework

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1What are Medical Devices?Preparing the subject from the proposed sources
2Medical devices in other sectorsPreparing the subject from the proposed sources
3Hearing Aid Parts IPreparing the subject from the proposed sources
4Hearing Aid Parts IIPreparing the subject from the proposed sources
5Cochlear Implant Parts IPreparing the subject from the proposed sources
6Cochlear Implant Parts IIPreparing the subject from the proposed sources
7Cochlear Implant parts IIIPreparing the subject from the proposed sources
8Assisstive hearing aidsPreparing the subject from the proposed sources
9Equipment that can be used in vestibular rehabilitation IPreparing the subject from the proposed sources
10Equipment that can be used in vestibular rehabilitation IIPreparing the subject from the proposed sources
11Pharmacology in Audiology IPreparing the subject from the proposed sources
12Pharmacology in Audiology IIPreparing the subject from the proposed sources
13Different technologies that can be used in AudiologyPreparing the subject from the proposed sources
14Different technologies that can be used in the field of audiology IIPreparing the subject from the proposed sources
Resources
1) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 2) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 3) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 4)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 5)Hearing Aids, Harvey Dillon,2001 6)Hearing Aids (Gerald Popelka)
Lecturer Notes, PowerPoint Presentations

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 50
Rate of Final Exam to Success 50
Total 100
ECTS / Workload Table
ActivitiesNumber ofDuration(Hour)Total Workload(Hour)
Course Hours14228
Guided Problem Solving000
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report14228
Term Project000
Presentation of Project / Seminar14228
Quiz2612
Midterm Exam2612
General Exam2612
Performance Task, Maintenance Plan000
Total Workload(Hour)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit.

Detail Informations of the Course

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
MEDICAL DEVICES and MEDICAL PRODUCTS-Spring Semester2+024
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelSecond Cycle (Master's Degree)
Course TypeElective
Course CoordinatorProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Name of Lecturer(s)Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Assistant(s)Lec. Kerem Ersin
AimTo evaluate Medical Devices and Medical products that used and can be used in the field of audiology
Course ContentThis course contains; What are Medical Devices?,Medical devices in other sectors,Hearing Aid Parts I,Hearing Aid Parts II,Cochlear Implant Parts I,Cochlear Implant Parts II,Cochlear Implant parts III,Assisstive hearing aids,Equipment that can be used in vestibular rehabilitation I,Equipment that can be used in vestibular rehabilitation II,Pharmacology in Audiology I,Pharmacology in Audiology II,Different technologies that can be used in Audiology,Different technologies that can be used in the field of audiology II.
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Define medical devices used in audiology.10, 16, 9E
Distinguish the differences of different hearing aids.10, 16, 9E
Compares drugs used in hearing and balance diseases10, 16, 9E
Locate the parts of the hearing aids.10, 16, 9E
Teaching Methods:10: Discussion Method, 16: Question - Answer Technique, 9: Lecture Method
Assessment Methods:E: Homework

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1What are Medical Devices?Preparing the subject from the proposed sources
2Medical devices in other sectorsPreparing the subject from the proposed sources
3Hearing Aid Parts IPreparing the subject from the proposed sources
4Hearing Aid Parts IIPreparing the subject from the proposed sources
5Cochlear Implant Parts IPreparing the subject from the proposed sources
6Cochlear Implant Parts IIPreparing the subject from the proposed sources
7Cochlear Implant parts IIIPreparing the subject from the proposed sources
8Assisstive hearing aidsPreparing the subject from the proposed sources
9Equipment that can be used in vestibular rehabilitation IPreparing the subject from the proposed sources
10Equipment that can be used in vestibular rehabilitation IIPreparing the subject from the proposed sources
11Pharmacology in Audiology IPreparing the subject from the proposed sources
12Pharmacology in Audiology IIPreparing the subject from the proposed sources
13Different technologies that can be used in AudiologyPreparing the subject from the proposed sources
14Different technologies that can be used in the field of audiology IIPreparing the subject from the proposed sources
Resources
1) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 2) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 3) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 4)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 5)Hearing Aids, Harvey Dillon,2001 6)Hearing Aids (Gerald Popelka)
Lecturer Notes, PowerPoint Presentations

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 50
Rate of Final Exam to Success 50
Total 100

Numerical Data

Student Success

Ekleme Tarihi: 17/12/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 17/12/2023 - 15:58