Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDİKAL CİHAZLAR VE TIBBİ ÜRÜNLER-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Kerem Ersin
Dersin AmacıOdyoloji alanında kullanılan ve kullanılabilecek Medikal Cihazlar ve Tıbbi ürünleri değerlendirmek
Dersin İçeriğiBu ders; Medikal Cihazlar nelerdir?,Diğer sektörlerde Medikal cihazlar,İşitme Cihazı parçaları I,İşitme Cihazı parçaları II,Koklear İmplant parçaları I,Koklear İmplant parçaları II,Koklear İmplant parçaları III,Yardımcı işitme cihazları,Vestibüler Rehabilitasyonda kullanılabilecek ekipmanlar I,Vestibüler Rehabilitasyonda kullanılabilecek ekipmanlar II,Odyolojide farmakoloji I,Odyolojide farmakoloji II,Odyoloji alanında kullanılabilecek farklı teknolojiler,Odyoloji alanında kullanılabilecek farklı teknolojiler II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Odyoloji alanında kullanılan medikal cihazları tanımlar.10, 16, 9E
Farklı İşitme cihazlarının farklarını ayırt eder.10, 16, 9E
İşitme ve denge hastalıklarında kullanılan ilaçları karşılaştırır10, 16, 9E
İşitme cihazlarının parçalarının yerini belirtir10, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medikal Cihazlar nelerdir?Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Diğer sektörlerde Medikal cihazlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşitme Cihazı parçaları IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitme Cihazı parçaları IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Koklear İmplant parçaları IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Koklear İmplant parçaları IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Koklear İmplant parçaları IIIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Yardımcı işitme cihazlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Vestibüler Rehabilitasyonda kullanılabilecek ekipmanlar IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Vestibüler Rehabilitasyonda kullanılabilecek ekipmanlar IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Odyolojide farmakoloji IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Odyolojide farmakoloji IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Odyoloji alanında kullanılabilecek farklı teknolojilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Odyoloji alanında kullanılabilecek farklı teknolojiler IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 2) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 3) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 4)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 5)Hearing Aids, Harvey Dillon,2001 6)Hearing Aids (Gerald Popelka)
Ders Notları, PowerPoint Sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı2612
Genel Sınav ve Hazırlığı2612
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDİKAL CİHAZLAR VE TIBBİ ÜRÜNLER-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Kerem Ersin
Dersin AmacıOdyoloji alanında kullanılan ve kullanılabilecek Medikal Cihazlar ve Tıbbi ürünleri değerlendirmek
Dersin İçeriğiBu ders; Medikal Cihazlar nelerdir?,Diğer sektörlerde Medikal cihazlar,İşitme Cihazı parçaları I,İşitme Cihazı parçaları II,Koklear İmplant parçaları I,Koklear İmplant parçaları II,Koklear İmplant parçaları III,Yardımcı işitme cihazları,Vestibüler Rehabilitasyonda kullanılabilecek ekipmanlar I,Vestibüler Rehabilitasyonda kullanılabilecek ekipmanlar II,Odyolojide farmakoloji I,Odyolojide farmakoloji II,Odyoloji alanında kullanılabilecek farklı teknolojiler,Odyoloji alanında kullanılabilecek farklı teknolojiler II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Odyoloji alanında kullanılan medikal cihazları tanımlar.10, 16, 9E
Farklı İşitme cihazlarının farklarını ayırt eder.10, 16, 9E
İşitme ve denge hastalıklarında kullanılan ilaçları karşılaştırır10, 16, 9E
İşitme cihazlarının parçalarının yerini belirtir10, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medikal Cihazlar nelerdir?Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Diğer sektörlerde Medikal cihazlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşitme Cihazı parçaları IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitme Cihazı parçaları IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Koklear İmplant parçaları IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Koklear İmplant parçaları IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Koklear İmplant parçaları IIIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Yardımcı işitme cihazlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Vestibüler Rehabilitasyonda kullanılabilecek ekipmanlar IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Vestibüler Rehabilitasyonda kullanılabilecek ekipmanlar IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Odyolojide farmakoloji IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Odyolojide farmakoloji IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Odyoloji alanında kullanılabilecek farklı teknolojilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Odyoloji alanında kullanılabilecek farklı teknolojiler IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 2) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 3) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 4)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 5)Hearing Aids, Harvey Dillon,2001 6)Hearing Aids (Gerald Popelka)
Ders Notları, PowerPoint Sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:17Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:18