The aim of the course is to introduce the art history of the period and current.
Course Content
This course contains; Art in prehistoric times,Early Christian and Byzantine Art,Ortaçağ Avrupa sanatı (Roman ve Gothic periods),Renaissance art,Baroque and Rococo art,Post-Enlightenment art movements (Neo- Classic- Romanticism ),Post-Enlightenment art movements (Neo- Classic- Romanticism ),Museum tour,Post-Enlightenment art movements (Realism),Art in the second half of the nineteenth century (Impressionism, Late Impressionism),Art in the second half of the nineteenth century (Symbolism ve Art Nouveau),20th Century Art,Museum tour,Final exam.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Teaching Methods
Assessment Methods
1- Art history of the period, movements and artists, the subject of a work of art, style, will recognize the materials and technical specifications.
14, 16, 9
A, E
2- When a work of art seen to resolve this with examples from art history.
14, 16, 9
A, E
3- Will be able to connect between different periods and works.
14, 9
A, E
4- He will know the periods, movements, artists, subject, style, material and technical features of an art work.
14, 9
A, E
5- When we see an artwork, we will analyze it by associating it with examples from art history.
Post-Enlightenment art movements (Neo- Classic- Romanticism )
7
Post-Enlightenment art movements (Neo- Classic- Romanticism )
8
Museum tour
9
Post-Enlightenment art movements (Realism)
10
Art in the second half of the nineteenth century (Impressionism, Late Impressionism)
11
Art in the second half of the nineteenth century (Symbolism ve Art Nouveau)
12
20th Century Art
13
Museum tour
14
Final exam
Resources
Course notes will be given during lectures.
E. H. Gombrich;Sanatın Öyküsü, İstanbul, Remzi Kitabevi, 2002.
M. Hollingsworth; Dünya Sanat Tarihi, 2009.
Honour H.,Fleming J.; A World History of Art, 1999.
Roth, Leland M.; Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi, 2002.
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications
No
Program Qualification
Contribution Level
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
X
Assessment Methods
Contribution Level
Absolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success
40
Rate of Final Exam to Success
60
Total
100
ECTS / Workload Table
Activities
Number of
Duration(Hour)
Total Workload(Hour)
Course Hours
14
2
28
Guided Problem Solving
0
0
0
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report
0
0
0
Term Project
0
0
0
Presentation of Project / Seminar
0
0
0
Quiz
0
0
0
Midterm Exam
1
11
11
General Exam
1
13
13
Performance Task, Maintenance Plan
0
0
0
Total Workload(Hour)
52
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(52/30)
2
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit.
Detail Informations of the Course
Course Description
Course
Code
Semester
T+P (Hour)
Credit
ECTS
HISTORY of ART
-
Fall Semester
2+0
2
2
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of Course
Turkish
Course Level
Short Cycle (Associate's Degree)
Course Type
Required
Course Coordinator
Assist.Prof. Hande YILMAZ
Name of Lecturer(s)
Assist.Prof. Hande YILMAZ
Assistant(s)
Yrd. Doç Dr. Hande Yılmaz
Aim
The aim of the course is to introduce the art history of the period and current.
Course Content
This course contains; Art in prehistoric times,Early Christian and Byzantine Art,Ortaçağ Avrupa sanatı (Roman ve Gothic periods),Renaissance art,Baroque and Rococo art,Post-Enlightenment art movements (Neo- Classic- Romanticism ),Post-Enlightenment art movements (Neo- Classic- Romanticism ),Museum tour,Post-Enlightenment art movements (Realism),Art in the second half of the nineteenth century (Impressionism, Late Impressionism),Art in the second half of the nineteenth century (Symbolism ve Art Nouveau),20th Century Art,Museum tour,Final exam.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Teaching Methods
Assessment Methods
1- Art history of the period, movements and artists, the subject of a work of art, style, will recognize the materials and technical specifications.
14, 16, 9
A, E
2- When a work of art seen to resolve this with examples from art history.
14, 16, 9
A, E
3- Will be able to connect between different periods and works.
14, 9
A, E
4- He will know the periods, movements, artists, subject, style, material and technical features of an art work.
14, 9
A, E
5- When we see an artwork, we will analyze it by associating it with examples from art history.
Post-Enlightenment art movements (Neo- Classic- Romanticism )
7
Post-Enlightenment art movements (Neo- Classic- Romanticism )
8
Museum tour
9
Post-Enlightenment art movements (Realism)
10
Art in the second half of the nineteenth century (Impressionism, Late Impressionism)
11
Art in the second half of the nineteenth century (Symbolism ve Art Nouveau)
12
20th Century Art
13
Museum tour
14
Final exam
Resources
Course notes will be given during lectures.
E. H. Gombrich;Sanatın Öyküsü, İstanbul, Remzi Kitabevi, 2002.
M. Hollingsworth; Dünya Sanat Tarihi, 2009.
Honour H.,Fleming J.; A World History of Art, 1999.
Roth, Leland M.; Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi, 2002.
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications
No
Program Qualification
Contribution Level
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.