A: Traditional Written Exam, E: Homework, F: Project Task
Course Outline
Order
Subjects
Preliminary Work
1
1. Hafta: Introduction to User Interface
2
2. Hafta: Introduction to programming with Unity 3D
3
3. Hafta: Basic Level Design
4
4. Hafta: Basic Vectors
5
5. Hafta: Physics Materials
6
6. Hafta: Mass, Gravity, Force, Friction
7
7. Hafta: Constant Force
8
8. Hafta: Collision Detection Methods
9
9. Hafta: Material Usage
10
10. Hafta: Physics
11
11. Hafta: GUI (arayüz tasarımı ve programlaması)
12
12. Hafta: Cameras and Lighting
13
13. Hafta: Character Animation
14
14. Hafta: Raycast and Virtual Reality
Resources
Slides and Unity 3D applications
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications
No
Program Qualification
Contribution Level
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
Assessment Methods
Contribution Level
Absolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success
40
Rate of Final Exam to Success
60
Total
100
ECTS / Workload Table
Activities
Number of
Duration(Hour)
Total Workload(Hour)
Course Hours
0
0
0
Guided Problem Solving
0
0
0
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report
0
0
0
Term Project
0
0
0
Presentation of Project / Seminar
0
0
0
Quiz
0
0
0
Midterm Exam
0
0
0
General Exam
0
0
0
Performance Task, Maintenance Plan
0
0
0
Total Workload(Hour)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit.
Detail Informations of the Course
Course Description
Course
Code
Semester
T+P (Hour)
Credit
ECTS
GAME PROGRAMMING
BPR2260370
Spring Semester
1+2
2
5
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of Course
Turkish
Course Level
Short Cycle (Associate's Degree)
Course Type
Elective
Course Coordinator
Lect. Beyza KOYULMUŞ
Name of Lecturer(s)
Lect. Beyza KOYULMUŞ
Assistant(s)
Aim
Illustrate the fundemantals of Unity 3D, develop solutions by using Unity 3D game motor, its design principles and tools
Course Content
This course contains; 1. Hafta: Introduction to User Interface,2. Hafta: Introduction to programming with Unity 3D,3. Hafta: Basic Level Design,4. Hafta: Basic Vectors,5. Hafta: Physics Materials,6. Hafta: Mass, Gravity, Force, Friction,7. Hafta: Constant Force,8. Hafta: Collision Detection Methods,9. Hafta: Material Usage,10. Hafta: Physics,11. Hafta: GUI (arayüz tasarımı ve programlaması),12. Hafta: Cameras and Lighting,13. Hafta: Character Animation,14. Hafta: Raycast and Virtual Reality.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Teaching Methods
Assessment Methods
Identify Unity 3D game motor and use it.
2, 8, 9
A, E
Use fundamentals of physics such as Vector, Gravitation, Force, Friction for game development.
6, 8, 9
A, E, F
Identify User Interface
2, 6, 8, 9
A, E, F
Identify Unity 3D related functions
6, 8, 9
A, E, F
Develop entertaining and realistic games using Javascript in Unity 3D.
A: Traditional Written Exam, E: Homework, F: Project Task
Course Outline
Order
Subjects
Preliminary Work
1
1. Hafta: Introduction to User Interface
2
2. Hafta: Introduction to programming with Unity 3D
3
3. Hafta: Basic Level Design
4
4. Hafta: Basic Vectors
5
5. Hafta: Physics Materials
6
6. Hafta: Mass, Gravity, Force, Friction
7
7. Hafta: Constant Force
8
8. Hafta: Collision Detection Methods
9
9. Hafta: Material Usage
10
10. Hafta: Physics
11
11. Hafta: GUI (arayüz tasarımı ve programlaması)
12
12. Hafta: Cameras and Lighting
13
13. Hafta: Character Animation
14
14. Hafta: Raycast and Virtual Reality
Resources
Slides and Unity 3D applications
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications
No
Program Qualification
Contribution Level
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.