Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|
OBJECT ORIENTED PROGRAMMING | BPR2114993 | Fall Semester | 4+0 | 4 | 7 |
Course Program | Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 20:30-21:15 Cumartesi 17:30-18:15 Cumartesi 18:30-19:15 Cumartesi 19:30-20:15 Cumartesi 20:30-21:15 |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses | |
Language of Course | Turkish |
Course Level | Short Cycle (Associate's Degree) |
Course Type | Required |
Course Coordinator | Lect. Beyza KOYULMUŞ |
Name of Lecturer(s) | Lect. Mustafa Çağın ARSLAN |
Assistant(s) | |
Aim | The aim of this course is to teach object oriented programming and to provide students with the ability to think analytically, analyze problems and design software. |
Course Content | This course contains; Introduction to Object Oriented Programming - UML (Unified Modeling Language) ,Classes and Objects -
Encapsulation and data hiding,Inheritance and Polymorphism,Abstraction and Interfaces,Object Oriented Analysis and Design,Exception Processing,Collections and Generics, File Processing and Input/Output Operations,Design Patterns,Graphical User Interface (GUI) Programming,Software Development Principles,Introduction to advanced OOP concepts,Project development using OOP principles,Project development using OOP principles. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Defines a unified modeling language | 12, 2, 9 | A, E, F, G |
Performs object-oriented analysis and design | 2, 6, 9 | A, E, F |
Performs file processing and input/output operations | 2, 6, 9 | A, F |
Knows the principles of software development | 12, 2, 6, 9 | A |
Develop projects using OOP principles | 2, 9 | A, F |
Teaching Methods: | 12: Problem Solving Method, 2: Project Based Learning Model, 6: Experiential Learning, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: | A: Traditional Written Exam, E: Homework, F: Project Task, G: Quiz |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|
1 | Introduction to Object Oriented Programming - UML (Unified Modeling Language) | |
2 | Classes and Objects -
Encapsulation and data hiding | |
3 | Inheritance and Polymorphism | |
4 | Abstraction and Interfaces | |
5 | Object Oriented Analysis and Design | |
6 | Exception Processing | |
7 | Collections and Generics | |
8 | File Processing and Input/Output Operations | |
9 | Design Patterns | |
10 | Graphical User Interface (GUI) Programming | |
11 | Software Development Principles | |
12 | Introduction to advanced OOP concepts | |
13 | Project development using OOP principles | |
14 | Project development using OOP principles | |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications |
No | Program Qualification | Contribution Level |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation |
Rate of Midterm Exam to Success | | 40 |
Rate of Final Exam to Success | | 60 |
Total | | 100 |
ECTS / Workload Table |
Activities | Number of | Duration(Hour) | Total Workload(Hour) |
Course Hours | 0 | 0 | 0 |
Guided Problem Solving | 0 | 0 | 0 |
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report | 0 | 0 | 0 |
Term Project | 0 | 0 | 0 |
Presentation of Project / Seminar | 0 | 0 | 0 |
Quiz | 0 | 0 | 0 |
Midterm Exam | 0 | 0 | 0 |
General Exam | 0 | 0 | 0 |
Performance Task, Maintenance Plan | 0 | 0 | 0 |
Total Workload(Hour) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit. |
Detail Informations of the Course
Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|
OBJECT ORIENTED PROGRAMMING | BPR2114993 | Fall Semester | 4+0 | 4 | 7 |
Course Program | Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 20:30-21:15 Cumartesi 17:30-18:15 Cumartesi 18:30-19:15 Cumartesi 19:30-20:15 Cumartesi 20:30-21:15 |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses | |
Language of Course | Turkish |
Course Level | Short Cycle (Associate's Degree) |
Course Type | Required |
Course Coordinator | Lect. Beyza KOYULMUŞ |
Name of Lecturer(s) | Lect. Mustafa Çağın ARSLAN |
Assistant(s) | |
Aim | The aim of this course is to teach object oriented programming and to provide students with the ability to think analytically, analyze problems and design software. |
Course Content | This course contains; Introduction to Object Oriented Programming - UML (Unified Modeling Language) ,Classes and Objects -
Encapsulation and data hiding,Inheritance and Polymorphism,Abstraction and Interfaces,Object Oriented Analysis and Design,Exception Processing,Collections and Generics, File Processing and Input/Output Operations,Design Patterns,Graphical User Interface (GUI) Programming,Software Development Principles,Introduction to advanced OOP concepts,Project development using OOP principles,Project development using OOP principles. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Defines a unified modeling language | 12, 2, 9 | A, E, F, G |
Performs object-oriented analysis and design | 2, 6, 9 | A, E, F |
Performs file processing and input/output operations | 2, 6, 9 | A, F |
Knows the principles of software development | 12, 2, 6, 9 | A |
Develop projects using OOP principles | 2, 9 | A, F |
Teaching Methods: | 12: Problem Solving Method, 2: Project Based Learning Model, 6: Experiential Learning, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: | A: Traditional Written Exam, E: Homework, F: Project Task, G: Quiz |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|
1 | Introduction to Object Oriented Programming - UML (Unified Modeling Language) | |
2 | Classes and Objects -
Encapsulation and data hiding | |
3 | Inheritance and Polymorphism | |
4 | Abstraction and Interfaces | |
5 | Object Oriented Analysis and Design | |
6 | Exception Processing | |
7 | Collections and Generics | |
8 | File Processing and Input/Output Operations | |
9 | Design Patterns | |
10 | Graphical User Interface (GUI) Programming | |
11 | Software Development Principles | |
12 | Introduction to advanced OOP concepts | |
13 | Project development using OOP principles | |
14 | Project development using OOP principles | |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications |
No | Program Qualification | Contribution Level |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation |
Rate of Midterm Exam to Success | | 40 |
Rate of Final Exam to Success | | 60 |
Total | | 100 |
Numerical Data
Ekleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:44Son Güncelleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:44
×- A-Z Programs
- Undergraduate
- Graduate
- Academic Calendar
- Double Major & Minor Programs
- Erasmus
- Prospective Students
- Registration
- Re-Enrolment
- Fees
- Directorate of Registrar’s Office
- FAQ
- Accommodation
- Scholarships
- Lateral and Vertical Transfer
- Summer School
- Preparation
- Transportation