To inform about user-centered design, to raise awareness and to ensure the effective use of design thinking.
Course Content
This course contains; What are UI and UX, What are the Differences?,Definitions of Various User Groups; Concepts of Disability, Disability, Old Age,Introduction to User Experience Human Centered Design,User Research, Persona, Card Grouping,Three Perspectives of Product Experience,Emotions and Experience,Interaction Paradigms,Design Thinking,Introduction to the User Interface,Interface Psychology - Navigation / Flow,Fundamental Design Principles,User Interaction / Prototyping,User Interface Development with Figma,Optimization.
A: Traditional Written Exam, E: Homework, F: Project Task
Course Outline
Order
Subjects
Preliminary Work
1
What are UI and UX, What are the Differences?
2
Definitions of Various User Groups; Concepts of Disability, Disability, Old Age
3
Introduction to User Experience Human Centered Design
4
User Research, Persona, Card Grouping
5
Three Perspectives of Product Experience
6
Emotions and Experience
7
Interaction Paradigms
8
Design Thinking
9
Introduction to the User Interface
10
Interface Psychology - Navigation / Flow
11
Fundamental Design Principles
12
User Interaction / Prototyping
13
User Interface Development with Figma
14
Optimization
Resources
Lecture Presentations
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications
No
Program Qualification
Contribution Level
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
Assessment Methods
Contribution Level
Absolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success
40
Rate of Final Exam to Success
60
Total
100
ECTS / Workload Table
Activities
Number of
Duration(Hour)
Total Workload(Hour)
Course Hours
0
0
0
Guided Problem Solving
0
0
0
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report
0
0
0
Term Project
0
0
0
Presentation of Project / Seminar
0
0
0
Quiz
0
0
0
Midterm Exam
0
0
0
General Exam
0
0
0
Performance Task, Maintenance Plan
0
0
0
Total Workload(Hour)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit.
Detail Informations of the Course
Course Description
Course
Code
Semester
T+P (Hour)
Credit
ECTS
USER ORIENTED DESIGN
BPR2260550
Spring Semester
1+1
1,5
3
Course Program
Perşembe 16:30-17:15
Perşembe 17:30-18:15
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of Course
Turkish
Course Level
Short Cycle (Associate's Degree)
Course Type
Required
Course Coordinator
Lect. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Name of Lecturer(s)
Lect. Beyza KOYULMUŞ
Assistant(s)
Aim
To inform about user-centered design, to raise awareness and to ensure the effective use of design thinking.
Course Content
This course contains; What are UI and UX, What are the Differences?,Definitions of Various User Groups; Concepts of Disability, Disability, Old Age,Introduction to User Experience Human Centered Design,User Research, Persona, Card Grouping,Three Perspectives of Product Experience,Emotions and Experience,Interaction Paradigms,Design Thinking,Introduction to the User Interface,Interface Psychology - Navigation / Flow,Fundamental Design Principles,User Interaction / Prototyping,User Interface Development with Figma,Optimization.
A: Traditional Written Exam, E: Homework, F: Project Task
Course Outline
Order
Subjects
Preliminary Work
1
What are UI and UX, What are the Differences?
2
Definitions of Various User Groups; Concepts of Disability, Disability, Old Age
3
Introduction to User Experience Human Centered Design
4
User Research, Persona, Card Grouping
5
Three Perspectives of Product Experience
6
Emotions and Experience
7
Interaction Paradigms
8
Design Thinking
9
Introduction to the User Interface
10
Interface Psychology - Navigation / Flow
11
Fundamental Design Principles
12
User Interaction / Prototyping
13
User Interface Development with Figma
14
Optimization
Resources
Lecture Presentations
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications
No
Program Qualification
Contribution Level
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.