Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
Neoplasia and Hemopoetic System | - | Fall Semester | 93+8 | - | 8 |
Course Program |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | English |
Course Level | First Cycle (Bachelor's Degree) |
Course Type | Committee |
Course Coordinator | Prof.Dr. Bahar MÜEZZİNOĞLU |
Name of Lecturer(s) | Prof.Dr. Bahar MÜEZZİNOĞLU |
Assistant(s) | power point presentation, macroscopic pathology specimens, video presentation, brain stroming, sample cases, question/answer |
Aim | Upon completing this subject comittee the student is expected to: • Describe the pathogenetic mechanisms and features of carcinogenesis, bone marrow, lymph node and splenic diseases • Apply knowledge of the characteristics of neoplasia to discuss the morphologic appearance, classification, biological behavior and staging of neoplasms • Explain the etiopathogenesis, clinical features, diagnostic workup and differential diagnosis of hematologic neoplastic and non neoplastic diseases • Describe the etiopathogenesis, clinical features, diagnostic workup and differential diagnosis of allergic diseases in children • Explain the infectious disease control principles • Classify the viruses and explain the pathogenesis of viral infections • Explain the viruses that have clinical relevance and explain the associated diseases with microbiological features • Discuss the principles of rational use of drugs • Describe the action mechanisms of drugs used to treat anemia and cancer, their clinical use and side effects, • Describe the action mechanisms of various antimicrobial drugs , their clinical use and side effects, • Describe epidemiology in terms of public health and quality of life • Explain basic principles of radiation, describe its clinical use • Explain basic principles of tumor biochemstiry |
Course Content | This course contains; Patoloji- Neoplazi: Tanım, terminoloji, genel prensipler (1,2) ,Patoloji-Kanser epidemiyolojisi ve etiyolojisi (1,2) -,Patoloji- Tümörlerde tanı patolojisi ve prognozu,Patoloji-İyi huylu ve kötü huylu neoplazmın özellikleri,Patoloji-Kanserin moleküler temelleri (Kanserojenez) 1-2,Patoloji-BM Kanserin moleküler temeli (Karsinogenez)3-4-5,Patoloji-Kemik iliği patolojisi (1,2) ,Patoloji-Lenf Nodu patolojisi (1,2,3) ,Patoloji - Dalak ve timik hastalıkların patolojisi,Biyokimya-1-Tümör Biyokimyası,Biyokimya-2-Plazma Proteinleri ve İmmünoglobulinler,Biyokimya-3-Laboratuvar örneğinin uygun şartlarda alınması ve laboratuvara taşınması,Pediatri - Hematolojik hastalıklarda tarih, fizik muayene ve tanı yöntemleri,Pediatri - Kan Transfüzyonu,Pediatri - Çocukluk çağındaki tümörler,Pediati-Anemi,Pediatri -Alerjik hastalıklarda tarih ve fizik muayene,Enfeksiyon Hastalıkları - Ateş Patogenezi ve Ateş Çeşitleri,Enfeksiyon Hastalıkları -Transfüzyonla İlgili Enfeksiyonlar,Enfeksiyon Hastalıkları-Yetişkinlerde Özel Konakçı Enfeksiyonlarına Yaklaşım,Tıbbi Farmakoloji - Giriş ve ön test,Tıbbi Farmakoloji-Akılcı ilaç kullanımının temelleri,Tıbbi Farmakoloji-Otakoidler,Tıbbi Farmakoloji-Histamin, Serotonin ve antagonistleri Peptit kökenli Interleukins, Prostaglandins ve Nitric oxit Autacoids,Tıbbi Farmakoloji-Anemi tedavisinde kullanılan ilaçlar,Tıbbi Farmakoloji-Kanser tedavisinin farmakolojik temelleri,Tıbbi Farmakoloji-Antineoplastik Ajanlar,Tıbbi Farmakoloji-Antimikrobiyal kemoterapötiklerin temel özellikleri,Tıbbi Farmakoloji-Penisilinler, Sefalosporinler,Tıbbi Farmakoloji - Beta laktamaz inhibitörleri, monobaktamlar, karbapenemler ve vankomisin,Tıbbi Farmakoloji-Aminoglikozitler,Tıbbi Farmakoloji -Tetrasiklinler,Tıbbi Farmakoloji -Makrolidler,Tıbbi Farmakoloji -Kuinolonlar,Tıbbi Farmakoloji - Sülfonamidler ve Cotrimoksazol,Tıbbi Farmakoloji-Antianaerobik ajanlar,Tıbbi Farmakoloji-Antiviral Ajanlar,Tıbbi Farmakoloji - Antifungal Ajanlar,Tıbbi Farmakoloji-Antimalaryal Ajanlar,İç Hastalıkları- Lökosit sayılarına yaklaşım ve değişiklikler 1-2,İç Hastalıkları-Anemili Hastaya Yaklaşım 1-2,İç Hastalıkları-Lenfadenomegali ve splenomegalili hastaya yaklaşım 1-2,İç Hastalıkları-Radyasyon Onkolojisi-Radyoterapinin Kanserdeki Yeri 1-2,İç Hastalıkları-Kanama ve Pıhtılaşma Bozukluklarına Yaklaşım 1-2,İç Hastalıkları-Hematopoietik sistem muayenesi ve hematopoez,Mikrobiyoloji -Virüslere Giriş 1-2,Mikrobiyoloji-DNA Virüsleri Bulaşıcı İnsan 1-2-3-4,Mikrobiyoloji-Hepatit Virüsleri 7-8,Mikrobiyoloji - insanları enfekte eden RNA Virüsleri 1-2. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Teaching Methods: | |
Assessment Methods: |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|---|---|
1 | Patoloji- Neoplazi: Tanım, terminoloji, genel prensipler (1,2) | |
2 | Patoloji-Kanser epidemiyolojisi ve etiyolojisi (1,2) - | |
3 | Patoloji- Tümörlerde tanı patolojisi ve prognozu | |
4 | Patoloji-İyi huylu ve kötü huylu neoplazmın özellikleri | |
5 | Patoloji-Kanserin moleküler temelleri (Kanserojenez) 1-2 | |
6 | Patoloji-BM Kanserin moleküler temeli (Karsinogenez)3-4-5 | |
7 | Patoloji-Kemik iliği patolojisi (1,2) | |
8 | Patoloji-Lenf Nodu patolojisi (1,2,3) | |
9 | Patoloji - Dalak ve timik hastalıkların patolojisi | |
10 | Biyokimya-1-Tümör Biyokimyası | |
11 | Biyokimya-2-Plazma Proteinleri ve İmmünoglobulinler | |
12 | Biyokimya-3-Laboratuvar örneğinin uygun şartlarda alınması ve laboratuvara taşınması | |
13 | Pediatri - Hematolojik hastalıklarda tarih, fizik muayene ve tanı yöntemleri | |
14 | Pediatri - Kan Transfüzyonu | |
15 | Pediatri - Çocukluk çağındaki tümörler | |
16 | Pediati-Anemi | |
17 | Pediatri -Alerjik hastalıklarda tarih ve fizik muayene | |
18 | Enfeksiyon Hastalıkları - Ateş Patogenezi ve Ateş Çeşitleri | |
18 | Enfeksiyon Hastalıkları -Transfüzyonla İlgili Enfeksiyonlar | |
19 | Enfeksiyon Hastalıkları-Yetişkinlerde Özel Konakçı Enfeksiyonlarına Yaklaşım | |
20 | Tıbbi Farmakoloji - Giriş ve ön test | |
21 | Tıbbi Farmakoloji-Akılcı ilaç kullanımının temelleri | |
22 | Tıbbi Farmakoloji-Otakoidler | |
23 | Tıbbi Farmakoloji-Histamin, Serotonin ve antagonistleri Peptit kökenli Interleukins, Prostaglandins ve Nitric oxit Autacoids | |
24 | Tıbbi Farmakoloji-Anemi tedavisinde kullanılan ilaçlar | |
25 | Tıbbi Farmakoloji-Kanser tedavisinin farmakolojik temelleri | |
26 | Tıbbi Farmakoloji-Antineoplastik Ajanlar | |
27 | Tıbbi Farmakoloji-Antimikrobiyal kemoterapötiklerin temel özellikleri | |
28 | Tıbbi Farmakoloji-Penisilinler, Sefalosporinler | |
29 | Tıbbi Farmakoloji - Beta laktamaz inhibitörleri, monobaktamlar, karbapenemler ve vankomisin | |
30 | Tıbbi Farmakoloji-Aminoglikozitler | |
31 | Tıbbi Farmakoloji -Tetrasiklinler | |
32 | Tıbbi Farmakoloji -Makrolidler | |
33 | Tıbbi Farmakoloji -Kuinolonlar | |
34 | Tıbbi Farmakoloji - Sülfonamidler ve Cotrimoksazol | |
35 | Tıbbi Farmakoloji-Antianaerobik ajanlar | |
36 | Tıbbi Farmakoloji-Antiviral Ajanlar | |
37 | Tıbbi Farmakoloji - Antifungal Ajanlar | |
38 | Tıbbi Farmakoloji-Antimalaryal Ajanlar | |
39 | İç Hastalıkları- Lökosit sayılarına yaklaşım ve değişiklikler 1-2 | |
40 | İç Hastalıkları-Anemili Hastaya Yaklaşım 1-2 | |
41 | İç Hastalıkları-Lenfadenomegali ve splenomegalili hastaya yaklaşım 1-2 | |
42 | İç Hastalıkları-Radyasyon Onkolojisi-Radyoterapinin Kanserdeki Yeri 1-2 | |
43 | İç Hastalıkları-Kanama ve Pıhtılaşma Bozukluklarına Yaklaşım 1-2 | |
44 | İç Hastalıkları-Hematopoietik sistem muayenesi ve hematopoez | |
45 | Mikrobiyoloji -Virüslere Giriş 1-2 | |
46 | Mikrobiyoloji-DNA Virüsleri Bulaşıcı İnsan 1-2-3-4 | |
47 | Mikrobiyoloji-Hepatit Virüsleri 7-8 | |
48 | Mikrobiyoloji - insanları enfekte eden RNA Virüsleri 1-2 |
Resources |
web sites, video, power point presentations |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PQ1: Knows the morphological and functional normal and abnormal structure of human body. | ||||||
2 | PQ2: Knows the essential ways of determining the underlying causes of the pathologies with basic scientific approaches and the diagnoses of illnesses and disorders. | ||||||
3 | PQ3: Knows the reasons for illnesses, the ways of protection, and the methods of promotion and improvement of public health. | ||||||
4 | PQ4: Knows the methods of advancing his/her knowledge about health and its practice. | ||||||
5 | PQ5: Accesses, interprets and applies the advanced interdisciplinary information related to health. | ||||||
6 | PQ6: Performs a complete clinical examination of the human body, both morphologically and functionally and defines the problems. | ||||||
7 | PQ7: Interprets examination data for diagnoses, compares with clinical data, and provides solutions. | ||||||
8 | PQ8: Selects and applies appropriate tools for promotion and improvement of individual and public health. | ||||||
9 | PQ9: Plans and conducts an advanced study of health independently. | ||||||
10 | PQ10: Takes responsibility individually and as a team member to solve the problems encountered in the promotion and improvement of individual and public health. | ||||||
11 | PQ11: Takes responsibility for any intervention on the human body for the diagnosis and treatment. | ||||||
12 | PQ12: Determines personal learning requirements and decides and develops a positive lifelong learning attitude. | ||||||
13 | PQ13: Evaluates the information gained in the field of health with a critical approach. | ||||||
14 | PQ14: Informs the patient, the relevant people and institutions, and the public about the health problem and conveys recommendations of solutions in writing and/or verbally. | ||||||
15 | PQ15: Shares their recommendations on promotion and improvement of health with interdisciplinary experts by supporting with data. | ||||||
16 | PQ16: Uses English at least at the General Level of European Language Portfolio B1, follows resources in his/her field and communicates. | ||||||
17 | PQ17: Uses computer software, information, and communication technologies at least at the Advanced Level of European Computer Operating License. | ||||||
18 | PQ18: Acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of obtaining, interpreting, applying and announcing the data related to the field of health. | ||||||
19 | PQ19: Develops strategy, policy and implementation plans on health issues and evaluate the results obtained the framework of quality processes. | ||||||
20 | PQ20: Systematically shares his/her works on promoting and improving health with quantitative and qualitative data and interdisciplinary experts. | ||||||
21 | PQ21: Has sufficient awareness on occupational health and safety issues. |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 60 | |
Rate of Final Exam to Success | 40 | |
Total | 100 |
ECTS / Workload Table | ||||||
Activities | Number of | Duration(Hour) | Total Workload(Hour) | |||
Course Hours | 91 | 1 | 91 | |||
Guided Problem Solving | 15 | 1 | 15 | |||
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report | 5 | 0 | 0 | |||
Term Project | 0 | 0 | 0 | |||
Presentation of Project / Seminar | 0 | 0 | 0 | |||
Quiz | 0 | 0 | 0 | |||
Midterm Exam | 0 | 0 | 0 | |||
General Exam | 40 | 3 | 120 | |||
Performance Task, Maintenance Plan | 0 | 0 | 0 | |||
Total Workload(Hour) | 226 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30) | 8 | |||||
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit. |
Detail Informations of the Course
Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
Neoplasia and Hemopoetic System | - | Fall Semester | 93+8 | - | 8 |
Course Program |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | English |
Course Level | First Cycle (Bachelor's Degree) |
Course Type | Committee |
Course Coordinator | Prof.Dr. Bahar MÜEZZİNOĞLU |
Name of Lecturer(s) | Prof.Dr. Bahar MÜEZZİNOĞLU |
Assistant(s) | power point presentation, macroscopic pathology specimens, video presentation, brain stroming, sample cases, question/answer |
Aim | Upon completing this subject comittee the student is expected to: • Describe the pathogenetic mechanisms and features of carcinogenesis, bone marrow, lymph node and splenic diseases • Apply knowledge of the characteristics of neoplasia to discuss the morphologic appearance, classification, biological behavior and staging of neoplasms • Explain the etiopathogenesis, clinical features, diagnostic workup and differential diagnosis of hematologic neoplastic and non neoplastic diseases • Describe the etiopathogenesis, clinical features, diagnostic workup and differential diagnosis of allergic diseases in children • Explain the infectious disease control principles • Classify the viruses and explain the pathogenesis of viral infections • Explain the viruses that have clinical relevance and explain the associated diseases with microbiological features • Discuss the principles of rational use of drugs • Describe the action mechanisms of drugs used to treat anemia and cancer, their clinical use and side effects, • Describe the action mechanisms of various antimicrobial drugs , their clinical use and side effects, • Describe epidemiology in terms of public health and quality of life • Explain basic principles of radiation, describe its clinical use • Explain basic principles of tumor biochemstiry |
Course Content | This course contains; Patoloji- Neoplazi: Tanım, terminoloji, genel prensipler (1,2) ,Patoloji-Kanser epidemiyolojisi ve etiyolojisi (1,2) -,Patoloji- Tümörlerde tanı patolojisi ve prognozu,Patoloji-İyi huylu ve kötü huylu neoplazmın özellikleri,Patoloji-Kanserin moleküler temelleri (Kanserojenez) 1-2,Patoloji-BM Kanserin moleküler temeli (Karsinogenez)3-4-5,Patoloji-Kemik iliği patolojisi (1,2) ,Patoloji-Lenf Nodu patolojisi (1,2,3) ,Patoloji - Dalak ve timik hastalıkların patolojisi,Biyokimya-1-Tümör Biyokimyası,Biyokimya-2-Plazma Proteinleri ve İmmünoglobulinler,Biyokimya-3-Laboratuvar örneğinin uygun şartlarda alınması ve laboratuvara taşınması,Pediatri - Hematolojik hastalıklarda tarih, fizik muayene ve tanı yöntemleri,Pediatri - Kan Transfüzyonu,Pediatri - Çocukluk çağındaki tümörler,Pediati-Anemi,Pediatri -Alerjik hastalıklarda tarih ve fizik muayene,Enfeksiyon Hastalıkları - Ateş Patogenezi ve Ateş Çeşitleri,Enfeksiyon Hastalıkları -Transfüzyonla İlgili Enfeksiyonlar,Enfeksiyon Hastalıkları-Yetişkinlerde Özel Konakçı Enfeksiyonlarına Yaklaşım,Tıbbi Farmakoloji - Giriş ve ön test,Tıbbi Farmakoloji-Akılcı ilaç kullanımının temelleri,Tıbbi Farmakoloji-Otakoidler,Tıbbi Farmakoloji-Histamin, Serotonin ve antagonistleri Peptit kökenli Interleukins, Prostaglandins ve Nitric oxit Autacoids,Tıbbi Farmakoloji-Anemi tedavisinde kullanılan ilaçlar,Tıbbi Farmakoloji-Kanser tedavisinin farmakolojik temelleri,Tıbbi Farmakoloji-Antineoplastik Ajanlar,Tıbbi Farmakoloji-Antimikrobiyal kemoterapötiklerin temel özellikleri,Tıbbi Farmakoloji-Penisilinler, Sefalosporinler,Tıbbi Farmakoloji - Beta laktamaz inhibitörleri, monobaktamlar, karbapenemler ve vankomisin,Tıbbi Farmakoloji-Aminoglikozitler,Tıbbi Farmakoloji -Tetrasiklinler,Tıbbi Farmakoloji -Makrolidler,Tıbbi Farmakoloji -Kuinolonlar,Tıbbi Farmakoloji - Sülfonamidler ve Cotrimoksazol,Tıbbi Farmakoloji-Antianaerobik ajanlar,Tıbbi Farmakoloji-Antiviral Ajanlar,Tıbbi Farmakoloji - Antifungal Ajanlar,Tıbbi Farmakoloji-Antimalaryal Ajanlar,İç Hastalıkları- Lökosit sayılarına yaklaşım ve değişiklikler 1-2,İç Hastalıkları-Anemili Hastaya Yaklaşım 1-2,İç Hastalıkları-Lenfadenomegali ve splenomegalili hastaya yaklaşım 1-2,İç Hastalıkları-Radyasyon Onkolojisi-Radyoterapinin Kanserdeki Yeri 1-2,İç Hastalıkları-Kanama ve Pıhtılaşma Bozukluklarına Yaklaşım 1-2,İç Hastalıkları-Hematopoietik sistem muayenesi ve hematopoez,Mikrobiyoloji -Virüslere Giriş 1-2,Mikrobiyoloji-DNA Virüsleri Bulaşıcı İnsan 1-2-3-4,Mikrobiyoloji-Hepatit Virüsleri 7-8,Mikrobiyoloji - insanları enfekte eden RNA Virüsleri 1-2. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Teaching Methods: | |
Assessment Methods: |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|---|---|
1 | Patoloji- Neoplazi: Tanım, terminoloji, genel prensipler (1,2) | |
2 | Patoloji-Kanser epidemiyolojisi ve etiyolojisi (1,2) - | |
3 | Patoloji- Tümörlerde tanı patolojisi ve prognozu | |
4 | Patoloji-İyi huylu ve kötü huylu neoplazmın özellikleri | |
5 | Patoloji-Kanserin moleküler temelleri (Kanserojenez) 1-2 | |
6 | Patoloji-BM Kanserin moleküler temeli (Karsinogenez)3-4-5 | |
7 | Patoloji-Kemik iliği patolojisi (1,2) | |
8 | Patoloji-Lenf Nodu patolojisi (1,2,3) | |
9 | Patoloji - Dalak ve timik hastalıkların patolojisi | |
10 | Biyokimya-1-Tümör Biyokimyası | |
11 | Biyokimya-2-Plazma Proteinleri ve İmmünoglobulinler | |
12 | Biyokimya-3-Laboratuvar örneğinin uygun şartlarda alınması ve laboratuvara taşınması | |
13 | Pediatri - Hematolojik hastalıklarda tarih, fizik muayene ve tanı yöntemleri | |
14 | Pediatri - Kan Transfüzyonu | |
15 | Pediatri - Çocukluk çağındaki tümörler | |
16 | Pediati-Anemi | |
17 | Pediatri -Alerjik hastalıklarda tarih ve fizik muayene | |
18 | Enfeksiyon Hastalıkları - Ateş Patogenezi ve Ateş Çeşitleri | |
18 | Enfeksiyon Hastalıkları -Transfüzyonla İlgili Enfeksiyonlar | |
19 | Enfeksiyon Hastalıkları-Yetişkinlerde Özel Konakçı Enfeksiyonlarına Yaklaşım | |
20 | Tıbbi Farmakoloji - Giriş ve ön test | |
21 | Tıbbi Farmakoloji-Akılcı ilaç kullanımının temelleri | |
22 | Tıbbi Farmakoloji-Otakoidler | |
23 | Tıbbi Farmakoloji-Histamin, Serotonin ve antagonistleri Peptit kökenli Interleukins, Prostaglandins ve Nitric oxit Autacoids | |
24 | Tıbbi Farmakoloji-Anemi tedavisinde kullanılan ilaçlar | |
25 | Tıbbi Farmakoloji-Kanser tedavisinin farmakolojik temelleri | |
26 | Tıbbi Farmakoloji-Antineoplastik Ajanlar | |
27 | Tıbbi Farmakoloji-Antimikrobiyal kemoterapötiklerin temel özellikleri | |
28 | Tıbbi Farmakoloji-Penisilinler, Sefalosporinler | |
29 | Tıbbi Farmakoloji - Beta laktamaz inhibitörleri, monobaktamlar, karbapenemler ve vankomisin | |
30 | Tıbbi Farmakoloji-Aminoglikozitler | |
31 | Tıbbi Farmakoloji -Tetrasiklinler | |
32 | Tıbbi Farmakoloji -Makrolidler | |
33 | Tıbbi Farmakoloji -Kuinolonlar | |
34 | Tıbbi Farmakoloji - Sülfonamidler ve Cotrimoksazol | |
35 | Tıbbi Farmakoloji-Antianaerobik ajanlar | |
36 | Tıbbi Farmakoloji-Antiviral Ajanlar | |
37 | Tıbbi Farmakoloji - Antifungal Ajanlar | |
38 | Tıbbi Farmakoloji-Antimalaryal Ajanlar | |
39 | İç Hastalıkları- Lökosit sayılarına yaklaşım ve değişiklikler 1-2 | |
40 | İç Hastalıkları-Anemili Hastaya Yaklaşım 1-2 | |
41 | İç Hastalıkları-Lenfadenomegali ve splenomegalili hastaya yaklaşım 1-2 | |
42 | İç Hastalıkları-Radyasyon Onkolojisi-Radyoterapinin Kanserdeki Yeri 1-2 | |
43 | İç Hastalıkları-Kanama ve Pıhtılaşma Bozukluklarına Yaklaşım 1-2 | |
44 | İç Hastalıkları-Hematopoietik sistem muayenesi ve hematopoez | |
45 | Mikrobiyoloji -Virüslere Giriş 1-2 | |
46 | Mikrobiyoloji-DNA Virüsleri Bulaşıcı İnsan 1-2-3-4 | |
47 | Mikrobiyoloji-Hepatit Virüsleri 7-8 | |
48 | Mikrobiyoloji - insanları enfekte eden RNA Virüsleri 1-2 |
Resources |
web sites, video, power point presentations |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PQ1: Knows the morphological and functional normal and abnormal structure of human body. | ||||||
2 | PQ2: Knows the essential ways of determining the underlying causes of the pathologies with basic scientific approaches and the diagnoses of illnesses and disorders. | ||||||
3 | PQ3: Knows the reasons for illnesses, the ways of protection, and the methods of promotion and improvement of public health. | ||||||
4 | PQ4: Knows the methods of advancing his/her knowledge about health and its practice. | ||||||
5 | PQ5: Accesses, interprets and applies the advanced interdisciplinary information related to health. | ||||||
6 | PQ6: Performs a complete clinical examination of the human body, both morphologically and functionally and defines the problems. | ||||||
7 | PQ7: Interprets examination data for diagnoses, compares with clinical data, and provides solutions. | ||||||
8 | PQ8: Selects and applies appropriate tools for promotion and improvement of individual and public health. | ||||||
9 | PQ9: Plans and conducts an advanced study of health independently. | ||||||
10 | PQ10: Takes responsibility individually and as a team member to solve the problems encountered in the promotion and improvement of individual and public health. | ||||||
11 | PQ11: Takes responsibility for any intervention on the human body for the diagnosis and treatment. | ||||||
12 | PQ12: Determines personal learning requirements and decides and develops a positive lifelong learning attitude. | ||||||
13 | PQ13: Evaluates the information gained in the field of health with a critical approach. | ||||||
14 | PQ14: Informs the patient, the relevant people and institutions, and the public about the health problem and conveys recommendations of solutions in writing and/or verbally. | ||||||
15 | PQ15: Shares their recommendations on promotion and improvement of health with interdisciplinary experts by supporting with data. | ||||||
16 | PQ16: Uses English at least at the General Level of European Language Portfolio B1, follows resources in his/her field and communicates. | ||||||
17 | PQ17: Uses computer software, information, and communication technologies at least at the Advanced Level of European Computer Operating License. | ||||||
18 | PQ18: Acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of obtaining, interpreting, applying and announcing the data related to the field of health. | ||||||
19 | PQ19: Develops strategy, policy and implementation plans on health issues and evaluate the results obtained the framework of quality processes. | ||||||
20 | PQ20: Systematically shares his/her works on promoting and improving health with quantitative and qualitative data and interdisciplinary experts. | ||||||
21 | PQ21: Has sufficient awareness on occupational health and safety issues. |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 60 | |
Rate of Final Exam to Success | 40 | |
Total | 100 |