This course is designed so that the student can understand the basic elements of international marketing, international market selection, market entry strategies, and how export and import operations are carried out. In addition to being informed in the mentioned areas, the relevant legislation and legal regulations are also explained. In the light of all this information, a project is made that includes the export stages of a product.
Course Content
This course contains; Can explain international marketing and importance of export.,Can explain Harmonized System code and World Customs Organization.,Can use trademap application for international trade statistics and marketing. ,Can explain the payment methods used in international trade.,Can rank and compare International Trade Payment Methods.,Can rank the basic transport documents used in International Trade,Can rank and differentiate delivery terms used in international trade in terms of Incoterms 2020 rules.,Can rank the conditions of sales contract between importer and exporter.,Can define and compare the documentary risk in terms of importer and exporter.,Can explain export transactions.,Can explain import transactions.,Can define other FX Earning services.,Can explain the importance of transport documents in international trade payments.,Can rank Export Credit Agency (e.g. Eximbank) products..
Dersin Öğrenme Kazanımları
Teaching Methods
Assessment Methods
To explain the basic concepts of foreign trade, customs, foreign exchange market and foreign exchange regime
9
A
To have basic information about export management and to adapt it according to country conditions.
9
A
Comparing the delivery methods with Incoterms 2020 and understanding the risks undertaken in foreign trade
15, 9
A
To explain the documents used in foreign trade transactions
9
A
To understand the operation of export and import transactions and to have the knowledge to implement them
9
A
Teaching Methods:
15: Role Play and Drama Technique, 9: Lecture Method
Assessment Methods:
A: Traditional Written Exam
Course Outline
Order
Subjects
Preliminary Work
1
Can explain international marketing and importance of export.
2
Can explain Harmonized System code and World Customs Organization.
3
Can use trademap application for international trade statistics and marketing.
4
Can explain the payment methods used in international trade.
5
Can rank and compare International Trade Payment Methods.
6
Can rank the basic transport documents used in International Trade
7
Can rank and differentiate delivery terms used in international trade in terms of Incoterms 2020 rules.
8
Can rank the conditions of sales contract between importer and exporter.
9
Can define and compare the documentary risk in terms of importer and exporter.
10
Can explain export transactions.
11
Can explain import transactions.
12
Can define other FX Earning services.
13
Can explain the importance of transport documents in international trade payments.
14
Can rank Export Credit Agency (e.g. Eximbank) products.
Resources
ICC International Trade publications
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications
No
Program Qualification
Contribution Level
1
2
3
4
5
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
1
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
1
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
1
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
2
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
2
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
2
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.
2
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
2
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
3
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
3
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
Assessment Methods
Contribution Level
Absolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success
50
Rate of Final Exam to Success
50
Total
100
ECTS / Workload Table
Activities
Number of
Duration(Hour)
Total Workload(Hour)
Course Hours
3
42
126
Guided Problem Solving
0
0
0
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report
0
0
0
Term Project
0
0
0
Presentation of Project / Seminar
0
0
0
Quiz
0
0
0
Midterm Exam
4
10
40
General Exam
9
10
90
Performance Task, Maintenance Plan
0
0
0
Total Workload(Hour)
256
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(256/30)
9
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit.
Detail Informations of the Course
Course Description
Course
Code
Semester
T+P (Hour)
Credit
ECTS
EXPORT and IMPORT APPLICATIONS
BUSY1113579
Fall Semester
3+0
3
9
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of Course
English
Course Level
Second Cycle (Master's Degree)
Course Type
Elective
Course Coordinator
Assoc.Prof. Yurdagül MERAL
Name of Lecturer(s)
Assoc.Prof. Yurdagül MERAL
Assistant(s)
Aim
This course is designed so that the student can understand the basic elements of international marketing, international market selection, market entry strategies, and how export and import operations are carried out. In addition to being informed in the mentioned areas, the relevant legislation and legal regulations are also explained. In the light of all this information, a project is made that includes the export stages of a product.
Course Content
This course contains; Can explain international marketing and importance of export.,Can explain Harmonized System code and World Customs Organization.,Can use trademap application for international trade statistics and marketing. ,Can explain the payment methods used in international trade.,Can rank and compare International Trade Payment Methods.,Can rank the basic transport documents used in International Trade,Can rank and differentiate delivery terms used in international trade in terms of Incoterms 2020 rules.,Can rank the conditions of sales contract between importer and exporter.,Can define and compare the documentary risk in terms of importer and exporter.,Can explain export transactions.,Can explain import transactions.,Can define other FX Earning services.,Can explain the importance of transport documents in international trade payments.,Can rank Export Credit Agency (e.g. Eximbank) products..
Dersin Öğrenme Kazanımları
Teaching Methods
Assessment Methods
To explain the basic concepts of foreign trade, customs, foreign exchange market and foreign exchange regime
9
A
To have basic information about export management and to adapt it according to country conditions.
9
A
Comparing the delivery methods with Incoterms 2020 and understanding the risks undertaken in foreign trade
15, 9
A
To explain the documents used in foreign trade transactions
9
A
To understand the operation of export and import transactions and to have the knowledge to implement them
9
A
Teaching Methods:
15: Role Play and Drama Technique, 9: Lecture Method
Assessment Methods:
A: Traditional Written Exam
Course Outline
Order
Subjects
Preliminary Work
1
Can explain international marketing and importance of export.
2
Can explain Harmonized System code and World Customs Organization.
3
Can use trademap application for international trade statistics and marketing.
4
Can explain the payment methods used in international trade.
5
Can rank and compare International Trade Payment Methods.
6
Can rank the basic transport documents used in International Trade
7
Can rank and differentiate delivery terms used in international trade in terms of Incoterms 2020 rules.
8
Can rank the conditions of sales contract between importer and exporter.
9
Can define and compare the documentary risk in terms of importer and exporter.
10
Can explain export transactions.
11
Can explain import transactions.
12
Can define other FX Earning services.
13
Can explain the importance of transport documents in international trade payments.
14
Can rank Export Credit Agency (e.g. Eximbank) products.
Resources
ICC International Trade publications
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications
No
Program Qualification
Contribution Level
1
2
3
4
5
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
1
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
1
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
1
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
2
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
2
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
2
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.
2
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
2
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
3
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
3
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.