This course approaches the subject of auditing from both theoretical and practical aspects. The aim of the course is to explain the duties and responsibilities of auditors, different audit practices, audit working papers, audit report preparation process, audit of financial statements in accordance with International Auditing Standards.
Course Content
This course contains; Introduction,International Auditing Standards,Control Function,Control Function,Duties of Independent Auditor,Professional Ethics of the Auditor,Auditor's Responsibilities in the Preparation of the Audit Report,Types of Control,Risk assessment,Internal Control,Cheating and Corruption,Presentation: Case Studies,Period review,Case Studies on Controling.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Teaching Methods
Assessment Methods
1. At the end of the course, students have a grasp of theoretical knowledge about accounting auditing.
9
A
2. At the end of the course, students understands the application areas and framework of auditing in business life.
9
A
3. At the end of the course, students interprets the rules of auditing profession in our country.
9
A
4. At the end of the course, students learns the importance of materiality, relevance and reliability in terms of auditing.
9
A
5. At the end of the course, students masters the basic concepts of information technology in supervision.
9
A
Teaching Methods:
9: Lecture Method
Assessment Methods:
A: Traditional Written Exam
Course Outline
Order
Subjects
Preliminary Work
1
Introduction
2
International Auditing Standards
3
Control Function
4
Control Function
5
Duties of Independent Auditor
6
Professional Ethics of the Auditor
7
Auditor's Responsibilities in the Preparation of the Audit Report
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
1
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
X
1
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
X
1
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
2
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
2
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.
X
2
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
2
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
2
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
3
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
3
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
Assessment Methods
Contribution Level
Absolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success
50
Rate of Final Exam to Success
50
Total
100
ECTS / Workload Table
Activities
Number of
Duration(Hour)
Total Workload(Hour)
Course Hours
3
42
126
Guided Problem Solving
0
0
0
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report
0
0
0
Term Project
5
5
25
Presentation of Project / Seminar
2
20
40
Quiz
0
0
0
Midterm Exam
1
20
20
General Exam
1
30
30
Performance Task, Maintenance Plan
5
5
25
Total Workload(Hour)
266
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(266/30)
9
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit.
Detail Informations of the Course
Course Description
Course
Code
Semester
T+P (Hour)
Credit
ECTS
MANAGEMENT ACCOUNTING and AUDITING
BUSY1113577
Fall Semester
3+0
3
9
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of Course
English
Course Level
Second Cycle (Master's Degree)
Course Type
Elective
Course Coordinator
Assist.Prof. Selman DURAN
Name of Lecturer(s)
Assist.Prof. Selman DURAN
Assistant(s)
Aim
This course approaches the subject of auditing from both theoretical and practical aspects. The aim of the course is to explain the duties and responsibilities of auditors, different audit practices, audit working papers, audit report preparation process, audit of financial statements in accordance with International Auditing Standards.
Course Content
This course contains; Introduction,International Auditing Standards,Control Function,Control Function,Duties of Independent Auditor,Professional Ethics of the Auditor,Auditor's Responsibilities in the Preparation of the Audit Report,Types of Control,Risk assessment,Internal Control,Cheating and Corruption,Presentation: Case Studies,Period review,Case Studies on Controling.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Teaching Methods
Assessment Methods
1. At the end of the course, students have a grasp of theoretical knowledge about accounting auditing.
9
A
2. At the end of the course, students understands the application areas and framework of auditing in business life.
9
A
3. At the end of the course, students interprets the rules of auditing profession in our country.
9
A
4. At the end of the course, students learns the importance of materiality, relevance and reliability in terms of auditing.
9
A
5. At the end of the course, students masters the basic concepts of information technology in supervision.
9
A
Teaching Methods:
9: Lecture Method
Assessment Methods:
A: Traditional Written Exam
Course Outline
Order
Subjects
Preliminary Work
1
Introduction
2
International Auditing Standards
3
Control Function
4
Control Function
5
Duties of Independent Auditor
6
Professional Ethics of the Auditor
7
Auditor's Responsibilities in the Preparation of the Audit Report
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
1
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
X
1
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
X
1
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
2
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
2
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.
X
2
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
2
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
2
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
3
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
3
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.