Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMINAR | - | Spring Semester | 0+0 | - | 2 |
Course Program |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | Second Cycle (Master's Degree) |
Course Type | Required |
Course Coordinator | Assoc.Prof. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Name of Lecturer(s) | Assoc.Prof. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Assistant(s) | |
Aim | The objective of the course is engage in critical article readings and presentations in the field of speech and language therapy. |
Course Content | This course contains; 1st Week: Determination of articles to be read and presented and assignment of students,2nd Week: Student article presentation,3rd Week: Student article presentation,4th Week: Student article presentation,5th Week: Student article presentation,6th Week: Student article presentation,7th Week: Student article presentation,8th Week: Student article presentation,9th Week: Student article presentation,10th Week: Student article presentation,11th Week: Student article presentation,12th Week: Student article presentation,13th Week: Student article presentation,14th Week: Overview. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Critically read articles in the field of speech and language therapy | 13, 18, 9 | D, E |
Present and evaluate articles | 13, 18, 9 | D, E |
Write scientific articles | 13, 18, 9 | D, E |
Interpret scientific articles | 13, 18, 9 | D, E |
Interpret obtained results | 13, 18, 9 | D, E |
Interpret evidence-based SLT practices | 13, 18, 9 | D, E |
Teaching Methods: | 13: Case Study Method, 18: Micro Teaching Technique, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: | D: Oral Exam, E: Homework |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|---|---|
1 | 1st Week: Determination of articles to be read and presented and assignment of students | Literature review |
2 | 2nd Week: Student article presentation | Literature review |
3 | 3rd Week: Student article presentation | Literature review |
4 | 4th Week: Student article presentation | Literature review |
5 | 5th Week: Student article presentation | Literature review |
6 | 6th Week: Student article presentation | Literature review |
7 | 7th Week: Student article presentation | Literature review |
8 | 8th Week: Student article presentation | Literature review |
9 | 9th Week: Student article presentation | Literature review |
10 | 10th Week: Student article presentation | Literature review |
11 | 11th Week: Student article presentation | Literature review |
12 | 12th Week: Student article presentation | Literature review |
13 | 13th Week: Student article presentation | Literature review |
14 | 14th Week: Overview | Literature review |
Resources |
PowerPoint slides and selected articles. |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | ||||||
2 | Temel uzmanlık alan bilgileri. | ||||||
3 | Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi. | ||||||
4 | Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi. | ||||||
5 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi. | ||||||
6 | Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi. | ||||||
7 | Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi. | ||||||
8 | Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi. | ||||||
9 | Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi. | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi. | ||||||
11 | Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi. | ||||||
12 | Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi. | ||||||
13 | Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi | ||||||
14 | Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | ||||||
15 | Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi. | ||||||
16 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 50 | |
Rate of Final Exam to Success | 50 | |
Total | 100 |
ECTS / Workload Table | ||||||
Activities | Number of | Duration(Hour) | Total Workload(Hour) | |||
Course Hours | 14 | 0 | 0 | |||
Guided Problem Solving | 0 | 0 | 0 | |||
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report | 0 | 0 | 0 | |||
Term Project | 1 | 10 | 10 | |||
Presentation of Project / Seminar | 4 | 10 | 40 | |||
Quiz | 0 | 0 | 0 | |||
Midterm Exam | 0 | 0 | 0 | |||
General Exam | 0 | 0 | 0 | |||
Performance Task, Maintenance Plan | 0 | 0 | 0 | |||
Total Workload(Hour) | 50 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(50/30) | 2 | |||||
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit. |
Detail Informations of the Course
Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMINAR | - | Spring Semester | 0+0 | - | 2 |
Course Program |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | Second Cycle (Master's Degree) |
Course Type | Required |
Course Coordinator | Assoc.Prof. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Name of Lecturer(s) | Assoc.Prof. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Assistant(s) | |
Aim | The objective of the course is engage in critical article readings and presentations in the field of speech and language therapy. |
Course Content | This course contains; 1st Week: Determination of articles to be read and presented and assignment of students,2nd Week: Student article presentation,3rd Week: Student article presentation,4th Week: Student article presentation,5th Week: Student article presentation,6th Week: Student article presentation,7th Week: Student article presentation,8th Week: Student article presentation,9th Week: Student article presentation,10th Week: Student article presentation,11th Week: Student article presentation,12th Week: Student article presentation,13th Week: Student article presentation,14th Week: Overview. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Critically read articles in the field of speech and language therapy | 13, 18, 9 | D, E |
Present and evaluate articles | 13, 18, 9 | D, E |
Write scientific articles | 13, 18, 9 | D, E |
Interpret scientific articles | 13, 18, 9 | D, E |
Interpret obtained results | 13, 18, 9 | D, E |
Interpret evidence-based SLT practices | 13, 18, 9 | D, E |
Teaching Methods: | 13: Case Study Method, 18: Micro Teaching Technique, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: | D: Oral Exam, E: Homework |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|---|---|
1 | 1st Week: Determination of articles to be read and presented and assignment of students | Literature review |
2 | 2nd Week: Student article presentation | Literature review |
3 | 3rd Week: Student article presentation | Literature review |
4 | 4th Week: Student article presentation | Literature review |
5 | 5th Week: Student article presentation | Literature review |
6 | 6th Week: Student article presentation | Literature review |
7 | 7th Week: Student article presentation | Literature review |
8 | 8th Week: Student article presentation | Literature review |
9 | 9th Week: Student article presentation | Literature review |
10 | 10th Week: Student article presentation | Literature review |
11 | 11th Week: Student article presentation | Literature review |
12 | 12th Week: Student article presentation | Literature review |
13 | 13th Week: Student article presentation | Literature review |
14 | 14th Week: Overview | Literature review |
Resources |
PowerPoint slides and selected articles. |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | ||||||
2 | Temel uzmanlık alan bilgileri. | ||||||
3 | Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi. | ||||||
4 | Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi. | ||||||
5 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi. | ||||||
6 | Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi. | ||||||
7 | Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi. | ||||||
8 | Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi. | ||||||
9 | Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi. | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi. | ||||||
11 | Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi. | ||||||
12 | Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi. | ||||||
13 | Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi | ||||||
14 | Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | ||||||
15 | Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi. | ||||||
16 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 50 | |
Rate of Final Exam to Success | 50 | |
Total | 100 |