Skip to main content

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
SEMINARDKTY1238930Spring Semester0+0-2
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelSecond Cycle (Master's Degree)
Course TypeRequired
Course CoordinatorAssoc.Prof. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Name of Lecturer(s)Assoc.Prof. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Assistant(s)
AimThe objective of the course is engage in critical article readings and presentations in the field of speech and language therapy.
Course ContentThis course contains; 1st Week: Determination of articles to be read and presented and assignment of students,2nd Week: Student article presentation,3rd Week: Student article presentation,4th Week: Student article presentation,5th Week: Student article presentation,6th Week: Student article presentation,7th Week: Student article presentation,8th Week: Student article presentation,9th Week: Student article presentation,10th Week: Student article presentation,11th Week: Student article presentation,12th Week: Student article presentation,13th Week: Student article presentation,14th Week: Overview.
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Critically read articles in the field of speech and language therapy13, 18, 9D, E
Present and evaluate articles13, 18, 9D, E
Write scientific articles13, 18, 9D, E
Interpret scientific articles13, 18, 9D, E
Interpret obtained results13, 18, 9D, E
Interpret evidence-based SLT practices13, 18, 9D, E
Teaching Methods:13: Case Study Method, 18: Micro Teaching Technique, 9: Lecture Method
Assessment Methods:D: Oral Exam, E: Homework

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
11st Week: Determination of articles to be read and presented and assignment of studentsLiterature review
22nd Week: Student article presentationLiterature review
33rd Week: Student article presentationLiterature review
44th Week: Student article presentationLiterature review
55th Week: Student article presentationLiterature review
66th Week: Student article presentationLiterature review
77th Week: Student article presentationLiterature review
88th Week: Student article presentationLiterature review
99th Week: Student article presentationLiterature review
1010th Week: Student article presentationLiterature review
1111th Week: Student article presentationLiterature review
1212th Week: Student article presentationLiterature review
1313th Week: Student article presentationLiterature review
1414th Week: OverviewLiterature review
Resources
PowerPoint slides and selected articles.

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
2
Temel uzmanlık alan bilgileri.
3
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
4
Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
5
Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi.
6
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
7
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
8
Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi.
9
Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
10
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
11
Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi.
12
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
13
Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi
14
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
15
Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
16
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 50
Rate of Final Exam to Success 50
Total 100
ECTS / Workload Table
ActivitiesNumber ofDuration(Hour)Total Workload(Hour)
Course Hours1400
Guided Problem Solving000
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report000
Term Project11010
Presentation of Project / Seminar41040
Quiz000
Midterm Exam000
General Exam000
Performance Task, Maintenance Plan000
Total Workload(Hour)50
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(50/30)2
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit.

Detail Informations of the Course

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
SEMINARDKTY1238930Spring Semester0+0-2
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelSecond Cycle (Master's Degree)
Course TypeRequired
Course CoordinatorAssoc.Prof. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Name of Lecturer(s)Assoc.Prof. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Assistant(s)
AimThe objective of the course is engage in critical article readings and presentations in the field of speech and language therapy.
Course ContentThis course contains; 1st Week: Determination of articles to be read and presented and assignment of students,2nd Week: Student article presentation,3rd Week: Student article presentation,4th Week: Student article presentation,5th Week: Student article presentation,6th Week: Student article presentation,7th Week: Student article presentation,8th Week: Student article presentation,9th Week: Student article presentation,10th Week: Student article presentation,11th Week: Student article presentation,12th Week: Student article presentation,13th Week: Student article presentation,14th Week: Overview.
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Critically read articles in the field of speech and language therapy13, 18, 9D, E
Present and evaluate articles13, 18, 9D, E
Write scientific articles13, 18, 9D, E
Interpret scientific articles13, 18, 9D, E
Interpret obtained results13, 18, 9D, E
Interpret evidence-based SLT practices13, 18, 9D, E
Teaching Methods:13: Case Study Method, 18: Micro Teaching Technique, 9: Lecture Method
Assessment Methods:D: Oral Exam, E: Homework

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
11st Week: Determination of articles to be read and presented and assignment of studentsLiterature review
22nd Week: Student article presentationLiterature review
33rd Week: Student article presentationLiterature review
44th Week: Student article presentationLiterature review
55th Week: Student article presentationLiterature review
66th Week: Student article presentationLiterature review
77th Week: Student article presentationLiterature review
88th Week: Student article presentationLiterature review
99th Week: Student article presentationLiterature review
1010th Week: Student article presentationLiterature review
1111th Week: Student article presentationLiterature review
1212th Week: Student article presentationLiterature review
1313th Week: Student article presentationLiterature review
1414th Week: OverviewLiterature review
Resources
PowerPoint slides and selected articles.

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
2
Temel uzmanlık alan bilgileri.
3
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
4
Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
5
Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi.
6
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
7
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
8
Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi.
9
Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
10
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
11
Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi.
12
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
13
Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi
14
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
15
Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
16
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 50
Rate of Final Exam to Success 50
Total 100

Numerical Data

Student Success

Ekleme Tarihi: 26/11/2023 - 01:38Son Güncelleme Tarihi: 26/11/2023 - 01:39