Skip to main content

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
ARTICLE and CASE REPORT II-Spring Semester2+024
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelSecond Cycle (Master's Degree)
Course TypeElective
Course CoordinatorProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Name of Lecturer(s)
Assistant(s)Lec. Büşra Nur Eser
AimContributing to the students' ability to transform the theoretical knowledge and skills gained in the field of clinical audiology into practical applications to develop the skills necessary for case-based decision making and differential diagnosis.
Course ContentThis course contains; Methods of Reading Article,Preparing the Methods of Case Presentation,Article Presentation About Vestibular Rehabilitation,Article Presentation About Vestibular Rehabilitation,Article Presentation about Patient who has hearing aid indication,Article Presentation about Patient who has hearing aid indication,Article Presentation about patients who have cochlear implantation indication,Article Presentation about patients who have cochlear implantation indication ,Case Presentation I,Case Presentation II,Case Presentation III,Case Presentation IV,Case Presentation V,Case Presentation VI.
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Gains presentation preparation skills.10, 11, 12, 14, 16, 18, 19, 2, 37, 5, 9D, E
Learns to do group work.11, 12, 14, 16, 18, 19, 2, 23, 37, 9E, F
Gains the ability to speak in society.10, 14, 19, 9D, E, H
Learns how to write references in their research.10, 14, 16, 18, 9E, F
Can do literature reviews.14, 16, 18, 19, 23, 9E
Learns how to intervene in practice in different areas of clinical audiology.10, 14, 16, 4, 5, 9D, E, H
Teaching Methods:10: Discussion Method, 11: Demonstration Method, 12: Problem Solving Method, 14: Self Study Method, 16: Question - Answer Technique, 18: Micro Teaching Technique, 19: Brainstorming Technique, 2: Project Based Learning Model, 23: Concept Map Technique, 37: Computer-Internet Supported Instruction, 4: Inquiry-Based Learning, 5: Cooperative Learning, 9: Lecture Method
Assessment Methods:D: Oral Exam, E: Homework, F: Project Task, H: Performance Task

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1Methods of Reading ArticleNo Preparation
2Preparing the Methods of Case PresentationNo Preparation
3Article Presentation About Vestibular Rehabilitation Read the article about the subject and prepare the article summary presentation
4Article Presentation About Vestibular RehabilitationRead the article about the subject and prepare the article summary presentation
5Article Presentation about Patient who has hearing aid indicationRead the article about the subject and prepare the article summary presentation
6Article Presentation about Patient who has hearing aid indicationRead the article about the subject and prepare the article summary presentation
7Article Presentation about patients who have cochlear implantation indicationRead the article about the subject and prepare the article summary presentation
8Article Presentation about patients who have cochlear implantation indication Read the article about the subject and prepare the article summary presentation
9Case Presentation I Preparing patients as clinical presentation
10Case Presentation IIPreparing patients as clinical presentation
11Case Presentation IIIPreparing patients as clinical presentation
12Case Presentation IVPreparing patients as clinical presentation
13Case Presentation VPreparing patients as clinical presentation
14Case Presentation VIPreparing patients as clinical presentation
Resources
Scopus, Web of Science, PubMed

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 50
Rate of Final Exam to Success 50
Total 100
ECTS / Workload Table
ActivitiesNumber ofDuration(Hour)Total Workload(Hour)
Course Hours14228
Guided Problem Solving14228
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report14228
Term Project000
Presentation of Project / Seminar14228
Quiz6212
Midterm Exam000
General Exam000
Performance Task, Maintenance Plan000
Total Workload(Hour)124
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(124/30)4
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit.

Detail Informations of the Course

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
ARTICLE and CASE REPORT II-Spring Semester2+024
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelSecond Cycle (Master's Degree)
Course TypeElective
Course CoordinatorProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Name of Lecturer(s)
Assistant(s)Lec. Büşra Nur Eser
AimContributing to the students' ability to transform the theoretical knowledge and skills gained in the field of clinical audiology into practical applications to develop the skills necessary for case-based decision making and differential diagnosis.
Course ContentThis course contains; Methods of Reading Article,Preparing the Methods of Case Presentation,Article Presentation About Vestibular Rehabilitation,Article Presentation About Vestibular Rehabilitation,Article Presentation about Patient who has hearing aid indication,Article Presentation about Patient who has hearing aid indication,Article Presentation about patients who have cochlear implantation indication,Article Presentation about patients who have cochlear implantation indication ,Case Presentation I,Case Presentation II,Case Presentation III,Case Presentation IV,Case Presentation V,Case Presentation VI.
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Gains presentation preparation skills.10, 11, 12, 14, 16, 18, 19, 2, 37, 5, 9D, E
Learns to do group work.11, 12, 14, 16, 18, 19, 2, 23, 37, 9E, F
Gains the ability to speak in society.10, 14, 19, 9D, E, H
Learns how to write references in their research.10, 14, 16, 18, 9E, F
Can do literature reviews.14, 16, 18, 19, 23, 9E
Learns how to intervene in practice in different areas of clinical audiology.10, 14, 16, 4, 5, 9D, E, H
Teaching Methods:10: Discussion Method, 11: Demonstration Method, 12: Problem Solving Method, 14: Self Study Method, 16: Question - Answer Technique, 18: Micro Teaching Technique, 19: Brainstorming Technique, 2: Project Based Learning Model, 23: Concept Map Technique, 37: Computer-Internet Supported Instruction, 4: Inquiry-Based Learning, 5: Cooperative Learning, 9: Lecture Method
Assessment Methods:D: Oral Exam, E: Homework, F: Project Task, H: Performance Task

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1Methods of Reading ArticleNo Preparation
2Preparing the Methods of Case PresentationNo Preparation
3Article Presentation About Vestibular Rehabilitation Read the article about the subject and prepare the article summary presentation
4Article Presentation About Vestibular RehabilitationRead the article about the subject and prepare the article summary presentation
5Article Presentation about Patient who has hearing aid indicationRead the article about the subject and prepare the article summary presentation
6Article Presentation about Patient who has hearing aid indicationRead the article about the subject and prepare the article summary presentation
7Article Presentation about patients who have cochlear implantation indicationRead the article about the subject and prepare the article summary presentation
8Article Presentation about patients who have cochlear implantation indication Read the article about the subject and prepare the article summary presentation
9Case Presentation I Preparing patients as clinical presentation
10Case Presentation IIPreparing patients as clinical presentation
11Case Presentation IIIPreparing patients as clinical presentation
12Case Presentation IVPreparing patients as clinical presentation
13Case Presentation VPreparing patients as clinical presentation
14Case Presentation VIPreparing patients as clinical presentation
Resources
Scopus, Web of Science, PubMed

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 50
Rate of Final Exam to Success 50
Total 100

Numerical Data

Student Success

Ekleme Tarihi: 17/12/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 17/12/2023 - 15:58