Skip to main content

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
PEDIATRIC AUDIOLOGICAL EVALUATION-Spring Semester2+236
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelSecond Cycle (Master's Degree)
Course TypeRequired
Course CoordinatorProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Name of Lecturer(s)
Assistant(s)Res. Ass. Furkan Büyükkal
AimIn baby and children the cause of hearing loss and diagnosis of hearing loss, learning the follow-up after diagnosis
Course ContentThis course contains; Infancy and childhood hearing loss,Hearing loss genetics and etiology,Hearing loss, language development and effects of hearing loss,Newborn and school age hearing scans,Behavioral tests,VRA,Children with additional problems,Children with additional problems 2,Objective Tests - Immitansmetry and OAE,Objective Tests-ABR,Amplification systems,Pediatric cases and interpretation,Pediatric cases and interpretation,Pediatric cases and interpretation.
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Can diagnose hearing loss and initiate rehabilitation process.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 9E
Knows Hearing Screening Programs and their results may report.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 9E
Explain the basic evaluation criteria used in infants and children.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 9E
Knows the terms used in infants and children.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 9E
Explain the causes of hearing loss.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 9E
Teaching Methods:10: Discussion Method, 13: Case Study Method, 14: Self Study Method, 16: Question - Answer Technique, 17: Experimental Technique, 19: Brainstorming Technique, 4: Inquiry-Based Learning, 9: Lecture Method
Assessment Methods:E: Homework

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1Infancy and childhood hearing lossNo preparation
2Hearing loss genetics and etiologyPreparing the subject from the proposed sources
3Hearing loss, language development and effects of hearing lossPreparing the subject from the proposed sources
4Newborn and school age hearing scansPreparing the subject from the proposed sources
5Behavioral testsPreparing the subject from the proposed sources
6VRAPreparing the subject from the proposed sources
7Children with additional problemsPreparing the subject from the proposed sources
8Children with additional problems 2Preparing the subject from the proposed sources
9Objective Tests - Immitansmetry and OAEPreparing the subject from the proposed sources
10Objective Tests-ABRPreparing the subject from the proposed sources
11Amplification systemsPreparing the subject from the proposed sources
12Pediatric cases and interpretationPreparing the subject from the proposed sources
13Pediatric cases and interpretationPreparing the subject from the proposed sources
14Pediatric cases and interpretationPreparing the subject from the proposed sources
Resources
Pediatric Audiological Medicine, Newton,V.,E., Wıley-Blackwell,2009. Pediatric audiology: Diagnosis, Technology, and Management. Madell, J.R., & Flexer, C.,2008 New York: Thieme. Pediatric Audiology 0-5 years, McCormick, B., Taylor and Francis, 1988 Behavioral evaluation of hearing in infants and young children, Madell, J.R., Thieme, 1998
PowerPoint files

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 50
Rate of Final Exam to Success 50
Total 100
ECTS / Workload Table
ActivitiesNumber ofDuration(Hour)Total Workload(Hour)
Course Hours14228
Guided Problem Solving4624
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report428
Term Project000
Presentation of Project / Seminar4416
Quiz000
Midterm Exam6424
General Exam6424
Performance Task, Maintenance Plan6848
Total Workload(Hour)172
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(172/30)6
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit.

Detail Informations of the Course

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
PEDIATRIC AUDIOLOGICAL EVALUATION-Spring Semester2+236
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelSecond Cycle (Master's Degree)
Course TypeRequired
Course CoordinatorProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Name of Lecturer(s)
Assistant(s)Res. Ass. Furkan Büyükkal
AimIn baby and children the cause of hearing loss and diagnosis of hearing loss, learning the follow-up after diagnosis
Course ContentThis course contains; Infancy and childhood hearing loss,Hearing loss genetics and etiology,Hearing loss, language development and effects of hearing loss,Newborn and school age hearing scans,Behavioral tests,VRA,Children with additional problems,Children with additional problems 2,Objective Tests - Immitansmetry and OAE,Objective Tests-ABR,Amplification systems,Pediatric cases and interpretation,Pediatric cases and interpretation,Pediatric cases and interpretation.
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Can diagnose hearing loss and initiate rehabilitation process.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 9E
Knows Hearing Screening Programs and their results may report.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 9E
Explain the basic evaluation criteria used in infants and children.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 9E
Knows the terms used in infants and children.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 9E
Explain the causes of hearing loss.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 9E
Teaching Methods:10: Discussion Method, 13: Case Study Method, 14: Self Study Method, 16: Question - Answer Technique, 17: Experimental Technique, 19: Brainstorming Technique, 4: Inquiry-Based Learning, 9: Lecture Method
Assessment Methods:E: Homework

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1Infancy and childhood hearing lossNo preparation
2Hearing loss genetics and etiologyPreparing the subject from the proposed sources
3Hearing loss, language development and effects of hearing lossPreparing the subject from the proposed sources
4Newborn and school age hearing scansPreparing the subject from the proposed sources
5Behavioral testsPreparing the subject from the proposed sources
6VRAPreparing the subject from the proposed sources
7Children with additional problemsPreparing the subject from the proposed sources
8Children with additional problems 2Preparing the subject from the proposed sources
9Objective Tests - Immitansmetry and OAEPreparing the subject from the proposed sources
10Objective Tests-ABRPreparing the subject from the proposed sources
11Amplification systemsPreparing the subject from the proposed sources
12Pediatric cases and interpretationPreparing the subject from the proposed sources
13Pediatric cases and interpretationPreparing the subject from the proposed sources
14Pediatric cases and interpretationPreparing the subject from the proposed sources
Resources
Pediatric Audiological Medicine, Newton,V.,E., Wıley-Blackwell,2009. Pediatric audiology: Diagnosis, Technology, and Management. Madell, J.R., & Flexer, C.,2008 New York: Thieme. Pediatric Audiology 0-5 years, McCormick, B., Taylor and Francis, 1988 Behavioral evaluation of hearing in infants and young children, Madell, J.R., Thieme, 1998
PowerPoint files

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 50
Rate of Final Exam to Success 50
Total 100

Numerical Data

Student Success

Ekleme Tarihi: 17/12/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 17/12/2023 - 15:58