Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
SOUND FORMATION and DISORDERS | - | Fall Semester | 2+0 | 2 | 4 |
Course Program |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | Second Cycle (Master's Degree) |
Course Type | Elective |
Course Coordinator | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Name of Lecturer(s) | Prof.Dr. Erol BELGİN |
Assistant(s) | Res. Ass. Furkan Büyükkal |
Aim | The aim of this course is to examine and learn in detail the development of the voice, evaluation, diagnosis, treatment and preservation of voice disorders. |
Course Content | This course contains; Respiration anatomy and physiology.,Larynx anatomy and physiology,Fonation anatomy and physiology.,Normal voice development,Larynx and voice features in children and adults,Introduction to clinical voice disorders,Types of voice disorders,Clinical voice evaluation,Clinical voice evaluation,Treatment of voice disorders,Professional Voice,Protection of voice, vocal hygiene,Student's presentations,Student's presentations,Student's presentations. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Defines voice disorders. | 10, 14, 16, 18, 19, 23, 4, 9 | A |
Defines respiratory, anatomy and physiology. | 10, 14, 16, 18, 19, 23, 4, 9 | A |
Describes the anatomy and physiology of the larynx | 10, 14, 16, 18, 19, 23, 4, 9 | A |
Interprets the stages of human voice production. | 10, 14, 16, 18, 19, 23, 4, 9 | A |
Identifies sound disorders due to hearing loss. | 10, 14, 16, 18, 19, 23, 4, 9 | A |
Teaching Methods: | 10: Discussion Method, 14: Self Study Method, 16: Question - Answer Technique, 18: Micro Teaching Technique, 19: Brainstorming Technique, 23: Concept Map Technique, 4: Inquiry-Based Learning, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: | A: Traditional Written Exam |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|---|---|
1 | Respiration anatomy and physiology. | No preparation |
2 | Larynx anatomy and physiology | No preperation |
3 | Fonation anatomy and physiology. | No preperation |
4 | Normal voice development | No preperation |
5 | Larynx and voice features in children and adults | No preperation |
6 | Introduction to clinical voice disorders | No preperation |
7 | Types of voice disorders | No preperation |
8 | Clinical voice evaluation | No preperation |
9 | Clinical voice evaluation | No preparation |
10 | Treatment of voice disorders | No preparation |
11 | Professional Voice | No preperation |
11 | Protection of voice, vocal hygiene | No preperation |
12 | Student's presentations | No preparation |
13 | Student's presentations | No preparation |
14 | Student's presentations | No preperation |
Resources |
Powerpoint presentations and word files |
1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 4) Vertigo, Fazıl Necdet Ardıç. İzmir Güven Kitabevleri, 2005. 5) Otolaringoloji Temel Bilgiler. Seiden AM et al. (Çeviri editörü: Çetin Kaleli), Nobel Tıp Kitabevleri, 2003. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004 7) Audiology Treatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente, 8) Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2015 |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 50 | |
Rate of Final Exam to Success | 50 | |
Total | 100 |
ECTS / Workload Table | ||||||
Activities | Number of | Duration(Hour) | Total Workload(Hour) | |||
Course Hours | 2 | 14 | 28 | |||
Guided Problem Solving | 1 | 14 | 14 | |||
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report | 1 | 14 | 14 | |||
Term Project | 0 | 0 | 0 | |||
Presentation of Project / Seminar | 2 | 3 | 6 | |||
Quiz | 1 | 6 | 6 | |||
Midterm Exam | 6 | 2 | 12 | |||
General Exam | 6 | 2 | 12 | |||
Performance Task, Maintenance Plan | 2 | 14 | 28 | |||
Total Workload(Hour) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit. |
Detail Informations of the Course
Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
SOUND FORMATION and DISORDERS | - | Fall Semester | 2+0 | 2 | 4 |
Course Program |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | Second Cycle (Master's Degree) |
Course Type | Elective |
Course Coordinator | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Name of Lecturer(s) | Prof.Dr. Erol BELGİN |
Assistant(s) | Res. Ass. Furkan Büyükkal |
Aim | The aim of this course is to examine and learn in detail the development of the voice, evaluation, diagnosis, treatment and preservation of voice disorders. |
Course Content | This course contains; Respiration anatomy and physiology.,Larynx anatomy and physiology,Fonation anatomy and physiology.,Normal voice development,Larynx and voice features in children and adults,Introduction to clinical voice disorders,Types of voice disorders,Clinical voice evaluation,Clinical voice evaluation,Treatment of voice disorders,Professional Voice,Protection of voice, vocal hygiene,Student's presentations,Student's presentations,Student's presentations. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Defines voice disorders. | 10, 14, 16, 18, 19, 23, 4, 9 | A |
Defines respiratory, anatomy and physiology. | 10, 14, 16, 18, 19, 23, 4, 9 | A |
Describes the anatomy and physiology of the larynx | 10, 14, 16, 18, 19, 23, 4, 9 | A |
Interprets the stages of human voice production. | 10, 14, 16, 18, 19, 23, 4, 9 | A |
Identifies sound disorders due to hearing loss. | 10, 14, 16, 18, 19, 23, 4, 9 | A |
Teaching Methods: | 10: Discussion Method, 14: Self Study Method, 16: Question - Answer Technique, 18: Micro Teaching Technique, 19: Brainstorming Technique, 23: Concept Map Technique, 4: Inquiry-Based Learning, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: | A: Traditional Written Exam |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|---|---|
1 | Respiration anatomy and physiology. | No preparation |
2 | Larynx anatomy and physiology | No preperation |
3 | Fonation anatomy and physiology. | No preperation |
4 | Normal voice development | No preperation |
5 | Larynx and voice features in children and adults | No preperation |
6 | Introduction to clinical voice disorders | No preperation |
7 | Types of voice disorders | No preperation |
8 | Clinical voice evaluation | No preperation |
9 | Clinical voice evaluation | No preparation |
10 | Treatment of voice disorders | No preparation |
11 | Professional Voice | No preperation |
11 | Protection of voice, vocal hygiene | No preperation |
12 | Student's presentations | No preparation |
13 | Student's presentations | No preparation |
14 | Student's presentations | No preperation |
Resources |
Powerpoint presentations and word files |
1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 4) Vertigo, Fazıl Necdet Ardıç. İzmir Güven Kitabevleri, 2005. 5) Otolaringoloji Temel Bilgiler. Seiden AM et al. (Çeviri editörü: Çetin Kaleli), Nobel Tıp Kitabevleri, 2003. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004 7) Audiology Treatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente, 8) Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2015 |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 50 | |
Rate of Final Exam to Success | 50 | |
Total | 100 |