Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
THESIS | - | Fall Semester | 0+0 | - | 60 |
Course Program |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | Second Cycle (Master's Degree) |
Course Type | Thesis |
Course Coordinator | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Name of Lecturer(s) | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU, Prof.Dr. Erol BELGİN |
Assistant(s) | |
Aim | Master's students define problems directly in their thesis or on topics related to the thesis, master the literature on this subject, and prepare a thesis that will reveal the definition and importance of the problem for at least one of the determined research topics. |
Course Content | This course contains; Determining the thesis topic ,Determining the thesis topic ,Determining the thesis topic ,Determining the thesis topic ,Conducting domestic and international literature review regarding the thesis topic ,Conducting domestic and international literature review regarding the thesis topic ,Conducting domestic and international literature review regarding the thesis topic ,Conducting domestic and international literature review regarding the thesis topic ,Planning all aspects of the research ,Planning all aspects of the research ,Development of data collection method ,Development of data collection method ,Development of data collection method,Conducting validity and reliability studies of the data collection method. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Researches research topics in the field related to his thesis. | 14, 17, 2 | F |
Scans the literature on different subjects and evaluates the literature obtained. | 14, 17, 2 | F |
Writes a scientific research article and/or review in the field related to the thesis. | 14, 17, 2 | F |
Plans, conducts and conducts original research in the field of Audiology Science, uses appropriate statistical methods, analyzes and reports. | 14, 17, 2 | F |
Teaching Methods: | 14: Self Study Method, 17: Experimental Technique, 2: Project Based Learning Model |
Assessment Methods: | F: Project Task |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|---|---|
1 | Determining the thesis topic | Literature review |
2 | Determining the thesis topic | Literature review |
3 | Determining the thesis topic | Literature review |
4 | Determining the thesis topic | Literature review |
5 | Conducting domestic and international literature review regarding the thesis topic | Literature review |
6 | Conducting domestic and international literature review regarding the thesis topic | Literature review |
7 | Conducting domestic and international literature review regarding the thesis topic | Literature review |
8 | Conducting domestic and international literature review regarding the thesis topic | Literature review |
9 | Planning all aspects of the research | Literature review |
10 | Planning all aspects of the research | Literature review |
11 | Development of data collection method | Literature review |
12 | Development of data collection method | Literature review |
13 | Development of data collection method | Literature review |
14 | Conducting validity and reliability studies of the data collection method | Literature review |
Resources |
Scopus, PubMed, Web of Science |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | ||||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | ||||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | ||||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | ||||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | ||||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | ||||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | ||||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 50 | |
Rate of Final Exam to Success | 50 | |
Total | 100 |
ECTS / Workload Table | ||||||
Activities | Number of | Duration(Hour) | Total Workload(Hour) | |||
Course Hours | 0 | 0 | 0 | |||
Guided Problem Solving | 14 | 4 | 56 | |||
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report | 0 | 0 | 0 | |||
Term Project | 14 | 120 | 1680 | |||
Presentation of Project / Seminar | 14 | 4 | 56 | |||
Quiz | 0 | 0 | 0 | |||
Midterm Exam | 0 | 0 | 0 | |||
General Exam | 0 | 0 | 0 | |||
Performance Task, Maintenance Plan | 0 | 0 | 0 | |||
Total Workload(Hour) | 1792 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1792/30) | 60 | |||||
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit. |
Detail Informations of the Course
Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
THESIS | - | Fall Semester | 0+0 | - | 60 |
Course Program |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | Second Cycle (Master's Degree) |
Course Type | Thesis |
Course Coordinator | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Name of Lecturer(s) | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU, Prof.Dr. Erol BELGİN |
Assistant(s) | |
Aim | Master's students define problems directly in their thesis or on topics related to the thesis, master the literature on this subject, and prepare a thesis that will reveal the definition and importance of the problem for at least one of the determined research topics. |
Course Content | This course contains; Determining the thesis topic ,Determining the thesis topic ,Determining the thesis topic ,Determining the thesis topic ,Conducting domestic and international literature review regarding the thesis topic ,Conducting domestic and international literature review regarding the thesis topic ,Conducting domestic and international literature review regarding the thesis topic ,Conducting domestic and international literature review regarding the thesis topic ,Planning all aspects of the research ,Planning all aspects of the research ,Development of data collection method ,Development of data collection method ,Development of data collection method,Conducting validity and reliability studies of the data collection method. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Researches research topics in the field related to his thesis. | 14, 17, 2 | F |
Scans the literature on different subjects and evaluates the literature obtained. | 14, 17, 2 | F |
Writes a scientific research article and/or review in the field related to the thesis. | 14, 17, 2 | F |
Plans, conducts and conducts original research in the field of Audiology Science, uses appropriate statistical methods, analyzes and reports. | 14, 17, 2 | F |
Teaching Methods: | 14: Self Study Method, 17: Experimental Technique, 2: Project Based Learning Model |
Assessment Methods: | F: Project Task |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|---|---|
1 | Determining the thesis topic | Literature review |
2 | Determining the thesis topic | Literature review |
3 | Determining the thesis topic | Literature review |
4 | Determining the thesis topic | Literature review |
5 | Conducting domestic and international literature review regarding the thesis topic | Literature review |
6 | Conducting domestic and international literature review regarding the thesis topic | Literature review |
7 | Conducting domestic and international literature review regarding the thesis topic | Literature review |
8 | Conducting domestic and international literature review regarding the thesis topic | Literature review |
9 | Planning all aspects of the research | Literature review |
10 | Planning all aspects of the research | Literature review |
11 | Development of data collection method | Literature review |
12 | Development of data collection method | Literature review |
13 | Development of data collection method | Literature review |
14 | Conducting validity and reliability studies of the data collection method | Literature review |
Resources |
Scopus, PubMed, Web of Science |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | ||||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | ||||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | ||||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | ||||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | ||||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | ||||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | ||||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 50 | |
Rate of Final Exam to Success | 50 | |
Total | 100 |