Ana içeriğe atla

Türkiye’deki Yükseköğretim kurumları ile yurt dışındaki Yükseköğretim kurumları arasında karşılıklı olarak öğrenci ve personel değişiminin yapılmasını amaçlayan bir programdır. 
 

KA131 projesi kapsamında AB üyesi ülkeler ve AB üyesi olmayan program ülkeleri arasında hareketlilik gerçekleştirilebilmektedir. Bu ülkeler;

Almanya, Avusturya, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Güney Kıbrıs Rum Yönetimi, Hollanda, İrlanda, İspanya, İsveç, İtalya, İzlanda, Letonya, Lihtenştayn, Lüksemburg, Malta, Norveç, Portekiz, Slovakya, Slovenya, Yunanistan, Bulgaristan, Hırvatistan, Kuzey Makedonya, Litvanya, Macaristan, Polonya, Romanya, Sırbistan ve Türkiye’dir.

Güncel olarak KA131 projesinde program ülkesi olmayan ülkelere öğrenci ve personel staj hareketlilikleri kapsamında üniversiteye tahsis edilen bütçenin maksimum %20’sini aşmayacak şekilde faaliyet gerçekleştirilmesine olanak tanınmıştır. Üniversitemiz her yeni proje başvurusunda bu hareketlilik için bütçesinin yüzde kaçını ayırdığını ilan etmektedir. Bu bilgiler her yeni proje dönemi için değişkenlik gösterebileceğinden mutlaka erasmus ofisine danışılmalıdır.
 

Başvuru şartları tüm detaylarıyla birlikte üniversitemizin resmi web sitesinden ilan edilir. Erasmus hareketliliğinden faydalanmak isteyen öğrenciler, Erasmus Ofisi tarafından ilan edilen tarihlerde https://turnaportal.ua.gov.tr/ adresi üzerinden E-devlet ile Giriş Yap sekmesinden sisteme giriş yaparak ilgili proje yılı için istenen evrakları yükleyerek başvuru yapabilirler. 
 

Erasmus başvuruları yılda bir kere yapılmaktadır. Başvurular genel olarak Şubat-Mart tarihleri arasında başlamaktadır ancak ilgili proje yılının şartlarına göre tarihler değişiklik gösterebileceğinden üniversitemizin resmi web sitesindeki duyurular düzenli olarak takip edilmelidir.
 

Eğitimlerinin son yılında olan öğrenciler öğrenim hareketliliğine başvuru yapamamakta olup sadece staj hareketliliği için başvuru yapabilmektedirler. Mezuniyetlerinden önce öğrencilik durumu devam ederken staj hareketliliğine başvuran öğrenciler mezuniyetlerinde sonraki ilk 12 ay içerisinde staj hareketliliklerini gerçekleştirebilirler.
 

İlgili proje yılın için belirlenen azami Genel Ağırlıklı Ortalama(GANO) puanına sahip olan öğrenciler erasmus hareketliliği için başvuruda bulunabilirler. GANO puanın oluşması temel alındığı için Hazırlık sınıfında eğitim gören öğrenciler ve Diş Hekimliği, Tıp Fakültesi gibi yıllık dersleri olan bölümlerde eğitim gören öğrencilerimiz birinci sınıfı tamamlamadan başvuruda bulunamaz.

Başvurusu kabul edilen öğrenciler İngilizce dil yeterliliği sınavına girmeli ve bu sınavdan belirlenen baraj puanını geçmeleri gereklidir.
 

Öğrencinin genel ağırlıklı notu (GANO) Puanının %50’si ve İngilizce Dil Yeterlilik sınavından alınan puanın %50’si alınarak öğrencinin nihai puan oluşturulur. Bunlara ilaveten her sene için Ulusal Ajans’ın belirlediği eksi, artı puan kriterlerine göre başvurular değerlendirilir. Örneğin; engelli öğrencinin engel durumunu kanıtlandırması halinde nihai puanına artı puan eklenmesi gibi.
 

KA131 kapsamında gerçekleştirilebilen iki çeşit hareketlilik vardır. Bunlar;

  • Öğrenci Öğrenim Hareketliliği
  • Öğrenci Staj Hareketliliği

Üniversitemizde aktif olarak örgün öğrenime kayıtlı olan öğrencinin yurt dışında Anlaşmalı Olunan Üniversitelerde tercihine göre bir ya da iki dönem eğitim alması şeklinde tanımlayabiliriz.
 

Öğrencinin, yurt dışında, okuduğu bölümle ilgili kendi bulacağı bir Yükseköğretim kurumunda, diğer kurum veya kuruluşlarda mesleki tecrübe kazanmak amacıyla gerçekleştirdiği hareketlilik türüdür.
 

Üniversitemize Türkiye Ulusal Ajansı tarafından her proje için bir bütçe tahsis edilir. Tahsis edilen bütçede öğrenim ve staj hareketlilikleri için ayrı miktarlar belirlenmektedir. Bu bütçe üniversitemizde ilgili yıl için kaç öğrenci gönderdiğimizden bağımsız olarak ulusal ajansın üniversitelere hibe dağıtmak için belirlediği bazı değerler üzerinden yapılır.  Bu nedenle gelen hibe miktarı erasmusa gitmek isteyen tüm öğrencilerimiz için yeterli olmayabilir. 

Üniversitemize her yıl farklı oranlarda hibe tahsisi yapıldığından ve her sene başvuran öğrenci sayısı değişiklik gösterdiğinden hibe dağılım şeklimiz ilgili proje yılının koşullarına göre değişiklik göstermektedir. Ancak genel olarak izlediğimiz yol, erasmusa katılan öğrencilerimizin tamamına hibe veremememiz durumunda, ilk olarak her bölümün bölüm birincilerini hibelendirme yönündedir. Her bölümün bölüm birincisine hibe verilemiyor olması durumunda ise tüm bölüm birincilerini kendi arasında sıralayarak asil ve yedek öğrenciler belirlenir. En yüksek puanlı bölüm birincisinden başlanarak hibe dağılımı yapılır. Hibe listesinde asil olarak yer alan öğrencilerimizden feragat eden olursa hibe bir sonraki sıradaki en yüksek puanlı bölüm birincisi öğrenciye aktarılır. Üniversitemize ek ödeme gelmesi durumunda ilk olarak hibesiz olarak erasmusa gitmiş olan bölüm birincilerine daha sonra bölüm ikincilerine... şeklinde hibe dağılımı yapılır.

Örneğin; Sınavı kazanan 500 öğrencimiz var. Bu öğrencileri bölümlerine göre ayırıp sıraladığımızda 30 farklı bölümden bölüm birincisi öğrencisi olduğunu gördük. Ancak üniversitemize 10 öğrenciyi karşılayacak kadar hibe tahsis edilmiş. Bu durumda bu 30 bölüm birincisi öğrenciyi kendi içinde sıralayıp en yüksek puanlı ilk 10 öğrenciyi hibelendirebiliriz. Diğer 20 bölüm birincisi öğrencimiz yedek olarak listede yer alır. 
 

Öğrenim hareketliliğinde her bölümün anlaşmalı olduğu üniversiteler vardır. Sınavı kazanan öğrenciler bölümlerinin anlaşmalı olduğu üniversitelerin arasından tercih yaparak gideceği üniversite ve ülkeyi kendisi seçer. İstanbul Medipol Üniversitesi’nin anlaşmalı olduğu üniversite ve bölümlere aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz;

https://mebis.medipol.edu.tr/erasmus/anlasmaliuniversitelerlistesi 

Staj hareketliliği kapsamında gidecek öğrenciler staja gideceği kurumu kendisi bulur.
 

Hayır. Yükseköğretim öğrenci ve personel hareketliliği faaliyetlerinden yalnızca öğrencisi veya personeli olunan yükseköğretim kurumları aracılığıyla faydalanılabilmektedir. Kayıt silinmesi veya işten ayrılma durumlarında kazanılmış hareketlilik hakları sonlanmaktadır.
 

Öğrenim hareketliliğinden faydalanacak olan öğrenci erasmusa hangi dönem gitmek istediğini başvurusu sırasında https://turnaportal.ua.gov.tr/ adresinden yaptığı tercihte bildirir.

Öğrenciler Güz, Bahar veya tercih ettiği üniversitenin kabul etmesi durumunda Tüm Yıl (İki Dönem) olarak tercihte bulunabilirler. Erasmus anlaşmaları bir dönem öğrenci hareketliliğini içerir şekilde yapılır, bu nedenle bir yıl boyunca erasmus yapmak isteyen öğrencileri kabul edip etmemek anlaşmalı olduğumuz kurumun inisiyatifindedir.

Staj hareketliliği süreci minimum 2 ay maksimum 12 aydır. Öğrenci 2-12 ay arası bir süre için staj planlaması yapabilir.
 

Tercihlerde öğrenim seçen öğrenciler ve staj seçen öğrenciler iki ayrı listede sıralanır. Öğrenim seçen öğrenciler için her bölümden en yüksek puanı alan öğrenciden başlanarak yerleştirme yapılır, öğrenciler asil ve yedek olarak sıralanır. Staj için yerleştirme yapılmaz öğrenciler staj için gideceği kurumu kendisi bulur.
 

Öğrencinin tercihinin ardından yerleştiği Üniversiteye, Erasmus Ofisi tarafından, e-posta yoluyla bildiri (nominasyon) yapılır. Her Üniversitenin bildiri (nominasyon) tarihleri farklıdır. Anlaşmalı olduğumuz üniversitelerin dönemlik bildiri tarihleri üniversitemizin web sitesinde yer almaktadır. Yapılan bildirinin ardından öğrencinin tercih ettiği üniversitenin erasmus ofisi tarafından öğrenciye mail gönderilir ve sonraki süreçlerle ilgili bilgilendirme yapılır.
 

Erasmus Ofis tarafından nominasyonunuz yapıldıktan sonra karşı kurumun erasmus ofisi kesin kabul için nominasyonu yapılmış öğrenciden birtakım evraklar talep eder ve bu evrakların belirledikleri son tarihe kadar hazırlanıp kendilerine iletilmiş olmasını bekler. Aday öğrenci talep edilen evrakları zamanında ve eksiksiz olarak hazırlarsa tercih ettiği kurum öğrenci adına bir kabul mektubu hazırlar. Kabul mektubu alan öğrencinin başvurusu kesinlik kazanır. Normal koşullarda süreç bu şekilde ilerlerken tercih edilen kurumun güncel koşullarına göre öğrencinin başvurusunu reddetme hakkı da bulunmaktadır. 
 

Öğrencinin erasmus hareketliliği sürecinde sahip olması gereken 4 temel evrak vardır. Bunlar;

  • Kabul Mektubu
  • Öğrenim Sözleşmesi (Learning Agreement)
  • Katılım Sertifikası
  • Transkript (staj hareketliliğini belli bir ECTS karşılığında yapmayan, gönüllü staj yapan öğrenciler için geçerli değildir)

Öğrenim sözleşmesi öğrencinin karşı kurumdan hangi dersleri alacağını ve döndüğünde hangi dersleri saydırıp saydıramayacağının bilgisini içeren bir dokümandır. Öğrenci öğrenim sözleşmesini erasmus bölüm koordinatörüyle birlikte doldurur. Evrak, öğrenci, erasmus koordinatörü ve misafir olacak gideceği kurumdaki erasmus koordinatörü tarafından imzalanarak tamamlanır.
 

Kağıtsız Erasmus Projesi kapsamında (EWP) Avrupa Komisyonu ilk aşamada Öğrenim Sözleşmesi (Learning Agreement) ve Yükseköğretim Kurumları Arası Anlaşmaların online olarak yapılması yönünde bir çalışma başlatmıştır. 

Öğrenciler kağıt üzerindeki hazırladıkları klasik öğrenim öğrenim sözleşmesini, https://learning-agreement.eu/  adresi üzerinden OLA (Online Learning Agreement) diye adlandırılan platforma girerek ders seçimlerini online olarak yapabilmektedirler. Tüm ders seçimleri ve evrakın imza süreçleri online olarak tamamlanır.
 

Öğrenci kendi üniversitesinin ve gideceği üniversitenin talep ettiği tüm evrakları hazırladıktan sonra vize işlemlerine başlar. 
 

Vize işlemleri yararlanıcıların yükümlülüğündedir. Gidilecek ülkenin vize danışmanlık ofisleri veya ilgili ülkenin konsolosluğu ile iletişime geçebilirisiniz. Vize başvuru sırasında, gidilecek ülkenin konsolosluğu/büyükelçiliği tarafından talep edilen evrakların eksiksiz tamamlanması önemlidir. Programımız kapsamında hibe alan öğrencilere vize işlemlerini kolaylaştırmak amacı ile, talepleri halinde, üniversiteleri tarafından “Yükseköğretim öğrenci hareketliliği kapsamında seçildikleri ve aylık … kadar hibe alacakları” şeklinde resmi yazı verilebilecektir. Bunun dışında ofisimiz tarafından hazırlanması gereken başka evraklar talep edilirse öğrencilerimizin bizimle iletişime geçmesi durumunda elimizden gelen tüm desteği sağlamaktayız.
 

Vize başvurusu onaylanan öğrenci, Erasmus Ofisine bilgi vermelidir.

Vizesi onaylanan tüm öğrenciler gitmeden önce hibe sözleşmesi imzalamak zorundadırlar. Bu nedenle hibeli/hibesiz erasmusa gidecek tüm öğrencilerimizin, Erasmus Ofise gelmesi ve hibe sözleşmesi imzalaması gereklidir.  Daha sonra hareketliliklerini gerçekleştirmek üzere planlanan tarihlerde ülkeden çıkabilirler.
 

Yükseköğretim öğrenci ve personel hareketliliği faaliyetlerinden faydalanacak kişilere kalacak yer ayarlanması Ulusal Ajansın veya üniversitemizin sorumluluğunda değildir. Ancak, öğrencisi olunan ve misafir olunacak kurumların erasmus ofisleri öğrencilere nerede kalınabileceği konusunda bilgi vererek, varsa tecrübelerini paylaşacaklardır.
 

Öğrenim faaliyetinin ikinci döneme uzatılması, öğrencinin talebi, yükseköğretim kurumunun uygun bulması ve yükseköğretim kurumunun ilgili faaliyet bütçesinde yeterli hibesi olması durumunda, faaliyet süresi hibeli olarak uzatılabilir. Süre uzatımları için hibe olmaması durumunda, üniversitesinin buna rıza göstermesi ve tüm program kurallarının uygulanması şartı ile öğrencilerin hibesiz olarak ikinci dönem kalmasına da izin verilebilir. Diğer taraftan dönem uzatma ancak aynı yükseköğretim kurumunda kalınması halinde geçerli olacaktır. Farklı bir ülkede ikinci kez öğrenci öğrenim hareketliliğinden faydalanmak için ise yeni bir başvuru ve seçim sürecinin gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
 

2 ay için planlanan bir staj aynı kurumda başlayıp aynı kurumda bitirilmelidir, başka kurumlarda gerçekleştiremezsiniz. Staja başladıktan sonra kurum değiştirilmesi de mümkün değildir.

Hibe alan öğrenciler için staja gittikten sonra azami süre olan 2 aydan önce dönmek istemeleri durumunda aldıkları hibeyi iade etmeleri gerekecektir. Öğrencinin hibe iadesini yapmaması için dönüşünün mücbir bir sebepten kaynaklandığını kanıtlandırması gerekir. Öğrenci mücbir sebebini erasmus ofisine iletir, erasmus ofisi de sebebi değerlendirmesi için Ulusal Ajans’a iletir. Ulusal Ajans’ın mücbir sebebi geçerli bulması durumunda öğrenci hibe iadesi yapmaz.
 

Erasmus dönemini tamamlayan öğrenci, Erasmus Ofise transkriptini ve katılım sertifikasını iletmelidir.
 

Öğrencinin getirdiği transkript Erasmus Bölüm Koordinatörlerine AKTS dönüşüm tablosu ile birlikte iletilir. Bölüm koordinatörleri daha önce Learning Agreement ’da (öğrenim sözleşmesinde) öğrenci ile birlikte belirledikleri dersleri bu tabloya yazar ve fakülte sekterliğine iletir. Sekreterlik iletilen transfer dersleri öğrencinin transkriptine işler.

Öğrencinin erasmustan aldığı derslerin tamamı sayılabilir, birkaçı sayılabilir veya hiçbir dersi sayılmayabilir. Öğrenci gitmeden önce imzaladığı öğrenim sözleşmesiyle kaç dersinin sayılıp sayılmayacağını bilir. Ders transferi tamamlanan öğrencinin erasmus süreci sonlanır.
 

Ekleme Tarihi: 27/04/2022 - 08:50Son Güncelleme Tarihi: 27/11/2024 - 15:13