Ana içeriğe atla

Doç. Dr. Altuntaş: Yeni nesil reklamcılık insanlara kendini biricik hissettiriyor

04.11.2020

Doç. Dr. Bilge Karamehmet Altuntaş, yeni nesil reklamcılığın en önemli özelliklerinden birinin insanların kendilerini biricik hissetmelerini sağlayacak kitlesizleştirme özelliği olduğunu söyledi.

bilge_hoca1-bcee2d64-b67a-4d92-b960-458940785cc1.jpg

Teknolojik imkanların artması ile birlikte ürünlerin satışından önemli rol oynayan reklamcılığın da yöntemleri değişiyor. Giderek pastadaki payını artıran dijital reklamcılık, firmalar tarafından geleneksel reklamcılığa karşı daha çok tercih edilir hale geliyor. Konu ile ilgili Anadolu Ajansına açıklamalarda bulunan İstanbul Medipol Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Bilge Karamehmet Altuntaş, yeni nesil reklamcılığın en önemli özelliklerinden birinin insanların kendilerini biricik hissetmelerini sağlayacak kitlesizleştirme özelliği olduğunu söyledi. Markaların ürünlerini reklam aracılığı ile hedef kitlelerine ulaştırma olanağı bulduklarını belirten Altuntaş şöyle dedi: “Kendilerine özel, kendi alanlarında ve ilgi alanlarına uygun olacak şekilde oluşturulacak reklamlar hedef tüketiciyi duygularından vuracaktır. Dijitalleşme ile birlikte reklamın tüm unsurları tek seferde, hızlı ve etkili şekilde ilgili hedef kitleye ulaşabilmektedir. Bu avantaj da reklam verenlerin bütçelerine hem reklam verirken hem de reklamın geri dönüş hızı sayesinde reklam veren tarafa olumlu şekilde yansımaktadır.”

“REKLAMLAR MÜŞTERİLERİN ANLIK HAREKETLERİNİ DİKKATE ALIYOR”
Günümüz reklamlarının müşterilerin anlık hareketlerini dikkate alan ve bu hareketleri hassas bir şekilde özelleştirip direkt nihai tüketiciye odaklayan bir özelliğe sahip olduğunu kaydeden Altuntaş şöyle dedi: “Dijital reklamların çok kısa bir zaman diliminde oldukça ilgi çekici ve müşterilerin kendinden bir parça bulabildikleri içerikleri barındırması son derece önemlidir. Son dönemde tüketiciler bilgisayarlardan, akıllı telefonlardan, tabletlerden her türlü içeriğe erişim sağlamaktadır. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, tüm bu kanallarda yapılacak olan reklamların doğru kodlama ile birden fazla ekrana uygun reklam öğelerini içermesi gerektiğidir. Tüketicinin bilgisayarından gördüğü bir reklamı farklı bir akıllı cihazda da aynı renklerde ve aynı boyutlarda görmesi gerekmektedir. Bu durum tüketicinin hafızasında reklamın kalıcılığını sağlayacak unsurlardan biridir.”

“ARTIK DAKİKALAR DEĞİL SANİYELER ÖNEMLİ”
Markaların ürünlerini reklam aracılığı ile hedef kitlelerine ulaştırma olanağı bulduklarını belirten Altuntaş, şunları kaydetti: “Geleneksel medyanın tek yönlü hareketi, yeni nesil reklamcılıkta kendini çift yönlülüğe çevirmiş, dijital ortamda yeteri kadar vakit geçiren hedef kitlenin sanal dünyasında markaların kendilerine ‘an’ satın almalarıyla daha da etkin hale gelmiştir. Bundan 10 yıl öncesinde geleneksel medyada dakikalar ile tabir edilen zaman satın alımları artık sosyal medyada direkt hedef kitlenin göreceği alanlarda ‘an’ satın alma şekline dönüşmüştür. Bireylerin dikkati eskiden olduğu gibi dakikalar ile değil saniyeler ile ölçülmeye başlanmıştır. Bir sosyal medya hesabının ana sayfasındaki reklamları ile hikâye bölümündeki reklamları karşılaştırıldığında hikayelerde yer alan reklamların daha etkili olduğu görülmektedir. Tüketicilerin artık dakikaları değil saniyeleri önem arz etmektedir.”


Haberin tamamı Anadolu Ajansı tarafından yayınlanmıştır, okumak için tıklayınız.

Son Güncelleme Tarihi: 24/02/2023 - 09:58