Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRÜNTÜ YÖNETMELİĞİ VE SİNEMATOGRAFİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Orhan DEDE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Görüntü Yönetmenliği kavramının anlaşılması ve teknik açıdan temel becerilerin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Görüntü yönetmenliği nedir?,Objektif çeşitleri, kamera gövdesi özellikleri. Temel kullanım teknikleri.,Diyafram, Enstantane, ISO değerleri tanımı ve uygulamaları.,Diyafram, enstantane, ISO tanımları ve örnek olaylarda uygulama yapılması,Pozlamaya yardımcı göstergeler, Filtreler.,Sinemada görüntü yönetmenliği kavramı,Sinema filmlerinde örnek olaylar ve tekrar çekim uygulamaları,Işık kavramı. Aydınlatma cihazları ve temel kullanım prensipleri.,Kameranın yerinin, kullanılacak objektif ve filtrelerin, kamera hareketlerinin seçimi. ,Işık sıcaklığı ve renkler,Kamera ile görsel tasarıma yardımcı diğer cihaz ve makineler,Temel kurgu,Görüntü yönetmeni ve diğer set ekibi arasındaki hiyerarşik ilişkiler,Codec ve görüntü ormatları, Rolling Shutter / Global Shutter, SD, HDV, FULL HD, 4K, 8K farkı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Görüntü Yönetmenliği Nedir? sorusuna cevap aranacak olan eğitimde görme kavramı, hareketli görüntü ve tarihçesi | 10, 6 | A, E, F |
2. kameranın çalışma prensipleri, Yardımcı teknik cihazlar ve kamera ile görme yöntemlerini içerecektir. | 10, 9 | A, E, F, H |
3. Teknik altyapıyı kullanabilme becerisini edinebilecek | 10, 6 | A, E, F |
4. Görüntü düzenleme kurallarının öğrenerek bunları filmler üzerinden sorgulayabilecek | 10, 6 | A, E, F |
5. Temel film üretim süreçlerini deneyim yolu ile öğrenebilecektir. | 10, 6 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görüntü yönetmenliği nedir? | |
2 | Objektif çeşitleri, kamera gövdesi özellikleri. Temel kullanım teknikleri. | |
3 | Diyafram, Enstantane, ISO değerleri tanımı ve uygulamaları. | |
4 | Diyafram, enstantane, ISO tanımları ve örnek olaylarda uygulama yapılması | |
5 | Pozlamaya yardımcı göstergeler, Filtreler. | |
6 | Sinemada görüntü yönetmenliği kavramı | |
7 | Sinema filmlerinde örnek olaylar ve tekrar çekim uygulamaları | |
8 | Işık kavramı. Aydınlatma cihazları ve temel kullanım prensipleri. | |
9 | Kameranın yerinin, kullanılacak objektif ve filtrelerin, kamera hareketlerinin seçimi. | |
10 | Işık sıcaklığı ve renkler | |
11 | Kamera ile görsel tasarıma yardımcı diğer cihaz ve makineler | |
12 | Temel kurgu | |
13 | Görüntü yönetmeni ve diğer set ekibi arasındaki hiyerarşik ilişkiler | |
14 | Codec ve görüntü ormatları, Rolling Shutter / Global Shutter, SD, HDV, FULL HD, 4K, 8K farkı |
Kaynak |
Aslanyürek, Y. (2021). Sinemada görüntü yönetiminin evrimi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | X | |||||
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | X | |||||
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | X | |||||
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | X | |||||
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | X | |||||
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | X | |||||
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | X | |||||
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | X | |||||
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | X | |||||
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | X | |||||
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRÜNTÜ YÖNETMELİĞİ VE SİNEMATOGRAFİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Orhan DEDE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Görüntü Yönetmenliği kavramının anlaşılması ve teknik açıdan temel becerilerin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Görüntü yönetmenliği nedir?,Objektif çeşitleri, kamera gövdesi özellikleri. Temel kullanım teknikleri.,Diyafram, Enstantane, ISO değerleri tanımı ve uygulamaları.,Diyafram, enstantane, ISO tanımları ve örnek olaylarda uygulama yapılması,Pozlamaya yardımcı göstergeler, Filtreler.,Sinemada görüntü yönetmenliği kavramı,Sinema filmlerinde örnek olaylar ve tekrar çekim uygulamaları,Işık kavramı. Aydınlatma cihazları ve temel kullanım prensipleri.,Kameranın yerinin, kullanılacak objektif ve filtrelerin, kamera hareketlerinin seçimi. ,Işık sıcaklığı ve renkler,Kamera ile görsel tasarıma yardımcı diğer cihaz ve makineler,Temel kurgu,Görüntü yönetmeni ve diğer set ekibi arasındaki hiyerarşik ilişkiler,Codec ve görüntü ormatları, Rolling Shutter / Global Shutter, SD, HDV, FULL HD, 4K, 8K farkı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Görüntü Yönetmenliği Nedir? sorusuna cevap aranacak olan eğitimde görme kavramı, hareketli görüntü ve tarihçesi | 10, 6 | A, E, F |
2. kameranın çalışma prensipleri, Yardımcı teknik cihazlar ve kamera ile görme yöntemlerini içerecektir. | 10, 9 | A, E, F, H |
3. Teknik altyapıyı kullanabilme becerisini edinebilecek | 10, 6 | A, E, F |
4. Görüntü düzenleme kurallarının öğrenerek bunları filmler üzerinden sorgulayabilecek | 10, 6 | A, E, F |
5. Temel film üretim süreçlerini deneyim yolu ile öğrenebilecektir. | 10, 6 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görüntü yönetmenliği nedir? | |
2 | Objektif çeşitleri, kamera gövdesi özellikleri. Temel kullanım teknikleri. | |
3 | Diyafram, Enstantane, ISO değerleri tanımı ve uygulamaları. | |
4 | Diyafram, enstantane, ISO tanımları ve örnek olaylarda uygulama yapılması | |
5 | Pozlamaya yardımcı göstergeler, Filtreler. | |
6 | Sinemada görüntü yönetmenliği kavramı | |
7 | Sinema filmlerinde örnek olaylar ve tekrar çekim uygulamaları | |
8 | Işık kavramı. Aydınlatma cihazları ve temel kullanım prensipleri. | |
9 | Kameranın yerinin, kullanılacak objektif ve filtrelerin, kamera hareketlerinin seçimi. | |
10 | Işık sıcaklığı ve renkler | |
11 | Kamera ile görsel tasarıma yardımcı diğer cihaz ve makineler | |
12 | Temel kurgu | |
13 | Görüntü yönetmeni ve diğer set ekibi arasındaki hiyerarşik ilişkiler | |
14 | Codec ve görüntü ormatları, Rolling Shutter / Global Shutter, SD, HDV, FULL HD, 4K, 8K farkı |
Kaynak |
Aslanyürek, Y. (2021). Sinemada görüntü yönetiminin evrimi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | X | |||||
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | X | |||||
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | X | |||||
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | X | |||||
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | X | |||||
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | X | |||||
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | X | |||||
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | X | |||||
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | X | |||||
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | X | |||||
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |