CEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı,1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtma,2. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her",3. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin
varlığını ifade etme; "There is,are",4. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme;
Kullanılan Edatlar,5.Ünite Sahiplik yapısı;
Have Got-Has got,5. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,7. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırması,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Temel cümle yapıları için gerekli dilbilgisi kurallarını tanımlar.
10, 16, 37, 6, 9
A
1.1. Sözlük yardımı ile kendisini ve yakın çevresindeki kişileri tanıtır.
10, 16, 37, 6, 8, 9
A
1.2 Karşısındaki kişiyi tanımak için sorular oluşturur.
10, 16, 21, 37, 6, 9
A
2. Bir olayın Gün, tarih ve saat bilgisini İngilizce olarak aktarır
10, 11, 16, 21, 37, 6, 9
A
2.1 Tarih, gün ve saat ifadelerini birbiriyle karşılaştırır.
10, 11, 16, 37, 6, 9
A
2.2 Bir metin içindeki yazılı olan tarih bilgisini belirler.
10, 11, 16, 37, 6, 9
A
3. Kendisinin ya da başkasının sahip olduğu nesneleri listeler.
10, 11, 16, 37, 6, 9
A
3.1 Sahiplik fiiliyle ilgili olumlu ya da olumsuz cümleler oluşturur.
10, 11, 16, 37, 6, 8, 9
A
3.2 Sorular sorarak karşısındaki kişiye ait olan nesneleri sorgular.
10, 11, 16, 37, 6, 9
A
4. Konuşma anında yapılan eylemleri tasvir eder.
10, 11, 16, 37, 6, 9
A
4.1 Bir eylemin gerçekleşmekte olduğunu net cümleler ile ifade eder.
10, 11, 16, 6, 9
A
4.2 Şimdiki zamanda eylemlerin nasıl çekimlendiğini listeler.
10, 11, 16, 6, 9
A
5. Günlük rutinini özetler.
10, 11, 16, 6, 9
A
5.1 Geniş zamanda şahıslara göre fiil çekimlerini özetler.
37
A
5.2 Bir kişinin hayatında rutin hale getirdiği eylemleri listeler.
37
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı
1.ünite S.4-5
2
1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtma
Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
3. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin
varlığını ifade etme; "There is,are"
Ünite 3 giriş açıklaması
5
4. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme;
Kullanılan Edatlar
Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
6
5.Ünite Sahiplik yapısı;
Have Got-Has got
s. 34-37
7
5. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımı
s. 40
8
5. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı
Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
9
5. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı
ÜNİTE 5- 50-54
10
6. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle Kullanımı
Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
11
6. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı
Unite 6, s. 62-63
12
6. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımı
s. 67-71
13
7. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırması
s.80-86
14
Genel Tekrar
Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
Kaynak
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy,
ISBN 978-1-107-48060-2020
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications,
ISBN 978-1-292-11593-1
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
20
Genel Sınavın Başarıya Oranı
80
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
6
6
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
12
12
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
46
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İNGİLİZCE I
-
Güz Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İng
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Mehmet Polat TACAR
Dersin Yardımcıları
Öğr. Gör. Mehmet Polat TACAR
Dersin Amacı
CEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı,1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtma,2. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her",3. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin
varlığını ifade etme; "There is,are",4. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme;
Kullanılan Edatlar,5.Ünite Sahiplik yapısı;
Have Got-Has got,5. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,7. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırması,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Temel cümle yapıları için gerekli dilbilgisi kurallarını tanımlar.
10, 16, 37, 6, 9
A
1.1. Sözlük yardımı ile kendisini ve yakın çevresindeki kişileri tanıtır.
10, 16, 37, 6, 8, 9
A
1.2 Karşısındaki kişiyi tanımak için sorular oluşturur.
10, 16, 21, 37, 6, 9
A
2. Bir olayın Gün, tarih ve saat bilgisini İngilizce olarak aktarır
10, 11, 16, 21, 37, 6, 9
A
2.1 Tarih, gün ve saat ifadelerini birbiriyle karşılaştırır.
10, 11, 16, 37, 6, 9
A
2.2 Bir metin içindeki yazılı olan tarih bilgisini belirler.
10, 11, 16, 37, 6, 9
A
3. Kendisinin ya da başkasının sahip olduğu nesneleri listeler.
10, 11, 16, 37, 6, 9
A
3.1 Sahiplik fiiliyle ilgili olumlu ya da olumsuz cümleler oluşturur.
10, 11, 16, 37, 6, 8, 9
A
3.2 Sorular sorarak karşısındaki kişiye ait olan nesneleri sorgular.
10, 11, 16, 37, 6, 9
A
4. Konuşma anında yapılan eylemleri tasvir eder.
10, 11, 16, 37, 6, 9
A
4.1 Bir eylemin gerçekleşmekte olduğunu net cümleler ile ifade eder.
10, 11, 16, 6, 9
A
4.2 Şimdiki zamanda eylemlerin nasıl çekimlendiğini listeler.
10, 11, 16, 6, 9
A
5. Günlük rutinini özetler.
10, 11, 16, 6, 9
A
5.1 Geniş zamanda şahıslara göre fiil çekimlerini özetler.
37
A
5.2 Bir kişinin hayatında rutin hale getirdiği eylemleri listeler.
37
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı
1.ünite S.4-5
2
1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtma
Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
3. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin
varlığını ifade etme; "There is,are"
Ünite 3 giriş açıklaması
5
4. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme;
Kullanılan Edatlar
Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
6
5.Ünite Sahiplik yapısı;
Have Got-Has got
s. 34-37
7
5. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımı
s. 40
8
5. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı
Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
9
5. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı
ÜNİTE 5- 50-54
10
6. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle Kullanımı
Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
11
6. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı
Unite 6, s. 62-63
12
6. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımı
s. 67-71
13
7. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırması
s.80-86
14
Genel Tekrar
Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
Kaynak
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy,
ISBN 978-1-107-48060-2020
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications,
ISBN 978-1-292-11593-1
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.