Program Bilgileri
Amaç
Programının amacı, yurtdışında mevcut olan ancak ülkemizde duyulan yoğun ihtiyaca karşın henüz yüksek lisans/doktora programları açılmamış olan disiplinler arası nitelikteki İnşaat Yönetimi ve Hukuku alanında ileri düzeyde uzmanlaşma olanağı sunarak, uluslar arası alanda başarılı, analitik, teknik ve yönetimsel becerilere sahip öncü yöneticiler yetiştirmektirKazanılan Derece
Derece : İnşaat Yönetimi ve Hukuku Tezsiz Yüksek Lisans Unvan : -Kayıt ve Kabul Koşulları
(1) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde, ALES puanı aranmayabilir. ALES istenildiği takdirde taban puan Senato tarafından belirlenir. (2) ALES puanı aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde, lisans genel not ortalamasının %50’si ile yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme sınavında ve/veya mülakat değerlendirmesinde alınan tam notun %50'si genel başarı notunu oluşturur. Lisansüstü programlara mimarlık, iç mimarlık, mühendislik ve hukuk dallarında lisans derecesi olan öğrenciler kabul edilebilir.Mezuniyet Koşulları
Tezsiz yüksek lisans programı toplam 30 kredi saatinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile bir dönem projesi dersinden oluşur. AKTS değerinin toplamı 60’dan az olmamalıdır. Öğrencinin alacağı derslerin en çok üç tanesi lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans derslerinden seçilebilir. Kredili derslerini ve dönem projesini başarıyla tamamlayan ve enstitünün belirlediği belgeleri bir ay içinde enstitüye teslim eden öğrenciye tezsiz yüksek lisans diploması verilirÖnceki Öğrenimin Tanınması
İstanbul Medipol Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin yatay geçişle öğrenci kabulüne ilişkin maddelerine göre yatay geçişle öğrenci kabul edilir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
İYHY1147590 | SÖZLEŞME YÖNETİMİ | Türkçe | 3 | 3 | 9 | |
İYHY1147610 | SÖZLEŞME HUKUKU VE HUKUK SİSTEMLERİ | Türkçe | 3 | 3 | 10 | |
İYHY1151030 | İNŞAAT YÖNETİMİ | Türkçe | 3 | 3 | 9 | |
İYHY1113859 | İNŞAAT SEKTÖRÜNDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
İYHY1169780 | KUSURLAR VE TAZMİNAT | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
İYHY1147630 | ULUSLARARASI STAN. SÖZLEŞME FORMLARI VE FIDIC | Türkçe | 3 | 3 | 8 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
İYHY1247620 | ARAŞTIRMA TASARIMI VE ARAŞTIRMA ETİĞİ | Türkçe | 3 | 3 | 10 | |
İYHY1243640 | GECİKME VE VERİMLİLİK KAYIPLARI | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
İYHY1245990 | MÜHENDİSLİK VE İNŞAAT TERMİNOLOJİSİNE GİRİŞ | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
İYHY1214754 | YALIN İNŞAAT YÖNETİMİ | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
İYHY1247660 | İNŞAAT SÖZLEŞMELERİNİN YAZIMI | Türkçe | 3 | 3 | 8 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün
tanımlara ulaşmak,
- İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve
değerlendirmede
uzmanlık gerektiren
bilgileri kullanarak
özgün sonuçlara
ulaşmak.
Program Çıktısı TYYÇ Temel Alan Matrisi | |
Temel Alan Yeterliliği | Program Yeterliliği |
İstihdam Olanakları
İnşaat Yönetimi ve Hukuku Tezsiz Programını başarıyla tamamlayan öğrenciler için istihdam olanakları, inşaat sektörü ve hukuk alanındaki sözleşme yönetimi pozisyonları, inşaat yönetimi pozisyonları ve inşaat hukuku alanındaki pozisyonları içerir.Üst Dereceye Geçiş
Tezli yüksek lisans programlarına başvuruEğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir.Bölüm/Program Başkanı
Öğrenme Durumları
Öğrenme durumları öğrencilerin yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünme becerilerini mantıksal, matematiksel düşünme becerileri gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bunun yanında öğrencilerin meta-bilişsel becerilerini geliştirmeyi hedefler. Öğrenme durumları öğrenme stratejileri, yöntemleri, tekniklerinin yanında kullanılan araç gereçler ile ölçme değerlendirme yöntemlerini kapsamaktadır. Programlarda kullanılan öğrenme durumları aşağıdaki listede verilmiştir:
Öğrenme Durumları * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Klasik Yazılı Sınav | Yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşüncelerin değerlendirmesi için klasik yazılı sınavlar. Bilgi, kavrama, uygulama, analiz gibi bilişsel becerileri değerlendirmek amaçıyla çoktan seçmeli, kısa cevaplı ( boşluk doldurmalı, eşleştirmeli, doğru yanlış ve diğer) sınavlar yapılır. | Yazılı sınav kağıtları, çoktan seçmeli testler, kısa çevaplı testler, karma testler, cevap anahtarları |
Kısa Cevaplı Yazılı Sınav | ||
Ödev | Öğrencinin bilgi, becerilerini geliştirmek, araştırma ve incelemeye özendirmek, öğrenme eksikliklerini tamamlamak, bir konuda derinleşmeyi sağlamak amaçıyla kullanılır. | Kütüphane, e-kütüphane, kitaplar, makaleler |
Kısa Sınav | Öğrenme eksiklerini belirlemek amaçıyla yapılır. Bu durumda öğrenci notlarını yansıtılmaz. Öğrenme hedeflerinin gerçekleşme düzeyi sürece bağlı olarak değerlendirilmek amaçıyla yapılabilir. Bu durumda öğrenci notlarına yansıtılabilir. | Çalışma yaprakları, soru bankası, soru havuzu, cevap anahtarı |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
YALIN İNŞAAT YÖNETİMİ | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 |
İlişkili Ders Sayısı / 1/12 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |