Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BLOK ZİNCİR TEKNOLOJİLERİ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nurullah Mahmut DÜNDAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı gelişen teknoloji ile birlikte hayatımızda yeni yer edinmeye başlayan Blockchain, Bitcoin ve kripto paraları, dijital madenciliği, uluslararası ticaretteki hacimlerini ve bunların geleceğimizdeki yerini tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Tanışma, Ders İzlencesinin Tanıtılması,Temel kavramları ve ana tartışma konusunu anlamak.,Blockchain nedir ?,Blockchain ne kadar güvenli?,Kripto para nedir?,Kripto para madenciliği nedir?,Ara Sınav,Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir?,Bitcoin ve kripto paraların kullanım yerleri ,Uluslararası ticarette kripto paraların yeri.,ICO (Initial Coin Offering) — Dijital Para Arzı nedir? / Proje Sunumları,Bankacılık sisteminin kripto paralarla ilişkisi. / Proje Sunumları,Kripto paraların geleceği,Proje Sunumları,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Blockchain Teknolojisi ile ilgili fikir sahibi olabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Blockchain Teknolojisinin nerelerde ve nasıl kullanıldığını öğrenecek, | 10, 9 | A, E, F |
Blockchain Teknolojisi ile kripto paraların nasıl üretildiğini öğrenecek, | 10, 9 | A, E, F |
Bitcoin ve benzeri kripto paraların nerelerde ve ne şekilde kullanıldığını öğrenecek, | 10, 9 | A, E, F |
Dijital madencilik ile ilgili fikir sahibi olabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Kripto Paraların gelecekte hayatımızı nasıl değiştirebileceği ile ilgili fikir sahibi olabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Dünyadaki ticaretin kripto paralara yönelişi ile ilgili fikir sahibi olabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Yeni dijital güvenlik önlemleri üzerine tartışabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Bankacılık sisteminin gelecekte nasıl bir değişim gerçekleştirebileceği ile ilgili fikir sahibi olabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Tanışma, Ders İzlencesinin Tanıtılması | |
2 | Temel kavramları ve ana tartışma konusunu anlamak. | |
3 | Blockchain nedir ? | |
4 | Blockchain ne kadar güvenli? | |
5 | Kripto para nedir? | |
6 | Kripto para madenciliği nedir? | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir? | |
9 | Bitcoin ve kripto paraların kullanım yerleri | |
10 | Uluslararası ticarette kripto paraların yeri. | |
11 | ICO (Initial Coin Offering) — Dijital Para Arzı nedir? / Proje Sunumları | |
12 | Bankacılık sisteminin kripto paralarla ilişkisi. / Proje Sunumları | |
13 | Kripto paraların geleceği | |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Final Sınavı |
Kaynak |
The Age of Cryptocurrency: How Bitcoin and the Blockchain Are Challenging the Global Economic Order, Paul Vigna , Michael J. Casey, 2017 Bitcoin As a Crypto Currency, Levent Kurt, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 3 | 15 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 5 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 3 | 9 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 3 | 18 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 6 | 3 | 18 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BLOK ZİNCİR TEKNOLOJİLERİ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nurullah Mahmut DÜNDAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı gelişen teknoloji ile birlikte hayatımızda yeni yer edinmeye başlayan Blockchain, Bitcoin ve kripto paraları, dijital madenciliği, uluslararası ticaretteki hacimlerini ve bunların geleceğimizdeki yerini tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Tanışma, Ders İzlencesinin Tanıtılması,Temel kavramları ve ana tartışma konusunu anlamak.,Blockchain nedir ?,Blockchain ne kadar güvenli?,Kripto para nedir?,Kripto para madenciliği nedir?,Ara Sınav,Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir?,Bitcoin ve kripto paraların kullanım yerleri ,Uluslararası ticarette kripto paraların yeri.,ICO (Initial Coin Offering) — Dijital Para Arzı nedir? / Proje Sunumları,Bankacılık sisteminin kripto paralarla ilişkisi. / Proje Sunumları,Kripto paraların geleceği,Proje Sunumları,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Blockchain Teknolojisi ile ilgili fikir sahibi olabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Blockchain Teknolojisinin nerelerde ve nasıl kullanıldığını öğrenecek, | 10, 9 | A, E, F |
Blockchain Teknolojisi ile kripto paraların nasıl üretildiğini öğrenecek, | 10, 9 | A, E, F |
Bitcoin ve benzeri kripto paraların nerelerde ve ne şekilde kullanıldığını öğrenecek, | 10, 9 | A, E, F |
Dijital madencilik ile ilgili fikir sahibi olabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Kripto Paraların gelecekte hayatımızı nasıl değiştirebileceği ile ilgili fikir sahibi olabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Dünyadaki ticaretin kripto paralara yönelişi ile ilgili fikir sahibi olabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Yeni dijital güvenlik önlemleri üzerine tartışabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Bankacılık sisteminin gelecekte nasıl bir değişim gerçekleştirebileceği ile ilgili fikir sahibi olabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Tanışma, Ders İzlencesinin Tanıtılması | |
2 | Temel kavramları ve ana tartışma konusunu anlamak. | |
3 | Blockchain nedir ? | |
4 | Blockchain ne kadar güvenli? | |
5 | Kripto para nedir? | |
6 | Kripto para madenciliği nedir? | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir? | |
9 | Bitcoin ve kripto paraların kullanım yerleri | |
10 | Uluslararası ticarette kripto paraların yeri. | |
11 | ICO (Initial Coin Offering) — Dijital Para Arzı nedir? / Proje Sunumları | |
12 | Bankacılık sisteminin kripto paralarla ilişkisi. / Proje Sunumları | |
13 | Kripto paraların geleceği | |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Final Sınavı |
Kaynak |
The Age of Cryptocurrency: How Bitcoin and the Blockchain Are Challenging the Global Economic Order, Paul Vigna , Michael J. Casey, 2017 Bitcoin As a Crypto Currency, Levent Kurt, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |