Geri
AKADEMİK
Banner
  • Senkron ve Asenkron Uygulamalar

Üniversitemizde tüm dersler, 23 Mart 2020 Pazartesi gününden itibaren Microsoft Teams üzerinden senkron olarak verilmektedir. Ayrıca, tüm ders materyalleri MEBİS ve Moodle sistemleri üzerinden öğrencilerle paylaşılmaktadır.

Bu kapsamda kullanılan yazılım ve uygulamalar şu şekildedir; Adobe Connect, Microsoft Teams, Moodle ve MEBİS.

  • Sınav Uygulamaları

Üniversite Senatosu, salgın süresince ara sınavların çevrimiçi gözetimsiz veya ödev proje şeklinde yapılmasını tercih etmiştir. Online sınav ve ödev uygulamaları MEBİS öğrenme yönetim sistemi ile yapılmaktadır.

Salgın süresince uzaktan öğretim yükünün artması nedeniyle gerekli altyapı güçlendirmesi yapılmış ve sunucu kapasitesi 5 kat artırılmıştır.

Öğretim elemanlarına ve öğrencilere “Online Sınav Uygulamaları Eğitimi” verilmiştir. Bu eğitimlere ek olarak, kurumsal web kanallarından aşağıdaki tabloda belirtildiği şekilde bilgilendirmeler ve asenkron eğitim videoları paylaşılmıştır (Tablo 1).

Tablo 1: Kurumsal bilgilendirme ve eğitimler

 

Asenkron Sınava giriş/sınav oluşturma Eğitimleri

Ödev Bilgi ve Kılavuz

Öğretim Elemanı

https://www.youtube.com/watch?v=iHdTnatlkbo

https://www.medipol.edu.tr/medium/document-file-6159.vsf

Öğrenci

https://www.youtube.com/watch?v=6nM5tjdRNEw

https://www.medipol.edu.tr/medium/document-file-6159.vsf

  • Öğretim Elemanlarına Verilen Online Eğitimler

Senkron/asenkron ders uygulama eğitimi Microsoft Teams üzerinden yapılmıştır. Ayrıca senkron ders uygulama eğitim videosu öğretim elemanları ile paylaşılmıştır. Aşağıdaki tabloda, öğretim elemanları için yapılan eğitim, duyuru ve bilgilendirmeler görüntülenebilir (Tablo 2).

Tablo 2: Öğretim elemanları için yapılan eğitim, duyuru ve bilgilendirmeler

 

Duyuru ve Bilgilendirme

Asenkron Eğitim-

Sıkça Sorulan Sorular

Kılavuz

Öğretim Elemanı

https://www.medipol.edu.tr/duyurular/akademisyenlerimiz-icin-uzaktan-egitim-duyurusu

https://www.youtube.com/watch?v=k87NiH36GFY

https://www.medipol.edu.tr/duyurular/uzaktan-egitimde-sikca-sorulan-sorular-ve-cevaplari

https://www.medipol.edu.tr//medium/document-file-6033.vsf

  • Öğrencilere Yönelik Bilgilendirme ve Destek Çalışmaları

Öğrencilere Üniversitemizde yapılacak uzaktan eğitim sistem ve uygulamalarını anlatan genel duyuru bilgilendirmesi, uzaktan eğitim sistemini nasıl kullanacakları ve derslere nasıl erişim sağlayacaklarını anlatan asenkron eğitim videosu ile kılavuzu ve bunların dışında, uzaktan eğitim genel öğrenci rehberi ile duyuru ve bilgilendirmeler yapılmıştır. Bu duyuru ve bilgilendirmeler aşağıdaki tabloda görüntülenebilir (Tablo 3).

Tablo 3: Öğrenciler için yapılan duyuru ve bilgilendirmeler

 

Genel Duyuru ve Bilgilendirme

Asenkron Eğitim-

Kılavuz

Genel Öğrenci Rehberi

Sıkça Sorulan Sorular

Öğrenci

https://www.medipol.edu.tr/duyurular/muzem-ogrenci-duyurusu

https://www.youtube.com/watch?v=nawC-fm6WEk&feature=youtu.be

https://www.medipol.edu.tr//medium/document-file-6032.vsf

https://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-merkezleri/uzaktan-egitim-uam/ogrenci-rehberi

https://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-merkezleri/uzaktan-egitim-uam/sss

Online Kariyer Desteği

  1. Online Kariyer Etkinlikleri

Kariyer Ofisi yüz yüze gerçekleştirilen birçok etkinlik, eğitim ve seminer faaliyetini salgın sebebiyle online ortama taşımıştır. 1 Nisan 2020 itibarıyla çalışmalarımız üniversitemiz web sitesi ve Kariyer Ofisi sosyal medya hesapları aracılığıyla öğrencilerimize duyurulmuştur.

Etkinlikler Microsoft Teams ve Zoom uygulamaları ile gerçekleştirilmektedir.

Online kariyer etkinlikleri kapsamında iş dünyası ile öğrencileri buluşturan çalışmalarımız, öğrencilerimizin; sektörleri yakından tanımalarına katkı sağlamakta, yöneticilere sorularını birebir iletme imkânı tanımakta ve bu dönemde mesleki anlamda motivasyonlarının yükselmesine etki etmektedir.

Bu kapsamında 08 Mayıs tarihine kadar iş dünyasından birçok marka ve yönetici ile 22 online kariyer etkinliği gerçekleştirilmiştir.

 

  • Online Seminerler

Kariyer Ofisi eğitim ve seminer faaliyetlerini salgın sebebiyle online ortama taşımıştır. 8 Mayıs tarihi itibarıyla öğrencilere yönelik 3 farklı konuda seminer gerçekleştirilmiştir.

  1. Online Danışmanlıklar

Salgın sürecinden önce öğrencilerimize yüz yüze ve birebir olarak sunulan danışmanlık çalışmalarımız online ortama taşınmıştır. Danışmanlık görüşmelerimiz, öğrencilerimizin derslerinde de kullandığı Microsoft Teams uygulaması üzerinden yürütülmektedir.

  • Özgeçmiş ve Mülakat Danışmanlığı

Üniversitemizin web sitesi ve Kariyer Ofisi sosyal medya hesapları üzerinden başvuru formları yayımlanmaktadır. Bu formlar aracılığıyla talep oluşturan her öğrencimizle bire bir iletişim kurulmakta, öğrencinin uygunluğuna göre görüşme organize edilmektedir.

Online görüşmelerde öğrencilerimizin özgeçmişleri oluşturulmakta, gerekli iyileştirme önerileri sunulmaktadır. Bu aşamanın ardından öğrencinin iş / staj vb. mülakatlara hazır olması adına ikinci bir görüşme yapılmaktadır. Mülakat esnasında dikkat edilmesi gerekenler ve öğrencinin alanına göre karşılaşabileceği sorular simülasyon yöntemiyle öğrenciye yöneltilmektedir. Görüşme sonunda öğrencilere geribildirim verilmektedir. 23 Mart - 1 Mayıs tarihleri arasında 92 öğrencimiz bu hizmetten yararlanmıştır.

  • Kariyer Danışmanlığı

Üniversitemiz web sitesi ve Kariyer Ofisi sosyal medya hesapları üzerinden toplanan başvuruların ardından öğrencilerimizle online görüşme organize edilmektedir. Görüşmelerde bölüme göre kariyer seçenekleri, kişinin ilgi - yetkinlik alanları ve öğrencinin kariyer anlamındaki çeşitli soruları üzerine detaylı inceleme yapılmaktadır. 23 Mart - 1 Mayıs tarihleri arasında 33 öğrencimiz bu hizmetten yararlanmıştır. 

  1. Online Mezun - Öğrenci Buluşmaları

Mezun İlişkileri birimimizin yürüttüğü mezun çalışmaları, salgın sürecinden sonra online ortama taşınmış ve 8 Mayıs tarihi itibarıyla iki farklı bölüm ile öğrenci-mezun buluşması gerçekleştirilmiştir.