Ana içeriğe atla

Sık Sorulan Sorular

Kayıt işleminin tamamlanmasından bir gün sonra; 

- E-Devlet kapısı üzerinden alabilir ya da  

- Mebis sistemindeki "Öğrenci" menüsü "Taleplerim" sekmesinden "+" butonuna tıklayarak talepte bulunabilirsiniz.

Belge düzenlenerek "HAZIR" konumuna geldiğinde Mebis sisteminizden e-imzalı olarak çıktısını alabilirsiniz.

Öğrenci Kartları eğitim dönemi başladıktan sonra  dağıtılmaktadır.
Kartınızı teslim alacağınız kampüs ve tarih  SMS ile tarafınıza bildirilecektir.
Kartlar ile ilgili sorularınızı  [email protected] adresine gönderebilirsiniz.

http://www.medipol.edu.tr/ sitesinden yayımlanacak olan duyurular doğrultusunda MEBİS (Medipol Eğitim Bilgi Sistemi) üzerinden akademik takviminde belirtilen tarihler arasında ders kayıt işlemlerini yapabilirsiniz.

Ders seçim tarihleri, fakülte ve sınıf bazında farklılık gösterdiğinden dolayı konuyla ilgili bilgiye web sitesindeki

Akademik/ Fakülteler / ............... Fakültesi sayfasında yer alan AKADEMİK TAKVİM sekmesinden ulaşabilirsiniz.

2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Akademik Takvimi web sitesinde ilan edilmiştir. 

Ders başlangıç tarihleri, fakülte ve sınıf bazında farklılık gösterdiğinden dolayı konuyla ilgili bilgiye web sitesindeki

Akademik/ Fakülteler / ............Fakültesi sekmesi altında yer alan AKADEMİK TAKVİM sekmesinden ulaşabilirsiniz.

Konuyla ilgili https://www.medipol.edu.tr/ adresinde yayınlanacak duyuruları takip edebilirsiniz.

Ders programları, saatleri ve oryantasyonlar hakkındaki bilgiler, ilgili fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokulu tarafından takip edilmektedir.

Detaylı bilgi için doğrudan ilgili akademik birimler ile iletişime geçebilirsiniz.

 

Üniversitemize ÖSYM tarafından yerleştirilerek kayıt yaptıran öğrencilerin üniversiteye kayıt oldukları tarihten itibaren, eğitim öğretim döneminin ikinci haftasının sonuna kadar ilgili birime dilekçeyle başvurmaları gerekir.

Öğrencilerin başvuru dilekçesine, transferini istediği derslerin daha önceden öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumu tarafından onaylanmış (mühürlü, kaşeli ve imzalı) ders içeriklerini, teorik ve uygulama saat dağılımlarını gösterir, kredileri/AKTS kredileri ile notlarını gösterir not durum belgesini (transkript) eklemeleri gerekir.

Ders transfer işlemleri, dersin güncel içeriği esas alınarak, tercihen akademik takvimde belirlenen ders alma-bırakma tarihine kadar ilgili fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulu tarafından sonuçlandırılır.

Ders transfer/muafiyet ve sınıf intibak işlemleri öğrencilerin kayıtlı olduğu bölümler tarafından takip edildiğinden, detaylı bilgi için doğrudan ilgili akademik birimler ile iletişime geçebilir ve https://www.medipol.edu.tr/ adresinde yayınlanacak duyuruları takip edebilirsiniz.

Öğrencilerin değişmesini istedikleri güncel adres ve iletişim bilgilerini Öğrenci İşleri Birimi'ne mail olarak iletmeleri gerekmektedir.

Mailin ekinde T.C. kimlik kartındaki fotoğrafının da yer alması gerekmektedir.

MEBİS‘de yer almasını istediğiniz fotoğrafı, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na elden yada [email protected] adresine mail üzerinden ulaştırmanız halinde değişiklik yapılabilmektedir. Mailin ekinde T.C. kimlik kartının fotoğrafının da yer alması gerekmektedir.

Fotoğrafın son 6 ay içinde çekilmiş olması gerekmektedir. Varsa son 6 ay içinde T.C. kimlik kartı, ehliyet, pasaport vb. belgeler için çektirdiğiniz fotoğrafı da kullanabilirsiniz.

Kayıt dondurma talebi için ilgili fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulu sekreterliğine dilekçe ile başvuru yapılması gerekmektedir.

Bir öğrenciye, bir defada en çok iki yarıyıl ve tüm öğretim süresince, toplam dört yarıyıl izin verilebilir.

Zorunlu hazırlık sınıfı bulunan tüm Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu Programlarına kayıt yaptıracak adayların, varsa muafiyet şartlarını sağladığına dair belge ve duyurudaki dilekçe örneğini doldurarak [email protected] adresine, 19.09.2023 tarihine kadar göndermesi gerekmektedir. (Güncel tarih bilgisi süreçte bu alana eklenecektir.)

Örnek sınav içeriği için TIKLAYINIZ.

Sınav sureci ve dikkat edilmesi gereken hususlar ile ilgili detaylı bilgi için TIKLAYINIZ.

Askerlik işlemleri 7179 sayılı Askeralma Kanunu Uygulama Esaslarına göre yürütülür.

Üniversiteye yeni kayıt yaptıran öğrencilerden yoklama çağında olanlar ile daha önce kayıt yaptırmış ancak, yoklama çağına yeni gelmiş olan öğrenciler için askerlik işlemleri 28 yaşını tamamladıkları yılın sonunu geçmemek kaydıyla ertelenmektedir.

Bir yükseköğretim kurumundan mezun olanların aynı veya bir alt eğitim düzeyinde bir programa kayıt olmaları halinde sonraki öğrenciliklerinden dolayı askerlikleri ertelenmez.

Askerlik ile ilgili işlemler,  kesin kayıt yapıldıktan sonra web servisleri aracılığıyla YÖKSİS’ten Milli Savunma Bakanlığına iletilmektedir.

Üniversiteye kayıt tarihinden önce YOKLAMA KAÇAĞI durumunda olan öğrencilerin askerlik işlemleri yapılamamaktadır. Bu durumda olan öğrencilerin en yakın askerlik şubesine başvurması gerekmektedir.

Askerlik durumunuzu https://www.turkiye.gov.tr/askerlik-durum-belgesi-sorgulama adresinden kontrol edebilirsiniz.

Soru, görüş ve işlem takibi için Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile iletişime geçebilirsiniz.

7179 sayılı Askeralma Kanunu Resmi Gazete

https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.7179.pdf

Askeralma Yönetmeliği

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/07/20200722-5.htm

Ulaşım için İndirimli (Öğrenci) İstanbulkart başvurunuzu https://bireysel.istanbulkart.istanbul/ adresinden yaparak kartınızı adresinize kargo ile talep edebilir ya da başvuru merkezlerinden kolayca teslim alabilirsiniz.

Ayrıca kart başvurusu yapmadan da İstanbulkart Mobil Uygulamasını indirerek Dijital Öğrenci İstanbulkartınızı oluşturabilir ve indirimli kullanabilirsiniz.

İstanbulkart Mobil Uygulama ve Dijital Öğrenci İstanbulkartı ile ilgili detaylı bilgi için : https://www.istanbulkart.istanbul/istanbulkart-mobil

 

Konuyla ilgili https://yurt.medipol.edu.tr/ adresinde duyuru yayınlanmıştır.

Ekleme Tarihi: 19/08/2022 - 15:46Son Güncelleme Tarihi: 24/08/2022 - 14:36