Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Amaç

İstanbul Medipol Üniversitesi Pazarlama İletişimi ve Reklamcılık Lisans Programı; pazarlama iletişimi ve reklamcılık alanında görev alabilecek donanımlara sahip, iş yaşamında etkili iletişim becerilerini kullanabilen, alanındaki gelişmeleri takip eden, yeni iletişim teknolojilerine hakim ve sosyal sorumluluk sahibi mezunlar yetiştirmeyi hedefler.

Kazanılan Derece

Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Üniversitelerin ilgili dört yıllık bölümlerinden mezun olanlar başvurma hakkına sahiptir. Diğer lisans mezunları da bilimsel hazırlık okumak koşuluyla programa başvurabilirler. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmalıdır. Yabancı Dil Sınavı (YDS)’den ve ÖSYM’de eşdeğerliliği kabul edilen yabancı dil sınavlarından birinden en az 50 puan almış olanlar başvuruda bulunabilirler. Bununla birlikte, Lisans eğitiminin 3.yılından itibaren not ortalaması en az 2.91 olan öğrenciler bütünleşik yüksek lisans yapabilir.

Mezuniyet Koşulları

Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.

Ders Planı - AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PİRY1164430 SOSYAL BİLİMLER İÇİN ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Türkçe 3 8
PİRY1164410 BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ Türkçe 3 8
PİRY1164420 REKLAM STRATEJİLERİ VE TEORİLERİ Türkçe 3 8
PİRY1164450 İLETİŞİM VE İKNA Türkçe 3 6
PİRY1164460 MARKA YÖNETİMİ VE İMAJ Türkçe 3 6
PİRY1164470 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Türkçe 3 6
PİRY1170590 İTİBAR YÖNETİMİ Türkçe 3 6
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PİRY1264490 SEMİNER Türkçe 3 - 8
PİRY1264510 REKLAM KAMPANYASI SÜRECİ Türkçe 3 8
PİRY1264480 DİJİTAL PAZARLAMA VE REKLAM Türkçe 3 8
PİRY1271720 HALKLA İLİŞKİLERDE YAZARLIK VE DANIŞMANLIK Türkçe 3 6
PİRY1264550 SAĞLIK İŞLETMELERİNDE PAZARLAMA İLETİŞİMİ Türkçe 3 6
PİRY1271560 STRATEJİK HALKLA İLİŞİKİLER YÖNETİMİ Türkçe 3 6
PİRY1264530 YARATICI YAZARLIK Türkçe 3 6
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PİRY2164560 TEZ Türkçe - 60
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PİRY2264560 TEZ Türkçe - 60

Program Yeterliliği

İstihdam Olanakları

Mezunlar hem özel hem de kamu sektöründe geniş bir iş ortamında çalışma imkânı bulacaklardır. Mezunlar, ulusal / uluslararası reklam ajansları, halkla ilişkiler şirketleri, dijital iletişim şirketleri, medya örgütleri, etkinlik yönetimi şirketleri, medya planlama ve satın alma şirketleri, kar amacı gütmeyen kuruluşlar, siyasi partilerde çalışabilirler. Ayrıca ulusal ve uluslararası şirketlerde stratejik iletişim uzmanı, kurumsal iletişim uzmanı veya halkla ilişkiler uzmanı olarak çalışabilirler. Mezunlar ayrıca sıfırdan başlarak kendi ajansını kurma fırsatına da sahip olabilirler. Bununla birlikte, yüksek lisans ve doktora derecelerine devam edebilir, akademisyen olarak üniversitelerde görev alabilirler.

Üst Dereceye Geçiş

Kuralları YÖK ve ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından belirlenen doktora programlarına başvurabilir.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Dersten başarılı olmak için dönem sonunda ortalamanın en az 65 olması gerekir. Tez için ise öğrenci 3 kişilik bir jüriden oluşan mülakata katılır.

Bölüm/Program Başkanı

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

Proje Temelli Öğrenme

Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması

veri tabanları, kitaplar

Yansıtıcı Düşünce

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

Kavram Haritası

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Sözlü Sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Proje / Tasarım

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Performans Görevi

Proje temelli sunum teknikleri

Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz

Dersler ile Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders
İlişkili ders sayısı / 66/70
İlişki ağırlığı

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketi Kesinlikle katılmıyorum Katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Kesinlikle katılıyorum Fikrim yok Seçiniz
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrenciden beklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer ve duyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yol gösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacak uygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusunda gelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarında kullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zaman ayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkil eder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/ proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ile uyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç ve becerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı durumu