Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER YÖNETİMİPİRY1215037Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr.Yeşim Esgin
Dersin AmacıHalkla ilişkilerde stratejik yönetim sürecinin işleyişi, stratejik yönetim çalışmaları ve stratejik yönetim düşüncesinin oluşması ile ilgili bilgi birikimi oluşturmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Vizyon, misyon ve strateji kavramları
,Stratejik yönetim süreci
,Durum analizi aşaması
,Stratejilerin belirlenmesi ve geliştirilmesi aşaması
,Halkla ilişkilerde stratejik analiz
,Örgüt, finansal yapı, insan kaynakları ve pazarlama faktörlerinin analizi ve Tartışma Oturumu
,Ekonomik, teknolojik, politik, sosyo-kültürel çevreler ve rekabet analizi
political
,Ara sınav/Doğal çevre faktörlerinin analizi
,SWOT,PESTCOM VE PEST analizleri
,Halkla ilişkilerde kampanya stratejisi
,İletişim stratejisi

,Halkla ilişkilerin uygulama alanları
,Risk yönetimi, olay yönetimi
,Halkla ilişkiler sonuçlarını ölçümlemede kullanılan teknikler
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Karmaşık iletişim problemlerini saptar. 14, 16, 19A, D, E
2-Stratejik yönetim süreçlerini analiz eder.10, 14, 37, 4F
3-Bir vakayı analiz eder.13, 16, 19, 9F
4-Araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.13, 19, 4A, F
5-Stratejik Halkla İlişkiler yönetiminin temel kavramlarını anlar.14, 16, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Vizyon, misyon ve strateji kavramları
Ders materyalleri incelenmelidir.
2Stratejik yönetim süreci
Temel kavramlar anlaşılmalıdır.
3Durum analizi aşaması
İlgili literatür araştırılmalıdır.
4Stratejilerin belirlenmesi ve geliştirilmesi aşaması
Önceki konular pekiştirilmelidir.
5Halkla ilişkilerde stratejik analiz
Tartışma konuları gözden geçirilmelidir.
6Örgüt, finansal yapı, insan kaynakları ve pazarlama faktörlerinin analizi ve Tartışma Oturumu
Ek olarak verilen makaleler okunmalıdır.
7Ekonomik, teknolojik, politik, sosyo-kültürel çevreler ve rekabet analizi
political
Ders materyalleri tekrar incelenmelidir.
8Ara sınav/Doğal çevre faktörlerinin analizi
Sorular öğretim elemanına iletilmelidir.
9SWOT,PESTCOM VE PEST analizleri
Temel kavramlar anlaşılmalıdır.
10Halkla ilişkilerde kampanya stratejisi
Önceki ders notları gözden geçirilmelidir.
11İletişim stratejisi

Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır.
12Halkla ilişkilerin uygulama alanları
I- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
13Risk yönetimi, olay yönetimi
II-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
14Halkla ilişkiler sonuçlarını ölçümlemede kullanılan teknikler
Genel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
1-Ahmet Bülent Göksel, Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Nobel yayıncılık, Eylül, 2010 2-Salim Kadıbeşegil, Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, Mediacat, Şubat, 2009 3-Ayla Okay/Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2011

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
X
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
X
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
X
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme13339
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi326
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer22040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı313
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)200
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(200/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER YÖNETİMİPİRY1215037Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr.Yeşim Esgin
Dersin AmacıHalkla ilişkilerde stratejik yönetim sürecinin işleyişi, stratejik yönetim çalışmaları ve stratejik yönetim düşüncesinin oluşması ile ilgili bilgi birikimi oluşturmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Vizyon, misyon ve strateji kavramları
,Stratejik yönetim süreci
,Durum analizi aşaması
,Stratejilerin belirlenmesi ve geliştirilmesi aşaması
,Halkla ilişkilerde stratejik analiz
,Örgüt, finansal yapı, insan kaynakları ve pazarlama faktörlerinin analizi ve Tartışma Oturumu
,Ekonomik, teknolojik, politik, sosyo-kültürel çevreler ve rekabet analizi
political
,Ara sınav/Doğal çevre faktörlerinin analizi
,SWOT,PESTCOM VE PEST analizleri
,Halkla ilişkilerde kampanya stratejisi
,İletişim stratejisi

,Halkla ilişkilerin uygulama alanları
,Risk yönetimi, olay yönetimi
,Halkla ilişkiler sonuçlarını ölçümlemede kullanılan teknikler
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Karmaşık iletişim problemlerini saptar. 14, 16, 19A, D, E
2-Stratejik yönetim süreçlerini analiz eder.10, 14, 37, 4F
3-Bir vakayı analiz eder.13, 16, 19, 9F
4-Araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.13, 19, 4A, F
5-Stratejik Halkla İlişkiler yönetiminin temel kavramlarını anlar.14, 16, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Vizyon, misyon ve strateji kavramları
Ders materyalleri incelenmelidir.
2Stratejik yönetim süreci
Temel kavramlar anlaşılmalıdır.
3Durum analizi aşaması
İlgili literatür araştırılmalıdır.
4Stratejilerin belirlenmesi ve geliştirilmesi aşaması
Önceki konular pekiştirilmelidir.
5Halkla ilişkilerde stratejik analiz
Tartışma konuları gözden geçirilmelidir.
6Örgüt, finansal yapı, insan kaynakları ve pazarlama faktörlerinin analizi ve Tartışma Oturumu
Ek olarak verilen makaleler okunmalıdır.
7Ekonomik, teknolojik, politik, sosyo-kültürel çevreler ve rekabet analizi
political
Ders materyalleri tekrar incelenmelidir.
8Ara sınav/Doğal çevre faktörlerinin analizi
Sorular öğretim elemanına iletilmelidir.
9SWOT,PESTCOM VE PEST analizleri
Temel kavramlar anlaşılmalıdır.
10Halkla ilişkilerde kampanya stratejisi
Önceki ders notları gözden geçirilmelidir.
11İletişim stratejisi

Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır.
12Halkla ilişkilerin uygulama alanları
I- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
13Risk yönetimi, olay yönetimi
II-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
14Halkla ilişkiler sonuçlarını ölçümlemede kullanılan teknikler
Genel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
1-Ahmet Bülent Göksel, Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Nobel yayıncılık, Eylül, 2010 2-Salim Kadıbeşegil, Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, Mediacat, Şubat, 2009 3-Ayla Okay/Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2011

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
X
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
X
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
X
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:22Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:23