Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Amaç

Programın amacı gerek psikolojik danışma becerileri gerekse de tez hazırlama yeterlikleri bakımından, mezunların uzmanlık düzeyine yükseltmesidir.

Kazanılan Derece

Yüksek Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Bachelor's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) Result, Certificate of English Proficiency

Mezuniyet Koşulları

Students who have succesfully complete all of the courses,a seminar and a thesis who have taken the 90 to 120 ECTS have a right to receive a diploma.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Ders Planı - AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PDRY1162340 PDR'DE UYGULAMALI İSTATİSTİK - I Türkçe 2+2 7
PDRY1162350 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Türkçe 3 7
PDRY1162330 PSİKOLOJİK DANIŞMADA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Türkçe 3 7
PDRY1162370 BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI TERAPİLER Türkçe 3 7
PDRY1143860 KARİYER PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI Türkçe 3 7
PDRY1143890 ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON DANIŞMANLIĞI Türkçe 3 7
PDRY1111136 KİŞİLİK TESTLERİ Türkçe 3 7
PDRY1143880 ÇOCUK VE ERGEN PSİKOPATOLOJİSİ Türkçe 3 7
PDRY1110834 KÜRESEL ANTROPOLOJİ Türkçe 3 7
PDRY1143850 OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI Türkçe 3 7
PDRY1162360 AİLE DANIŞMANLIĞI KURAMLARI Türkçe 3 7
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PDRY1210337 PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİ VE TEKNİKLERİ Türkçe 3 8
PDRY1210339 SEMİNER Türkçe - 10
PDRY1262440 AİLE DANIŞMANLIĞI UYGULAMALARI Türkçe 2+2 7
PDRY1210338 NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Türkçe 3 8
PDRY1262430 PDR'DE UYGULAMALI İSTATİSTİK - II Türkçe 2+2 7
PDRY1211598 REHABİLİTASYON DANIŞMANLIĞI Türkçe 3 7
PDRY1211601 BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI TERAPİ UYGULAMALARI Türkçe 2+2 7
PDRY1211793 KABUL VE KARARLILIK TERAPİSİ: TEORİ VE UYGULAMALARI Türkçe 3 7
PDRY1211794 PSİKODRAMA TEMELLİ GRUP UYGULAMALARI Türkçe 3 7
PDRY1246040 ÇOCUK VE ERGENLERDE DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME Türkçe 3 7
PDRY1244070 POZİTİF PSİKOLOJİ VE PSİKOLOJİK DANIŞMA Türkçe 3 7
PDRY1244090 GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA Türkçe 3 7
PDRY1244020 ÇOCUK VE ERGENLERDE PSİKOLOJİK DANIŞMA Türkçe 3 7
PDRY1262420 OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALARI Türkçe 2+2 7
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PDRY2162390 PSİKOLOJİK DANIŞMA SÜPERVİZYONU - I Türkçe 2+2 7
PDRY2162450 TEZ Türkçe - 60
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
PDRY2265670 PSİKOLOJİK DANIŞMA SÜPERVİZYONU - II Türkçe 2+2 7
PDRY2262450 TEZ Türkçe - 60

Program Yeterliliği

İstihdam Olanakları

Üst Dereceye Geçiş

May apply to third cycle programmes.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Bölüm/Program Başkanı

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

Video

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Alıştırma ve Uygulama

Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması

Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterip Yapma

Görerek öğrenmenin desteklemesi

Video, film, veri tabanları

Rol Oynama

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Proje / Tasarım

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Kısa Sınav

Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Performans Görevi

Proje temelli sunum teknikleri

Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz

Dersler ile Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders
İlişkili ders sayısı / 66/70
İlişki ağırlığı

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketi Kesinlikle katılmıyorum Katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Kesinlikle katılıyorum Fikrim yok Seçiniz
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrenciden beklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer ve duyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yol gösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacak uygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusunda gelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarında kullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zaman ayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkil eder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/ proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ile uyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç ve becerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı durumu