Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE PAZARLAMA İLETİŞİMİPİRY1215035Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıSağlık hizmetlerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin pazarlama iletişimi yöntemlerini öğretmeyi amaçlamaktadır
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama Kavramı,Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama,Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama,Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Bileşenleri,Sağlık Hizmetlerinde Ürün,Sağlık Hizmetlerinde Fiyat,Sağlık Hizmetlerinde Dağıtım,Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma,Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumları,Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumları,Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumları,Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumları,Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumları,Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Etkin iletişim sürecini yorumlar.10, 16, 9A, E
2. Sağlık hizmetlerindeki iletişimi sınıflandırır10, 16, 9A, E
3. İletişim aracılığı ile davranış değişikliği oluşturmayı açıklar10, 16, 9A
4. Pazarlama iletişimi bileşenlerini değerlendirir16, 9A, E
5. Sağlık işletmelerinde pazarlama iletişimi sorunlarını kavrar13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama Kavramıİlgili okuma
2Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamaİlgili okuma
3Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamaİlgili okuma
4Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Bileşenleriİlgili okuma
5Sağlık Hizmetlerinde Ürünİlgili okuma
6Sağlık Hizmetlerinde Fiyatİlgili okuma
7Sağlık Hizmetlerinde Dağıtımİlgili okuma
8Sağlık Hizmetlerinde Tutundurmaİlgili okuma
9Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
10Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
11Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
12Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
13Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
14Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
Kaynak
Berkowitz, N.E. (1996), Essentials of Health Care Marketing, An Aspen Publication.
Ders notları, Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
X
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
X
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
X
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51050
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12525
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14545
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)212
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(212/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE PAZARLAMA İLETİŞİMİPİRY1215035Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıSağlık hizmetlerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin pazarlama iletişimi yöntemlerini öğretmeyi amaçlamaktadır
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama Kavramı,Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama,Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama,Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Bileşenleri,Sağlık Hizmetlerinde Ürün,Sağlık Hizmetlerinde Fiyat,Sağlık Hizmetlerinde Dağıtım,Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma,Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumları,Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumları,Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumları,Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumları,Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumları,Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Etkin iletişim sürecini yorumlar.10, 16, 9A, E
2. Sağlık hizmetlerindeki iletişimi sınıflandırır10, 16, 9A, E
3. İletişim aracılığı ile davranış değişikliği oluşturmayı açıklar10, 16, 9A
4. Pazarlama iletişimi bileşenlerini değerlendirir16, 9A, E
5. Sağlık işletmelerinde pazarlama iletişimi sorunlarını kavrar13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama Kavramıİlgili okuma
2Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamaİlgili okuma
3Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamaİlgili okuma
4Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Bileşenleriİlgili okuma
5Sağlık Hizmetlerinde Ürünİlgili okuma
6Sağlık Hizmetlerinde Fiyatİlgili okuma
7Sağlık Hizmetlerinde Dağıtımİlgili okuma
8Sağlık Hizmetlerinde Tutundurmaİlgili okuma
9Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
10Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
11Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
12Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
13Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
14Sağlık işletmelerinde pazarlama kampanyaları- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
Kaynak
Berkowitz, N.E. (1996), Essentials of Health Care Marketing, An Aspen Publication.
Ders notları, Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
X
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
X
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
X
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:22Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:23