Geri
AKADEMİK

(Liste, ünvan ve isme göre alfabetik olarak sıralanmıştır.)

Kurum İçi Görevlendirme

text
Adı Soyadı Doç.Dr. Müge DEMİR AYRAL
E-Posta mayral@medipol.edu.tr
Detay Öz Geçmiş
Medya

Ege Üniversitesi,İletişim Fakültesi 1998 Genel Gazetecilik A.B.D

Daha Önce Görev Yaptığı Yerler

İstanbul Aydın Üniversitesi, İletişim Fakültesi Beykent Üniversitesi, İletişim Fakültesi

Araştırma Alanları

futbol ve medya, yeni medya, gazetecilik, internet gazeteciliği, habercilik, nefret söylemi.

Seçili Yayınları / Tüm Yayınları

1. Uluslar arası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

1.1.Demir, M. “Importance of Ethic, Credibility and Reliability in Online Journalism”, European Journal of Social Sciences, 2011, Volume 24, Issue 4.

1.2.Demir, M. “Using Nonverbal Communication in Politics”, Canadian Social Science Vol.7 No.5, October 31, 2011

1.3.Demir, M. “Gündelik Yaşamda Selamlaşma ve Yemek Görgü Kurallarının Toplumlardaki Farklılaşması”, Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, Folklor Edebiyat Dergisi, Sayfa: 165, Sayı:70, Nisan 2012.

1.4.Demir, M. “2012 Süper Kupa Finalinin Televizyonlardaki Yansıması, Söylemlerin Nefret Algısı Oluşturma Bağlamında Değerlendirilmesi”, Akademik Araştırmalar Dergisi, Şubat – Nisan 2013, Sayı: 56.

1.5. Demir, M. ve Talimciler, A. “Sosyal Medyada Futbol ve Nefret Söylemi”, Uluslararası İletişim ve Edebiyat Dergisi, Marmara Üniversitesi, Sayı: 5, Aralık 2014, http://www.uhedergisi.com/?sayfa=dergiayrinti&no=94&icerik=sosyal-medyada-futbol-ve-nefret-soylemi&kategori=yeni-medya.

2. Uluslar arası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceeding) basılan bildiriler.

2.1.Demir, M. “Teknolojik Gelişmeler Sürecinde Habercilikte Fotoğrafın Kullanımı”, İstanbul Üniversitesi, Uluslararası Yeni Medya Konferansı, 17-19 Ekim 2012, İstanbul.

2.2.Demir, M. ve Kalsın, B. “From the photo novel in printed journalism to the video journalism in digital age”, Yıldız Teknik Üniversitesi, International Conference on Contemporary Photography, 12-15 Haziran 2013, İstanbul.

2.3.Demir, M. ve Kalsın, B. “Yabancı Dil Öğrenmede Bilgisayar Oyunları ile İletişimsel Akıcılığın Gelişmesi”, İzmir Üniversitesi, 2.Dil ve İletişim Sempozyumu, 17-19 Haziran 2013, İzmir.

2.4.Demir, M. “Gazete Haberciliğinde Fotoğraf Manipülasyonu ve Etik”, Kocaeli Üniversitesi, Uluslararası İletişim Bilimleri ve Medya Çalışmaları Kongresi,12-14 Mayıs 2014, Kocaeli.

2.5.Demir, M. ve Talimciler, A. “The Perception of The Fans on Football Handicapping in Turkey”, 12th European Sociological Association Conference, Czech Republic, Prague, 25-28 Ağustos 2015.

2.6.Demir, M. ve Günel, O. “İletişim Fakülteleri Akreditasyon Çalışmalarının Yurtdışındaki Örnekleri”, ICQH Uluslararası Yüksek Öğretimde Kalite Konferansı, 2-4 Aralık 2015, Sakarya.

2.7.Demir, M. "Football Media in Turkey and Hate Speech", International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), Prag, 12-14 Mayıs 2017.

2.8. Demir, M. "Writing Rules, Duties and Responsibilities of Health Jounalism", International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), Belek, Antalya,13-15 Ekim 2017.

2.9. Demir, M. "Futbolun Endüstrileşme Sürecinde Medyanın Rolü", Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Paris, Fransa, 10-13 Nisan 2018.

2.10. Demir, M. "Futbolda Kullanılan Beden Dili ve Nefret Söylemi", Icosresse 2018, Viyana, Avusturya, 11-14 Mayıs 2018.

2.11. Demir, M. (2018). "Futbol Marşlarındaki Şiddet ve Söylem", ICoSReSSE 2018, 19-21 Ekim 2018, Antalya.

2.12. Demir, M. ve Çırak, F.M. "Gladyatör Dövüşleri ve Futbol İlişkisi", International Conference on Multidisciplinary Sciences (ICOMUS), 15/16 Aralık 2018, İstanbul.

2.13. Demir, M. "Dijital Çağda Gazeteciliğin Dönüşümü", 10.ICOSRESSE CONGRESS, 17-18 Haziran 2019, Roma, Italya.

3. Kitapta bölümler

3.1.Demir, M. “İnternet Gazeteciliği’nde İnanılırlık, Etik ve Güvenilirlik”, Geleceğin Gazeteciliği, Editör & Derleyen: Doç. Dr. Nilüfer Pembecioğlu, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, s.48, 2011.

3.2.Demir, M. “Modası Olan Bir Aksesuar Olarak Görülen Cep Telefonları Üzerine Bir İnceleme”, Yeni Medya Üzerine…, Derleyen-Editör: Müge Demir, Literatürk Kitabevi, Konya, 2013.

3.3.Demir, M. “Kullanım ve Doyumlar Kuramı Bağlamında Sosyal Medya Kullanımı: Beykent Üniversitesi Örneği”, İletişimde Sosyal Medya, Sosyal Medyada Etkileşim, Kalkedon, İstanbul, 2015.

3.4.Demir, M. ve Güler, O. , “Monopolization in the Media”, “Monopolization of Media Ownership As a Challenge in Turkey and the European Union” içinde, News Coverage on Turkish Media Landscape Project, Giresun Journalist Ass., Giresun, Turkey, 2015.

3.5.Demir,. M. “Sağlığa Reality Show Gibi Değil, Hak Ettiği Ciddiyetle Yaklaşılmalı”, “Sağlık Haberlerine Farklı Bakış” içinde, Ed. Esra Öz, Kent Kitap, 2015, Ankara.

3.6. Demir, M. ve Talimciler, A. "Media Representation of Sports in Turkey: The example of Hurriyet and Sabah Newspapers", 'Football in Turkey' (içinde), Peter Lang Publishing, Frankfurt am Main, 2016.

3.7. Demir, M. "Türk Futbolunda Şiddet ve Taraftarların Algısı", İletişim Çalışmaları 2016, Sakarya Üniversitesi - TOJCAM, Ed.Prof. Dr. Aydın Ziya ÖZGÜR ve Prof. Dr. Aytekin ISMAN, Aralık 2016.

3.8. Demir, M. "EURO 2016 ve Yeni Medya Kullanımı", Tüm Boyutlarıyla İnternet Haberciliği, ED. ve Der. Berrin Kalsın, Gece Kitaplığı, Ankara, 2017.

3.9. Demir, M. "Football Media in Turkey and Hate Speech", ED. Nezihe Tüfekçi, Current Approaches in Social Sciences (içinde), Lambert Academic Publishing, Saarbrüchen/Germany, 2017, ISBN: 978-3-330-32559-3.

3.10. Demir, M. "Writing Rules, Duties and Responsibilities of Health Jounalism", Academic Studies about Communication, Business and Economics, SRA Academic Publishing, Aralık 2017.

3.11. Demir, M., "İzleyici Araştırmaları ve Gençlerin Televizyona Bakışı Üzerine Bir İnceleme", Ed. E.B. Erdoğan, N. T. Akbulut ve M.A. Mutlugün, Cinius Yayınları, İstanbul, 2017.

3.12. Demir, M. "Futbolun Endüstrileşme Sürecinde Medyanın Rolü", "INTERNATIONAL PARIS CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES" içinde, Editors Dr. Umran TURKYILMAZ ve Kaldygul ADILBEKOVA, Institute Of Economic Development And Social Researches Publications, 2018.

3.13. Demir, M. ve Çırak, F.M. "Gladyatör Dövüşleri ve Futbol İlişkisi", International Conference on Multidisciplinary Sciences, SRA Academic Publishing, Aralık 2018.

3.14. Demir, M. (2018). "Futbol Marşlarındaki Şiddet ve Söylem", ICoSReSSE, SRA Academic Publishing, 2018.

3.15. Demir, M. (2019). "Sosyal Medya ve Nefret Söylemi", 'Sosyal Medya Çalışmaları' içerisinde, Ed. Livberber, T. ve Tiryaki, S., Literatürk Yayınevi, Konya.

4. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

4.1.Kurt, H, Özkan, Ö, Demir, M; “Yerel Basın ve Yerel Siyaset İlişkisi: Yerel Seçimlere Katılan Partilerle İlgili Haberlerin Yerel Basında Yer Alma Oranına İlişkin Ampirik Bir Çalışma”, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı: 2004. 2 (1), 2004.

4.2.Demir, M, “Televizyon – İzleyici İlişkisinin, Özellikle Çocuklar Temelinde Kanada ve Türkiye Örneklerinde Değerlendirilmesi ve Çocuk İzleyiciler İçin Gerçekleştirilen Medya Okuryazarlığı İle İlgili Çalışmalar Üzerine…”, Ege Üniversitesi, Yeni Düşünceler Dergisi, Sayı: 6, Ekim 2011.

4.3.Demir, M. “Basında Yayınlanan Beslenme Haberlerinin Değerlendirilmesi”, İstanbul Aydın Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Dergisi, Sayı: 19, 2010.

4.4.Demir, M. “News Values / Haber Değerleri”, çeviri makale, İstanbul Aydın Üniversitesi Meslek Yüksek Okulları Dergisi, Sayı 20, 2010.

4.5.Demir, M. “Kendini gerçekleştiren insanın özellikleri, Batı’dan Doğu’ya Görüşler”, çeviri makale, İstanbul Aydın Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Dergisi, Sayı: 21, 2011.

4.6.Demir, M. ve Kalsın, B. “Yeni Medya ve Gazetecilik”, kitap eleştirisi, Ankara Üniversitesi İLEF Dergisi, Sayı: 2015.2.2, Sonbahar, s. 209-214.

5. Yazılan Kitaplar ve Editörlükler

5.1.Demir, M.“Sağlık Haberleri ve Medya Gerçeği”, Nobel Yayınları, 2010, Ankara.

5.2.John Pavlik, Journalism and New Media, Çeviri Kitap, Demir, M. ve Kalsın, B. “Gazetecilik ve Yeni Medya”, Siyasal Kitabevi, 2013, Ankara.

5.3.Demir, M. “Yeni Medya Üzerine…”, Derleyen-Editör: Müge Demir, Literatürk Kitabevi, Konya, Eylül 2013.

5.4.Demir, M. “Yeni Medya Üzerine…VOL.2”, Derleyen-Editör: Müge Demir, Literatürk Kitabevi, Konya, Eylül 2014.

5.5.Demir, M. ve Talimciler, A. , “Şiddet, Şike ve Medya Kıskacında Futbol ve Taraftarlık”, Literatürk Kitabevi, Konya, Eylül 2015.

5.6.Demir, M. "Marmara Depremi ve Türk Basınının Sınavı", Lambert Academic Publishing, Türkçe Özel Seri, Germany, 2016.

5.7.Demir, M. (Ed.)"Football in Turkey", Peter Lang Publishing, Frankfurt am Main, 2016.

5.8. Demir, M. (Ed.)"Geçmişten Günümüze Türkçe Sinema Dergileri ve Yenime Sinema Dergisi", Yazar: Berrin Kalsın, Lambert Academic Publishing, Germany, 2016.

5.9. Demir. M. "Sağlık Haberciliği ve Etik Kuralları", Lambert Academic Publishing, Saarbrücken, Germany, Ocak 2017.

5.10. Demir, M. "Futbol ve Nefret Söylemi",Lambert Academic Publishing, Saarbrücken, Germany, Mayıs 2017.

5.11. Demir, M. "Football in Turkey with All Aspects VoL.1", Editor, GlobeEdit, Germany, Mayıs 2018.

5.12. Demir, M. "Medya ve Toplumsal Dönüşüm", Editör, GlobeEdit, Germany, Ağustos 2018.

5.13. Demir, M."Football in Turkey with All Aspects VoL.2", Editor, GlobeEdit, Germany, Eylül 2018.

6. İdari Görevler

6.1.İletişim Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim Sistemleri Bölüm Başkanı, Medipol Üniversitesi, 2016-
6.2.Fakülte Kurulu Üyesi, Medipol Üniversitesi, 2016-
6.3.Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi, Medipol Üniversitesi, 2016-
6.4.Fakülte Erasmus Koordinatörü, Medipol Üniversitesi, 2016-
6.5.Fakülte Akreditasyon Sorumlusu, Medipol Üniversitesi, 2016-
6.6.Web Tabanlı Dersler Koordinatörü, Beykent Üniversitesi, 2013-2016
6.7.Dekan Yardımcısı, Beykent Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2013-2016
6.8.TV Haberciliği ve Programcılığı Bölüm Başkanı, Beykent Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2011- 2016
6.9.Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi, Beykent Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2011-2016
6.10.Mütevelli Heyeti Basın Danışmanı, İstanbul Aydın Üniversitesi, 2011
6.11.Enerji Politikaları ve Piyasaları Uygulama ve Araştırma Merkezi, Basın Danışmanı, İstanbul Aydın Üniversitesi, 2010-2011
6.12.İletişim Fakültesi, Erasmus Koordinatörü, İstanbul Aydın Üniversitesi, 2010-2011
6.13.İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü, Bölüm Başkan Vekili, İstanbul Aydın Üniversitesi, 2010

7.Bilimsel Kuruluşlara Üyelikleri

7.1. The American Communication Association
7.2. Beykent Üniversitesi Mezunlar ve Mensupları Derneği
7.3. İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
7.4. İletişim Fakülteleri Akreditasyon Kurulu (İLEDAK)

8.Ödüller

8.1.Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölüm Birincisi, 1998
8.2.Aydın Doğan Vakfı, “Genç İletişimciler Yarışması”, Sayfa Düzeni Dalı, Türkiye İkinciliği, 1998

9.Son iki yılda verdiği lisans ve lisansüstü düzeyindeki dersler

2013-2014, Güz, Medya ve Toplum, 6 0, 418, Beykent Üniversitesi
2013-2014, Güz, Genel İletişim (Uzaktan Eğitim), 4 0, 35, Beykent Üniversitesi
2013-2014, Güz, Genel İletişim, 4 0, 1798, Beykent Üniversitesi
2013-2014, Güz, Müzakere ve İletişim, Yüksek Lisans (Uzaktan Eğitim), 4 0, 35, Beykent Üniversitesi *
2013-2014, Güz, Medya Tarihi, 5 0, 139, Beykent Üniversitesi
2013-2014, Güz, Mesleki Oryantasyon (Televizyon Haberciliği ve Programcılığına Giriş), 4 0, 88 Beykent Üniversitesi
2013-2014, Bahar, Genel İletişim, 4 0, 750, Beykent Üniversitesi
2013-2014, Bahar, Genel İletişim (Uzaktan Eğitim), 4 0, 35, Beykent Üniversitesi
2013-2014, Bahar, Müzakere ve İletişim, Yüksek Lisans (Uzaktan Eğitim), 4 0, 35, Beykent Üniversitesi *
2014-2015, Güz, Mesleki Oryantasyon (Televizyon Haberciliği ve Programcılığına Giriş), 4 0, 96 Beykent Üniversitesi
2014-2015, Bahar, Genel İletişim, 4 0, 1500, Beykent Üniversitesi
2014-2015, Bahar, Televizyon Haber ve Program Yazarlığı, 5 1, 60, Beykent Üniversitesi
2014-2015, Bahar, Genel İletişim Önlisans (Uzaktan Eğitim), 4 0, 35, Beykent Üniversitesi
2014-2015, Bahar, Genel İletişim Lisans (Uzaktan Eğitim), 4 0, 35, Beykent Üniversitesi
2014-2015, Bahar, Müzakere ve İletişim, Yüksek Lisans (Uzaktan Eğitim), 4 0, 35, Beykent Üniversitesi *
2015- 2016, Güz, Mesleki Oryantasyon (Televizyon Haberciliği ve Programcılığına Giriş), 4 0, 85 Beykent Üniversitesi
2015-2016, Güz, Medya Tarihi, 5 0, 199, Beykent Üniversitesi
2015-2016, Güz, Genel İletişim Lisans (Uzaktan Eğitim), 4 0, 35, Beykent Üniversitesi
2015-2016, Güz, Müzakere ve İletişim, Yüksek Lisans (Uzaktan Eğitim), 4 0, 35, Beykent Üniversitesi *
2016-2017, Güz, İletişim Becerileri, Medipol Üniversitesi
2016-2017, Güz, Yeni Medya ve İletişim Sistemlerine Giriş, Medipol Üniversitesi
2016-2017, Bahar, Medya Tarihi, Medipol Üniversitesi
2017-2018, Güz, Dijital Medya ve Toplum, Medipol Üniversitesi
2017-2018, Güz, İletişim Becerileri (Seçmeli), Medipol Üniversitesi
2017-2018, Güz, İletişim Becerileri, Mimari Restorasyon, Medipol Üniversitesi
2017-2018, Güz, Yeni Medya ve Toplumsal Dönüşüm, Yüksek Lisans, Medipol Üniversitesi
2017-2018, Güz, İletişim Kuramları, Medipol Üniversitesi
2017-2018, Bahar, İletişim Becerileri (Seçmeli), Medipol Üniversitesi
2017-2018, Bahar, Yeni Medya ve İletişim Kuramları, Yüksek Lisans, Medipol Üniversitesi
2017-2018, Bahar, Medya Tarihi, Medipol Üniversitesi

10. Atıf yapılan Makale & Ders Notu

10.1.Kaya, A., Yüksel, E., Öğüt, P. “Sağlık Haberlerinde ‘Mucize Tedavi’ler”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt 7, Sayı 1, Temmuz 2011, s.49-64.

10.2.İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal Sorumluluk ve Etik, Online Eğitim Sistemi, 4.hafta der notu “Etik Karar Verme” dersi, 2011, s.1-3.

10.3.Yüksel, E., Öğüt, P., Kaya, A., “Radyo ve Televizyonlardaki Sağlık Konulu Yayınlara Yönelik RTÜK’e Yöneltilen Bildirimler Üzerine Bir İçerik Analizi Çalışması”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt 7, Sayı 2, Ocak 2012, s.32- 43.

10.4. Mutsvairo, B., Columbus, S., Leijendekker, I., “African Citizen Journalists' Ethics and the Emerging Networked Public Sphere” ,http://online.journalism.utexas.edu/2012/papers/Mutsvairo.pdf, University of Texas at Austin, s.12, 2012.

10.5. Islam, R., “Internet Usage for Improvement of Learning”, Master’s Thesis in Informatics, Sonexay Chanboualapha, University of Boras, s.32, 2012.

10.6.Erdoğan, İ., “Yeni Medya Gazeteciliğinde Etik Bir Paradigma Belirlemenin Kapsamı ve Sınırları”,
İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, Gazi Üniversitesi, Sayı: 36, Bahar 2013, s:254-272.

10.7. Kuyucu, M., “Mobile Media and Radio Industry: A Research about the Use of Mobile Technology for Radio Companies in Turkey”, International Conference on Communication, Media, Technology and Design, 24 - 26 April 2014, Istanbul – Turkey.

10.8. Özsoy, S. ve Yıldız, K.(2013). “Türkiye’deki Spor Basınında Nefret Söylemi”, International Journal Social Science Research 2013, Year: 2, Issue:2, ISSN: 2146-8257.

10.9. Vazquez, M.M.(2014). “Nonverbal Cues’ Impact on Leadership Across Cultures: A Review and Propositions, University of Central Florida, Orlando, Florida.

10.10. Yüksel, E., Kaya, A.Y., Koçak, A. vd. (2014). “Check-Up Sağlık İletişimi”, Konya: Literatürk Yayınları, Ocak 2014.

10.11. Terlemez, M. S., “Facebook and Dimensions of Communication Over Open Education”, JOURNAL OF EDUCATIONAL AND INSTRUCTIONAL STUDIES IN THE WORLD, May 2015, Volume: 5 Issue: 2 Article: 02 ISSN: 2146-7463.

10.12. Gehrisch, J.A. Are You Cup of Jking? The “latte salute”, American President Barack Obama’s Visual Rhetoric. Journal of Media Critiques (JMC), 2015.

10.13. Özsoy, S. “Futbolun Sözel Hali : Televizyon Programları”, Global Media Journal: TR Edition 5 (9), Fall 2014.

10.14. Bal, E., “Teknoloji Çağında Cep Telefonu Kullanım Alışkanlıkları ve Motivasyonlar: Selçuk Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir İnceleme, Doktora Tezi, Danışman: Prof. Dr. M. Bilal Arık, Seulçuk Üniversitesi, Sos. Bil. Ens. Gazetecilik ABD, Konya-2013.

10.15. Liu, S., Volcic, Z., Gallois, C., “Introducing Intercultural Communication: Global Cultures and Contexts”, ISBN-13: 978-1446285909, Sage Journal.

10.16. Campo-Diaz, J., “Journalism ethics in a digital environment: How journalistic codes of ethics have been adapted to the Internet and ICTs in countries around the World”, Francisco Segado-Boj

10.17. Eşitti, Ş., “Bilgi Çağında Problemli İnternet Kullanımı ve Enformasyon Obezitesi: Promlemli İnternet Kullanımı Ölçeğinin Üniversite Öğrencilerine Uygulanması”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2015/II 49 75-97. (2)

10.18. Değirmencioğlu, G., “Dijitalleşme Çağında Habercilik Pratiklerinin Değişimi ve Yeni Habercilik Türleri”, Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, Ocak / Şubat / Mart- Kış Dönemi Sayı: 10 Yıl:2016 Jel Kodu: I12-Z1

10.19. Çınarlı, İ. ve Şimşek, Z., “Doğru ve Etkili Sağlık İletişimi İçin “Sağlık Haberciliği ve Programcılığı Rehberi”, Tarımda İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulama ve Araştırma Merkezi yayınları, Yayın no: 4, Aralık, 2013.

10.20. Olgun, B. , “Sosyal Medyanın Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi”, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, Sayı: 12 Ocak 2015, s.484

10.21. Toplu, M. "Bilim Etiği: İnternetin Bilim Etiği Üzerine Etkileri", Cilt:26, Sayı: 4, 2012, http://www.tk.org.tr/index.php/TK/issue/view/44.

10.22. Hanušová, K., "Wikileaks and USA", Západoceská univerzita v PlzniFakulta filozofická,https://otik.uk.zcu.cz/bitstream/handle/11025/8858/Hanusova%20Klara.pdf?sequence=1,2013.

10.23. Almaghlooth, A. "The relevance of gatekeeping in the process of contemporary news creation and circulation in Saudi Arabia", A thesis submitted in partial fulfilment of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy in Digital Media at the University of Salford School of Arts and Media,2013 http://usir.salford.ac.uk/31958/

10.24. Johnson, N.T.,"The Media Bias within Outlets of Media: Television, Radio, and Newspapers",http://opus.govst.edu/capstones/27/, 2014.

10.25. Ay, A.,"Alevilik Olgusu Bağlamında Sivas Olayı'nın Türk Yazılı Basınına Yansımaları", T.C.İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ SOS.BİL.ENS. GAZETECİLİK ABD YÜKSEK LİSANS TEZİ,TEZ DANIŞMANI
DOÇ. DR. GÜVEN N. BÜYÜKBAYKAL, İSTANBUL 2012.

10.26. Atilla, G. ve Büyüker İşler, D., "Tüketim Nesnesi Olarak Sağlıklı Olma Kültürü (HEALTHISM) Üzerine Nitel Bir Ön Çalışma", Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi – Sayı 34 – Aralık 2012.

10.27. Öztürk, G. ve Öymen, G. "Sağlık İletişiminde Sosyal Medya Kullanımının Stratejik Önemi: Türkiye’de Kalp Sağlığı ile İlgili Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlar Üzerine Bir Değerlendirme", Galatasaray Üniv. İletişim Dergisi, Özel Sayı: 3 (Sağlık İletişimi), http://iletisimdergisi.gsu.edu.tr/article/view/5000071883/5000066133.

10.28. Uwe Widiger, Phil. "Pubblicare e propagare" Il potere dei mass media e il suo ruolo nei successi politici di Silvio Berlusconi, Háskóli Íslands, Hugvísindasvi?, Ítalska, Október 2016.

10.29. Yüksel, E., Kaya, A.Y., Koçak, A. vd., "Türkiye'de Sağlık Konulu Yayınların Analizi", Anadolu Üniversitesi Kurgu Dergisi, 2012.

10.30. Prastya, M.N., "RESENSI BUKU Jurnalisme ”Kuno”, Media Abad Ke-21"Jurnal komunikasi, ISSN 1907-898X, Volume 6, Nomor 2, April 2012, 163.

10.31. Değirmencioğlu, G. "Dijitalleşme Çağında Habercilik Pratikleerinin Değişimi ve Yeni Habercilik Türleri", UHİVE, Sayı: 10, Kış Dönemi, 2016

10.32. Çambay, S., "Bilgi Çağında Sosyal Sorumluluk Odaklı Gazetecilik: Yurttaş Gazeteciliği", Uluslararası Sosyal Aratırmalar Dergisi, Cilt: 8 Sayı: 38 Volume: 8 Issue: 38
Haziran 2015 June 2015, www.sosyalarastirmalar.com Issn: 1307-9581

10.33. Karaduman, M. ve Akbulutgiller, B., "Gazetecilerin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları ve Sosyal Medyada Etik Gözetimi: Antalya İli Örneği", International Journal of Social Sciences and Education Research Online, http://dergipark.ulakbim.gov.tr/ijsser/, 2 (3), 2016.

10.34. Atlı, Y. ve Yücel, N., "Hibrit İletişim Teknolojileri", Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Y.2016, C.21, S.3, s.785-797.

10.35. Özyal, B., "Tık Odaklı Habercilik: Tık Odaklı Haberciliğin Türk Dijital Gazetelerindeki Kullanım Biçimleri", Global Media Journal TR Edition, 6 (12) Bahar, 2016.

10.36. Vardal, B., "Yeni Medya ve Etik", International Multilingual Academic Journal Vol. 2, No. 1, May 2015.

10.37. Silatchom, F.,Harvin Rutigliano, N.K. ve Fiorino,J."Employee Development for Organizational Success: The Pressures, the Economics, the Rewards" in 'Encyclopedia of Strategic Leadership and Management', 2017, DOI: 10.4018/978-1-5225-1049-9.ch059.

10.38. Block, B.A., “Leadership: A Supercomplex Phenomenon”, Pages 233-246 | Published online: 24 Apr 2014, http://dx.doi.org/10.1080/00336297.2013.879535.

10.39. Kabell, D.R., “Caring and the ethic of caring: Exploring the connection and importance in the counseling relationship”, 2013, Texas Tech University, https://ttu-ir.tdl.org/ttu-ir/handle/2346/58427

10.40. Fabien, Q. ve Francesco, V., “Talent Management in a Multicultural Environment: A new game for global companies through the football's example”, 2012, http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:535859/FULLTEXT02.pdf.

10.41. Rudrow, K.J., “Artifactual Communication: A Modern Approach to Understanding Communication through Nonverbal Artifacts”, 2014, www.kon.org.

10.42. Diaz, Campo, J. , “CONSIDERACIONES ÉTICAS SOBRE EL CONTENIDO GENERADO POR EL USUARIO EN EL PERIODISMO DIGITAL”, https://www.researchgate.net/profile/Jesus_Diaz-campo/publication/311439974_Consideraciones_eticas_sobre_el_contenido_generado_por_el_usuario_en_el_periodismo_digital/links/584e7a3008aecb6bd8cdb8b8.pdf

10.43. Alioğlu, N., "DUYGUSAL TATMİN ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI", Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiArşivCilt 9, Sayı 2 DOI: 10.18221/bujss.59416.

10.44. Göker, G., “Bir Gözetim Aracı Olarak Periscope”, Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1): 969-992.

10.45. Gülay, G.Ö., "Sağlık İletişiminde Sosyal Medya Kullanımının Stratejik Önemi: Türkiye'de Kalp Sağlığı ile İlgili Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlar Üzerine Bir Değerlendirme", iletisimdergisi.gsu.edu.tr, İLETİ-Ş-İM, 2013.

10.46. Pinto Salgado A.W.A.,"Credibilidade e valores : análise de estratégias persuasivas através da imagem fixa. Na imagem política", Universitat Autònoma de Barcelona, Barcelona, 2016.

10.47. İlarslan, D. N., "Politik Pazarlama Sürecine İlişkin Kavramsal Bir Model: 3P Modeli", Hacettepe Üniversitesi, İşletme Bölümü, Doktora Tezi, 2017.

10.48. Künüçen, H., "TWITTER AS A MEANS AND FORM OF COMMUNICATION", The Online Journal of Communication and Media – April 2016Volume 2, Issue 2.

10.49. Bulunmaz, B., "YENI MEDYADA NEFRET SÖYLEMI VE ÜNIVERSITE ÖĞRENCILERINE YÖNELIK BIR ARAŞTIRMA", Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 21, 2015

10.50. Ünal, R., "Yeni Medyada Yeni Habercilik ve İş Modeli Arayışları: Medyascope Örneği", Galatasaray Üniversitesi İ-Le-Ti-Şim Dergisi 26, Haz-Tem 2017.

10.51. Bal, E., "Teknoloji Çağında Cep Telefonu Kullanım Alışkanlıkları ve Motivasyonları: Selçuk Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir İnceleme", Necmettin Erbakan University Journal of Humanities Sciences,ISSN: 1308 7320 (NWSAHS), July 2017.

10.52. Hajek, R. (2012). “Estetizace ceske politicke komunikace po roce 1993”, www.dspace.cuni.cz

10.53. Vveinhardt, J., Greslute, J. (2012). “Jaunuju Mokslininky Darbai” , www.gs.elaba.It

10.54. Pinto, AMP. (2014), “O Comportamento Nao Verbal em CONTEXTO Real de Entrevista de Selecao”, www.dspace.uevora.pt

10.55. Chao, J. (2012), “Advances in Petroleum Exploration and Development”, www.cscanada.net

10.56. Mutsvairo, B. (2013). Power and Participatory politics in the digital age: probing the use of new media techonologies in railroading political changes in Zimbabwe”, openaccess.leindenuniv.nl

10.57. Bandelli, D. (2017), “Femminicido Narrative: A Gender Discourse of Partner Violence Across Feminist Crusades and Electroral Speeches”, Femicide, Gender and Violence, Spring, 2017

10.58. Soarez Villegas J.C., Alvarez, J.C“Desafios Eticos en el Periodismo Digital”, Dykinson, S.L., Madrid, Espana, 2016.

10.59. Soo Han, G., “ATS2250 Communications and cultures in the global era (Caulfield and Clayton)”, 2017, https://monash.rl.talis.com/lists/.../bibliography.pdf.

10.60. Karakaş, O. (2015),”Sosyal Medya ve Yurttaş Gazeteciliği: Gezi Parkı Eylemleri Üzerine Bir İnceleme, Kocaeli Üniversitesi Sos.Bil.Ens. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli.

10.61. Toprak, Ö. ve Küçük, O. (2016), “Siyasi Partilerin Sosyal Medya Kullanımı: Başbakan Ahmet Davutoğlu Facebook Resmi Sayfası Örneği”, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi İGÜSBD, Cilt: 3 Sayı: 2, Ekim 2016.

10.62. Özel Korap, E. (2016), “Okur Yorumlarında Etik Sorunlar: Gazetecilerin Konuya Yaklaşımı”, Journal of International Social Research . Apr2016, Vol. 9 Issue 43, p1991-2012. 22p.

10.63.Duman, K. (2017), "Yeni Medya Çağında Haberleri Yeniden Düşünmek: Teknoloji İle İçeriğin Kesişmesi ve Yenilikçi Davranışlar", Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi.

10.64.Güz, N. ve Yanık, H.,"Bilgi ·Açığı Hipotezi ·ve Yeni ·Medya", Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, Sayı: 2 Cilt:2017/Bahar, 2017.

10.65.Köseoğlu, A.(2017)., "Dijital Ortamda Yerel Basın: Tekirdağ Örneği Üzerinden Bir İnceleme", Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Araştırmaları E Dergisi, Sayı 1, S. 33-56, 2017.

10.66. Olkun, E.O, (2017).,"MEDYA HABERLERİNİN GÜVEN ALGISI ÜZERİNDE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER: KONYA ÖRNEĞİ", Doktora Tezi, Danışman: Prof. Dr. Şükrü BALCI, Konya-2017.

10.67. Vvein­hardt, J. ve Gre­siu­te, J. (2012), "NEVERBALINES KOMUNIKACIJOS VAIDMUO DARBUOTOJU IR KLIENTU SANTYKIUOSE", ISSN 1648-8776
JAUNUJU MOKSLININKU DARBAI. Nr. 3 (36). 2012.

10.68. Bak, G. (2017),"1980’Lİ YILLARDAN GÜNÜMÜZE TÜRK YAZILI BASININDA ÇOCUK OLGUSU", İNİF E Dergi, Cilt 2, Sayı 2, S. 163 - 188, Kasım 2017.

10.69. Kalsın, B. (2016), "Geçmişten Geleceğe İnternet Gazeteciliği: Türkiye Örneği", The Journal of Academic Social Science Studies-Jass, 3(42), 75-94, 2016, İstanbul.

10.70. Algül, A. ve Sütcü, C.(2015), "DEĞİŞEN HABER ALGISI: KULLANICILAR SOSYAL MEDYADA HABERLERİ NASIL DEĞERLENDİRİYORLAR?", Global Media Journal TR Edition, 6 (11)
Fall 2015.

10.71. Kuş, Z., Karatekin, K. vd., (2016), "When the child gets in the news? A case study on the national written media in Turkey", Educational Media International
Volume 53, 2016 - Issue 2.

10.72. Bulunmaz, B., (2014),"Kağıt Baskıdan Dijital Gazeteye: Radikal Gazetesi Örneği", http://inet-tr.org.tr/inetconf19/bildiri/6.pdf,

10.73. Binark, M., (2016), "Dijital Ekonomi veya Endüstri 4.0 mı?:Tüketicinin Üretici olarak Emek Gücüne Dönüşmesi Olgusu", İktisat ve Toplum’ dergisi, Sayı:7, inet-tr.org.tr

10.74. Özcan, A., (2016), "Yeni iletişim teknolojileri, yerel gazetecilik ve yerellik algısı",Marmara İletişim Dergisi / Marmara Journal of Communication • Aralık / December 2016 • Sayı / Issue: 26, ss/pp. 17-36 • ISSN: 1300-4050 • DOI: 10.17829/midr.2017.42http://dspace.marmara.edu.tr/handle/11424/5325.

10.75. Karaduman, M. ve Akbulutgiller, B., (2016), "Social Media as an Emerging News Medium: Journalists’ Approach to News Published On Social Media in the Ethical Context: Exam-ple of the Province Of Antalya", International Journal of Social Sciences and Education Research 2 (3), 906-925.

10.76. Çetinkaya, A.(2017), "Basın İşletmelerinde Çevirimiçi Gazetecilik ile İstihdam ve İşgücü Becerilerinin Dönüşümü", ISSN:1308-3198, Erciyes İletişim Dergisi “akademia” 2017
Cilt (Volume): 5, Sayı (Number): 1, (380-398).

10.77. Koyuncu, E. (2016), "HABER AJANSLARININ HEDEF KİTLEYE DOĞRUDAN ULAŞIMI VE ETKİLEŞİMİ ÜZERİNE BİR İNCELEME: INSTAGRAM VE TWITTER ÖRNEĞİ", dergipark.ulakbim.gov.tr

10.78. Özcan, E.(2015), "Çevrim İçi-Dışı Örgütlenme Örüntüleri Bağlamında #Occpychp Hareketi", http://hdl.handle.net/11655/1532.

10.79. Ezirgan, Rar, Y. (2014),"GÜVENLİK ODAKLI GÖZETİM VE HABERCİLİK PRATİĞİNE YANSIMALARI", Journal of Yasar University 2014 9(34) 6044-6062.

10.80. Fabien, Q. ve Vettori, F. (2012), “”Talent Management in a Multicultural Environment: A new game for global companies through the football's example”, Linnaeus University, Faculty of Business, Economics and Design, Linnaeus School of Business and Economics., http://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A535859&dswid=-5188.

10.81. Silatchom, F., Harvin Rutigliano, N.K. and Fiorino, J. (2017), “Employee Development for Organizational Success: The Pressures, the Economics, the Rewards”, DOI: 10.4018/978-1-5225-1049-9.ch059.

10.82. Mazuolyte, A.(2013), “Alternatyvi naujoji ziniasklaida Lietuvoje: ekologines tematikos projektu analize", https://vb.vdu.lt/object/elaba:2009072/

10.83. Duğan, Ö., (2015), “Sağlıkta şiddet haberlerinin basına yansıması”, Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sos. Bil.Ens., http://hdl.handle.net/123456789/5024.

10.84. Uçar, F. ve Yüksel, E.(2013), “WHAT DO PEOPLE THINK ABOUT THE HEALTH CONTENT OF TURKISH PRESS?”, 11th International Symposium Communication in the Millennium Hosted by St.Cloud State University College of Liberal Arts, 20-24 Mayıs 2013, (CD), s.25-37.

10.85. Yüksel, E., Kaya, A. ve Yalçın, A., (2016), “What the media and health professions think about the health content of the media”, In “The Power of The Media in Health Communication”, Ed.Marinescu, V. and Mitu, B., London & New York: Routledge.

10.86. Yengin, D. ve Kınay, Ö., (2017), “TRANSFORMATION OF LEISURE TIME IN NEW MEDIA: BINGE WATCH”, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication - TOJDAC January 2017, Volume 7, Issue 1.

10.87. Zelan, Z., (2014), “Yeni Medya ve Yeni Nesil Reklamcılık”, http://inet-tr.org.tr/inetconf20/bildiri/11.pdf.

10.88. Altıntaş, M. (2017), “İnternet Medyası ve Şiddet: İnternette Sunulan Şiddet Haberlerinin Toplum Üzerindeki Etkisi”, ISSN:1308-3198, Erciyes İletişim Dergisi “akademia” 2017, Cilt (Volume): 5, Sayı (Number): 1, (182-192).

10.89.Çetinkaya, A. (2017)."Intellectual Property Rights Issue in Online Journalism", AJIT-e Dergisi, Vol. 8, Iss. 30, s.71-90.

10.90.Demirel, S.D. (2018). "DİJİTAL MEDYADA HABER ÜRETİM SÜRECİNDE OKUYUCU ODAKLILIK", Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Research, Cilt: 11 Sayı: 55 Şubat 2018 Volume: 11 Issue: 55 February 2018, www.sosyalarastirmalar.com.

10.91.Okay, A.S. (2018). "Clickbait News and Ethics "Examples of Fanatik and Fotomac", Eds. Demir, M. and Talimciler, A. "Football in Turkey with All Aspects VoL.1", GlobeEdit, Germany, Mayıs 2018.


10.92.İnankul,F.(2018)."Sosyal Medyanın Kişilerarası İletişimdeki Rolü", Uluslararası Sosyal Bilimler DergisiArşivCilt 1, Sayı: 1, s.89-101.

10.93.Tuğlu, B. (2017). "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM AMAÇLARI VE SOSYAL MEDYA KULLANIMLARINA İLİŞKİN TUTUMLARI", T.C. SAKARYA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ EĞİTİM BİLİMLERİ ABD EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİMİ BİLİM DALI YÜKSEK LİSANS TEZİ, DANIŞMAN: DOÇ. DR. AHMET ESKİCUMALI, ŞUBAT 2017.

10.94.Dever, A. ve Koca, M. (2017). "Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Ordu Üniversitesi Örneği", Yıl 2017, Cilt 5, Sayı 2, S: 383 - 401.

10.95.Büyükçolpan, T ve L.Kanık (2018). "THE IMPACT OF NEW MEDIA ON INFORMATION CONCEPT, INFORMATION USER AND INFORMATION PROFESSIONALS", in "Current Debates in Media Studies", Eds.:Evin Doğan, Emrah Doğan, London: IJOPEC Publications, Vol.25.

10.96. Atilla, G. ve İşler, DB. (2012). "Tüketim Nesnesi Olarak Sağlikli Olma Kültürü (healthism) Üzerine Nitel Bir Ön Çalışma", Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 34.

10.97. Çelik, R., Demir, M., Çetin, B, Sarı,K. (2018). "SÖYLEM ANALİZİ "FEAR CULTURE AND HEALTH: DISCOURSE ANALYSIS OF ZIKA VIRUS NEWS", Eds.:Evin Doğan, Emrah Doğan, London: IJOPEC Publications,Vol.9.

10.98.Duman, K.(2018). "ARAMA MOTORLARI VE İNTERNET HABERCİLİĞİNE ETKİLERİ: TÜRK İNTERNET HABER MEDYASI ÖRNEĞİ", Selçuk İletişim, 11 (1): 257-287.

10.99. Ata, F. (2018). "Yeni Medyada Gerçeğin Yeni İnşacıları: Okurlar", Cilt 5, Sayı 4, Sayfalar 833 - 848.

10.100.Levent, F. ve Çayak, S. (2018). "Günlük Gazetelerde Yayınlanan Eğitimle İlgili Dava Haberlerinin İncelenmesi", Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2018 6(3) 405–411.

10.101.Çetinkaya, A.(2017)."Çevrimiçi Gazetecilikte Fikri Mülkiyet Hakları Sorunu",AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology, Özel Sayı –Cilt/Vol: 8-Sayı/Num: 30.

10.102.Köseoğlu, A. (2018)."Erzurum Yerel Gazeteleri Örneğinde Yerel Haberciliğin Dijital Gazetelerde Uygulanışının Avantaj ve Dezavantajlarına Yönelik Bir Araştırma, Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 6, Sayı 1, Cilt 6, Sayı 1, S: 115 - 124.

10.103. Genel, M.G., Sayar, T.E. ve Sayar,B. (2018). "Veri Gazeteciliğinin Gelişimine Yönelik Bir Değerlendirme (An Evaluation of Data Journalism Development)", ICONDATA 2018 Conference Book.

10.104.ÖZMELEK TAŞ.N., (2018). "SOSYAL MEDYA BAĞLAMINDA FACEBOOK ÜZERİNDE BİREYLERİN İZLENİM YÖNETİMİ STRATEJİLERİNİ ORTAYA KOYMAYA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA", Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Research, Cilt: 11 Sayı: 60 Yıl: 2018 Volume: 11 Issue: 60 Year: 2018.

10.105.Ayaz, C. (2019). "Çokkültürlülük Politikaları ve Medya: TRT Kürdi Örneğinde Farklı Dillerde Yayıncılığın Yazılı Medyadaki Yansımaları", openacscess.hacettepe.edu.tr.

10.106. Çalışkan, K., Büyükakgül, U.C., Yüce, A. ve Katırcı, H. (2018)."Bir Nefretin Anatomisi: Spor Gazetelerinde Nefret Söylemi", Uluslararası Rekreasyon ve Spor Yönetimi Kongresi, Bildiri Kitabı, Mayıs 2018.

10.107. Kaya, A. (2019). "Sağlık, haber ve etik ilkeler", Journal of Human Sciences, Vol. 16, No.2.

10.108. İnce, M.(2019). "A Method Of Baiting In Internet Journalism; Fear And Threat Journalism", Afro Eurasian Studies, 2019

10.109.Karhan, P. (2018). "Dijital İletişim Teknolojisinde Görüntülü Haberin Anlatısı", Maltepe Üniv. Sos. Bil. Ens., Yüksek Lisans Tezi, Mayıs 2018.

10.110. Azak, AGY. (2019). "Sosyal Psikolojik Bakış Açısıyla Savaşa Çağrılmanın Ve Desteğin Ahlaki Meşrulaştırılması: Birinci Dünya Savaşı", Savaş ve Psikoloji (iç.), Eds. Göklem Tekdemir Yurtdaş ve Tevfika İkiz, Hiperyayın.

10.111.Sevim, A.B. (2019). '"Come to Beşiktaş” İletişim Kampanyası: Mem Yaratımı ve Üreten Tüketicilik', Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı: 31.

10.112. Erdem, G. (2019). "Lise Düzeyindeki Öğrencilerde Sosyal Medya Kullanımı, Akran İlişkileri ve Duygu Düzenleme Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, KLİNİK PSİKOLOJİ ANABİLİM DALI, Yüksek Lisans Tezi, Lefkoşa.

10.113.Basmacı, G. (2018). "İnternet Gazeteciliğinde Etik Değerler ve Güncel Tartışmalar", "İnternet Haberciliği, Kuram, Uygulama ve Eleştiri" içinde, s.227-244, İstanbul: Beta Yayınları.

10.114.Ertas, H., Kirac, R. ve Unal, S.N. (2019). "Halkin Saglik Haberleri Algi Duzeylerinin Incelenmesi", 3.Uluslararasi ve 13. Ulusal Saglik ve Hastane Idaresi Kongresi Bildiri Kitabi, Ed.Doç.Dr.Mahmut AKBOLAT.

10.115.Ince, M.(2019). "Yeni Medya Okuryazarliginin Onemi Uzerine Bir Degerlendirme", Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 7, Sayı: 90, Mart 2019, s. 125-145.

10.116. iNCE, m. (2018). "İNTERNET GAZETECİLİĞİNDE ETİK SORUNLAR", Uluslararası Etik Araştırmalar Sempozyumu Tam Metin Kitabı, EDİTÖRLER: Doç.Dr. Mahmut ÇINAR
Doç.Dr. Ayhan ÖZER, Dr. Öğr. Üyesi Ali ÖZKAN, Gaziantep, 2018.

10.117. ZARİFOĞLU, A. ve ÖNCÜ, D. (2019). "AVRUPA İNSAN HAKLARI MAHKEMESİ KARARLARI IŞIĞINDA TÜRK HUKUKUNDA İNTERNET ÖZGÜRLÜĞÜ", tez, istanbul.edu.tr.

11.Projeler

11.1. "Yeni Medya Girişimcileri Yetiştirme Programı", Bilimsel Araştırma Projesi (BAP) - Proje Yürütücüsü, İstanbul Medipol Üniversitesi, 2019-2020.
11.2. "Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM)"- Eğitici, Cumhuriyet Üniversitesi Teknokent, 2019-2020.
11.3. "Digi-Citizen", ISOC, The Internet Society Foundation, Proje Danışmanı, 2020-2022.

12.Çalıştaylar

12.1. Yükseköğretim Strateji Belgesi Çalıştayı, TÜBİTAK Türkiye Sanayi Sevk ve İdare Enstitüsü, 2012, Gebze.
12.2. İLEDAK 1. Eğitici / Değerlendiricileri Eğitim Çalıştayı, iSTANBUL, 2015.
12.3. İstanbul Medipol Üniversitesi, İletişim Fakültesi İç Paydaşlar Çalıştayı, 2018, İstanbul.
12.4. İstanbul Medipol Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dış Paydaşlar Çalıştayı, 2018, İstanbul.
12.5. Yeni Medya ve Aile Çalıştayı, Üsküdar Üniversitesi, 2019, İstanbul.

text
Adı Soyadı Doç.Dr. Berrin KALSIN
E-Posta bkalsin@medipol.edu.tr
Detay Öz Geçmiş
Medya

Beykent Üniversitesi 2001 İstanbul Üniversitesi Gazetecilik A.B.D.

Daha Önce Görev Yaptığı Yerler

Beykent Üniversitesi

Araştırma Alanları

Basın Tarihi, Medya&Siyaset&Propaganda, İnternet Gazeteciliği, Dijital Habercilik Türleri

Seçili Yayınları / Tüm Yayınları

1.Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler

1.1. Kalsın, B. “İsmail Gaspıralı ve Tercüman Gazetesi”, Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi-Uhe, Sayı:2, 2014.

1.2. Kalsın, B. “Use Of New Media in the Local Press: Comparative Analysis of Local Newspapers Websites In İzmir, Adana and Bursa”, International Journal of Research in Business and Social Science, Vol 3, No 4, 2014.

1.3. Kalsın, B. “II. Meşrutiyet’te Fikir Gazeteciliği: Sırat-ı Müstakim, İştirak, İçtihad ve Türk Yurdu”, Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl.6, Sayı.12, s.199. Kasım 2014.

1.4. Kalsın, B. “12 Mart 1971 Muhtırası’na Gidilen Süreçte Türk Basını: Kanlı Pazar ve 15-16 Haziran Olayları”, The Journal of Academic Social Science-Asos Journal, Yıl:3, Sayı:18, Aralık 2015.

1.5. Kalsın, B. “Geçmişten Geleceğe İnternet Gazeteciliği: Türkiye Örneği”, The Journal of Academic Social Science Studies-Jass, 3(42), 75-94, 2016.


2.Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler

2.1. Kalsın, B. “Time Dergisi ve Dergiye Kapak Olan Türk Siyasilerinin Haber İçeriklerinin Karşılaştırılması”, International Symposium on Language and Communication, İzmir, 2012.

2.2. Kalsın, B., Demir M. “From the Photo Novel in Printed Journalism to the Video Journalism in Digital Age”, International Conference on Contemporary Photography, İstanbul, 2013.

2.3. Kalsın, B., Demir M. “Yabancı Dil Öğrenmede Bilgisayar Oyunları ile İletişimsel Akıcılığın Gelişmesi”, 2. International Symposium on Language and Communication, İzmir, 2013.

2.4. Kalsın, B. “İletişim Teknolojileri ile Değişen Koşullarda Gazetecilik Eğitimi: Eğitmenlerin İzlemesi Gereken Yöntemler”, International Conference on Quality ın Higher Education”, Sakarya, 2015.

2.5. Kalsın, B. “Geleneksel Haber Organizasyonları ve Dijital Gazetecilik: The Guardian Gazetesi Örneği”, International Trends and Issues in Communication and Media Conference-ITICAM, Dubai, 2016.

2.6. Kalsın, B. “Kadına Yönelik Şiddet Haberlerinin Gazetecilik Meslek Ahlak İlkeleri Kapsamında Değerlendirilmesi”,ESKAM I. Ulusal Kadın Araştırmaları Sempozyumu, Eskişehir, 2012.


3.Yazılan ulusal-uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler

3.1. Kalsın, B. Türk Basınının Sınavı ‘Darbeler, Katliamlar, Suikastlar’ , Literatürk Kitabevi, Konya, 2015.

3.2. Kalsın, B. Geçmişten Günümüze Türkçe Sinema Dergileri ve Yeni Sinema Dergisi, LAP Lambert Academic Publishing, Almanya, 2016.

3.3. Kalsın, B. Türk Sinemasında Toplumsal Gerçekçilik ve Yılmaz Güney Sineması, LAP Lambert Academic Publishing, Almanya, 2016.

3.4. Kalsın, B. “Dijital Teknoloji ve Gazetecilik: Demokrasiye Etkileri”, John Vernon Pavlik. Çeviri makale, Yeni Medya Üzerine, Ed. Yrd. Doç. Dr. Müge Demir, Literatürk Kitabevi, Konya, 2013, s. 83.

3.5. Kalsın, B. “Dünyada ve Türkiye’de İnternet Yasası Düzenlemeleri: 5651 Sayılı Yasadaki Son Değişikliklere Bakış”, Yeni Medya Üzerine Vol. 2, Ed. Yrd. Doç. Dr. Müge Demir, Literatürk Kitabevi, Konya, 2014, s. 185.

3.6. Kalsın, B. “Türkiye’de Sinema ve Sinema Dergiciliğinin Gelişimi”, Dergicilik Üzerine, Ed. Prof. Dr. Aslı Yapar Gönenç, Koyu Kitap, 2013, s. 167.

3.7. Kalsın, B. “Mobil Habercilik ve Sosyal Medya: Haber Yazım Yöntemleri Üzerine Bir Araştırma”, Sosyal Medya Araştırmaları 3, Ed. Doç. Dr. Ali Büyükaslan, Yrd.Doç.Dr. Ali Murat Kırık, Çizgi Kitabevi, 2016, s. 341.

3.8. Kalsın, B. “Dijital Çağda Gazetecilik ve İnovasyon: İşbirliğinin Önemi”, Bilgi Çağında İnovasyon, Ed. Yrd. Doç. Dr. Ayse Saime Döner, Yrd. Doç. Dr. Aysen Akyüz, Derin Yayınları, 2016, s. 173.

3.9. Kalsın, B. “Tek Parti Döneminde 'Struma Olayı' ve Basın” 1923-1946: Tek Partili Dönem Medya ve Siyaset 2, Ed. Tolga Yazıcı, Volga Yayıncılık, 2016, s. 25.

3.10. Kalsın, B. "Habercilikte Dijital Videonun Yükselişi ile Birlikte Ortaya Çıkan Yöntemler ve 'Vice News' Modeli", Ed. Doç. Dr. Mehmet Gökhan Genel, Ekin Basım Dağıtım, 2016, s. 199.

3.11. Kalsın, B. "Yeni Medya Yazarlığı ve Alternatif Bir Platform Olarak 'Medium.com' Örneği, Sakarya Üniversitesi, İletişim Çalışmaları 2016, s. 341.

3.12. Kalsın, B. "Robot Gazeteciliğinin Yükselişi: Haber Odalarının Yeni Çalışanları", Tüm Boyutlarıyla İnternet Haberciliği, Ed: Yrd. Doç. Dr. Berrin Kalsın, Gece Kitaplığı, Ankara, 2017, s.21.


4.Editörlükler ve Diğer Yayınlar

4.1. Kalsın, B. Tüm Boyutlarıyla İnternet Haberciliği, Gece Kitaplığı, 2017.

4.2. Kalsın. B., Demir M., “Yeni Medya ve Gazetecilik”, John Vernon Pavlik. Çeviri Kitap, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2013.

4.3. Kalsın, B., Demir, M. “Yeni Medya ve Gazetecilik”, Kitap Eleştirisi, Ankara Üniversitesi İLEF Dergisi, Sayı: 2015.2.2, Sonbahar.


5.Projeler

5.1. Kalsın, B. Türkiye Sözlü Basın Tarihi, Cilt I, II, III. Suat Gezgin, Veli Polat, H. Esra Arcan, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, I. Basım, 2016, İstanbul. (Proje Danışmanı)


text
Adı Soyadı Dr.Öğr.Üye. Korhan MAVNACIOĞLU
E-Posta kmavnacioglu@medipol.edu.tr
Detay Öz Geçmiş
Medya

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi 2002 İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Daha Önce Görev Yaptığı Yerler

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi

Araştırma Alanları

Kurumsal iletişim, sosyal medya, kriz iletişimi, dijital pazarlama iletişimi, inovasyon

Seçili Yayınları / Tüm Yayınları

Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
• Mavnacıoğlu Korhan ve Fuat Ustakara, Communication Strategies in the Context of Sustainable Development Activities: A Content Analysis in the Turkey Context, 10th Communication in The Millenium Conference, 24-26 May 2012, İstanbul University.
• Taşkaya Merih, Korhan Mavnacıoğlu, Usability of New Media Applications on Local Governments as a Communication Channel for Measuring Satisfaction: The Case of Antalya Metropolitan Municipality, 10th Communication in The Millenium Conference, 24-26 May 2012, İstanbul University.

• Mengü, Seda, Ceyda Ilgaz Büyükbaykal ve Korhan Mavnacıoğlu. “Toplumsal Cinsiyetçilik ve İş Yaşamında Kadınların Karşılaştığı Sorunlar”, Uluslararası Multidisipliner Kadın Kongresi (IMWC), 13-16 Ekim 2009, İzmir.

• Görpe, Serra, Korhan Mavnacıoğlu. “ How Public Relations is Portrayed in The Turkish National Newspapers? Insight to the Perception and Reputation of a Profession” 7th International Symposium Communication in the Millenium, 17-20 Mayıs 2009, Austin, USA.

• Mavnacıoğlu, Korhan, Varol, Aslı. “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projelerinde Yeni Medyanın Kullanımı: “Eczacıbaşı Sanal Müze” Örnek Olayı”, Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı, 1-3 Kasım 2006, İstanbul.

• Çelik, Candan; Mavnacıoğlu Korhan ve Ebru Ulusoy. “Varoş Çocuklarının Pahalı Markalara Ve Kullanıcılarına Karşı Geliştirdiği Tutumlar”, 2. Uluslararası Çocuk ve İletişim Konferansı, 4 – 6 Nisan 2005, İstanbul.

• Demirkıran, Cenk; Korhan Mavnacıoğlu. “Kitle İletişim Araçlarında Türkçe’nin Kullanımı, Mevcut Uygulamalar ve Fransa Örneği”, Türk Dil Kurumu V. Uluslararası Türk Dili Kurultayı, 20-26 Eylül 2004, Ankara.

• Kamiloğlu, Fatma; Korhan Mavnacıoğlu. “Türk Kamuoyu Gözüyle ABD İmajı”, 2nd International Symposium Communication in the Millenium, 17-19 Mart 2004, İstanbul.

Ulusal Dergilerdeki Yayınlar
• Çelik, Candan, Sergün Kurtoğlu, Korhan Mavnacıoğlu ve İbrahim Karavelioğlu. “Bant Reklamların Maç Sırasında Yayınlanmasının İzleyici Üzerindeki Etkileri”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 20,s .253-259, 2004.

Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler
• Mavnacıoğlu, Korhan, Fuat Ustakara. “Pazarlama İletişiminde Mizah Unsurlarının Kullanımı”, Ulusal İletişim Kongresi, 13-15 Mayıs 2010, Erzurum. (Bildiri kitabı basım aşamasında).

• Mavnacıoğlu, Korhan. “İnternette Kullanıcıların Oluşturduğu ve Dağıttığı İçeriklerin Etik Açıdan İncelenmesi: Sosyal Medya Örnekleri”, Medya ve Etik Sempozyumu, 7-9 Ekim 2009, Elazığ.

• Mavnacıoğlu, Korhan. “Elektronik Belediye Hizmetlerinin Tanıtımı”, (Çağrılı bildiri), Türkiye Bilişim Derneği Yapı Ve Kentte Bilişim IV. Kongresi, 8-9 Haziran 2006, Ankara.

Kitap Yazarlığı
• Mavnacıoğlu, Korhan “Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi”, İstanbul, Beta Yayınları, 2015.
• Ongan, Serdar, Fang Meng, Korhan Mavnacıoğlu, Nur Dilbaz, Aytuğ Bolcan, Berat Kırık. Gelişen Çin Turizm Pazarı ve Türkiye, İstanbul, İstanbul Ticaret Odası (İTO) Yayınları, 2010.
Kitapta Bölüm Yazarlığı:

• Mavnacıoğlu, Korhan. “Dijital Dünyanın Yeni Uğraşı: Sosyal Medya Uzmanlığı” Sosyal Medya Araştırmaları 2 , (Ed. Doç. Dr. Ali Büyükaslan, Yrd. Doç. Dr. Ali Murat Kırık), Konya, Çizgi Kitabevi, s. 221-262, 2015.
• Mavnacıoğlu, Korhan. “Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi: iletişim Sektöründe Sosyal Medya Yönetiminin Algılanmasına Yönelik Bir Analiz” Sosyal Medya Araştırmaları 1, (Ed. Doç. Dr. Ali Büyükaslan, Yrd. Doç. Dr. Ali Murat Kırık), Konya, Çizgi Kitabevi, s. 301-335, 2013.
• Mavnacıoğlu, Korhan. “Polis Halkla İlişkilerinde Bilgi Toplama ve araştırma Tekniklerinin Önemi”, Polis ve Halkla İlişkiler (ed: Yrd. Doç. Dr. Yıldız Dilek Ertürk), İstanbul, Kutup Yıldızı Yayınları, s. 359-373, 2010.
• Mavnacıoğlu, Korhan. “Basın Okurluk Araştırmaları ve Yerel Basın”, Türkiye’de Yerel Basın (ed: Prof. Dr. Suat Gezgin), İstanbul, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, s. 385-396, 2007.
• Turan, Ersin; Korhan. Mavnacıoğlu “Üniversite Gençliğinin Gündemindeki İnsan Hakları”, İnsan Hakları (Editörler: Prof. Dr. Edibe Sözen, Murat İri, Adem Ayten), İstanbul, Alfa Yayınları, s. 153-174, 2006.



text
Adı Soyadı Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
E-Posta sugurlu@medipol.edu.tr
Detay Öz Geçmiş
Medya

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi 1993 İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Daha Önce Görev Yaptığı Yerler

Kültür Üniversitesi Yeni Medya Bölümü- 2015-2018 Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi- 2013-2016 İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi 2009-2012

Araştırma Alanları

Yeni Medya Halkla İlişkiler Pazarlama İletişimi Stratejik İletişim Yönetimi

Seçili Yayınları / Tüm Yayınları


The Editor of Book: ‘Today and Future Strategic Public Relations Management’ / Beta Publicity Aralık 2014 Baskı, II. Baskı Nisan 2015

The Editor of Book: ‘Strategic Public Relations Management Textbook’ / Beta Publicity.December 2014 Edition

Kitap Yazarlığı: ‘Multidisipliner İletişim: Perakende İşletmeciliği İletişimi- Sağlık İletişimi- Sosyal Sorumluluk İletişimi- Digital Pazarlama İletişimi Örnekleriyle’ Beta Yayıncılık, Ocak 2016 ISBN: 978-605-333-523-8

Bölüm Yazarlığı: ‘Değişen Kitle İletişim Araçlarından Gazete ile Türkiye’nin Siyasi Sosyolojik Gelişiminin En Önemli Bölümü: 1990 – 99 Arası Hürriyet ve Milliyet Başlıklarıyla İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma’ Derleme Kitap: Bu Toprakların İletişim Tarihi,  Editör: Yrd.Doç.Dr. Engin Çağlak, Nobel Yayınevi, Aralık 2016 ISBN: 978-605-320-558-6

Kitap Yazarlığı: ‘Yeni Medya’da Stratejik İletişim Yönetimi’ Beta Yayıncılık, Haziran 2017 ISBN: 978-605-333-916-8

Uluslararası Kitap Bölüm Yazarlığı: ‘Dijital PR ‘da Veri Tabanlı Sosyal Pazarlama Araçları ve Yönetimi’ IGI-Global ‘Halkla İlişkilerde İtibar Yönetimi Teknikleri’ Ocak 2018 Editör: Ayşe Simin Erdemir http://www.igi-global.com/publish/call-for-papers/call-details/2366

text
Adı Soyadı Dr.Öğr.Üye. İhsan EKEN
E-Posta ieken@medipol.edu.tr
Detay Öz Geçmiş
Medya

İstanbul Ticaret Üniversitesi 2005 - 2009 İstanbul Ticaret Üniversitesi

Daha Önce Görev Yaptığı Yerler

İstanbul Ticaret Üniversitesi

Araştırma Alanları

Kullanılabilirlik, Reklamcılık, Yeni Medya, Grafik Tasarımı, Tipografi, Araştırma Yöntemleri, Video Kurgu, Efekt Tasarımı, Fotoğraf

Seçili Yayınları / Tüm Yayınları

Eken, İ., (2018), Herkes İçin Erişilebilir İletişim, Görme Engelli Kullanıcıların Mobil Erişebilirliği: Kullanılabilirlik Yaklaşımı ile E-Devlet Uygulamasının Analizi, Global Media Journal, TR Edition, Volume 9 (Issue 17), Güz, 201-224

Eken, İ., (2016), Küreselleşme Bağlamında Kobani Olaylarinin Cnn International ve Cnntürk’de İncelenmesi, Intermedia International E-Journal Of Communication Sciences, 1(3), 0-0

Eken, İ., Yazıcı, M., (2015), Hedonizmin Satın Alma Davranışına Etkileri: Çevrimiçi Alışverişlerde Kadın Akademisyenler, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 1(48), 0-0

Eken, İ., (2017), Mobile Accessibility of Visually Impaired Users within the Context of Accesible Communications for Everyone, Media and Information Literacy Doctoral Summer School, Temmuz

Eken, İ., (2015), Analysis of On the Way to School Film in the Context of Critical Media Literacy, Innovation in Art,Nisan

Eken, İ., (2014), Sosyal Medyadaki Karşılaştırmalı Reklamlar Üzerine Bir İnceleme: Türkiye ve Polonya Örneği, Digital Communication Impact International Academic Conference, Ekim

Bölüm Yazarlığı] Bu Kitapta Ürün Yerleştirme Var!, Ürün Yerleştirmede Araştırma Yöntemleri, 2018, Ankara: Nobel Kitap (Baskıda)

[Kitap Yazarlığı] Türkiye'de Film Endüstrisi, 2017, İstanbul: İstanbul Ticaret Odası

[Bölüm Yazarlığı] Bu Toprakların İletişim Tarihi, İnternet Tarihi 2016, Ankara: Nobel Kitap

[Bölüm Yazarlığı] Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Değerlendirme ve Bütünleşik Pazarlama Programı 2016, Ankara: Nobel Kitap

text
Adı Soyadı Dr.Öğr.Üye. Yeşim ESGİN
E-Posta yesgin@medipol.edu.tr
Detay Öz Geçmiş
Medya

Daha Önce Görev Yaptığı Yerler

Araştırma Alanları

Seçili Yayınları / Tüm Yayınları

Kurum Dışı Görevlendirme

text
Adı Soyadı Dr.Öğr.Üye. Ali Murat KIRIK
E-Posta murat.kirik@marmara.edu.tr
Detay Öz Geçmiş
Medya

Daha Önce Görev Yaptığı Yerler

Araştırma Alanları

Seçili Yayınları / Tüm Yayınları

text
Adı Soyadı Dr.Öğr.Üye. Kenan DUMAN
E-Posta kenanduman@outlook.com
Detay Öz Geçmiş
Medya

Daha Önce Görev Yaptığı Yerler

Araştırma Alanları

Seçili Yayınları / Tüm Yayınları