Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Amaç

Beslenme ve diyetetik alanında bireysel ve toplumsal sorunları saptayan, değerlendiren, çözüm önerileri getiren, farklı yaş gruplarının enerji ve besin ögesi gereksinimlerini belirleyebilen, bireye ve gruba özel danışmanlık ve eğitim veren, hastalıklara özel diyet programları geliştiren, hazırlayan ve uygulayan, toplu beslenme hizmeti veren kurumlar ve besin sanayinde, üretim, yönetim ve organizasyon, araştırma-geliştirme aktivitelerini gerçekleştiren bilgi ve beceriye sahip insan gücünü yetiştirmektir.

Kazanılan Derece

Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı (YKS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa AYT SAYISAL puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.

Mezuniyet Koşulları

Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.

Ders Planı - AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
BES1170510 ANATOMİ I Türkçe 2 4
BES1156300 GENEL KİMYA Türkçe 2+3 5
BES1182330 TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK Türkçe 3 4
BES1111800 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI I Türkçe 2 2
BES1182320 ANATOMİ I Türkçe 2+2 4
BES1153220 GENEL İKTİSAT Türkçe 2 2
BES1115000 SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM Türkçe 2 2
BES1153000 MESLEKİ ORYANTASYON Türkçe 2 3
ATA1110800 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Türkçe 2 2
TDL1110200 TÜRK DİLİ I Türkçe 2 2
İNG1111200 İNGİLİZCE I İngilizce 4 4
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
BES1253100 ORGANİK KİMYA Türkçe 2 4
BES1282310 FİZYOLOJİ Türkçe 3 4
BES1211900 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II Türkçe 2 2
BES1270520 ANATOMİ II Türkçe 2 4
BES1214700 DÜNYA MUTFAĞI Türkçe 2 2
BES1216000 TIBBİ İLKYARDIM Türkçe 2 2
BES1272000 BESİNLERE GİRİŞ İngilizce 2 2
BES1217000 DAVRANIŞ BİLİMLERİ Türkçe 2 2
BES1214800 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ Türkçe 2 2
BES1210700 ANATOMİ II Türkçe 2+2 4
TDL1220000 TÜRK DİLİ II Türkçe 2 2
ATA1210000 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Türkçe 2 2
İNG1211300 İNGİLİZCE II İngilizce 4 4
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
BES2190300 İNGİLİZCE III İngilizce 3 4
BES2153400 BESLENME İLKELERİ I Türkçe 2+3 6
BES2119340 GENEL MİKROBİYOLOJİ Türkçe 2+3 4
BES2153600 BESLENME BİYOKİMYASI I Türkçe 3 4
BES2115200 BESİN KİMYASI VE BESİN ANALİZLERİ I Türkçe 2+3 5
BES2114900 YAŞAM DÖNGÜSÜ VE BESLENME Türkçe 2 2
BES2110685 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Türkçe 2 2
BES2111485 KADIN SAĞLIĞINDA TEMEL İLKELER Türkçe 2 2
BES2153900 SOSYAL VE KÜLTÜREL ANTROPOLOJİYE GİRİŞ Türkçe 2 3
BES2115100 TÜKETİCİ EĞİTİMİ Türkçe 2 2
BES2154100 BESLENME BİLİMİNİN TEMELLERİ İngilizce 2 2
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
BES2290400 İNGİLİZCE IV İngilizce 3 4
BES2253500 BESLENME İLKELERİ II Türkçe 2+3 6
BES2253700 BESLENME BİYOKİMYASI II Türkçe 3 4
BES2215300 BESİN KİMYASI VE BESİN ANALİZLERİ II Türkçe 2+3 5
BES2219350 BESİN MİKROBİYOLOJİSİ VE BESİN GÜVENLİĞİ Türkçe 2+3 4
BES2210686 FİZİKSEL AKTİVİTE VE SAĞLIK Türkçe 2 2
BES2210687 ÇOCUK GELİŞİMİ Türkçe 2 2
BES2216900 BESLENME EĞİTİMİ Türkçe 2 2
BES2254500 BESLENME ANTROPOLOJİSİ Türkçe 2 3
BES2220200 BESİN TEKNOLOJİSİ Türkçe 2 2
BES2215400 BESİN GÜVENLİĞİ Türkçe 2 2
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
BES3119380 HASTALIKLARDA DİYET TEDAVİSİ I Türkçe 2+3 6
BES3115800 TOPLU BESLENME SİSTEMLERİ I Türkçe 3 6
BES3119370 ANA VE ÇOCUK BESLENMESİ Türkçe 2+3 6
BES3134890 İŞLEVSEL BESİNLER VE SAĞLIK Türkçe 2 4
BES3119360 AKADEMİK ÇEVİRİ VE YAZMA BECERİLERİ İngilizce 2 4
BES3119410 BESİN KONTROLÜ VE MEVZUATI Türkçe 2 2
BES3116100 DEMOGRAFİK YAPI VE SAĞLIK Türkçe 2 3
BES3117300 DIETETICS İngilizce 2 2
BES3119390 TOPLUM BESLENMESİ Türkçe 2 4
BES3116300 TÜRK MUTFAĞI Türkçe 2 2
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
BES3219430 HASTALIKLARDA DİYET TEDAVİSİ II Türkçe 2+3 6
BES3219420 ÇOCUK HASTALIKLARINDA BESLENME Türkçe 2+3 6
BES3216600 TOPLU BESLENME SİSTEMLERİ II Türkçe 3 6
BES3210100 BİYOİSTATİSTİK Türkçe 2 2
BES3219440 BESLENME DURUMU SAPTAMA YÖNTEMLERİ Türkçe 2 4
BES3253240 BESİN İLAÇ ETKİLEŞİMİ Türkçe 2 4
BES3219460 BESİN DESTEKLERİ Türkçe 2 4
BES3219470 TRANSPLANTASYON VE BESLENME Türkçe 2 4
BES3219450 SPORCU BESLENMESİ Türkçe 2 4
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
BES4060300 MEZUNİYET PROJESİ Türkçe 8
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
BES4158800 KLİNİK BESLENME ÇOCUK UYGULAMASI Türkçe 8
BES4125650 TOPLUM SAĞLIĞI BESLENME UYGULAMASI Türkçe 8
BES4158900 TOPLU BESLENME SİSTEMLERİ UYGULAMASI Türkçe 8
BES4158700 KLİNİK BESLENME ERİŞKİN UYGULAMASI Türkçe 8
BES4159400 ELEKTİF UYGULAMASI Türkçe 8
BES4119490 BESLENME DANIŞ. VE İLET. BECERİLERİ Türkçe 2 4
BES4119510 BARİATRİK CERRAHİ VE BESLENME Türkçe 2 4
BES4119530 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Türkçe 2 4
BES4119480 STANDART TARİFELER VE MENÜ PLANLAMA Türkçe 2 4
BES4159700 YAŞLILIKTA BESLENME Türkçe 2 4
BES4153350 SEMİNER Türkçe 4
BES4119520 BESLENME VE GENETİK Türkçe 2 4
3.Yarıyıl Ders Planı (Yaz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
BES4258700 KLİNİK BESLENME ERİŞKİN UYGULAMASI Türkçe 8
BES4258800 KLİNİK BESLENME ÇOCUK UYGULAMASI Türkçe 8
BES4258900 TOPLU BESLENME SİSTEMLERİ UYGULAMASI Türkçe 8
BES4259400 ELEKTİF UYGULAMASI Türkçe 8
BES4259600 BESLENME VE DİYETETİK ALANINDA ETİK Türkçe 2 4
BES4259900 KANSER VE BESLENME Türkçe 2 4
BES4259500 ENTERAL PARENTERAL BESLENME Türkçe 2 4
BES4259800 UYGULAMALI BESLENME İngilizce 2 4
BES4212980 AĞIRLIK YÖNETİMİ VE ALTERNATİF DİYETLER Türkçe 2 4
BES4234910 BESLENME PSİKOLOJİSİ Türkçe 2 4

Program Yeterliliği

BİLGİ


Kuramsal, Olgusal

1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.

BECERİLER


Bilişsel, Uygulamalı

3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

YETKİNLİKLER


Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.

Öğrenme Yetkinliği

9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.

İstihdam Olanakları

Mezunlar, kamu kuruluşları, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapabilirler.

Üst Dereceye Geçiş

Kuralları YÖK ve ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından belirlenen yüksek lisans ve doktora programları ile sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.

Bölüm/Program Başkanı

Prof.Dr. Gülgün ERSOY

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Deney / Laboratuvar

Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi

Laboratuvar, uygulama alanları

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

Proje Temelli Öğrenme

Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması

veri tabanları, kitaplar

Yansıtıcı Düşünce

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

Kavram Haritası

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

Bakım Planı

Video

probleme dayalı öğrenme

veri tabanları, kitaplar

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Alıştırma ve Uygulama

Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması

Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösteri

Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi

Gösterip Yapma

Görerek öğrenmenin desteklemesi

Video, film, veri tabanları

Rol Oynama

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Benzetim

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Sözlü Sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Proje / Tasarım

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Kısa Sınav

Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Performans Görevi

Proje temelli sunum teknikleri

Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz

Dersler ile Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
AĞIRLIK YÖNETİMİ VE ALTERNATİF DİYETLER 43425454454
AKADEMİK ÇEVİRİ VE YAZMA BECERİLERİ 11141154333
ANA VE ÇOCUK BESLENMESİ 55555545533
ANATOMİ I 21010000000
ANATOMİ II 00030001000
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 00055050000
BARİATRİK CERRAHİ VE BESLENME 55555535522
BESİN DESTEKLERİ 11111111112
BESİN GÜVENLİĞİ 55414514424
BESİN KİMYASI VE BESİN ANALİZLERİ I 54554554555
BESİN KİMYASI VE BESİN ANALİZLERİ II 54554554555
BESİN KONTROLÜ VE MEVZUATI 53343511454
BESİN MİKROBİYOLOJİSİ VE BESİN GÜVENLİĞİ 30011001010
BESİN TEKNOLOJİSİ 54245532141
BESİNLERE GİRİŞ 52314151144
BESLENME ANTROPOLOJİSİ 55541032451
BESLENME BİLİMİNİN TEMELLERİ 54433142102
BESLENME BİYOKİMYASI I 54454554555
BESLENME BİYOKİMYASI II 54455554555
BESLENME DANIŞ. VE İLET. BECERİLERİ 45554515532
BESLENME DURUMU SAPTAMA YÖNTEMLERİ 55355534512
BESLENME EĞİTİMİ 33532433324
BESLENME İLKELERİ I 55335534355
BESLENME İLKELERİ II 55435530344
BESLENME PSİKOLOJİSİ 44313433444
BESLENME VE DİYETETİK ALANINDA ETİK 43223512332
BESLENME VE GENETİK 34455555555
BİYOİSTATİSTİK 13135113113
ÇOCUK HASTALIKLARINDA BESLENME 55555545534
DEMOGRAFİK YAPI VE SAĞLIK 11100001110
DIETETICS 55355355411
DÜNYA MUTFAĞI 51452551452
ELEKTİF UYGULAMASI 15554535513
ENTERAL PARENTERAL BESLENME 55555545554
FİZYOLOJİ 02012001010
GENEL İKTİSAT 00010000013
GENEL KİMYA 30010000010
GENEL MİKROBİYOLOJİ 30011001020
HASTALIKLARDA DİYET TEDAVİSİ I 55355345454
HASTALIKLARDA DİYET TEDAVİSİ II 55355345454
İNGİLİZCE III 02224152201
İNGİLİZCE IV 02115050322
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 10010000320
İŞLEVSEL BESİNLER VE SAĞLIK 55555553353
KANSER VE BESLENME 55555535523
KLİNİK BESLENME ÇOCUK UYGULAMASI 55555545555
KLİNİK BESLENME ERİŞKİN UYGULAMASI 55544545545
MESLEKİ ORYANTASYON 51015530354
MEZUNİYET PROJESİ 12255155134
ORGANİK KİMYA 20021010030
PSİKOLOJİYE GİRİŞ 00300300245
SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM 52121114525
SEMİNER 04254355534
SOSYAL VE KÜLTÜREL ANTROPOLOJİYE GİRİŞ 33234233245
SPORCU BESLENMESİ 55555545553
STANDART TARİFELER VE MENÜ PLANLAMA 55541525452
TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK 11011000000
TIBBİ İLKYARDIM 01010122331
TOPLU BESLENME SİSTEMLERİ I 55444413311
TOPLU BESLENME SİSTEMLERİ II 54443513421
TOPLU BESLENME SİSTEMLERİ UYGULAMASI 45554525533
TOPLUM BESLENMESİ 55555223221
TOPLUM SAĞLIĞI BESLENME UYGULAMASI 25554525512
TRANSPLANTASYON VE BESLENME 55435435001
TÜKETİCİ EĞİTİMİ 50000005054
TÜRK MUTFAĞI 50141110354
UYGULAMALI BESLENME 24055154225
YAŞAM DÖNGÜSÜ VE BESLENME 22222222452
YAŞLILIKTA BESLENME 44324434334
İlişkili ders sayısı / 66/70235213190224223201186200204200186
İlişki ağırlığı33333333333

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketi Kesinlikle katılmıyorum Katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Kesinlikle katılıyorum Fikrim yok Seçiniz
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrenciden beklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer ve duyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yol gösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacak uygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusunda gelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarında kullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zaman ayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkil eder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/ proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ile uyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç ve becerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı durumu