Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ELEKTİF UYGULAMASI | BES4159400 | Güz Dönemi | 0+28 | 7 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 07:00-07:45 Pazartesi 08:00-08:45 Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 Salı 07:00-07:45 Salı 08:00-08:45 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Salı 17:30-18:15 Salı 18:30-19:15 Salı 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İdil ALPAT YAVAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İdil ALPAT YAVAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri klinik diyetisyenlik, toplu beslenme diyetisyenliği, endüstri diyetisyenliği, sporcu diyetisyenliği ya da diğer meslek alanlarında uygulamalı olarak hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oryantasyon, uygulama yerleri hakkında bilgilendirme, uygulamanın başlaması,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulamanın değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kliniklerde beslenme ve diyetetik biliminin teorik bilgilerini gösterir. | 6 | A, E |
2. Sağlıklı beslenmenin temel ilkelerini doğrultusunda menüler belirler. | 6 | A, E |
3. Çocuk ve yetişkin hastalıklarında tıbbi beslenme tedavilerini belirler. | 6 | A, E |
4. Laboratuvar bulguları ve besin tüketimine göre hastanın diyetini belirler. | 6 | A, E |
5. Sağlıklı ve hasta bireylere beslenme konusunda eğitim etkinlikleri planlar. | 6 | A, E |
6. Besin hijyeni ve HACCP ilkelerini açıklar. | 6 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon, uygulama yerleri hakkında bilgilendirme, uygulamanın başlaması | Uygulama yerleri hakkında araştırma yapılması |
2 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
3 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
4 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
5 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
6 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
7 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
8 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
9 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
10 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
11 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
12 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
13 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
14 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
14 | Uygulamanın değerlendirilmesi | Rapor çalışması |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilimsel kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
7 | PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
9 | PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 6 | 2 | 12 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 32 | 192 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 5 | 5 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 5 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ELEKTİF UYGULAMASI | BES4159400 | Güz Dönemi | 0+28 | 7 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 07:00-07:45 Pazartesi 08:00-08:45 Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 Salı 07:00-07:45 Salı 08:00-08:45 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Salı 17:30-18:15 Salı 18:30-19:15 Salı 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İdil ALPAT YAVAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İdil ALPAT YAVAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri klinik diyetisyenlik, toplu beslenme diyetisyenliği, endüstri diyetisyenliği, sporcu diyetisyenliği ya da diğer meslek alanlarında uygulamalı olarak hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oryantasyon, uygulama yerleri hakkında bilgilendirme, uygulamanın başlaması,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulamanın değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kliniklerde beslenme ve diyetetik biliminin teorik bilgilerini gösterir. | 6 | A, E |
2. Sağlıklı beslenmenin temel ilkelerini doğrultusunda menüler belirler. | 6 | A, E |
3. Çocuk ve yetişkin hastalıklarında tıbbi beslenme tedavilerini belirler. | 6 | A, E |
4. Laboratuvar bulguları ve besin tüketimine göre hastanın diyetini belirler. | 6 | A, E |
5. Sağlıklı ve hasta bireylere beslenme konusunda eğitim etkinlikleri planlar. | 6 | A, E |
6. Besin hijyeni ve HACCP ilkelerini açıklar. | 6 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon, uygulama yerleri hakkında bilgilendirme, uygulamanın başlaması | Uygulama yerleri hakkında araştırma yapılması |
2 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
3 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
4 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
5 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
6 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
7 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
8 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
9 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
10 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
11 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
12 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
13 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
14 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
14 | Uygulamanın değerlendirilmesi | Rapor çalışması |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilimsel kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
7 | PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
9 | PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |