Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Amaç

Istanbul Medipol Üniversitesi Radyo Sinema ve Televizyon Lisans Programı, sektörde görev alabilecek donanıma sahip,iş yaşamında etkili iletişim becerilerini kullanabilen,alandaki gelişmeleri takip eden,yeni iletişim teknolojilerine hâkim mezunlar yetiştirmeyi hedefler.

Kazanılan Derece

Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Görsel, işitsel ve uygulama ağırlıklı olan dersleri takip ve uygulamalarda engelleyici bir özrü bulunmamak. Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yüksek Öğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa TS 2 puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.

Mezuniyet Koşulları

-4 yıllık ders planı çerçevesinde toplam 240 krediyi- geçerli not alarak -tamamlamak -Ders elemanı tarafından belirlenen derse devamlılık kotasında yeterli devamı almak -tüm sınavlardan ve istenen ödev sunum, araştırma vb gibi alanlarda geçerli not almak

Önceki Öğrenimin Tanınması

Ders Planı - AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
RTS1150720 RADYO TV SİNEMANIN TEKNİK TEMELLERİ Türkçe 3 6
RTS1138090 SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ Türkçe 3 5
RTS1140430 HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI Türkçe 3 5
RTS1138080 İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ Türkçe 3 6
ATA1110800 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Türkçe 2 2
İNG1111600 İNGİLİZCE I İngilizce 3 4
TDL1110200 TÜRK DİLİ I Türkçe 2 2
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
RTS1238210 SOSYOLOJİYE GİRİŞ Türkçe 3 5
RTS1250770 SİNEMAYA GİRİŞ Türkçe 3 6
RTS1238120 İLETİŞİM HUKUKU Türkçe 3 5
RTS1274720 TV YAYINCILIĞI Türkçe 1+2 6
ATA1210000 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Türkçe 2 2
İNG1211700 İNGİLİZCE II İngilizce 3 4
TDL1220000 TÜRK DİLİ II Türkçe 2 2
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
RTS2150430 İLETİŞİM KURAMLARI Türkçe 3 5
RTS2174210 KURGU I Türkçe 2+1 5
RTS2174180 MEDYA VE DİL Türkçe 3 5
RTS2174190 KAMERA VE IŞIKLANDIRMA BİLGİSİ Türkçe 2+1 5
RTS2172490 SUNUCULUK VE SPİKERLİK Türkçe 2+1 5
RTS2110561 RADYO YAYINCILIĞI Türkçe 1+2 5
RTS2152240 SANATTA YARATICI DÜŞÜNCE VE ESTETİK Türkçe 3 5
RTS2174230 TEMEL FOTOĞRAFÇILIK UYGULAMALARI Türkçe 1+2 5
RTS2174120 DÜNYA SİNEMASI Türkçe 3 5
RTS2152320 MEDYADA GÜNCEL SORUNLAR Türkçe 3 5
RTS2173960 TÜRK SİNEMASI Türkçe 3 5
RTS2174220 3D ANİMASYON I Türkçe 1+2 5
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
RTS2274260 İLETİŞİM VE MEDYA TARİHİ Türkçe 3 5
RTS2274270 KURGU II Türkçe 1+2 5
RTS2274280 KAMERA VE IŞIKLANDIRMA UYGULAMALARI Türkçe 1+2 5
RTS2274250 ANLATI ÇÖZÜMLEMELERİ Türkçe 3 5
RTS2279450 BELGESEL FOTOĞRAFÇILIĞI Türkçe 1+2 5
RTS2272610 İLETİŞİM VE SUNUM TEKNİKLERİ Türkçe 3 5
RTS2274320 3D ANİMASYON II Türkçe 1+2 5
RTS2274160 KISA FİLM YAPIMI Türkçe 1+2 5
RTS2252490 MASAÜSTÜ YAYINCILIK UYGULAMALARI Türkçe 1+2 5
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
RTS3150470 SİYASAL İLETİŞİM Türkçe 3 5
RTS3110562 TV'DE YAPIM YÖNETİMİ Türkçe 1+2 5
RTS3110503 SENARYO YAZIM TEKNİKLERİ Türkçe 1+2 5
RTS3110563 SİNEMA VE EDEBİYAT Türkçe 3 5
RTS3110564 SESLENDİRME Türkçe 1+2 5
RTS3152480 GÖRSEL KÜLTÜR Türkçe 3 5
RTS3110489 GÖRSEL EFEKT VE UYGULAMALARI Türkçe 1+2 5
RTS3110566 SİNEMA KURAMLARI Türkçe 3 5
RTS3110567 YEŞİLÇAM SİNEMASI Türkçe 3 5
RTS3110568 BELGESEL FİLM YAPIMI Türkçe 1+2 5
RTS3174040 SANAT FOTOĞRAFÇILIĞI Türkçe 1+2 5
RTS3110571 MEDYA VE TOPLUMSAL CİNSİYET Türkçe 3 5
RTS3110453 KURGU UYGULAMALARI I Türkçe 1+2 5
RTS3172720 İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ Türkçe 3 5
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
RTS3210572 MEDYA VE GÖSTERGEBİLİM Türkçe 3 5
RTS3210573 TV PROGRAM UYGULAMALARI Türkçe 1+2 5
RTS3210574 POPÜLER KÜLTÜR VE MEDYA Türkçe 3 5
RTS3210575 POST PRODÜKSİYON ÇALIŞMALARI Türkçe 1+2 5
RTS3273180 KURGU UYGULAMALARI II Türkçe 1+2 5
RTS3210576 DRAMATURJİ Türkçe 1+2 5
RTS3273220 MEDYA VE ÇOCUK Türkçe 3 5
RTS3252350 MEDYA ANALİZİ VE SÖYLEM Türkçe 3 5
RTS3210577 YÖNETMEN SİNEMASI Türkçe 3 5
RTS3210578 FİKİR HAREKETLERİ Türkçe 3 5
RTS3210579 MEDYA VE KÜLTÜR Türkçe 3 5
RTS3210581 UZAK DOĞU SİNEMASI Türkçe 3 5
RTS3210582 TOPLUMSAL SORUMLULUK PROJESİ Türkçe 3 5
RTS3273250 MESLEKİ UYGULAMA Türkçe 5

Program Yeterliliği

BİLGİ


Kuramsal, Olgusal

PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı,proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.

BECERİLER


Bilişsel, Uygulamalı

PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.

YETKİNLİKLER


Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.

Öğrenme Yetkinliği

PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır,alan terminolojisini okuyup anlayabilir.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.

Alana Özgü Yetkinlik

PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde,kamu veya özel sektörde,radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

İstihdam Olanakları

4 yıllık Radyo Sinema Televizyon Bölümü mezunları için kamu veya özel sektörde radyo televizyon yayıncılığı kapsamında istihdam olanakları oldukça fazladır. Tercih edilen seçmeli dersler doğrultusunda iş olanaklarının sınırı genişletilebilir; teknik veya kamera arkası görevlerde kalifiye olarak istihdam imkânları mevcuttur. En yeni donanımlarda eğitim almış olan mezunumuz, ileri teknoloji ürünleri olan bir yayın medya grubunda görev aldığında uyum sıkıntısı çekmeden görevini başarıyla sürdürecektir.

Üst Dereceye Geçiş

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

yazılı sınav proje hazırlama araştırma sunum sözlü mezuniyet projesi

Bölüm/Program Başkanı

Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

Proje Temelli Öğrenme

Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması

veri tabanları, kitaplar

Yansıtıcı Düşünce

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

Kavram Haritası

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

Video

probleme dayalı öğrenme

veri tabanları, kitaplar

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Alıştırma ve Uygulama

Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması

Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösteri

Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi

Gösterip Yapma

Görerek öğrenmenin desteklemesi

Video, film, veri tabanları

Rol Oynama

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Benzetim

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Sözlü Sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Proje / Tasarım

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Kısa Sınav

Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Performans Görevi

Proje temelli sunum teknikleri

Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz

Dersler ile Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
ANLATI ÇÖZÜMLEMELERİ 050050054404005
BELGESEL FOTOĞRAFÇILIĞI 002030000000005
İLETİŞİM VE MEDYA TARİHİ 231142135133234
KURGU I 445435453444534
KURGU II 445344245435445
MEDYA VE DİL 000034003045305
MEDYADA GÜNCEL SORUNLAR 344543344554455
RADYO TV SİNEMANIN TEKNİK TEMELLERİ 445433451353454
SANATTA YARATICI DÜŞÜNCE VE ESTETİK 344443344453455
SİNEMA VE EDEBİYAT 000000030444505
SUNUCULUK VE SPİKERLİK 454455545555555
İlişkili ders sayısı / 66/70243330253829223734343840363052
İlişki ağırlığı343333343344444

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketi Kesinlikle katılmıyorum Katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Kesinlikle katılıyorum Fikrim yok Seçiniz
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrenciden beklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer ve duyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yol gösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacak uygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusunda gelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarında kullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zaman ayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkil eder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/ proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ile uyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç ve becerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı durumu