Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRSEL EFEKT VE UYGULAMALARI | RTS3110489 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Eyüp UĞRAMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Görsel efekt ve uygulamaları dersinin amacı, öğrencilerin görsel efekt teknikleri ve dijital efekt uygulamalarıyla görsel projeler ortaya koymalarını sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Görsel efekt nedir, tarihçesi ve önemi gibi temel kavramların tanıtımı.,Görsel efekt için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar ,Sinemada, yazılı ve görsel mecralarda kullanılan etkili çalışmalar.,Renk, Tipografi ve konsept oluşturmada önemli içerikler hakkında bilgiler.,Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler ,Adobe After Effects de basit arka ön ilişkili masklama ve renk konusunda çalışmalar yapma. ,Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturma.,Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturmaya devam,After Effects Green Screen çalımaları uygulama ,After Effects Hareketli metin ve nesnelerin eklenmesi,Programların kullanarak bir tv programı konsepti oluşturmak. Afiş, Tanıtım, Program içeriği. ,After Effects hazır şablonlar ve title kj oluşturmak. ,Adobe Express sayfa şablonları üzerine sunum ve içerik oluşturmak.,Öğrenilenler yardımıyla konsept sunumu ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vektörel ve piksel tabanlı uygulamaları hareketli hale getirerek efekt verir. | 14, 17, 18, 5, 9 | A, E |
Özel efekt uygulamaları yapar. | 14, 17, 18, 5, 9 | A, E |
Kısa reklamlarda efekt programlarını uygular. | 14, 17, 18, 5, 9 | A, E |
Görsel Efekt ve Tasarım Etik ve Mesleki Uygulamalarını analiz eder. | 14, 17, 18, 5, 9 | A, E |
Görsel Efekt ve Tasarım Projesi yaratır. | 14, 17, 18, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görsel efekt nedir, tarihçesi ve önemi gibi temel kavramların tanıtımı. | Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi |
2 | Görsel efekt için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar | Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi |
3 | Sinemada, yazılı ve görsel mecralarda kullanılan etkili çalışmalar. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Renk, Tipografi ve konsept oluşturmada önemli içerikler hakkında bilgiler. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Adobe After Effects de basit arka ön ilişkili masklama ve renk konusunda çalışmalar yapma. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturma. | Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi |
8 | Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturmaya devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | After Effects Green Screen çalımaları uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | After Effects Hareketli metin ve nesnelerin eklenmesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Programların kullanarak bir tv programı konsepti oluşturmak. Afiş, Tanıtım, Program içeriği. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | After Effects hazır şablonlar ve title kj oluşturmak. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Adobe Express sayfa şablonları üzerine sunum ve içerik oluşturmak. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Öğrenilenler yardımıyla konsept sunumu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
Kleon, Austin. Bir Sanatçı Gibi Araklayın. İstanbul: Butik Yayıncılık ve Kişisel Gelişim, 2012. Gavin Ambrose , Paul Harris, Grafik Tasarım Temelleri Seti, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Mehmet Emir Uslu (Çevirmen), Grafik Tasarımın Temelleri 2. Basım, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Adnan Tepecik (Çevirmen) , Murat Devrim Atılgan (Çevirmen), Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık Steven Heller , Veronique Vienne , Bengisu Bayrak (Çevirmen), Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık Öğretmen notları |
www.behance.com www.designspiration.com www.digitalartsonline.com www.fubiz.net http://www.tr3d.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 6 | 5 | 30 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 5 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 5 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 5 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 6 | 30 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 8 | 5 | 40 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRSEL EFEKT VE UYGULAMALARI | RTS3110489 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Eyüp UĞRAMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Görsel efekt ve uygulamaları dersinin amacı, öğrencilerin görsel efekt teknikleri ve dijital efekt uygulamalarıyla görsel projeler ortaya koymalarını sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Görsel efekt nedir, tarihçesi ve önemi gibi temel kavramların tanıtımı.,Görsel efekt için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar ,Sinemada, yazılı ve görsel mecralarda kullanılan etkili çalışmalar.,Renk, Tipografi ve konsept oluşturmada önemli içerikler hakkında bilgiler.,Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler ,Adobe After Effects de basit arka ön ilişkili masklama ve renk konusunda çalışmalar yapma. ,Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturma.,Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturmaya devam,After Effects Green Screen çalımaları uygulama ,After Effects Hareketli metin ve nesnelerin eklenmesi,Programların kullanarak bir tv programı konsepti oluşturmak. Afiş, Tanıtım, Program içeriği. ,After Effects hazır şablonlar ve title kj oluşturmak. ,Adobe Express sayfa şablonları üzerine sunum ve içerik oluşturmak.,Öğrenilenler yardımıyla konsept sunumu ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vektörel ve piksel tabanlı uygulamaları hareketli hale getirerek efekt verir. | 14, 17, 18, 5, 9 | A, E |
Özel efekt uygulamaları yapar. | 14, 17, 18, 5, 9 | A, E |
Kısa reklamlarda efekt programlarını uygular. | 14, 17, 18, 5, 9 | A, E |
Görsel Efekt ve Tasarım Etik ve Mesleki Uygulamalarını analiz eder. | 14, 17, 18, 5, 9 | A, E |
Görsel Efekt ve Tasarım Projesi yaratır. | 14, 17, 18, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görsel efekt nedir, tarihçesi ve önemi gibi temel kavramların tanıtımı. | Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi |
2 | Görsel efekt için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar | Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi |
3 | Sinemada, yazılı ve görsel mecralarda kullanılan etkili çalışmalar. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Renk, Tipografi ve konsept oluşturmada önemli içerikler hakkında bilgiler. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Adobe After Effects de basit arka ön ilişkili masklama ve renk konusunda çalışmalar yapma. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturma. | Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi |
8 | Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturmaya devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | After Effects Green Screen çalımaları uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | After Effects Hareketli metin ve nesnelerin eklenmesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Programların kullanarak bir tv programı konsepti oluşturmak. Afiş, Tanıtım, Program içeriği. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | After Effects hazır şablonlar ve title kj oluşturmak. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Adobe Express sayfa şablonları üzerine sunum ve içerik oluşturmak. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Öğrenilenler yardımıyla konsept sunumu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
Kleon, Austin. Bir Sanatçı Gibi Araklayın. İstanbul: Butik Yayıncılık ve Kişisel Gelişim, 2012. Gavin Ambrose , Paul Harris, Grafik Tasarım Temelleri Seti, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Mehmet Emir Uslu (Çevirmen), Grafik Tasarımın Temelleri 2. Basım, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Adnan Tepecik (Çevirmen) , Murat Devrim Atılgan (Çevirmen), Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık Steven Heller , Veronique Vienne , Bengisu Bayrak (Çevirmen), Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık Öğretmen notları |
www.behance.com www.designspiration.com www.digitalartsonline.com www.fubiz.net http://www.tr3d.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |