Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL PLATFORMLAR VE SİNEMA | RTS4114912 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Selin ULUDOĞAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selin ULUDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders dijital platformların sinema tarihindeki yerini tespit etmek, Hollywood, Dünya Sineması, TV ile etkileşimini incelemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dijital Platform Nedir?,Dijital Sinema Tarihi,Dünya Sineması,Türk Sineması,Dünya Sinemasından Örnekler,Türk Sinemasından Örnekler,Televizyon Program Formatı,Ara Sınav,TV Komedi ,TV Drama,Film İnceleme,Eleştiri Makalesi ,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler sinema tarihi sürecinde dijital sinemanın gelişimi hakkında derinlemesine bir bilgi sahibi olacaklardır. | 10, 16, 37, 4, 5, 6, 9 | A, D, E, F, G |
Öğrenciler dijital platformlardaki film türlerini, Televizyon program formatını tanımlayabileceklerdir. | 13, 14, 9 | E, I |
Öğrenciler dijital platformlarda yayımlananan sinema filmleri hakkında eleştirel ve tarihsel yaklaşımı kullanarak makale yazabileceklerdir. | 10, 13, 9 | E, I |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, I: Portfolyo Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital Platform Nedir? | Dijital platformlar araştırma ödevi |
2 | Dijital Sinema Tarihi | Ünite 6:Medya "Bir Film Nasıl Okunur?" okuma ödevi |
3 | Dünya Sineması | Dünya sineması Avrupa, Uzak Doğu sineması araştırma ödevi |
4 | Türk Sineması | Yeşilçam tarihi araştırma ödevi |
5 | Dünya Sinemasından Örnekler | Sinema Kitabı okuma ödevi, Akira Kurosawa, Ingmar Bergman, Guillermo del Toro sineması araştırma ödevi |
6 | Türk Sinemasından Örnekler | Modern Türk sineması araştırma ödevi ve film analizi ödevi |
7 | Televizyon Program Formatı | "Bir Film Nasıl Okunur" "TV" ve "Sinema Tarihinin Biçimlenişi" okuma |
8 | Ara Sınav | sınav tekrarı |
9 | TV Komedi | "Sinema Kitabı" okuma ödevi |
10 | TV Drama | "Sinema Kitabı" okuma, TV komedi veya dram örnek film inceleme |
12 | Film İnceleme | Grup çalışması film analizi ve sunumları |
13 | Eleştiri Makalesi | Dijital platform sinema uzun eleştiri makalesi, "Sinema Kitabı" okuma |
14 | Final Sınavı | Sınav için tekrar |
Kaynak |
"Bir Film Nasıl Okunur?" James Monaco, Baxter L, Farndon J, Grant K, vd. "Sinema Kitabı". |
Dijital Platform İçeriği TV formatı ve sinema filmleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | X | |||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | X | |||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | X | |||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL PLATFORMLAR VE SİNEMA | RTS4114912 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Selin ULUDOĞAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selin ULUDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders dijital platformların sinema tarihindeki yerini tespit etmek, Hollywood, Dünya Sineması, TV ile etkileşimini incelemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dijital Platform Nedir?,Dijital Sinema Tarihi,Dünya Sineması,Türk Sineması,Dünya Sinemasından Örnekler,Türk Sinemasından Örnekler,Televizyon Program Formatı,Ara Sınav,TV Komedi ,TV Drama,Film İnceleme,Eleştiri Makalesi ,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler sinema tarihi sürecinde dijital sinemanın gelişimi hakkında derinlemesine bir bilgi sahibi olacaklardır. | 10, 16, 37, 4, 5, 6, 9 | A, D, E, F, G |
Öğrenciler dijital platformlardaki film türlerini, Televizyon program formatını tanımlayabileceklerdir. | 13, 14, 9 | E, I |
Öğrenciler dijital platformlarda yayımlananan sinema filmleri hakkında eleştirel ve tarihsel yaklaşımı kullanarak makale yazabileceklerdir. | 10, 13, 9 | E, I |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, I: Portfolyo Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital Platform Nedir? | Dijital platformlar araştırma ödevi |
2 | Dijital Sinema Tarihi | Ünite 6:Medya "Bir Film Nasıl Okunur?" okuma ödevi |
3 | Dünya Sineması | Dünya sineması Avrupa, Uzak Doğu sineması araştırma ödevi |
4 | Türk Sineması | Yeşilçam tarihi araştırma ödevi |
5 | Dünya Sinemasından Örnekler | Sinema Kitabı okuma ödevi, Akira Kurosawa, Ingmar Bergman, Guillermo del Toro sineması araştırma ödevi |
6 | Türk Sinemasından Örnekler | Modern Türk sineması araştırma ödevi ve film analizi ödevi |
7 | Televizyon Program Formatı | "Bir Film Nasıl Okunur" "TV" ve "Sinema Tarihinin Biçimlenişi" okuma |
8 | Ara Sınav | sınav tekrarı |
9 | TV Komedi | "Sinema Kitabı" okuma ödevi |
10 | TV Drama | "Sinema Kitabı" okuma, TV komedi veya dram örnek film inceleme |
12 | Film İnceleme | Grup çalışması film analizi ve sunumları |
13 | Eleştiri Makalesi | Dijital platform sinema uzun eleştiri makalesi, "Sinema Kitabı" okuma |
14 | Final Sınavı | Sınav için tekrar |
Kaynak |
"Bir Film Nasıl Okunur?" James Monaco, Baxter L, Farndon J, Grant K, vd. "Sinema Kitabı". |
Dijital Platform İçeriği TV formatı ve sinema filmleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | X | |||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | X | |||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | X | |||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |