Skip to main content

Aim

The aim of the Medical Physiology master's program, is to provide students with an in-depth understanding of the normal functioning and physiological processes of the human body, the ability to conduct research and to advance knowledge in this field. The general objectives of this programme are; - Development of Basic Knowledge and Skills - Independent Research Capability - Literature Review and Comprehension - Innovation and Contribution

Qualification Awarded

Master's Degree

Registration and Admission Requirements

Bachelor's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) Result, Certificate of English Proficiency

Graduation Requirements

Students who have taken 90 to 120 ECTS, successfully passed their courses, attended a seminar and submitted their thesis are entitled to receive a diploma.

Recognition of Prior Learning

Lesson Plan - ECTS Credits

* The courses indicated in this course table shows current course plan information in Student Affairs.

** Compulsory courses are certainly opened whereas opening of elective and optional courses may differ according to preferences and quota condition in related term.

*** Theoretical and practical course hours of vocational (professional) clinical courses are not considered weekly. These course hours refer to total course hours.

Please click on the course title in the table below in order to see detailed information about course objectives and learning outcomes etc.

Fall Semester Courses Plan
CodeCourseLanguage of InstructionT+UUKECTSDownload
TFİY1121690SYSTEMS PHYSIOLOGY ITurkish336
TFİY1121990MORPHOLOGYTurkish339
TFİY1121980CELL BIOLOGY and BIOCHEMISTRYTurkish449
TFİY1122010MOLECULAR GENETICSTurkish447
TFİY1122210LABORATORY ROTATION ITurkish-6
TFİY1122220LABORATORY ROTATION IITurkish-6
TFİY1122240SCIENTIFIC RESEARCH METHODS Turkish224
TFİY1122230PHYSIOLOGY Turkish226
Spring Semester Courses Plan
CodeCourseLanguage of InstructionT+UUKECTSDownload
TFİY1221710SYSTEMS PHYSIOLOGY IITurkish336
TFİY1250240SEMINARTurkish-6
TFİY1221990MORPHOLOGYTurkish339
TFİY1221980CELL BIOLOGY and BIOCHEMISTRYTurkish449
TFİY1222010MOLECULAR GENETICSTurkish447
TFİY1222210LABORATORY ROTATION ITurkish-6
TFİY1222220LABORATORY ROTATION IITurkish-6
TFİY1222240SCIENTIFIC RESEARCH METHODS Turkish224
TFİY1222230PHYSIOLOGY Turkish226

Program Qualification

Theoretical, Factual

Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.
Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.


Program Output TYYÇ Basic Area Matrix
Basic Area QualificationProgram Qualification
KNOWLEDGE
Theoretical, Factual

1- Developing, deepening and reaching original definitions that will bring innovation to the field with original thought and/or research based on master's qualifications.

1 - Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.

2 - Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.

5 - Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir.

6 - Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir

7 - Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir

11 - Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder.

2- Understanding the interdisciplinary interaction to which the field is related; reaches original results by using new and complex ideas, information that requires expertise in analysis, synthesis and evaluation.

13 - Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir.

9 - Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır.

10 - Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.

3- Having advanced knowledge about other technological tools including computers and devices specific to the field at the level required by the health field.

3 - Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.

4 - Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.

5 - Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir.

6 - Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir

4- Knows the importance of ethical principles and ethical committees for individuals and society.

4 - Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.

10 - Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.

SKILLS
Cognitive, Practical

1- Having knowledgeable about statistical methods used continuously in studies conducted in the field of health.

1 - Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.

2 - Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.

3 - Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.

6 - Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir

7 - Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir

10 - Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.

2- Evaluating, using and conveying new information in its field with a systematic approach.

12 - Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir.

13 - Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir.

9 - Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır.

5 - Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir.

4 - Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.

3- Developing a new thought, method, design and/or application that brings innovation to its field or applying a known thought, method, design and/or application to a different field, investigates, understands, designs, adapts and implements an original subject.

9 - Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır.

10 - Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.

4-Being able to write the report of the research he/she has done/participated in and publishes it in a nationally/internationally accepted refereed journal and presents it in scientific meetings.

12 - Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir.

8 - Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır.

7 - Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir

5- Conducting critical analysis, synthesis and evaluation of new and complex thoughts.

4 - Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.

6-Having high level skills in using research methods in studies related to his/her field.

5 - Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir.

13 - Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir.

12 - Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir.

COMPETENCIES
Ability to work independently and take responsibility

1- Performing the necessary examination by using other technological tools and devices specific to the field at the level required by the field of health, including computers, and develops new creative solutions to problems.

1 - Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.

2 - Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.

4 - Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.

12 - Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir.

7 - Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir

6 - Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir

2- Contributing to the progress in the field by independently carrying out an original study that brings innovation to the field, developing a new thought, method, design and/or application or applying a known thought, method, design and/or application to a different field.

12 - Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir.

13 - Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir.

3- Performing statistical analysis at a level that can evaluate a scientific article.

13 - Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir.

4- Expanding the boundaries of knowledge in the field by publishing at least one scientific article about the field in national and/or international refereed journals.

9 - Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır.

10 - Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.

5- Leading in environments that are related to the field and require resolution of interdisciplinary problems.

8 - Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır.

9 - Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır.

10 - Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.

11 - Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder.

Learning Competence

1- Developing new thoughts and methods related to the field by using high-level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making.

2 - Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.

1 - Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.

2- Following evidence-based practices and conducts researches that will create evidence in his/her field about professional practices.

-

3- Applying the principles of advanced professional development and lifelong learning related to the field of health in his/her studies.

3 - Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.

4 - Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.

Communication and Social Competence

1- Examining and developing social relations and the norms that guide these relationships from a critical perspective and manages actions to change them when necessary.

9 - Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır.

10 - Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.

11 - Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder.

2- Defending their original views in the discussion of the subjects in their field with experts and establishes an effective communication showing their competence in his/her field.

1 - Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.

2 - Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.

5 - Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir.

10 - Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.

3- Establishing and discussing advanced written, verbal and visual communication by using a foreign language at least at European Language Portfolio C1 Level.

9 - Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır.

Field-based Competence

1- Contributing to the process of becoming and maintaining the information society of the society in which it lives by introducing scientific, technological, social or cultural advances in its field.

8 - Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır.

2- Establishing functional interaction by using strategic decision-making processes in solving the problems encountered in the field.

4 - Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.

6 - Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir

7 - Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir

8 - Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır.

3- Contributing to the solution of scientific, cultural, artistic and ethical problems encountered in the field of humanities and supports the development of these values.

13 - Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir.

12 - Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir.

6-Having experience in working with other health disciplines.

4 - Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.

5- Choosing and implementing the right statistical methods in his/her studies in the field of health and interprets them correctly. Performing analysis and synthesis.

4 - Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.

6- Using current developments and information related to the field of health for the benefit of the society in line with the children, family, national values and country facts.

7 - Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir



8 - Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır.

Employment Opportunities

Students who complete this programme have a variety of career opportunities, such as academic careers, medical research, or leadership in the health sector.

Upgrading

They can apply to doctoral programs.

Type of Training

Full Time

Assessment and Evaluation

- Lecture notes and exams, - Thesis work, - Written reports, - Oral presentations and seminars - Consultant reviews - Research skills

Head of Department/Program

Learning Experiences

Learning situations aim to develop students' creative, critical, reflective thinking skills and higher level thinking skills such as logical and mathematical thinking skills. In addition, it aims to develop students' meta-cognitive skills. Learning situations include learning strategies, methods and techniques as well as the tools used and assessment and evaluation methods. The learning situations used in the programs are given in the list below:

Learning Experiences *

Learning Activities

Tools Used

Discussion Method

Listening, speaking, asking questions, producing answers, developing and questioning opinions, examining and researching opinions, producing critical thinking, producing creative thinking, (workshop, panel, opposite panel, open forum, debate techniques are applied) collegium, forum, aquarium technique application, talking circle technique, application.

Standard classroom technologies, multimedia tools (text, images, graphics, graphics, drawings, audio, video and animations), computer, projection, online environments, conference room, workshop, panel, panel opposite, open forum collegial, forum environments.

Demonstration Method

The instructor demonstrates the use of a tool or equipment, the instructor demonstrates a performance/practice/practice to the student, the students repeat the use of the tool or equipment, the student repeats a performance/practice/practice.

Real tools or model tools and equipment, multimedia tools, videos and animations), computer.

Problem Solving Method

Identifying a scientific / theoretical and / or real life problem, analyzing the data related to the problem, developing alternative solutions, choosing the appropriate solution method, evaluating the solution to the problem, individual study

Textbooks, research reports, multimedia tools (text, images, graphics, graphics, drawings, audio, video and animations), computer

Case Study Method

Presentation of case studies, exploring case studies, sampling typical cases, sampling outlier cases, alternative cases, comparing case studies, case study analysis, case study interpretation, case study evaluation.

Standard classroom technologies, multimedia tools (text, images, graphics, drawings, audio, video and animation, cartoons), computer, projection, online environments.

Self Study Method

Student interest, curiosity and motivation, learning objective, detailed research and investigation according to the topic; in- depth research and investigation, extensive reading, listening and watching, repeating a performance.

Library, e-library, laboratory, workshop

Question - Answer Technique

Asking Socratic questions, criticizing answers, generating questions, generating answers, criticizing, analyzing and evaluating creative answers, asking structured questions and generating answers, asking closed-ended questions and generating answers

Textbooks, recommended books, worksheets, question bank, multimedia tools (text, images, graphics, drawings, audio, video, cartoons and animations)

Experimental Technique

Setting up a scientific experiment, conducting a scientific experiment, collecting, processing and transforming data from a scientific experiment, predicting the results of a scientific experiment, explaining a scientific experiment, evaluating the results of a scientific experiment, simulation of an experiment.

Laboratory, workshop, application areas, computer software, standard classroom technologies.

Brainstorming Technique

Developing opinions, developing questions, expressing observation situations, developing critical thinking, problem solving, group/team work, listening and speaking.

Standard classroom technologies, multimedia tools (text, images, graphics, graphics, drawings, audio, video and animations), computers, projectors, online environments.

Project Based Learning Model

Creating a real-life problem situation scenario, identifying a real-life problem situation, collecting data related to the problem, analyzing data, data processing, data conversion, developing alternative solutions, choosing the appropriate solution method, applying the solution method / creating a model / design / concrete product / producing a concrete service, evaluating the model / design / concrete product / service, exhibiting project products

Problem scenario texts / Sample projects, databases, books, research reports, laboratory, workshop, application areas, library, computer software, standard classroom technologies, tools and equipment according to the project subject

Simulation Technique

Realization of simulations for risky, dangerous, expensive, time-consuming applications/practices.

Simulation environment, Computer

Problem Baded Learning Model

Creating a reflective scenario of a real-life problem situation, identifying a real-life problem situation, collecting data about the problem, analyzing data, data processing, data transformation, developing alternative solutions

Problem scenario texts, databases, books, research reports, laboratory, workshop, application areas, library, computer software, standard classroom technologies, tools and equipment according to the project subject

Inquiry-Based Learning

Exploring, finding case studies, establishing cause and effect relationship, questioning, examining, researching (learning circle=3E,5E,7E models

Standard classroom technologies, multimedia tools (text, images, graphics, graphics, drawings, audio, video and animations), computer, projection, online environments, conference room

Cooperative Learning

Cooperation, communication, leadership, sharing tasks, sharing responsibility, learning together, social interaction. Heterogeneous groups are formed among the students. The task is given to the groups. Groups of students do tasks such as project, performance, problem solving, role playing, classical homework together.

In-class and out-of-class, in-school and out-of- school environments.

Experiential Learning

Faculty-external stakeholder (industrial organizations, schools and others) cooperation is established. Students directly observe professional skills in the real environment. Observation results are analyzed in the classroom environment.

Internship places according to the program, professional practice places, Student product file sample, observation forms and other alterative measurement tools

Lecture Method

Listening, speaking, (lecture, conference, seminar, speech, statement and briefing techniques are applied)

Standard classroom technologies, multimedia tools (text, images, graphics, graphics, drawings, audio, video and animations), computer, projection, online environments, conference room

Traditional Written Exam

Classical written exams to assess creative, critical and reflective thinking. Multiple- choice, short-answer (fill-in-the-blank, matching, true-false and other) exams to assess cognitive skills such as knowledge, comprehension, application and analysis.

Written exam papers, multiple choice tests, short answer tests, mixed tests, answer keys

Oral Exam

It aims to assess student-specific, creative, critical, reflective thinking skills and cognitive skills such as knowledge, comprehension, application, analysis and synthesis. It is not a general measurement and evaluation method. It is not applied in every program; it is program specific.

Oral question bank/ oral question pool, answer keys, checklists, rubrics, rating scales

Homework

It is used to improve students' knowledge and skills, to encourage them to research and study, to complete their learning deficiencies, and to deepen their understanding of a subject.

Library, e-library, books, articles

Project Task

Identifies, field of application, collecting, and analyzing data, literature review, preparing and presenting report

Internet databases, library databases, e-mail, textbooks, or supplementary books

Course - Program Competencies Relations

Course12345678910111213
CELL BIOLOGY and BIOCHEMISTRY3200012000000
LABORATORY ROTATION I0022230100122
LABORATORY ROTATION II0022232000102
MORPHOLOGY2221121000020
PHYSIOLOGY 4332211100221
SCIENTIFIC RESEARCH METHODS 1124434421114
SEMINAR2223442432442
SYSTEMS PHYSIOLOGY I3232021201112
SYSTEMS PHYSIOLOGY II4221334411231
İlişkili Ders Sayısı / 9/10191418171822171665121514

Surveys for Students

Öğretim elemanı değerlendirme anketiKesinlikle katılmıyorumKatılmıyorumKısmen katılıyorumKatılıyorumKesinlikle katılıyorumFikrim yok
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Numerical Data

Number of Students by years

Student Success

Graduate Success

Ekleme Tarihi: 15/11/2023 - 16:58Son Güncelleme Tarihi: 15/11/2023 - 17:03