Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA | YHEM3113700 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bir bilimsel araştırma projesinin planlanması ve yürütülmesine ilişkin bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hemşirelikte Araştırmaya Giriş ve Araştırma Süreci,Araştırma Konusu Belirleme ve Literatür Tarama,Araştırma Amacı, Araştırma Soruları, Hipotez ve Sınırlılıklar,Nicel Araştırma Tasarımları,Nitel Araştırma Tasarımları,Bilimsel Araştırma Projesi-I,Bilimsel Araştırma Projesi-II,Örnekleme,Veri Toplama Yöntem ve Araçları,Verilerin Analizi ve Yorumlanması,Hemşirelik Araştırmalarında Etik ,Araştırma Raporunu Yazma ve Yayınlama,Bilimsel Araştırma Projesi-III,Bilimsel Araştırma Projesi-V; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilimsel araştırma sürecinin basamaklarını açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
2. Bilimsel araştırma sürecinin basamakları doğrultusunda bir araştırma planlar. | 10, 16, 5 | F |
3. Bilimsel araştırma sürecinin basamakları doğrultusunda bir araştırma yürütür. | 10, 16, 5 | F |
4. Bir bilimsel araştırma raporu hazırlar. | 10, 16, 5 | F |
5. Hemşirelikte bilimsel araştırmaların önemine inanır. | 10, 16, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hemşirelikte Araştırmaya Giriş ve Araştırma Süreci | Kaynağın 1-27. sayfalarının okunması |
2 | Araştırma Konusu Belirleme ve Literatür Tarama | Kaynağın 29-63. sayfalarının okunması |
3 | Araştırma Amacı, Araştırma Soruları, Hipotez ve Sınırlılıklar | Kaynağın 65-86. sayfalarının okunması |
4 | Nicel Araştırma Tasarımları | Kaynağın 87-128. sayfalarının okunması |
5 | Nitel Araştırma Tasarımları | Kaynağın 133-164. sayfalarının okunması |
6 | Bilimsel Araştırma Projesi-I | Araştırma Konusu, araştırma amacı, araştırma soruları ve araştırma tasarımları ile ilgili ders notlarının okunması |
7 | Bilimsel Araştırma Projesi-II | Araştırma Konusu, araştırma amacı, araştırma soruları ve araştırma tasarımları ile ilgili ders notlarının okunması |
8 | Örnekleme | Kaynağın 167-192. sayfalarının okunması |
9 | Veri Toplama Yöntem ve Araçları | Kaynağın 193-214. sayfalarının okunması |
10 | Verilerin Analizi ve Yorumlanması | Kaynağın 237-279 sayfalarının okunması |
11 | Hemşirelik Araştırmalarında Etik | Kaynağın 313-331. sayfalarının okunması |
12 | Araştırma Raporunu Yazma ve Yayınlama | Kaynağın 281-295. sayfalarının okunması |
13 | Bilimsel Araştırma Projesi-III | Veri toplama araç ve yöntemleri ve verilerin analizi ilgili ders notlarının okunması |
14 | Bilimsel Araştırma Projesi-V | Hemşirelik araştırmalarında etik ve araştırma raporunu yazma ve yayınlama ile ilgili ders notunu okuması |
Kaynak |
Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin,M.N. Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, 1. Basım, İstanbul, 2014. |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | ||||||
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | ||||||
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | ||||||
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | ||||||
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | ||||||
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | ||||||
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 28 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA | YHEM3113700 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Merve TARHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bir bilimsel araştırma projesinin planlanması ve yürütülmesine ilişkin bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hemşirelikte Araştırmaya Giriş ve Araştırma Süreci,Araştırma Konusu Belirleme ve Literatür Tarama,Araştırma Amacı, Araştırma Soruları, Hipotez ve Sınırlılıklar,Nicel Araştırma Tasarımları,Nitel Araştırma Tasarımları,Bilimsel Araştırma Projesi-I,Bilimsel Araştırma Projesi-II,Örnekleme,Veri Toplama Yöntem ve Araçları,Verilerin Analizi ve Yorumlanması,Hemşirelik Araştırmalarında Etik ,Araştırma Raporunu Yazma ve Yayınlama,Bilimsel Araştırma Projesi-III,Bilimsel Araştırma Projesi-V; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilimsel araştırma sürecinin basamaklarını açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A |
2. Bilimsel araştırma sürecinin basamakları doğrultusunda bir araştırma planlar. | 10, 16, 5 | F |
3. Bilimsel araştırma sürecinin basamakları doğrultusunda bir araştırma yürütür. | 10, 16, 5 | F |
4. Bir bilimsel araştırma raporu hazırlar. | 10, 16, 5 | F |
5. Hemşirelikte bilimsel araştırmaların önemine inanır. | 10, 16, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hemşirelikte Araştırmaya Giriş ve Araştırma Süreci | Kaynağın 1-27. sayfalarının okunması |
2 | Araştırma Konusu Belirleme ve Literatür Tarama | Kaynağın 29-63. sayfalarının okunması |
3 | Araştırma Amacı, Araştırma Soruları, Hipotez ve Sınırlılıklar | Kaynağın 65-86. sayfalarının okunması |
4 | Nicel Araştırma Tasarımları | Kaynağın 87-128. sayfalarının okunması |
5 | Nitel Araştırma Tasarımları | Kaynağın 133-164. sayfalarının okunması |
6 | Bilimsel Araştırma Projesi-I | Araştırma Konusu, araştırma amacı, araştırma soruları ve araştırma tasarımları ile ilgili ders notlarının okunması |
7 | Bilimsel Araştırma Projesi-II | Araştırma Konusu, araştırma amacı, araştırma soruları ve araştırma tasarımları ile ilgili ders notlarının okunması |
8 | Örnekleme | Kaynağın 167-192. sayfalarının okunması |
9 | Veri Toplama Yöntem ve Araçları | Kaynağın 193-214. sayfalarının okunması |
10 | Verilerin Analizi ve Yorumlanması | Kaynağın 237-279 sayfalarının okunması |
11 | Hemşirelik Araştırmalarında Etik | Kaynağın 313-331. sayfalarının okunması |
12 | Araştırma Raporunu Yazma ve Yayınlama | Kaynağın 281-295. sayfalarının okunması |
13 | Bilimsel Araştırma Projesi-III | Veri toplama araç ve yöntemleri ve verilerin analizi ilgili ders notlarının okunması |
14 | Bilimsel Araştırma Projesi-V | Hemşirelik araştırmalarında etik ve araştırma raporunu yazma ve yayınlama ile ilgili ders notunu okuması |
Kaynak |
Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin,M.N. Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, 1. Basım, İstanbul, 2014. |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | ||||||
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | ||||||
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | ||||||
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | ||||||
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | ||||||
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | ||||||
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |