Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Amaç

Evrensel değerler, ulusal ve uluslararası ölçütler, ülke gerçekleri ve gereksinimleri doğrultusunda; birey, aile ve toplumun sağlığını koruyan, sürdüren, geliştiren ve bozulduğu durumlarda kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımı verebilen, eğitim, yönetim ve araştırma rollerini yürütebilen, Gittikçe otonomi kazanan hemşirelik rolüne hazır, bilgiyi paylaşan, etik değerlere sahip, empati yapabilen, insana kendini değerli hissettiren, toplumsal sorunlara duyarlı, mesleğinde yetkin olan ve sağlık bakım alanlarında tercih edilen, Sağlık hizmet alanlarında bilimsel araştırmalarda rol alabilen, yüksek lisans ve doktora yapabilen, geleceğin akademisyenleri olabilecek, Yaşam boyu öğrenme anlayışı ile mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürebilen mezunlar yetiştirmek hemşirelik programının eğitim amaçlarıdır.

Kazanılan Derece

Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı (YKS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa AYT SAYISAL puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.

Mezuniyet Koşulları

Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.

Ders Planı - AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
YHEM1139840 HEMŞİRELİĞE GİRİŞ Türkçe 2 2
YHEM1139860 TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK Türkçe 3+1 4
YHEM1139850 HEMŞİRELİK ESASLARI I Türkçe 3+4 6
YHEM1111800 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI I Türkçe 2 2
YHEM1182320 ANATOMİ I Türkçe 2+2 4
YHEM1115000 SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM Türkçe 2 2
ATA1110800 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Türkçe 2 2
İNG1111600 İNGİLİZCE I İngilizce 3 4
TDL1110200 TÜRK DİLİ I Türkçe 2 2
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
YHEM1211900 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II Türkçe 2 2
YHEM1210700 ANATOMİ II Türkçe 2+2 4
YHEM1239870 HEMŞİRELİK ESASLARI II Türkçe 2 2
YHEM1282310 FİZYOLOJİ Türkçe 3 4
YHEM1239880 HEMŞİRELİK ESASLARI II UYGULAMA Türkçe 4
YHEM1217000 DAVRANIŞ BİLİMLERİ Türkçe 2 2
YHEM1239980 İLK YARDIM Türkçe 2 2
İNG1211700 İNGİLİZCE II İngilizce 3 4
TDL1220000 TÜRK DİLİ II Türkçe 2 2
ATA1210000 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Türkçe 2 2
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
YHEM2139890 İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ Türkçe 4 4
YHEM2139930 MİKROBİYOLOJİ Türkçe 2+1 3
YHEM2139910 İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA Türkçe 10
YHEM2160700 FARMAKOLOJİ Türkçe 2 3
YHEM2139920 BİYOKİMYA Türkçe 2+1 3
YHEM2190110 MESLEKİ İNGİLİZCE I İngilizce 3 3
YHEM2174960 SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRMESİ Türkçe 2 2
YHEM2140310 HEMŞİRELİKTE ETİK VE DEONTOLOJİ Türkçe 2 2
YHEM2140320 KÜLTÜRLERARASI HEMŞİRELİK Türkçe 2 2
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
YHEM2210100 BİYOİSTATİSTİK Türkçe 2 2
YHEM2239960 KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ Türkçe 4 4
YHEM2239940 CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ Türkçe 4 4
YHEM2239970 KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA Türkçe 7
YHEM2290120 MESLEKİ İNGİLİZCE II İngilizce 3 3
YHEM2239950 CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA Türkçe 8
YHEM2274970 HEMŞİRELİK SÜRECİ Türkçe 2 2
YHEM2236030 SAĞLIK OKUR YAZARLIĞI Türkçe 2 2
YHEM2236020 BAKIM TEKNOLOJİLERİ Türkçe 2 2
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
YHEM3140070 ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ Türkçe 4 4
YHEM3140080 ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA Türkçe 8
YHEM3140090 RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ Türkçe 4 4
YHEM3140110 RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA Türkçe 7
YHEM3113700 HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA Türkçe 2 3
YHEM3140340 ELEŞTİREL DÜŞÜNME Türkçe 2 2
YHEM3136050 SOSYAL ŞİDDET VE REHABİLİTASYON Türkçe 2 2
YHEM3136040 PALYATİF VE YAŞAM SONU BAKIM Türkçe 2 2
YHEM3140330 AKADEMİK SUNUM TEKNİKLERİ Türkçe 2 2
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
YHEM3240170 HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM Türkçe 3 3
YHEM3240150 HEMŞİRELİKTE YÖNETİM Türkçe 3 3
YHEM3240130 HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ Türkçe 4 4
YHEM3240140 HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA Türkçe 8
YHEM3240180 HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM UYGULAMA Türkçe 5
YHEM3240160 HEMŞİRELİKTE YÖNETİM UYGULAMA Türkçe 5
YHEM3236070 SAĞLIK HUKUKU VE HEMŞİRELİK Türkçe 2 2
YHEM3236060 SAĞLIK POLİTİKALARI VE HEMŞİRELİK Türkçe 2 2
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
YHEM4140190 HEMŞİRELİKTE İNTÖRNLÜK I Türkçe 2+28 24
YHEM4136090 YARA VE HEMŞİRELİK BAKIMI Türkçe 2 2
YHEM4136120 ÜREME SAĞLIĞI VE AİLE PLANLAMASI Türkçe 2 2
YHEM4136110 YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ Türkçe 2 2
YHEM4174980 SAĞLIĞIN GELİŞTİRİLMESİ Türkçe 2 2
YHEM4140360 HEMŞİRELİKTE BİLİŞİM Türkçe 2 2
YHEM4140350 SAĞLIKTA KALİTE YÖNETİMİ Türkçe 2 2
YHEM4136130 EVDE BAKIM HEMŞİRELİĞİ Türkçe 2 2
YHEM4174990 MESLEKİ YAŞAMA GEÇİŞ Türkçe 2 2
YHEM4136080 ACİL HEMŞİRELİĞİ Türkçe 2 2
YHEM4136140 AKADEMİK OKUMA YAZMA BECERİLERİ I İngilizce 2 2
YHEM4136030 SAĞLIK OKUR YAZARLIĞI Türkçe 2 2
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
YHEM4240220 HEMŞİRELİKTE İNTÖRNLÜK II Türkçe 2+28 24
YHEM4236220 KANITA DAYALI HEMŞİRELİK Türkçe 2 2
YHEM4236020 BAKIM TEKNOLOJİLERİ Türkçe 2 2
YHEM4240410 ENGELLİ BİREY HEMŞİRELİĞİ Türkçe 2 2
YHEM4275010 AFET HEMŞİRELİĞİ Türkçe 2 2
YHEM4275030 YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİ Türkçe 2 2
YHEM4240370 PSİKOSOSYAL HEMŞİRELİK Türkçe 2 2
YHEM4240380 GERİATRİ HEMŞİRELİĞİ Türkçe 2 2
YHEM4279760 DİABET HEMŞİRELİĞİ Türkçe 2 2
YHEM4240390 TRANSPLANTASYON HEMŞİRELİĞİ Türkçe 2 2
YHEM4236190 ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİ Türkçe 2 2
YHEM4236210 AKADEMİK OKUMA YAZMA BECERİLERİ II İngilizce 2 2

Program Yeterliliği

BİLGİ


Kuramsal, Olgusal

1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.

BECERİLER


Bilişsel, Uygulamalı

3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.

YETKİNLİKLER


Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.

Öğrenme Yetkinliği

10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.

Alana Özgü Yetkinlik

13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

İstihdam Olanakları

Mezunlar, kamu kuruluşları, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapabilirler.

Üst Dereceye Geçiş

Kuralları YÖK ve ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından belirlenen yüksek lisans ve doktora programları ile sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.

Bölüm/Program Başkanı

Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Deney / Laboratuvar

Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi

Laboratuvar, uygulama alanları

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

Yansıtıcı Düşünce

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

Kavram Haritası

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

Bakım Planı

Video

probleme dayalı öğrenme

veri tabanları, kitaplar

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Alıştırma ve Uygulama

Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması

Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösteri

Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi

Gösterip Yapma

Görerek öğrenmenin desteklemesi

Video, film, veri tabanları

Rol Oynama

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Benzetim

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Sözlü Sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Proje / Tasarım

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Kısa Sınav

Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Performans Görevi

Proje temelli sunum teknikleri

Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz

Dersler ile Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
AKADEMİK SUNUM TEKNİKLERİ 2234134134353
ANATOMİ I 4200000000000
ANATOMİ II 0020300001201
BAKIM TEKNOLOJİLERİ 3235341133442
BİYOKİMYA 4543421333344
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ 5543354224234
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA 5554454224245
DAVRANIŞ BİLİMLERİ 0010012000200
FARMAKOLOJİ 5333334110343
FİZYOLOJİ 0001012010000
HEMŞİRELİĞE GİRİŞ 3353543343445
HEMŞİRELİK ESASLARI I 5530530000033
HEMŞİRELİK ESASLARI II 5500540000035
HEMŞİRELİK ESASLARI II UYGULAMA 5530540000044
HEMŞİRELİK SÜRECİ 5543353115125
HEMŞİRELİKTE ETİK VE DEONTOLOJİ 3334330004035
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ 5545555453344
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA 5553055005003
İLK YARDIM 5333334110343
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ 4444344333333
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA 4543400334004
KÜLTÜRLERARASI HEMŞİRELİK 4455335304244
MESLEKİ İNGİLİZCE I 0043304004544
MESLEKİ İNGİLİZCE II 0050005004550
MESLEKİ YAŞAMA GEÇİŞ 5533442232333
MİKROBİYOLOJİ 4333323030203
SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM 0000002020252
SAĞLIK OKUR YAZARLIĞI 1141143141333
SAĞLIKTA KALİTE YÖNETİMİ 3234452511333
TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK 3004003030000
İlişkili ders sayısı / 66/7097879074808275364862608188
İlişki ağırlığı4333333223233

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketi Kesinlikle katılmıyorum Katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Kesinlikle katılıyorum Fikrim yok Seçiniz
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrenciden beklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer ve duyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yol gösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacak uygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusunda gelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarında kullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zaman ayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkil eder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/ proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ile uyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç ve becerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı durumu