Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE BİLİŞİM VE İNOVASYONYHEM4113425Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN, Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHemşirelik bilişimi ve inovasyonu hakkında bilgi, beceri ve farkındalık kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Teknolojik Gelişmelerin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları,Bilişimde Temel Kavramlar and Hemşirelik Bilişiminin Önemi
,Bilişim Hemşireliğinde Yeterlilikler, Roller ve Eğitim,Sağlık ve Hemşirelik Bilişimi Uygulamaları,Elektronik Hasta Kayıtları ve Klinik Karar Destek Sistemleri,Dijital Hastane Dönüşümü Örneği,E-Sağlık, Tele Sağlık, Tele Tıp, Tele Hemşirelik,Hemşirelik Bilişiminin Etik ve Yasal Yönleri,Hemşirelikte İnovasyonun Önemi,Dünya'da ve Türkiye'de İnovasyon Örnekleri,İnovatif Fikir Oluşturma ve İnovasyona Dönüştürme,Patent ve Faydalı Model Belgelendirme Süreci ve Önemi,İnovatif Ürünü Hayata Geçirmek,İnovatif Ürün ya da Bilişim Uygulaması Geliştirme Süreci; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Hemşirelik bilişimi ve inovasyon ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları açıklar. 10, 16, 19, 9A
2. Dünyada ve Türkiye'deki hemşirelikte bilişim uygulamaları ve inovatif ürün örneklerini açıklar. 10, 16, 9A
3. İnovatif bir ürün ya da bir bilişim teknolojisini tasarlar. 16, 19, 2, 5F
4. Hemşirelikte bilişim ve inovasyonun önemine inanır.16, 19, 2, 5F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Teknolojik Gelişmelerin Hemşirelik Mesleğine YansımalarıBirinci kaynağın incelenmesi
2Bilişimde Temel Kavramlar and Hemşirelik Bilişiminin Önemi
İkinci kaynağın incelenmesi
3Bilişim Hemşireliğinde Yeterlilikler, Roller ve EğitimÜçüncü kaynağın incelenmesi
4Sağlık ve Hemşirelik Bilişimi UygulamalarıDördüncü kaynağın incelenmesi
5Elektronik Hasta Kayıtları ve Klinik Karar Destek SistemleriBeşinci kaynağın incelenmesi
6Dijital Hastane Dönüşümü ÖrneğiAltıncı kaynağın incelenmesi
7E-Sağlık, Tele Sağlık, Tele Tıp, Tele HemşirelikYedinci kaynağın incelenmesi
8Hemşirelik Bilişiminin Etik ve Yasal YönleriSekizinci kaynağın incelenmesi
9Hemşirelikte İnovasyonun ÖnemiDokuzuncu kaynağın incelenmesi
10Dünya'da ve Türkiye'de İnovasyon ÖrnekleriOnuncu kaynağın incelenmesi
11İnovatif Fikir Oluşturma ve İnovasyona DönüştürmeOn birinci kaynağın incelenmesi
12Patent ve Faydalı Model Belgelendirme Süreci ve ÖnemiOn ikinci kaynağın incelenmesi
13İnovatif Ürünü Hayata GeçirmekOn ikinci kaynağın incelenmesi
14İnovatif Ürün ya da Bilişim Uygulaması Geliştirme Süreciİlgili ders notlarının incelenmesi
Kaynak
1. Konukbay, D., Efe, M., &Yıldız, D. (2020). Teknolojinin hemşirelik mesleğine yansıması: sistematik derleme. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(3), 175-182. 2. Graves, J. R., & Corcoran, S. (1989). The Study of Nursing Informatics. Journal of Nursing Scholarship, 27, 227-231. 3.Seçginli S. Hemşirelik Bilişimi. http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikbilisimi.pdf 4. Sağlık Bilişim Sistemleri, Hasan Kürşat GÜLEÇ, Musa ÖZATA, Nobel yayınları 5. Klinik Karar Destek Sistemleri, Nuran AYDIN, SANERC dergisi,2010 6. The ınformatics nurse Specialist role in Electronic health Record usability evaluation, Crystal L. Rojas, Computers, Informatics, Nursing & Vol. 32, No. 5, 214–220 7. Nursıng ınformatıcs.. Current and future trends Annals. Computer Science Series. 10th Tome 2nd Fasc. – 2012 8. Bilişim ve Sağlık, Ayşe Demirhan, Bilişim Teknolojileri Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 3, Eylül 2011 9. Özbey, H., Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte İnovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-7. 10. Kartal, H., & Kantek, F. (2018). Hemşirelikte inovasyon örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(5), 57-63 11. Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., & Sezer, A. (2019). Hemşirelikte inovasyon kültürü oluşturma: bir başarı öyküsü. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181. 12. Doğan Merih, Y. (2018). İnovatif hemşirenin yol haritası. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi
Ders notları, internet siteleri ve hemşirelik bilişimi ve inovasyon ile ilgili diğer bilimsel kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE BİLİŞİM VE İNOVASYONYHEM4113425Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN, Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHemşirelik bilişimi ve inovasyonu hakkında bilgi, beceri ve farkındalık kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Teknolojik Gelişmelerin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları,Bilişimde Temel Kavramlar and Hemşirelik Bilişiminin Önemi
,Bilişim Hemşireliğinde Yeterlilikler, Roller ve Eğitim,Sağlık ve Hemşirelik Bilişimi Uygulamaları,Elektronik Hasta Kayıtları ve Klinik Karar Destek Sistemleri,Dijital Hastane Dönüşümü Örneği,E-Sağlık, Tele Sağlık, Tele Tıp, Tele Hemşirelik,Hemşirelik Bilişiminin Etik ve Yasal Yönleri,Hemşirelikte İnovasyonun Önemi,Dünya'da ve Türkiye'de İnovasyon Örnekleri,İnovatif Fikir Oluşturma ve İnovasyona Dönüştürme,Patent ve Faydalı Model Belgelendirme Süreci ve Önemi,İnovatif Ürünü Hayata Geçirmek,İnovatif Ürün ya da Bilişim Uygulaması Geliştirme Süreci; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Hemşirelik bilişimi ve inovasyon ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları açıklar. 10, 16, 19, 9A
2. Dünyada ve Türkiye'deki hemşirelikte bilişim uygulamaları ve inovatif ürün örneklerini açıklar. 10, 16, 9A
3. İnovatif bir ürün ya da bir bilişim teknolojisini tasarlar. 16, 19, 2, 5F
4. Hemşirelikte bilişim ve inovasyonun önemine inanır.16, 19, 2, 5F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Teknolojik Gelişmelerin Hemşirelik Mesleğine YansımalarıBirinci kaynağın incelenmesi
2Bilişimde Temel Kavramlar and Hemşirelik Bilişiminin Önemi
İkinci kaynağın incelenmesi
3Bilişim Hemşireliğinde Yeterlilikler, Roller ve EğitimÜçüncü kaynağın incelenmesi
4Sağlık ve Hemşirelik Bilişimi UygulamalarıDördüncü kaynağın incelenmesi
5Elektronik Hasta Kayıtları ve Klinik Karar Destek SistemleriBeşinci kaynağın incelenmesi
6Dijital Hastane Dönüşümü ÖrneğiAltıncı kaynağın incelenmesi
7E-Sağlık, Tele Sağlık, Tele Tıp, Tele HemşirelikYedinci kaynağın incelenmesi
8Hemşirelik Bilişiminin Etik ve Yasal YönleriSekizinci kaynağın incelenmesi
9Hemşirelikte İnovasyonun ÖnemiDokuzuncu kaynağın incelenmesi
10Dünya'da ve Türkiye'de İnovasyon ÖrnekleriOnuncu kaynağın incelenmesi
11İnovatif Fikir Oluşturma ve İnovasyona DönüştürmeOn birinci kaynağın incelenmesi
12Patent ve Faydalı Model Belgelendirme Süreci ve ÖnemiOn ikinci kaynağın incelenmesi
13İnovatif Ürünü Hayata GeçirmekOn ikinci kaynağın incelenmesi
14İnovatif Ürün ya da Bilişim Uygulaması Geliştirme Süreciİlgili ders notlarının incelenmesi
Kaynak
1. Konukbay, D., Efe, M., &Yıldız, D. (2020). Teknolojinin hemşirelik mesleğine yansıması: sistematik derleme. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(3), 175-182. 2. Graves, J. R., & Corcoran, S. (1989). The Study of Nursing Informatics. Journal of Nursing Scholarship, 27, 227-231. 3.Seçginli S. Hemşirelik Bilişimi. http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikbilisimi.pdf 4. Sağlık Bilişim Sistemleri, Hasan Kürşat GÜLEÇ, Musa ÖZATA, Nobel yayınları 5. Klinik Karar Destek Sistemleri, Nuran AYDIN, SANERC dergisi,2010 6. The ınformatics nurse Specialist role in Electronic health Record usability evaluation, Crystal L. Rojas, Computers, Informatics, Nursing & Vol. 32, No. 5, 214–220 7. Nursıng ınformatıcs.. Current and future trends Annals. Computer Science Series. 10th Tome 2nd Fasc. – 2012 8. Bilişim ve Sağlık, Ayşe Demirhan, Bilişim Teknolojileri Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 3, Eylül 2011 9. Özbey, H., Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte İnovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-7. 10. Kartal, H., & Kantek, F. (2018). Hemşirelikte inovasyon örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(5), 57-63 11. Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., & Sezer, A. (2019). Hemşirelikte inovasyon kültürü oluşturma: bir başarı öyküsü. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181. 12. Doğan Merih, Y. (2018). İnovatif hemşirenin yol haritası. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi
Ders notları, internet siteleri ve hemşirelik bilişimi ve inovasyon ile ilgili diğer bilimsel kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:01Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 15:11