Öğrencinin, akademik çeviri ve yazım temel kuralları çerçevesinde, alana ilişkin İngilizce yazılı kaynaklara ulaşma, okuma, anlama ve becerilerini kazandırmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması, akademik yazım,Cümlenin ögeleri (özne, yüklem, nesne, vb.) Basit cümle analizi,Akademik bilginin elde edilme teknikleri,Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar ,Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi ,Seçilen bilginin düzenlenmesi ,Akademik makale çeviri çalışmaları,Ara sınav,Akademik makale çeviri çalışmaları,Akademik yazım kuralları,Akademik yazı yapısını oluşturma,Akademik yazı yapısını oluşturma,Akademik yazım örneği,Literatür okuma ve değerlendirme sunumları,Literatür okuma ve değerlendirme sunumları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Akademik bilgiyi tanımlar
10, 19, 23, 9
A
Alana ilişkin akademik bilgi için kullanılabilecek kaynakları söyler
10, 5, 6, 9
A, E
Uygun terim ve teknikleri kullanarak ingilizce makalelere ulaşır
10, 5, 6, 9
A, E
Alana ilişkin ingilizce makaleleri yazım düzeni açısından çözümler
10, 14, 16, 6, 9
A, E
Alana ilişkin klinik uygulamalar üzerine yazılan makaleleri eleştirel düşünme çerçevesinde yorumlar
10, 16, 5, 6, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması, akademik yazım
2
Cümlenin ögeleri (özne, yüklem, nesne, vb.) Basit cümle analizi
Temel İngilizce Gramer kaynak kitapları
3
Akademik bilginin elde edilme teknikleri
2. kaynağın 10-16 sayfasının incelenmesi
4
Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar
2. kaynağın 10-16 sayfasının incelenmesi
Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması
5
Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi
Grup, seçilen konulara ilişkin makale örnekleri tarayacak
14
Literatür okuma ve değerlendirme sunumları
Sunum hazırlama
15
Literatür okuma ve değerlendirme sunumları
Sunum hazırlama
Kaynak
1. Day, R.A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır. Çeviri: Gülay Aşkar Altay. 7.Basım. Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
2. Rukanç F, ve ark. Elektronik Gelimeler Işığında Aratşrma Kütüphaneleri Sempozyumu Bildirileri. Ankara: Ankara Üniversitesi, (2003). 10-16.
3. Aksayan S., Bahar Z., Bayık A., Emiroğlu O. N., Görak G., Karataş, Kocaman G., Kubilay G., Seviğ Ü.,Edi.Erefe İ. (2002). Hemşirelikte Araştırma, Odak Ofset, İstanbul, s.49-63.
4. Erdoğan S. Nahcivan N. Esin N. Hemşirelikte Araştırma Süreç, İlke ve Uygulama. Nobel Kitabevi, İstanbul, 2014.s.29-63.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
10
10
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
14
1
14
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
12
12
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
64
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(64/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
AKADEMİK OKUMA YAZMA BECERİLERİ I
-
Güz Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencinin, akademik çeviri ve yazım temel kuralları çerçevesinde, alana ilişkin İngilizce yazılı kaynaklara ulaşma, okuma, anlama ve becerilerini kazandırmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması, akademik yazım,Cümlenin ögeleri (özne, yüklem, nesne, vb.) Basit cümle analizi,Akademik bilginin elde edilme teknikleri,Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar ,Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi ,Seçilen bilginin düzenlenmesi ,Akademik makale çeviri çalışmaları,Ara sınav,Akademik makale çeviri çalışmaları,Akademik yazım kuralları,Akademik yazı yapısını oluşturma,Akademik yazı yapısını oluşturma,Akademik yazım örneği,Literatür okuma ve değerlendirme sunumları,Literatür okuma ve değerlendirme sunumları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Akademik bilgiyi tanımlar
10, 19, 23, 9
A
Alana ilişkin akademik bilgi için kullanılabilecek kaynakları söyler
10, 5, 6, 9
A, E
Uygun terim ve teknikleri kullanarak ingilizce makalelere ulaşır
10, 5, 6, 9
A, E
Alana ilişkin ingilizce makaleleri yazım düzeni açısından çözümler
10, 14, 16, 6, 9
A, E
Alana ilişkin klinik uygulamalar üzerine yazılan makaleleri eleştirel düşünme çerçevesinde yorumlar
10, 16, 5, 6, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması, akademik yazım
2
Cümlenin ögeleri (özne, yüklem, nesne, vb.) Basit cümle analizi
Temel İngilizce Gramer kaynak kitapları
3
Akademik bilginin elde edilme teknikleri
2. kaynağın 10-16 sayfasının incelenmesi
4
Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar
2. kaynağın 10-16 sayfasının incelenmesi
Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması
5
Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi
Grup, seçilen konulara ilişkin makale örnekleri tarayacak
14
Literatür okuma ve değerlendirme sunumları
Sunum hazırlama
15
Literatür okuma ve değerlendirme sunumları
Sunum hazırlama
Kaynak
1. Day, R.A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır. Çeviri: Gülay Aşkar Altay. 7.Basım. Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
2. Rukanç F, ve ark. Elektronik Gelimeler Işığında Aratşrma Kütüphaneleri Sempozyumu Bildirileri. Ankara: Ankara Üniversitesi, (2003). 10-16.
3. Aksayan S., Bahar Z., Bayık A., Emiroğlu O. N., Görak G., Karataş, Kocaman G., Kubilay G., Seviğ Ü.,Edi.Erefe İ. (2002). Hemşirelikte Araştırma, Odak Ofset, İstanbul, s.49-63.
4. Erdoğan S. Nahcivan N. Esin N. Hemşirelikte Araştırma Süreç, İlke ve Uygulama. Nobel Kitabevi, İstanbul, 2014.s.29-63.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.