Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ELEKTRO FİZİKSEL AJANLAR I | - | Güz Dönemi | 1+4 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ, Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Elektroterapatik ajanların belirlenmesi, uygulama şekilleri ve problem çözümlerini planlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Düz akımların elde edilişi, İyontoforozis, Tıbbi ve cerrahi galvanizm, Modifiye galvanik akımlar, Elektrodiagnostik testler, Surge’lü akımlar, Genel Tekrar, Alçak frekanslı akımlar, Diadinamik akımlar,Enterferensiyal akımlar, Fonksiyonel elektrik stimulasyonu, Russian akımları, Elektroterapi uygulamalarında emniyet yöntemleri, Uygulama teknikleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Elektroterapide kullanılan düz akımların fiziksel ve fizyolojik etkilerini değerlendirebilmesi | 6, 9 | |
Düz akımın elde edilişini tanımlayabilmesi | 9 | |
İyontoforozis uygulamalarını tanımlayabilmesi | 6, 9 | |
Modifiye galvanizm, tıbbi ve cerrahi galvanizmi ayırt edebilmesi | 9 | |
Elektrodiagnostik yöntemleri tanımlayabilmesi | 6, 9 | |
Diadinamik akımları, özelliklerini ve etkilerini değerlendirebilmesi | 6, 9 | |
Orta frekanslı akımları değerlendirebilmesi | 6, 9 | |
Orta frekanslı ( enterferensiyal akım ) akımın fizyolojik etkilerini ayırt edebilmesi | 9 | |
Enterferensiyal akımda seçilen frekansa göre uygulama yöntemlerini ayırt edebilmesi | 6, 9 | |
Fonksiyonel Elektirik Stimulasyonu (FES) ve Russian Akımlarını değerlendirebilmesi | 6, 9 | |
FES kullanım parametrelerini ve uygulama prensiplerini özetleyebilmesi | 6, 9 | |
Russian akımların fizyolojik etkilerini aktarabimesi | 9 | |
Russian akımların tercih edilme nedenlerini ayırt edebilmesi | 9 | |
Elektrik şokunun nedenlerini tanımlayabilmesi | 9 | |
Elektriksel tedavi ajanlarının kullanımındaki emniyet kurallarını uygulayabilmesi | 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Düz akımların elde edilişi | |
2 | İyontoforozis | |
3 | Tıbbi ve cerrahi galvanizm | |
4 | Modifiye galvanik akımlar | |
5 | Elektrodiagnostik testler | |
6 | Surge’lü akımlar | |
7 | Genel Tekrar | |
8 | Alçak frekanslı akımlar | |
9 | Diadinamik akımlar | |
10 | Enterferensiyal akımlar | |
11 | Fonksiyonel elektrik stimulasyonu | |
12 | Russian akımları | |
13 | Elektroterapi uygulamalarında emniyet yöntemleri | |
14 | Uygulama teknikleri | |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
1-Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi,Özdinçler A., İstanbul Tıp Kitapevi 2014
2-Kanıta Dayalı Elektroterapi Yakut E., Dalkılınç , Kaya D.,Pelikan Kitabevi 2008
3-Kırdı N., Fonksiyonel Elektirik Stimilasyonu HÜ FTRYO yayınları 21- 1998M. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | | X | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | | | X | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ELEKTRO FİZİKSEL AJANLAR I | - | Güz Dönemi | 1+4 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ, Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Elektroterapatik ajanların belirlenmesi, uygulama şekilleri ve problem çözümlerini planlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Düz akımların elde edilişi, İyontoforozis, Tıbbi ve cerrahi galvanizm, Modifiye galvanik akımlar, Elektrodiagnostik testler, Surge’lü akımlar, Genel Tekrar, Alçak frekanslı akımlar, Diadinamik akımlar,Enterferensiyal akımlar, Fonksiyonel elektrik stimulasyonu, Russian akımları, Elektroterapi uygulamalarında emniyet yöntemleri, Uygulama teknikleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Elektroterapide kullanılan düz akımların fiziksel ve fizyolojik etkilerini değerlendirebilmesi | 6, 9 | |
Düz akımın elde edilişini tanımlayabilmesi | 9 | |
İyontoforozis uygulamalarını tanımlayabilmesi | 6, 9 | |
Modifiye galvanizm, tıbbi ve cerrahi galvanizmi ayırt edebilmesi | 9 | |
Elektrodiagnostik yöntemleri tanımlayabilmesi | 6, 9 | |
Diadinamik akımları, özelliklerini ve etkilerini değerlendirebilmesi | 6, 9 | |
Orta frekanslı akımları değerlendirebilmesi | 6, 9 | |
Orta frekanslı ( enterferensiyal akım ) akımın fizyolojik etkilerini ayırt edebilmesi | 9 | |
Enterferensiyal akımda seçilen frekansa göre uygulama yöntemlerini ayırt edebilmesi | 6, 9 | |
Fonksiyonel Elektirik Stimulasyonu (FES) ve Russian Akımlarını değerlendirebilmesi | 6, 9 | |
FES kullanım parametrelerini ve uygulama prensiplerini özetleyebilmesi | 6, 9 | |
Russian akımların fizyolojik etkilerini aktarabimesi | 9 | |
Russian akımların tercih edilme nedenlerini ayırt edebilmesi | 9 | |
Elektrik şokunun nedenlerini tanımlayabilmesi | 9 | |
Elektriksel tedavi ajanlarının kullanımındaki emniyet kurallarını uygulayabilmesi | 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Düz akımların elde edilişi | |
2 | İyontoforozis | |
3 | Tıbbi ve cerrahi galvanizm | |
4 | Modifiye galvanik akımlar | |
5 | Elektrodiagnostik testler | |
6 | Surge’lü akımlar | |
7 | Genel Tekrar | |
8 | Alçak frekanslı akımlar | |
9 | Diadinamik akımlar | |
10 | Enterferensiyal akımlar | |
11 | Fonksiyonel elektrik stimulasyonu | |
12 | Russian akımları | |
13 | Elektroterapi uygulamalarında emniyet yöntemleri | |
14 | Uygulama teknikleri | |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
1-Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi,Özdinçler A., İstanbul Tıp Kitapevi 2014
2-Kanıta Dayalı Elektroterapi Yakut E., Dalkılınç , Kaya D.,Pelikan Kitabevi 2008
3-Kırdı N., Fonksiyonel Elektirik Stimilasyonu HÜ FTRYO yayınları 21- 1998M. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | | X | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | | | X | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:50Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:51