Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Amaç

Fizyoterapi alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanabilen, insan sağlığına ve etik değerlere önem veren yardımcı sağlık personelini yetiştirmektir.

Kazanılan Derece

Ön Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Temel Yeterlilik Testi (TYT) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.

Mezuniyet Koşulları

Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 120 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.

Ders Planı - AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
FZT1124300 TEMEL FİZYOLOJİ Türkçe 2 3
FZT1126080 KLİNİK BİLİMLER Türkçe 2 2
FZT1124400 TIBBİ TERMİNOLOJİ Türkçe 2 4
FZT1127900 BESLENME İLKELERİ Türkçe 2 3
FZT1126110 FİZYOTERAPİYE GİRİŞ I Türkçe 2 3
FZT1126500 HALK SAĞLIĞI Türkçe 2 4
FZT1124200 TEMEL ANATOMİ Türkçe 2 3
FZT1129370 ELEKTRO FİZİKSEL AJANLAR I Türkçe 1+4 3
FZT1124500 İLKYARDIM Türkçe 1+1 2
FZT1112350 RADYASYONDAN KORUNMA Türkçe 2 2
FZT1124700 İLETİŞİM Türkçe 2 2
FZT1124600 MESLEK ETİĞİ Türkçe 2 2
FZT1125970 RADYOBİYOLOJİ Türkçe 2 2
FZT1124900 DAVRANIŞ BİLİMLERİ Türkçe 2 2
FZT1124800 İŞ GÜVENLİĞİ Türkçe 2 2
TDL1110200 TÜRK DİLİ I Türkçe 2 2
İNG1110900 İNGİLİZCE I İngilizce 2 2
ATA1110800 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Türkçe 2 2
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
FZT1263210 FİZYOTERAPİDE YARDIMCI GEREÇLER Türkçe 2+2 3
FZT1263230 MANİPÜLASYON MOBİLİZASYON Türkçe 1+4 7
FZT1263220 ELEKTROFİZİKSEL AJANLAR Türkçe 1+4 6
FZT1226660 FİZYOTERAPİYE GİRİŞ II Türkçe 2 3
FZT1226170 ERGOTERAPİ Türkçe 2 3
FZT1224650 KİNEZYOLOJİ Türkçe 2 2
FZT1229380 ELEKTRO FİZİKSEL AJANLAR II Türkçe 1+4 3
FZT1211800 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI I Türkçe 2 2
FZT1225600 SAĞLIKTA KALİTE YÖNETİMİ Türkçe 2 2
FZT1225100 ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Türkçe 2 2
FZT1225300 ÇEVRE KORUMA Türkçe 2 2
FZT1211250 GÜNCEL KİMYASALLAR VE İLAÇLAR Türkçe 2 2
İNG1212000 İNGİLİZCE II İngilizce 2 2
ATA1210000 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Türkçe 2 2
TDL1220000 TÜRK DİLİ II Türkçe 2 2
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
FZT2163260 YAŞLI BAKIM İLKE VE ESASLARI I Türkçe 2 4
FZT2142810 SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM Türkçe 2 2
FZT2163240 KLİNİK UYGULAMA I Türkçe 2+20 20
FZT2163250 REHABİLİTASYON VE EGZERSİZ I Türkçe 2+2 4
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
FZT2263270 KLİNİK UYGULAMA II Türkçe 2+20 20
FZT2263290 YAŞLI BAKIM İLKE VE ESASLARI II Türkçe 2 4
FZT2263280 REHABİLİTASYON VE EGZERSİZ II Türkçe 2+2 4
FZT2242850 SPOR VE SAĞLIK Türkçe 2 2

Program Yeterliliği

BİLGİ


Kuramsal, Olgusal

Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.

BECERİLER


Bilişsel, Uygulamalı

Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

YETKİNLİKLER


Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Öğrenme Yetkinliği

Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.

Alana Özgü Yetkinlik

Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

İstihdam Olanakları

Program mezunlarının yataklı tedavi merkezleri, acil servis üniteleri, diş üniteleri, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, protez-ortez üretim ve rehabilitasyon merkezleri, birinci basamak sağlık hizmeti veren kuruluşlar, okullar, spor kulüpleri, huzur evleri, rehabilitasyon merkezleri, kaplıca merkezleri ve evde bakım merkezleri gibi özel veya kamu birimlerinde iş olanakları bulunmaktadır.

Üst Dereceye Geçiş

Önlisans programlarından mezuniyetin ardından dikey geçiş sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarında eğitim görme imkânı bulunmaktadır.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.

Bölüm/Program Başkanı

Öğr.Gör. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Deney / Laboratuvar

Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi

Laboratuvar, uygulama alanları

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

Yansıtıcı Düşünce

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

Kavram Haritası

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

Video

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Alıştırma ve Uygulama

Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması

Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösteri

Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi

Gösterip Yapma

Görerek öğrenmenin desteklemesi

Video, film, veri tabanları

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Benzetim

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Sözlü Sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Proje / Tasarım

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Kısa Sınav

Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Dersler ile Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders 1 2 3 4 5 6 7 8 9
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ 003443011
BESLENME İLKELERİ 414320220
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI I 112115111
ÇEVRE KORUMA 140000155
DAVRANIŞ BİLİMLERİ 030000303
ELEKTRO FİZİKSEL AJANLAR I 525533441
ELEKTRO FİZİKSEL AJANLAR II 525533441
ELEKTROFİZİKSEL AJANLAR 333333152
ERGOTERAPİ 515521031
FİZYOTERAPİDE YARDIMCI GEREÇLER 521540332
FİZYOTERAPİYE GİRİŞ I 414411111
FİZYOTERAPİYE GİRİŞ II 414411111
GÜNCEL KİMYASALLAR VE İLAÇLAR 411010220
HALK SAĞLIĞI 434422252
İLETİŞİM 222220000
İLKYARDIM 111323231
İŞ GÜVENLİĞİ 030340454
KİNEZYOLOJİ 344322245
KLİNİK BİLİMLER 424321111
KLİNİK UYGULAMA I 213234351
KLİNİK UYGULAMA II 334533353
MANİPÜLASYON MOBİLİZASYON 413411211
MESLEK ETİĞİ 050000005
RADYASYONDAN KORUNMA 321112533
RADYOBİYOLOJİ 234230242
REHABİLİTASYON VE EGZERSİZ I 323433331
REHABİLİTASYON VE EGZERSİZ II 515353431
SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM 222220000
SAĞLIKTA KALİTE YÖNETİMİ 131241534
SPOR VE SAĞLIK 525530240
TEMEL ANATOMİ 404330000
TEMEL FİZYOLOJİ 200120000
TIBBİ TERMİNOLOJİ 225333222
YAŞLI BAKIM İLKE VE ESASLARI I 334333331
YAŞLI BAKIM İLKE VE ESASLARI II 213332311
İlişkili ders sayısı / 66/709868991008153718757
İlişki ağırlığı323322232

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketi Kesinlikle katılmıyorum Katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Kesinlikle katılıyorum Fikrim yok Seçiniz
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrenciden beklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer ve duyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yol gösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacak uygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusunda gelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarında kullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zaman ayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkil eder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/ proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ile uyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç ve becerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı durumu