Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENGE VE YÜRÜME EĞİTİMİPTR3215217Bahar Dönemi2+022
Ders Programı

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Perşembe 12:00-12:45

Perşembe 12:45-13:30

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk, yetişkin, yaşlı sağlıklı olan veya muskuloskeletal bozukluğa sahip bireylerde denge ve yürümenin kapsamlı değerlendirilmesi yapılarak, amaca uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon programının planlanmasının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Normal yürümenin kinematik analizi,Normal yürümenin kinetik analizi,Yürümede enerji tüketimi,Normal yürüme paterninin değerlendirilmesi ,Patolojik yürüyüş paternleri,Hastalık/kaza sonrası yürümenin restorasyonu,Yürüme analizi metodları,Yürüme eğitimi ve egzersizleri,Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar ,Yaygın karşılaşılan denge ve koordinasyon problemleri ,Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi,Denge ve koordinasyon egzersizleri,Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar , Olgu tartışma örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Denge ve koordinasyonu değerlendirip, bozuklukları ve günlük yaşama olan etkilerini analiz eder.16, 9A
Normal yürümenin özelliklerini, kinetik ve kinematiklerini tartışır. 16, 9A
Patolojik yürüyüş paternlerini tartışır ve Patolojik durumlarda rehabilitasyon programı uygulamalarını ayırt eder.16, 9A
Yürüme rehabilitasyonunu açıklar ve denge ve koordinasyon rehabilitasyonunu tanımlar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Normal yürümenin kinematik analiziMebis notları
2Normal yürümenin kinetik analiziMebis notları
3Yürümede enerji tüketimiMebis notları
4Normal yürüme paterninin değerlendirilmesi Mebis notları
5Patolojik yürüyüş paternleriMebis notları
6Hastalık/kaza sonrası yürümenin restorasyonuMebis notları
7Yürüme analizi metodlarıMebis notları
8Yürüme eğitimi ve egzersizleriMebis notları
9Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar Güncel literatür taraması
10Yaygın karşılaşılan denge ve koordinasyon problemleri Mebis notları
11Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesiMebis notları
12Denge ve koordinasyon egzersizleriMebis notları
13Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar Güncel literatür taraması
14 Olgu tartışma örnekleriMebis notları
Kaynak
Mebis notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı11414
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)49
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(49/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENGE VE YÜRÜME EĞİTİMİPTR3215217Bahar Dönemi2+022
Ders Programı

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Perşembe 12:00-12:45

Perşembe 12:45-13:30

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk, yetişkin, yaşlı sağlıklı olan veya muskuloskeletal bozukluğa sahip bireylerde denge ve yürümenin kapsamlı değerlendirilmesi yapılarak, amaca uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon programının planlanmasının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Normal yürümenin kinematik analizi,Normal yürümenin kinetik analizi,Yürümede enerji tüketimi,Normal yürüme paterninin değerlendirilmesi ,Patolojik yürüyüş paternleri,Hastalık/kaza sonrası yürümenin restorasyonu,Yürüme analizi metodları,Yürüme eğitimi ve egzersizleri,Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar ,Yaygın karşılaşılan denge ve koordinasyon problemleri ,Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi,Denge ve koordinasyon egzersizleri,Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar , Olgu tartışma örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Denge ve koordinasyonu değerlendirip, bozuklukları ve günlük yaşama olan etkilerini analiz eder.16, 9A
Normal yürümenin özelliklerini, kinetik ve kinematiklerini tartışır. 16, 9A
Patolojik yürüyüş paternlerini tartışır ve Patolojik durumlarda rehabilitasyon programı uygulamalarını ayırt eder.16, 9A
Yürüme rehabilitasyonunu açıklar ve denge ve koordinasyon rehabilitasyonunu tanımlar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Normal yürümenin kinematik analiziMebis notları
2Normal yürümenin kinetik analiziMebis notları
3Yürümede enerji tüketimiMebis notları
4Normal yürüme paterninin değerlendirilmesi Mebis notları
5Patolojik yürüyüş paternleriMebis notları
6Hastalık/kaza sonrası yürümenin restorasyonuMebis notları
7Yürüme analizi metodlarıMebis notları
8Yürüme eğitimi ve egzersizleriMebis notları
9Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar Güncel literatür taraması
10Yaygın karşılaşılan denge ve koordinasyon problemleri Mebis notları
11Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesiMebis notları
12Denge ve koordinasyon egzersizleriMebis notları
13Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar Güncel literatür taraması
14 Olgu tartışma örnekleriMebis notları
Kaynak
Mebis notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55