Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMERA VE IŞIKLANDIRMA UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tevfik ŞENOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kamera ve ışık kullanımının film yapımındaki önemine dair öğrenciye teorik ve pratik bilgi sunmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kamera ve Işık film yapımında nasıl ve ne şekillerde kullanılır?,Kamera kullanımı ve tarzı bir filmi nasıl etkiler?,Sinematografiye giriş,Sinematografiye teorik ve pratik örnekler,Işık bilgisine giriş,Bir filmin sinematografik çözümlemesi,Kompozisyon ve çerçeveleme,Lens seçimi, pozlama, diyafram, alan derinliği, kamera operatörlüğü,Hareket eden kamera estetiği,Işık ve duygu,Çekim ve devamlılık kuralları,Işık egzersizleri,Kamera ve ışık egzersizleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kamera ve ışığa dair temel kavramları tanımlayabilir. | 10, 12, 14, 16, 19, 2, 4, 6, 9 | |
Temel düzeyde sinematografiye hakim olabilir | 10, 12, 14, 16, 18, 19, 4, 6, 9 | |
Kamera ve ışık bilgisini ve temel kurallarını örneklerle açıklayabilir | 10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 4, 6, 9 | E, F |
Bir filmi sinematografik açıdan çözümleyebilir | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 23, 4, 5, 6, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamera ve Işık film yapımında nasıl ve ne şekillerde kullanılır? | |
2 | Kamera kullanımı ve tarzı bir filmi nasıl etkiler? | |
3 | Sinematografiye giriş | |
4 | Sinematografiye teorik ve pratik örnekler | |
5 | Işık bilgisine giriş | |
6 | Bir filmin sinematografik çözümlemesi | |
7 | Kompozisyon ve çerçeveleme | |
8 | Lens seçimi, pozlama, diyafram, alan derinliği, kamera operatörlüğü | |
9 | Hareket eden kamera estetiği | |
10 | Işık ve duygu | |
11 | Çekim ve devamlılık kuralları | |
12 | Işık egzersizleri | |
13 | Kamera ve ışık egzersizleri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
Bordwell, David, and Kristin Thompson. Film Art: An Introduction. Boston: McGraw-Hill, 2004. Thompson, K., & Bordwell, D. (1994). Film history: An introduction. New York: McGraw-Hill. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMERA VE IŞIKLANDIRMA UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tevfik ŞENOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kamera ve ışık kullanımının film yapımındaki önemine dair öğrenciye teorik ve pratik bilgi sunmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kamera ve Işık film yapımında nasıl ve ne şekillerde kullanılır?,Kamera kullanımı ve tarzı bir filmi nasıl etkiler?,Sinematografiye giriş,Sinematografiye teorik ve pratik örnekler,Işık bilgisine giriş,Bir filmin sinematografik çözümlemesi,Kompozisyon ve çerçeveleme,Lens seçimi, pozlama, diyafram, alan derinliği, kamera operatörlüğü,Hareket eden kamera estetiği,Işık ve duygu,Çekim ve devamlılık kuralları,Işık egzersizleri,Kamera ve ışık egzersizleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kamera ve ışığa dair temel kavramları tanımlayabilir. | 10, 12, 14, 16, 19, 2, 4, 6, 9 | |
Temel düzeyde sinematografiye hakim olabilir | 10, 12, 14, 16, 18, 19, 4, 6, 9 | |
Kamera ve ışık bilgisini ve temel kurallarını örneklerle açıklayabilir | 10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 4, 6, 9 | E, F |
Bir filmi sinematografik açıdan çözümleyebilir | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 23, 4, 5, 6, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamera ve Işık film yapımında nasıl ve ne şekillerde kullanılır? | |
2 | Kamera kullanımı ve tarzı bir filmi nasıl etkiler? | |
3 | Sinematografiye giriş | |
4 | Sinematografiye teorik ve pratik örnekler | |
5 | Işık bilgisine giriş | |
6 | Bir filmin sinematografik çözümlemesi | |
7 | Kompozisyon ve çerçeveleme | |
8 | Lens seçimi, pozlama, diyafram, alan derinliği, kamera operatörlüğü | |
9 | Hareket eden kamera estetiği | |
10 | Işık ve duygu | |
11 | Çekim ve devamlılık kuralları | |
12 | Işık egzersizleri | |
13 | Kamera ve ışık egzersizleri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
Bordwell, David, and Kristin Thompson. Film Art: An Introduction. Boston: McGraw-Hill, 2004. Thompson, K., & Bordwell, D. (1994). Film history: An introduction. New York: McGraw-Hill. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |