Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAZARLIK ATÖLYESİ | HR4215526 | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Cumartesi 12:00-12:45 Cumartesi 12:45-13:30 Cumartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Betül OK ŞEHİTOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Betül OK ŞEHİTOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Yaratıcı yazarlık hakkında bilgi vermek, metin incelemeleri yapmak ve öğrencilere yazma bilinci kazandırmaktır. Ders içerisinde yazı denemeleri yapılıp, teorik olarak da tartışılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta: Nasıl ve neden yazarız?,2. Hafta: Yazma motivasyonu ve Wirginia Woolf okuması,3. Hafta: Okuma Üzerine ve Yazı Denemesi,4. Hafta: Yazım Teknikleri ve Yeniden yazma (Öz Yazma),5. Hafta: Öykü Yazım Teknikleri ve Yazma Çalışması,6. Hafta: Deneme ve Deneme Türleri,7. Hafta: Deneme Yazma Çalışması,8. Hafta: Vize; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hafta: Nasıl ve neden yazarız? | |
2 | 2. Hafta: Yazma motivasyonu ve Wirginia Woolf okuması | |
3 | 3. Hafta: Okuma Üzerine ve Yazı Denemesi | |
4 | 4. Hafta: Yazım Teknikleri ve Yeniden yazma (Öz Yazma) | |
5 | 5. Hafta: Öykü Yazım Teknikleri ve Yazma Çalışması | |
6 | 6. Hafta: Deneme ve Deneme Türleri | |
7 | 7. Hafta: Deneme Yazma Çalışması | |
8 | 8. Hafta: Vize |
Kaynak |
Danell Jones , Virginia Woolf'tan Yazarlık Dersleri Büyübozumu: Yaratıcı Yazarlık – Murat Gülsoy Yaratıcı Yazarlık Defteri – Mürsel Çavuş Ben Buradan Okuyorum – Tim Parks Roman Sanatı – Milan Kundera Yazın Sanatı ve Yaratıcı Yazarlık – Ray Bradbury Saf ve Düşünceli Romancı – Orhan Pamuk Roman Kuramı – Georg Lukacs Sözcüklerdir Bütün Derdim – Ursula K. Le Guin Adım Adım Yaratıcı Yazarlık – Can Akkiriş Genç Bir Romancıya Mektuplar – Mario Vargas Llosa Yeni Başlayanlar İçin Yaratıcı Yazarlık Atölyeleri: Can Akkiriş Bir Yazar Nasıl Olunur? – John Freeman Karnavaldan Romana – Mikhail Bakhtin Oyun Yazarlığı – Hülya Nutku İyi Yazmak Üzerine – William Zinsser Vale’in Senaryo Teknikleri – Eugune Vale Yazma Uğraşı – Roy Peter Clark Yazma Sanatı – Stephen King Demek Yazar Olmak İstiyorsun! – Giuseppe Clucchia Yazının Felsefesi: İyi Yazarlar Neden İyi Yazarlar? – Edgar Allan Poe Yazmak Üzerine – Ernest Hemingway Dümeni Yaratıcılığa Kırmak: Hikâye Denizine Yelken Açmak İçin Bir 21. Yüzyıl Kılavuzu – Ursula K. Le Guin Virginia Woolf’tan Yazarlık Dersleri – Danell Jones O Kediyi Kurtar: Senaryo Yazarken İhtiyaç Duyacağınız O Kitap! – Blake Snyder Yaratıcı Yazarlık – Stephen May Reklam Yazarının El Kitabı – Joseph Sugarman Mesleğim Yazarlık – Haruki Murakami Herkes Yazabilir – Ann Handley Edebiyat Nedir? – Jean Paul Sartre Öykü Yazma Teknikleri – Salih Bolat Carys Davies, Kuytu Dino Buzzati |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAZARLIK ATÖLYESİ | HR4215526 | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Cumartesi 12:00-12:45 Cumartesi 12:45-13:30 Cumartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Betül OK ŞEHİTOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Betül OK ŞEHİTOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Yaratıcı yazarlık hakkında bilgi vermek, metin incelemeleri yapmak ve öğrencilere yazma bilinci kazandırmaktır. Ders içerisinde yazı denemeleri yapılıp, teorik olarak da tartışılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta: Nasıl ve neden yazarız?,2. Hafta: Yazma motivasyonu ve Wirginia Woolf okuması,3. Hafta: Okuma Üzerine ve Yazı Denemesi,4. Hafta: Yazım Teknikleri ve Yeniden yazma (Öz Yazma),5. Hafta: Öykü Yazım Teknikleri ve Yazma Çalışması,6. Hafta: Deneme ve Deneme Türleri,7. Hafta: Deneme Yazma Çalışması,8. Hafta: Vize; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hafta: Nasıl ve neden yazarız? | |
2 | 2. Hafta: Yazma motivasyonu ve Wirginia Woolf okuması | |
3 | 3. Hafta: Okuma Üzerine ve Yazı Denemesi | |
4 | 4. Hafta: Yazım Teknikleri ve Yeniden yazma (Öz Yazma) | |
5 | 5. Hafta: Öykü Yazım Teknikleri ve Yazma Çalışması | |
6 | 6. Hafta: Deneme ve Deneme Türleri | |
7 | 7. Hafta: Deneme Yazma Çalışması | |
8 | 8. Hafta: Vize |
Kaynak |
Danell Jones , Virginia Woolf'tan Yazarlık Dersleri Büyübozumu: Yaratıcı Yazarlık – Murat Gülsoy Yaratıcı Yazarlık Defteri – Mürsel Çavuş Ben Buradan Okuyorum – Tim Parks Roman Sanatı – Milan Kundera Yazın Sanatı ve Yaratıcı Yazarlık – Ray Bradbury Saf ve Düşünceli Romancı – Orhan Pamuk Roman Kuramı – Georg Lukacs Sözcüklerdir Bütün Derdim – Ursula K. Le Guin Adım Adım Yaratıcı Yazarlık – Can Akkiriş Genç Bir Romancıya Mektuplar – Mario Vargas Llosa Yeni Başlayanlar İçin Yaratıcı Yazarlık Atölyeleri: Can Akkiriş Bir Yazar Nasıl Olunur? – John Freeman Karnavaldan Romana – Mikhail Bakhtin Oyun Yazarlığı – Hülya Nutku İyi Yazmak Üzerine – William Zinsser Vale’in Senaryo Teknikleri – Eugune Vale Yazma Uğraşı – Roy Peter Clark Yazma Sanatı – Stephen King Demek Yazar Olmak İstiyorsun! – Giuseppe Clucchia Yazının Felsefesi: İyi Yazarlar Neden İyi Yazarlar? – Edgar Allan Poe Yazmak Üzerine – Ernest Hemingway Dümeni Yaratıcılığa Kırmak: Hikâye Denizine Yelken Açmak İçin Bir 21. Yüzyıl Kılavuzu – Ursula K. Le Guin Virginia Woolf’tan Yazarlık Dersleri – Danell Jones O Kediyi Kurtar: Senaryo Yazarken İhtiyaç Duyacağınız O Kitap! – Blake Snyder Yaratıcı Yazarlık – Stephen May Reklam Yazarının El Kitabı – Joseph Sugarman Mesleğim Yazarlık – Haruki Murakami Herkes Yazabilir – Ann Handley Edebiyat Nedir? – Jean Paul Sartre Öykü Yazma Teknikleri – Salih Bolat Carys Davies, Kuytu Dino Buzzati |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |