Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Amaç

İstanbul Medipol Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programı; halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe görev alabilecek donanımlara sahip, iş yaşamında etkili iletişim becerilerini kullanabilen, alanındaki gelişmeleri takip eden, yeni iletişim teknolojilerine hakim ve sosyal sorumluluk sahibi mezunlar yetiştirmeyi hedefler.

Kazanılan Derece

Yüksek Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yüksek Öğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa sözel puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.

Mezuniyet Koşulları

Programda öngörülen tüm dersleriı başarı ile tamamlayan ve toplam en az 120 AKTS kredisi almış ve tezini başarı ile teslim etmiş ise mezuniyete hak kazanır.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.

Ders Planı - AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
HR1138090 SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ Türkçe 3 5
HR1138110 HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Türkçe 3 6
HR1138080 İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ Türkçe 3 6
HR1140430 HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI Türkçe 3 5
İNG1111600 İNGİLİZCE I İngilizce 3 4
TDL1110200 TÜRK DİLİ I Türkçe 2 2
ATA1110800 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Türkçe 2 2
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
HR1238210 SOSYOLOJİYE GİRİŞ Türkçe 3 5
HR1250520 İLETİŞİM BECERİLERİ VE SUNUM TEKNİKLERİ Türkçe 1+2 6
HR1238120 İLETİŞİM HUKUKU Türkçe 3 5
HR1238140 REKLAMCILIĞA GİRİŞ Türkçe 3 6
ATA1210000 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Türkçe 2 2
İNG1211700 İNGİLİZCE II İngilizce 3 4
TDL1220000 TÜRK DİLİ II Türkçe 2 2
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
HR2150540 REKLAM MODEL VE STRATEJİLERİ Türkçe 3 5
HR2150430 İLETİŞİM KURAMLARI Türkçe 3 5
HR2152570 İTİBAR YÖNETİMİ Türkçe 3 5
HR2150530 HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI Türkçe 1+2 5
HR2150680 FOTOĞRAF VE GÖRSEL İLETİŞİM Türkçe 1+2 5
HR2152270 GÖSTERGEBİLİM Türkçe 3 5
HR2152530 KİŞİLERARASI İLETİŞİM Türkçe 3 5
HR2152560 YENİ MEDYADA HİR UYGULAMALARI Türkçe 1+2 5
HR2152430 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Türkçe 3 5
HR2152240 SANATTA YARATICI DÜŞÜNCE VE ESTETİK Türkçe 3 5
HR2152480 GÖRSEL KÜLTÜR Türkçe 3 5
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
HR2250550 HALKLA İLİŞKİLER MODEL VE STRATEJİLERİ Türkçe 3 5
HR2250610 PAZARLAMA İLKELERİ Türkçe 3 5
HR2250470 SİYASAL İLETİŞİM Türkçe 3 5
HR2250480 EKONOMİYE GİRİŞ Türkçe 3 5
HR2252690 KAMUOYU ARAŞTIRMALARI Türkçe 3 5
HR2273640 PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÖRNEK OLAYLAR Türkçe 1+2 5
HR2274950 SANAT KURAMLARI VE UYGULAMALARI Türkçe 3 5
HR2252350 MEDYA ANALİZİ VE SÖYLEM Türkçe 3 5
HR2252410 SİYASAL REKLAM KAMPANYALARI Türkçe 1+2 5
HR2211623 YARATICI REKLAMCILIK Türkçe 2+1 5
HR2252580 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Türkçe 3 5
HR2252550 İKNA STRATEJİLERİ Türkçe 3 5
HR2252510 KURGU Türkçe 1+2 5
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
HR3173660 REKLAM YAZARLIĞI Türkçe 2+1 5
HR3173670 HALKLA İLİŞKİLER ATÖLYESİ Türkçe 1+2 5
HR3173680 İŞLETMEYE GİRİŞ Türkçe 3 5
HR3173740 SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL KAMPANYALAR Türkçe 3 5
HR3172650 PSİKOLOJİ Türkçe 3 5
HR3110453 KURGU UYGULAMALARI I Türkçe 1+2 5
HR3110489 GÖRSEL EFEKT VE UYGULAMALARI Türkçe 1+2 5
HR3111616 İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA SPSS UYGULAMALARI Türkçe 1+2 5
HR3172720 İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ Türkçe 3 5
HR3173750 SAĞLIK İLETİŞİMİ Türkçe 3 5
HR3172660 WEB TASARIMINA GİRİŞ Türkçe 3 5
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
HR3211626 REKLAM ATÖLYESİ Türkçe 2+1 5
HR3273780 REKLAM FİLMİ YAPIM VE YÖNETİMİ Türkçe 1+2 5
HR3279460 STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER Türkçe 3 5
HR3252490 MASAÜSTÜ YAYINCILIK UYGULAMALARI Türkçe 1+2 5
HR3273860 DİJİTAL REKLAMCILIK Türkçe 3 5
HR3273830 TİPOGRAFİ VE TASARIM Türkçe 1+2 5
HR3273820 PERAKENDECİLİK Türkçe 3 5
HR3273810 HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Türkçe 2+1 5
HR3273850 SAĞLIK TURİZM PAZARLAMASI Türkçe 3 5
HR3273250 MESLEKİ UYGULAMA Türkçe 5
HR3273840 KURUMSAL KİMLİK Türkçe 3 5
HR3273180 KURGU UYGULAMALARI II Türkçe 1+2 5
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
HR4110491 MEDYA PLANLAMA Türkçe 3 5
HR4150440 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Türkçe 3 5
HR4110954 DİKSİYON Türkçe 2+1 5
HR4110492 MÜŞTERİ DENEYİMİ YÖNETİMİ Türkçe 2+1 5
HR4111604 REKLAM TASARIMI Türkçe 1+2 5
HR4110493 GRAFİK ANİMASYON Türkçe 1+2 5
HR4110462 KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM Türkçe 3 5
HR4110494 ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ Türkçe 3 5
HR4110495 DİJİTAL MEDYA OKURYAZARLIĞI Türkçe 3 5
HR4110497 SİNEMA SANATI Türkçe 1+2 5
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
HR4210498 GİRİŞİMCİLİK/HİR UYGULAMALARI Türkçe 2+1 5
HR4210957 DİJİTAL İÇERİK YÖNETİMİ Türkçe 1+2 5
HR4210499 AJANS YÖNETİMİ Türkçe 3 5
HR4210501 GAZETECİLİK ATÖLYESİ Türkçe 1+2 5
HR4210502 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ Türkçe 3 5
HR4210503 SENARYO YAZIM TEKNİKLERİ Türkçe 1+2 5
HR4210463 MEDYA VE SİYASET Türkçe 3 5
HR4210504 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Türkçe 3 5
HR4210485 KÜLTÜR, İLETİŞİM VE TOPLUM Türkçe 3 5
HR4210505 REKLAM DİLİ VE SÖYLEM Türkçe 3 5

Program Yeterliliği

BİLGİ


Kuramsal, Olgusal

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.

BECERİLER


Bilişsel, Uygulamalı

Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.

YETKİNLİKLER


Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.

Öğrenme Yetkinliği

Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.

Alana Özgü Yetkinlik

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.

İstihdam Olanakları

Mezunlar hem özel hem de kamu sektöründe geniş bir iş ortamında çalışma imkânı bulacaklardır. Mezunlar, ulusal / uluslararası reklam ajansları, halkla ilişkiler şirketleri, dijital iletişim şirketleri, medya örgütleri, etkinlik yönetimi şirketleri, medya planlama ve satın alma şirketleri, kar amacı gütmeyen kuruluşlar, siyasi partilerde çalışabilirler. Ayrıca ulusal ve uluslararası şirketlerde stratejik iletişim uzmanı, kurumsal iletişim uzmanı veya halkla ilişkiler uzmanı olarak çalışabilirler. Mezunlar ayrıca sıfırdan başlarak kendi ajansını kurma fırsatına da sahip olabilirler. Bununla birlikte, yüksek lisans ve doktora derecelerine devam edebilir, akademisyen olarak üniversitelerde görev alabilirler.

Üst Dereceye Geçiş

Kuralları YÖK ve ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından belirlenen yüksek lisans ve doktora programları ile sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.

Bölüm/Program Başkanı

Doç.Dr. Ayşen AKYÜZ

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

Proje Temelli Öğrenme

Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması

veri tabanları, kitaplar

Yansıtıcı Düşünce

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

Kavram Haritası

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

Video

probleme dayalı öğrenme

veri tabanları, kitaplar

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Alıştırma ve Uygulama

Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması

Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösteri

Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi

Gösterip Yapma

Görerek öğrenmenin desteklemesi

Video, film, veri tabanları

Rol Oynama

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Benzetim

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Sözlü Sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Proje / Tasarım

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Kısa Sınav

Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Performans Görevi

Proje temelli sunum teknikleri

Sunum, akıllı tahta, projektör, bilgisayar, tepegöz

Dersler ile Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 00000055030000
DİJİTAL REKLAMCILIK 54453455453544
FOTOĞRAF VE GÖRSEL İLETİŞİM 22224425355521
GÖRSEL KÜLTÜR 24545555345555
GÖSTERGEBİLİM 02000030000003
HALKLA İLİŞKİLER MODEL VE STRATEJİLERİ 44554425454444
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI 45544555344455
HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI 43534444245543
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ 54333435235544
İKNA STRATEJİLERİ 33434444444444
İLETİŞİM BECERİLERİ VE SUNUM TEKNİKLERİ 22334444444344
İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ 21134125245214
İLETİŞİM HUKUKU 21313123132535
İLETİŞİM KURAMLARI 33555555443354
İŞLETMEYE GİRİŞ 55555535555555
İTİBAR YÖNETİMİ 44444444444440
KAMUOYU ARAŞTIRMALARI 00124412112122
KİŞİLERARASI İLETİŞİM 44444444444444
KURGU 45344355443554
KURGU UYGULAMALARI II 22334234322444
KÜLTÜR, İLETİŞİM VE TOPLUM 33455444545445
MEDYA ANALİZİ VE SÖYLEM 22234345322535
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 23342425533455
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ 55555555555555
PAZARLAMA İLKELERİ 55555555555555
REKLAM FİLMİ YAPIM VE YÖNETİMİ 22324255434532
REKLAM MODEL VE STRATEJİLERİ 22433254534255
REKLAM YAZARLIĞI 33333345553533
REKLAMCILIĞA GİRİŞ 22355522245455
SAĞLIK İLETİŞİMİ 32122111232422
SAĞLIK TURİZM PAZARLAMASI 22232344433445
SANAT KURAMLARI VE UYGULAMALARI 33455534435544
SANATTA YARATICI DÜŞÜNCE VE ESTETİK 12433410005005
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ 00124412112122
SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL KAMPANYALAR 22332242322355
SOSYOLOJİYE GİRİŞ 11025334042000
STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER 55555555454544
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 33445555555555
WEB TASARIMINA GİRİŞ 35555554344555
YENİ MEDYADA HİR UYGULAMALARI 32445315151243
İlişkili ders sayısı / 66/70109112130136151140140160123141140146142149
İlişki ağırlığı33333334333434

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketi Kesinlikle katılmıyorum Katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Kesinlikle katılıyorum Fikrim yok Seçiniz
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrenciden beklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer ve duyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yol gösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacak uygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusunda gelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarında kullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zaman ayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkil eder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/ proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ile uyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç ve becerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı durumu