Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KRİZ İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİHR4114891Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, krizin oluşum süresi, ortaya çıkışı, etkileri ve sonuçlarını temel teorik bilgiler çerçevesinde sunarak kriz iletişim stratejileri ile örneklendirilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Krizin tanımı ve krize ilişkin kavramlar,Kriz yaratan faktörler ve kriz türleri,Kriz sürecinin aşamaları ve kriz yönetimi,Kriz sürecinin aşamaları ve kriz yönetimi,Kriz süreçlerinde medya ile ilişkiler,Kriz yönetim sözcüsünün belirlenmesi ve özellikleri ,Ara sınav,Kriz yönetimine ilişkin vaka çalışmaları,Kriz yönetimine ilişkin vaka çalışmaları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Genel değerlendirme,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kriz ve kriz yönetimi kavramları hakkında temel teorik bilgileri açıklayabilmektedir.10, 13, 9A, E
Kriz süreci ve aşamalarını açıklayabilmektedir.10, 16, 5, 9
Kriz iletişim stratejilerini bilmekte ve uygulayabilmektedir.15
Proaktif bir kriz planı oluşturur.13, 15, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Krizin tanımı ve krize ilişkin kavramlarDers notlarının okunması
2Kriz yaratan faktörler ve kriz türleriDers notlarının okunması
3Kriz sürecinin aşamaları ve kriz yönetimiDers notlarının okunması
4Kriz sürecinin aşamaları ve kriz yönetimiDers notlarının okunması
5Kriz süreçlerinde medya ile ilişkilerDers notlarının okunması
6Kriz yönetim sözcüsünün belirlenmesi ve özellikleri Ders notlarının okunması
7Ara sınav
8Kriz yönetimine ilişkin vaka çalışmalarıÖrnek olay incelemesi
9Kriz yönetimine ilişkin vaka çalışmalarıÖrnek olay incelemesi
10Öğrenci sunumlarıÖdev
11Öğrenci sunumlarıÖdev
12Öğrenci sunumlarıÖdev
13Genel değerlendirmeDers notları
14Genel sınav
Kaynak
Salim Kadıbeşegil (2008), Kriz Geliyorum Der!: Kriz İletişimi ve Yönetimi, ‎ MediaCat Kitapları. İnci Çınarlı (2016), Kriz İletişimi, Beta Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati31442
Rehberli Problem Çözme21530
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2510
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı155
Ara Sınav ve Hazırlığı12222
Genel Sınav ve Hazırlığı14242
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)161
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(161/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KRİZ İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİHR4114891Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, krizin oluşum süresi, ortaya çıkışı, etkileri ve sonuçlarını temel teorik bilgiler çerçevesinde sunarak kriz iletişim stratejileri ile örneklendirilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Krizin tanımı ve krize ilişkin kavramlar,Kriz yaratan faktörler ve kriz türleri,Kriz sürecinin aşamaları ve kriz yönetimi,Kriz sürecinin aşamaları ve kriz yönetimi,Kriz süreçlerinde medya ile ilişkiler,Kriz yönetim sözcüsünün belirlenmesi ve özellikleri ,Ara sınav,Kriz yönetimine ilişkin vaka çalışmaları,Kriz yönetimine ilişkin vaka çalışmaları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Genel değerlendirme,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kriz ve kriz yönetimi kavramları hakkında temel teorik bilgileri açıklayabilmektedir.10, 13, 9A, E
Kriz süreci ve aşamalarını açıklayabilmektedir.10, 16, 5, 9
Kriz iletişim stratejilerini bilmekte ve uygulayabilmektedir.15
Proaktif bir kriz planı oluşturur.13, 15, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Krizin tanımı ve krize ilişkin kavramlarDers notlarının okunması
2Kriz yaratan faktörler ve kriz türleriDers notlarının okunması
3Kriz sürecinin aşamaları ve kriz yönetimiDers notlarının okunması
4Kriz sürecinin aşamaları ve kriz yönetimiDers notlarının okunması
5Kriz süreçlerinde medya ile ilişkilerDers notlarının okunması
6Kriz yönetim sözcüsünün belirlenmesi ve özellikleri Ders notlarının okunması
7Ara sınav
8Kriz yönetimine ilişkin vaka çalışmalarıÖrnek olay incelemesi
9Kriz yönetimine ilişkin vaka çalışmalarıÖrnek olay incelemesi
10Öğrenci sunumlarıÖdev
11Öğrenci sunumlarıÖdev
12Öğrenci sunumlarıÖdev
13Genel değerlendirmeDers notları
14Genel sınav
Kaynak
Salim Kadıbeşegil (2008), Kriz Geliyorum Der!: Kriz İletişimi ve Yönetimi, ‎ MediaCat Kitapları. İnci Çınarlı (2016), Kriz İletişimi, Beta Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59